BZP: Remont i docieplenie budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Kalwaryjskiej 53, ul. Przyjaźni 87 i ul. Wyszyńskiego 8a w Piekarach Śląskich - III części
30.09.2025
2025/BZP 00449038/01
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont i docieplenie budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Kalwaryjskiej 53, ul. Przyjaźni 87 i ul. Wyszyńskiego 8a w Piekarach Śląskich - III części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271049051
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: gen. Jerzego Ziętka 60
1.5.2.) Miejscowość: Piekary Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-940
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgm@zgm.piekary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgm.piekary.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność w zakresie zarządu i administracji nieruchomościami zabudowanymi i niezabudowanymi stanowiącymi własność lub współwłasność Gminy Piekary Śląskie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont i docieplenie budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Kalwaryjskiej 53, ul. Przyjaźni 87 i ul. Wyszyńskiego 8a w Piekarach Śląskich - III części
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cf59cd45-f2b5-4102-a6a6-c6a89cfbf9ce
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00449038
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00056844/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Remont i docieplenie budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Jana Długosza 84, ul. Kalwaryjskiej 53, ul. Przyjaźni 87, ul. Wyszyńskiego 8a w Piekarach Śląskich.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"PROGRAM TERMO" PREMIA MZG Z GRANTEM MZG
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.zgm.piekary.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zgm-piekary.logintrade.net//
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający złożyć
ofertę (wyłącznie poprzez Platformę przetargową) – zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy
przetargowej - dostępnymi pod adresem:
https:/zgm-piekary.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy przetargowej
dostępny pod adresem:
https://zgm-piekary.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
2. Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu,
o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału SWZ.
3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane są na stronie internetowej Platformy
przetargowej - pod adresem:
https://zgm-piekary.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
4. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. Logintrade SA ul. Legnicka 57D,
lokal B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz.
800 - 1600.
5. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem Platformy przetargowej oraz potwierdzenia złożenia oferty (w zależności od wyboru
opcji z logowaniem lub bez logowania), zo-stały opisane w Instrukcjach użytkowników Platformy przetargowej, dostępne pod adresem:
https://zgm-piekary.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
6. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym
mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy,
zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się
w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego
2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ((Dz. U. z 2024 r. poz. 1557 z późn. zm.), z
zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
7. Pozostałe postanowienia zgodnie z SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZGM/NZ-263-134/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I pod nazwą: ,,Remont i docieplenie budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Kalwaryjskiej 53 w Piekarach
Śląskich.”
2.1.1. Zakres robót obejmować będzie m.in.:
- docieplenie ścian zewnętrznych ponad poziomem terenu w systemie ETICS (BSO) z zastosowaniem wełny mineralnej,
docieplenie ścian zewnętrznych piwnic, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian piwnic, remont stropu piwnicy,
docieplenie stropu nad piwnicą, ocieplenie stropu nad ostatnią kondygnacją, remont dachu, remont komina oficyny,
dobudowa kominów wentylacyjnych, wymiana wywiewek kanalizacyjnych, wymiana okien części wspólnych, wymiana drzwi
zewnętrznych, montaż daszku nad wejściem, wymiana parapetów i obróbek blacharskich, wymiana rynien i rur spustowych,
montaż instalacji domofonowej, remont klatki schodowej wraz z wymianą instalacji elektrycznej, wykonanie oświetlenia w
piwnicy i na strychu, białkowanie ścian piwnic, wymiana drzwi do piwnic i na strych, wykonanie opaski i odtworzenie
chodnika wokół budynku, wykonanie nowej instalacji zewnętrznego monitoringu CCTV, dostawa i montaż systemowych
masztów antenowych wraz z okablowaniem, wykonanie nowego oświetlenia przed wejściem do klatki schodowej z nr
policyjnym, wymiana źródeł ciepła w mieszkaniach w których w stanie istniejącym jest ogrzewanie węglowe - montaż
ogrzewania elektrycznego (piece akumulacyjne);
2.1.2 W celach informacyjnych oraz dla potrzeb określenia zgodności z wymaganiami związanymi z uzyskaniem premii
MZG z grantem MZG w ramach PROGRAMU TERMO, Zamawiający wymaga opracowania przez Wykonawcę na dzień
zawarcia umowy o zamówienie publiczne harmonogramu rzeczowo - finansowego określającego terminy wykonania
poszczególnych etapów prac z uwzględnieniem wymaganych przez Zamawiającego poniżej dokumentów:
1) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia audytu przedrozbiórkowego, mającego na celu analizę jakościową i
ilościową strumieni odpadów oraz określającego możliwości ich zagospodarowania zgodnie z hierarchią postępowania z
odpadami i Protokołem UE, dotyczącym gospodarowania odpadami z budowy i rozbiórki.
2) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia planu segregacji odpadów oraz wykazu odpadów, które powstaną w
związku z przygotowaniem terenu robót, umożliwiający ustanowienie wewnętrznego systemu zarządzania odpadami
(demontaż, sortowanie, zbieranie) zapewniającego ich selektywny odbiór z terenu robót zgodnie z hierarchią postępowania
z odpadami i Protokołem UE, dotyczącym gospodarowania odpadami z budowy i rozbiórki.
3) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia wykazu działań skutecznie zapobiegających emisji hałasu, kurzu i
zanieczyszczeń, występujących wskutek realizacji robót budowlanych. Działania powinny wpływać na efektywne obniżenie
natężenia czynników negatywnych bądź prowadzić do ich całkowitego wyeliminowania, dzięki wykorzystaniu najlepszych
technik.
4) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania w trakcie prowadzenia robót Zamawiającemu deklaracji właściwości
użytkowych lub krajowych deklaracji właściwości użytkowych lub innych dokumentów potwierdzających posiadanie
wymaganych właściwości przez wyroby budowlane. Deklaracje wy-dawane są w oparciu o przepisy ustawy z dnia 16
kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213). W przypadku gdy deklaracje nie będą zawierały
informacji o właściwościach wymaganych w ramach reguły DNSH Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć inne
dokumenty towarzyszące wyrobowi: karta charakterystyki, instrukcja, opis producenta itp.
5) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających gospodarowanie
odpadów z budowy i rozbiórki powstałych w trakcie prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
uwzględniając najlepsze dostępne techniki.
6) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika robót budowlanych o realizacji
przedsięwzięcia remontowego zgodnie z projektem budowlanym na druku wymaganym przez BGK na dzień rozpoczęcia
czynności odbiorowych.
Zamawiający zobowiązany jest do gromadzenia wyżej wymienionych dokumentów celem poświadczenia, że
przedsięwzięcie nie wyrządza poważnych szkód dla celów środowiskowych i stanowi ono potwierdzenie zgodności
inwestycji z wymaganiami reguły DNSH.
2.1.3. Zamawiający nie wymaga dokumentacji wykazującej zgodności z procedurami związanymi z pracami przy wyrobach
zawierających azbest oraz uprawnień związanych z usuwaniem azbestu. Budynek nie zawiera wyrobów zawierających
azbest.
2.1.4. Świadectwo charakterystyki energetycznej wskazujące jakie jest zapotrzebowanie budynku na energię po
przeprowadzeniu inwestycji Zamawiający opracuje we własnym zakresie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
- załącznik nr 4 do SWZ, tj.:
Część I - Dokumentacja projektowa (Projekt budowlany, Przedmiary robót i STWiORB).
Część II - Dokumentacja projektowa (Projekt budowlany, Przedmiary robót i STWiORB).
Część III - Dokumentacja projektowa (Projekt budowlany, Przedmiary robót i STWiORB).
- załącznik nr 5 do SWZ tj. Ocena przedsięwzięcia remontowego dla celów środowiskowych – Część I, II, III.
- załącznik nr 7 do SWZ tj. Analiza dotycząca wpisywania się w gospodarkę o obiegu zamkniętym – Część I, II, III.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45421132-8 - Instalowanie okien
45321000-3 - Izolacja cieplna
45410000-4 - Tynkowanie
45442100-8 - Roboty malarskie
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45262522-6 - Roboty murarskie
45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45261320-3 - Kładzenie rynien
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
45421131-1 - Instalowanie drzwi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II pod nazwą: ,,Remont i docieplenie budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Przyjaźni 87 w Piekarach
Śląskich.”
2.2.1. Zakres robót obejmować będzie m.in.:
- docieplenie ścian zewnętrznych ponad poziomem terenu w systemie ETICS (BSO) z zastosowaniem wełny mineralnej, docieplenie ścian zewnętrznych piwnic, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian piwnic, do-cieplenie i remont stropu nad
piwnicą, remont dachu wraz z jego ociepleniem, dobudowa kominów wentylacyjnych, wymiana wywiewek kanalizacyjnych,
wymiana starych okien mieszkań i części wspólnych, wymiana drzwi zewnętrznych, montaż daszku nad wejściem oraz
remont daszku nad wejściem do piwnicy, montaż instalacji domofonowej, remont klatek schodowych, białkowanie ścian
piwnic, wymiana drzwi wewnętrznych w piwnicach, remont schodów wejściowych, wymiana rynien, rur spustowych, parapetów
i obróbek blacharskich, wykonanie oświetlenia w piwnicy, wymiana wyłazu dachowego wewnętrznego, dostawa
systemowej drabiny lub scho-dów drabiniastych do nowego wyłazu, dostawa i montaż systemowych masztów antenowych
wraz z okablowaniem, wykonanie chodnika oraz opaski wokół budynku, wykonanie nowej instalacji zewnętrznego
monitoringu CCTV, przełożenie opraw zewnętrznych – nr policyjny i oświetlenie przed wejściami do klatki schodowej,
wymiana źródeł ciepła w dwóch mieszkaniach na ogrzewanie elektryczne (piece akumulacyjne);
2.2.2. W celach informacyjnych oraz dla potrzeb określenia zgodności z wymaganiami związanymi z uzyskaniem premii
MZG z grantem MZG w ramach PROGRAMU TERMO, Zamawiający wymaga opracowania przez Wykonawcę na dzień
zawarcia umowy o zamówienie publiczne harmonogramu rzeczowo - finansowego określającego terminy wykonania
poszczególnych etapów prac z uwzględnieniem wymaganych przez Zamawiającego poniżej dokumentów:
1) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia audytu przedrozbiórkowego, mającego na celu analizę jakościową i
ilościową strumieni odpadów oraz określające-go możliwości ich zagospodarowania zgodnie z hierarchią postępowania z
odpadami i Protokołem UE, dotyczącym gospodarowania odpadami z budowy i rozbiórki.
2) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia planu segregacji odpadów oraz wykazu odpadów, które powstaną w
związku z przygotowaniem ternu robót, umożliwiający ustanowienie wewnętrznego systemu zarządzania odpadami (demontaż,
sortowanie, zbieranie) zapewniającego ich selektywny odbiór z terenu robót zgodnie z hierarchią postępowania z
odpadami i Protokołem UE, dotyczącym gospodarowania odpadami z budowy i rozbiórki.
3) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia wykazu działań skutecznie zapobiegających emisji hałasu, kurzu i
zanieczyszczeń, występujących wskutek realizacji robót budowlanych. Działania powinny wpływać na efektywne obniżenie
natężenia czynników negatywnych bądź prowadzić do ich całkowitego wyeliminowania, dzięki wykorzystaniu najlepszych
technik.
4) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania w trakcie prowadzenia robót Za-mawiającemu deklaracji właściwości
użytkowych lub krajowych deklaracji właściwości użytkowych lub innych dokumentów potwierdzających posiadanie
wymaganych właściwości przez wyroby budowlane. Deklaracje wydawane są w oparciu o przepisy ustawy z dnia 16
kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1213). W przypadku gdy deklaracje nie będą zawierały
informacji o właściwościach wymaganych w ramach reguły DNSH Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć inne
dokumenty towarzyszące wyrobowi: karta charaktery-styki, instrukcja, opis producenta itp.
5) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających gospodarowanie
odpadów z budowy i rozbiórki powstałych w trakcie prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
uwzględniając najlepsze dostępne techniki.
6) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika robót budowlanych o realizacji
przedsięwzięcia remontowego zgodnie z projektem budowlanym na druku wymaganym przez BGK na dzień rozpoczęcia
czynności odbiorowych.
Zamawiający zobowiązany jest do gromadzenia wyżej wymienionych dokumentów celem poświadczenia, że
przedsięwzięcie nie wyrządza poważnych szkód dla celów środowiskowych i stanowi ono potwierdzenie zgodności
inwestycji z wymaganiami reguły DNSH.
2.2.3. Zamawiający nie wymaga dokumentacji wykazującej zgodności z procedurami związanymi z pracami przy wyrobach
zawierających azbest oraz uprawnień związanych z usuwaniem azbestu. Budynek nie zawiera wyrobów zawierających
azbest.
2.2.4. Świadectwo charakterystyki energetycznej wskazujące jakie jest zapotrzebowanie budynku na energię po
przeprowadzeniu inwestycji Zamawiający opracuje we własnym zakresie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
załącznik nr 4 do SWZ, tj.:
Część I - Dokumentacja projektowa (Projekt budowlany, Przedmiary robót i STWiORB).
Część II - Dokumentacja projektowa (Projekt budowlany, Przedmiary robót i STWiORB).
Część III - Dokumentacja projektowa (Projekt budowlany, Przedmiary robót i STWiORB).
załącznik nr 5 do SWZ tj. Ocena przedsięwzięcia remontowego dla celów środowiskowych – Część I, II, III.
załącznik nr 7 do SWZ tj. Analiza dotycząca wpisywania się w gospodarkę o obiegu zamkniętym – Część I, II, III.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45421131-1 - Instalowanie drzwi
45421132-8 - Instalowanie okien
45321000-3 - Izolacja cieplna
45410000-4 - Tynkowanie
45442100-8 - Roboty malarskie
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45262522-6 - Roboty murarskie
45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45261320-3 - Kładzenie rynien
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III pod nazwą: ,,Remont i docieplenie budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Wyszyńskiego 8a w Piekarach
Śląskich.”
2.3.1. Zakres robót obejmować będzie m.in.:
- docieplenie ścian zewnętrznych ponad poziomem terenu w systemie ETICS Przedmiotem zamówienia jest: docieplenie
ścian zewnętrznych ponad poziomem terenu w systemie ETICS (BSO) z zastosowaniem wełny mineralnej, ocieplenie ścian
zewnętrznych piwnic, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian piwnic, remont stropu piwnicy, ocieplenie stropu nad
piwnicą, docieplenie stropu nad ostatnią kondygnacją, dobudowa kominów wentylacyjnych, wymiana wywiewek
kanalizacyjnych, wymiana starych okien mieszkań i części wspólnych, wymiana drzwi zewnętrznych, montaż daszku nad
wejściem, montaż instalacji domofonowej, remont klatki schodowej wraz z wymianą instalacji elektrycznej, białkowanie ścian
piwnic, remont schodów wejściowych, wymiana parapetów i obróbek blacharskich, przełożenie rur spustowych, wymiana
wyłazu na poddasze, dostawa systemowej drabiny lub schodów drabiniastych do nowego wyłazu, dostawa i montaż
systemowych masztów antenowych wraz z okablowaniem, wykonanie chodnika oraz opaski wokół budynku, wykonanie
nowej instalacji zewnętrznego monitoringu CCTV, wykonanie nowego oświetlenia przed wejściem do klatki schodowej z nr
policyjnym wymiana źródeł ciepła w mieszkaniach w których w stanie istniejącym jest ogrzewanie węglowe - montaż
ogrzewania elektrycznego (piece akumulacyjne);
2.3.2. W celach informacyjnych oraz dla potrzeb określenia zgodności z wymaganiami związanymi z uzyskaniem premii
MZG z grantem MZG w ramach PROGRAMU TERMO, Zamawiający wymaga opracowania przez Wykonawcę na dzień
zawarcia umowy o zamówienie publiczne harmonogramu rzeczowo - finansowego określającego terminy wykonania
poszczególnych etapów prac z uwzględnieniem wymaganych przez Zamawiającego poniżej dokumentów: 1) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia audytu przedrozbiórkowego, mającego na celu analizę jakościową i
ilościową strumieni odpadów oraz określającego możliwości ich zagospodarowania zgodnie z hierarchią postępowania z
odpadami i Protokołem UE, dotyczącym gospodarowania odpadami z budowy i rozbiórki.
2) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia planu segregacji odpadów oraz wykazu odpadów, które powstaną w
związku z przygotowaniem ternu robót, umożliwiający ustanowienie wewnętrznego systemu zarządzania odpada-mi
(demontaż, sortowanie, zbieranie) zapewniającego ich selektywny odbiór z terenu robót zgodnie z hierarchią postępowania
z odpadami i Protokołem UE, dotyczącym gospodarowania odpadami z budowy i rozbiórki.
3) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia wykazu działań skutecznie zapobiegających emisji hałasu, kurzu i
zanieczyszczeń, występujących wskutek realizacji robót budowlanych. Działania powinny wpływać na efektywne obniżenie
natężenia czynników negatywnych bądź prowadzić do ich całkowitego wyeliminowania, dzięki wykorzystaniu najlepszych
technik.
4) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania w trakcie prowadzenia robót Zamawiającemu deklaracji właściwości
użytkowych lub krajowych deklaracji właściwości użytkowych lub innych dokumentów potwierdzających po-siadanie
wymaganych właściwości przez wyroby budowlane. Deklaracje wydawane są w oparciu o przepisy ustawy z dnia 16
kwietnia 2004 r. o wyro-bach budowlanych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1213). W przypadku gdy deklaracje nie będą zawierały
informacji o właściwościach wymaganych w ramach reguły DNSH Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć inne
dokumenty towarzyszące wyrobowi: karta charakterystyki, instrukcja, opis producenta itp.
5) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających gospodarowanie
odpadów z budowy i rozbiórki powstałych w trakcie prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
uwzględniając najlepsze dostępne techniki.
6) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika robót budowlanych o realizacji
przedsięwzięcia remontowego zgodnie z projektem budowlanym na druku wymaganym przez BGK na dzień rozpoczęcia
czynności odbiorowych.
Zamawiający zobowiązany jest do gromadzenia wyżej wymienionych dokumentów celem poświadczenia, że
przedsięwzięcie nie wyrządza poważnych szkód dla celów środowiskowych i stanowi ono potwierdzenie zgodności
inwestycji z wymaganiami reguły DNSH.
2.3.3. Zamawiający nie wymaga dokumentacji wykazującej zgodności z procedurami związanymi z pracami przy wyrobach
zawierających azbest oraz uprawnień związanych z usuwaniem azbestu. Budynek nie zawiera wyrobów zawierających
azbest.
2.3.4. Świadectwo charakterystyki energetycznej wskazujące jakie jest zapotrzebowanie budynku na energię po
przeprowadzeniu inwestycji Zamawiający opracuje we własnym zakresie.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
załącznik nr 4 do SWZ, tj.:
Część I - Dokumentacja projektowa (Projekt budowlany, Przedmiary robót i STWiORB).
Część II - Dokumentacja projektowa (Projekt budowlany, Przedmiary robót i STWiORB).
Część III - Dokumentacja projektowa (Projekt budowlany, Przedmiary robót i STWiORB).
załącznik nr 5 do SWZ tj. Ocena przedsięwzięcia remontowego dla celów środowiskowych – Część I, II, III.
załącznik nr 7 do SWZ tj. Analiza dotycząca wpisywania się w gospodarkę o obiegu zamkniętym – Część I, II, III.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45421131-1 - Instalowanie drzwi
45421132-8 - Instalowanie okien
45321000-3 - Izolacja cieplna
45410000-4 - Tynkowanie
45442100-8 - Roboty malarskie
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45262522-6 - Roboty murarskie
45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45261320-3 - Kładzenie rynien
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.4.1. Wykonawca musi wykazać dla każdej części, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, ajeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie zgodnie z przepisami prawa budowlanego
i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane polegają-ce na termomodernizacji (ociepleniu) budynku
wielorodzinnego o wartości 500.000,00 zł brutto, każda z nich.
Uwaga: W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca wykazał te
same/tą samą robotę budowlaną na każdą część.
3.4.2. Wykonawca musi wykazać dla każdej części dysponowanie osobą/ami zdolną/ymi do wykonania zamówienia tj.
a) należy wykazać dysponowanie jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjnobudowlanej
lub architektonicznej do kierowania robotami budowlanymi – przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika robót
konstrukcyjno - budowlanych;
b) należy wykazać dysponowanie jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych elektroenergetycznych do kierowania robotami budowlanymi instalacji
elektrycznych;
c) należy wykazać dysponowanie jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi instalacji sanitarnych;
lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów lub których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach
określonych w przepisach odrębnych,
oraz zrzeszoną/ymi we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o
samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551),
lub spełniającą/ymi warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2024 r.
poz. 725 z późn. zm.). tj. osobą/ami której/ych odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych
w przepisach odrębnych lub spełniającą/ymi wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000r. o samorządach
zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).
Uwaga: 1) Osoby, które Wykonawca wykaże na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu muszą uczestniczyć w
realizacji umowy.
2) Wskazane wyżej osoby muszą posiadać uprawnienia odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo
budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz być zrzeszeni we właściwym
samorządzie zawodowym, zgodnie z zapisami ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów
budownictwa (tekst jednolity: Dz. U. 2023, poz. 551).
3) Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać
osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych
nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. 2023, poz. 334.)
Uwaga:
Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje
wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji (tj. posiadania uprawnień).
W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część Wykonawca może wykazać dysponowanie tymi samymi osobami na
każdą część.
Zamawiający nie określa, szczególnego sposobu spełniania określonego wyżej warunku, przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy), co oznacza
możliwość sumowania zasobów w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4.1. Wykonawca, którego
oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania, na podstawie art.
274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich
złożenia):
oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w art. 108 ust. 1,
oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym
Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej,
zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i
opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku
zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że
odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu
składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące
porozumienie w sprawie spłat tych należności.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie w zakresie pkt 4.1 składa każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu
(określonych przez Zamawiającego w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 usta-wy zostanie wezwany do
złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3.4.1.
wykaz robot budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania, powierzchni
docieplenia elewacji i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty
budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykona-ne zgodnie z przepisami prawa
budowlanego i prawidłowo ukończone;
w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3.4.2.
wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje
o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tejumowy, zawiera załącznik nr 6 do SWZ.
1.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455
ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami
zawartymi w załączniku nr 6 do SWZ.
1.2. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy.
2. Przed zawarciem umowy należy dopełnić formalności, które zostały wskazane w Rozdziale XXIX SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy