BZP: Dostawa opału dla Gminy Czarnków na sezon grzewczy II półrocze 2025 r. do budynków będących pod administracją Urzędu Gminy Czarnków
01.10.2025
2025/BZP 00450807/01
GMINA CZARNKÓW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa opału dla Gminy Czarnków na sezon grzewczy II półrocze 2025 r. do budynków będących pod administracją Urzędu Gminy Czarnków
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZARNKÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791069
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rybaki 3
1.5.2.) Miejscowość: Czarnków
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-700
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@czarnkowgmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czarnkowgmina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa opału dla Gminy Czarnków na sezon grzewczy II półrocze 2025 r. do budynków będących pod administracją Urzędu Gminy Czarnków
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-49139100-47ef-4b62-bd5d-b8759538eae5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00450807
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00002350/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa opału dla Gminy Czarnków na sezon grzewczy II półrocze 2025 r. do budynków będących pod administracją Urzędu Gminy Czarnków
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_czarnkow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_czarnkow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywania dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 ze zm.). Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_czarnkow zwanej dalej Platformą.
Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziele XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IGK.271.1.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa opału na sezon grzewczy II półrocze 2025 r. do budynków będących pod administracją Urzędu Gminy Czarnków. W skład zamówienia wchodzi dostawa do wyznaczonych punktów węgla kamiennego „orzech” w ilości 67,5 t oraz węgla ekogroszek w ilości 3,0 t.
2. Szczegółowy wykaz ilościowo-asortymentowy wraz ze wskazaniem miejsc dostawy poszczególnych elementów zamówienia został określony w załączniku nr 2 do SWZ.
3. Zamawiający wymaga aby węgiel miał właściwości nie gorsze niż:
a. Węgiel „Orzech” – 67,50 ton:
wartość opałowa: min. 22 MJ/kg
zawartość popiołu: do 12 %
zawartość siarki: do 1,7 %
uziarnienie: 25 – 80 mm
b. Węgiel EKO-GROSZEK – 3,0 tony:
wartość opałowa: min. 26 MJ/kg
zawartość popiołu – do 10%
zawartość siarki – do 1%
uziarnienie – 10-25 mm
paczkowany w worki o wadze 10-25 kg/worek
4.2.6.) Główny kod CPV: 09111210-5 - Węgiel kamienny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Na potwierdzenie, że oferowany opał spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w zakresie minimalnej wartości opałowej, Zamawiający żąda złożenia następujących przedmiotowych środków dowodowych:• atestów, certyfikatów jakości lub równoważnych dokumentów wydanych przez producenta opału lub niezależne laboratorium, potwierdzających wartość opałową (kaloryczność) oferowanego paliwa.
Dokumenty te muszą potwierdzać, że oferowany opał posiada wartość opałową nie mniejszą niż wymagana w opisie przedmiotu zamówienia.
2. Termin złożenia przedmiotowych środków dowodowych zgodnie z art. 107 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych: Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa powyżej, należy złożyć wraz z ofertą.
3. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych przedmiotowych środków dowodowych lub złożone dokumenty będą niekompletne, Zamawiający, zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp, wezwie do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, z zastrzeżeniem art. 107 ust. 3 ustawy.