BZP: Przeprowadzenie audytu zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych - II
02.10.2025
2025/BZP 00453510/01
Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Społecznego Rolników
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie audytu zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych - II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Społecznego Rolników
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010347026
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stanisława Moniuszki 1a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-014
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.8.) Numer faksu: przetargi@fsusr.gov.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@fsusr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.fsusr.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Osoba prawna typu korporacyjnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Obowiązkowe zabezpieczenia społeczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie audytu zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych - II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-af6f3936-37da-45b7-a4c2-c61f7668be40
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00453510
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00377197/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.17 Przeprowadzenie audytu zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-af6f3936-37da-45b7-a4c2-c61f7668be403.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w
zakładce „Centrum Pomocy”. Szczegółowe informacje zawarto w SWZ Rozdział I p. VIII i p. XI.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje o RODO zawiera SWZ-rozdział I pkt. XX. KLAUZULA
INFORMACYJNA w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FS.ZPN.251.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność w formie
towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i
reasekuracji tj. Agro Ubezpieczenia - Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych; NIP: 1132401245; KRS: 0000145607.
2. Usługa zostanie zrealizowana w ramach wykonywania przez Zamawiającego uprawnień właścicielskich, w tym uprawnień
kontrolnych.
Zakres przedmiotowy audytu obejmuje następujące części:
1) Audyt finansowy,
2) Audyt operacyjny,
3) Audyt zgodności (compliance),
4) Audyt oferty produktowej,
5) Audyt w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i kultury organizacyjnej,
6) Audyt wizerunku i relacji z klientami.
Szczegółowy zakres audytu, jego obszary, wskaźniki przyjęte do analizy, forma/y raportu i inne elementy związane z
wykonaniem usługi Audytu określono w PPU.
Okres objęty audytem: działalność TUW od 1 stycznia 2022 roku do 30 czerwca 2025 roku.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowy dobór doświadczonych osób/członków zespołu audytorskiego niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia oraz rzetelność i jakość świadczonego przez nich audytu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79212100-4 - Usługi audytu finansowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79212110-7 - Usługi oceny zarządzania firmami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 182 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Audytora
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej wynikającej z ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. 2024 r. poz. 1035 ze zm.) zwanej dalej ustawą o biegłych rewidentach, tj. posiada wpis na listę firm audytorskich prowadzoną przez Polską Agencję Nadzoru Audytowego.
Wykonawcą/Podwykonawcą, Audytorem, podmiotem udostępniającym zasoby - nie może być podmiot, który:
pozostaje w jakimkolwiek stosunku prawnym lub faktycznym, który może naruszać niezależność lub wywoływać uzasadnione wątpliwości co do bezstronności.
świadczył/świadczy na rzecz audytowanej jednostki usługi, które mogą mieć wpływ na dane objęte zakresem audytem (w tym przygotował sprawozdanie z badania sprawozdania o wypłacalności i kondycji finansowej).
jest/był powiązany z audytowaną jednostką.
W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, warunek musi spełniać każdy z wykonawców oraz podmiot udostępniający zasoby.
1.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 400 000,00 euro oraz 10 000,00 euro (przewidzianych dla podmiotów, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 07 listopada 2017 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej firmy audytorskiej § 3. ust. 1 i 2),
W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, warunek musi spełniać każdy z wykonawców oraz podmiot udostępniający zasoby.
1.3. zdolności technicznej lub zawodowej, tj.: Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku, gdy:
1.3.1. w zakresie doświadczenia - wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (samodzielnie lub w konsorcjum) co najmniej jeden audyt spełniający łączne warunki:
1) został przeprowadzony w jednostkach / podmiotach prowadzących działalność ubezpieczeniową w rozumieniu ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracji tj. w towarzystwie ubezpieczeń wzajemnych lub spółce akcyjnej,
2) jednostka audytowana prowadzi działalność co najmniej na terenie Polski oraz jest podmiotem wielooddziałowym lub podmiotem o zasięgu krajowym,
3) jednostka audytowana prowadzi działalność na podstawie przepisów prawa polskiego,
4) jednostka audytowana – przynajmniej w jednym badanym roku - osiągnęła łączną (tj. ze wszystkich klas rachunkowych) składkę przypisaną w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 15 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 12 kwietnia 2016 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji brutto, nie mniejsze niż 150 000 000,00 zł.
oraz potwierdzi dokumentami, że usługi / Audyty te zostały wykonane należycie.
W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, każdy z nich musi wykazać się przynajmniej po jednym określonym powyżej zamówieniu.
1.3.2. w zakresie dysponowania osobami - wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w realizacji audytu, tj.:
1) 1 osobą (Audytorem) - posiadającą uprawnienia biegłego rewidenta zgodnie z ustawą z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym zdolną do wykonania zamówienia, która wykonała w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert jako Audytor – minimum jeden audyt przeprowadzony w jednostce o charakterystyce jak w p. 1.3.1. (powyżej), oraz podczas tych audytów;
pełniła rolę Audytora (prowadzącego),
badała przynajmniej zakres finansowy,
oraz potwierdzi dokumentami, że usługi te zostały wykonane należycie,
2) co najmniej 2 osobami (Rzeczoznawcami ), które posiadają odpowiednie przygotowanie zawodowe i minimum 2 letnie doświadczenie/praktykę w przeprowadzaniu audytów w obszarze co najmniej 1 części przewidzianej do badania w niniejszym postępowaniu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą warunek spełniać łącznie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2.9. oświadczenia
wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
2.10. oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w
zakresie art. 108 ust. 1 Pzp oraz art. 109 ust. 4 Pzp,
2.11. oświadczenia wykonawcy, iż nie znajduje się na liście osób i podmiotów - prowadzonej przez ministra właściwego ds.
wewnętrznych - dotyczących sankcji, o których mowa w SWZ p. XIV.1.8 – wg. Załącznika nr 5 do SWZ,
2.12. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
lub wskazuje w ofercie link do bezpłatnej bazy danych,
przy czym przepis art. 274 ust. 4 Pzp Zamawiający uwzględnia odpowiednio,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.13.
dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - tj. zaświadczenia lub innego
dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do rejestru podmiotów (firm audytorskich) prowadzonego przez Polską
Agencję Nadzoru Audytowego, zgodnie z ustawą o biegłych rewidentach, firmach audytorskich i nadzorze publicznym
2.14. dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej – tj. dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną
ubezpieczenia określoną w SWZ.
2.15. dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
1) wykaz usług, zgodnie z Załącznikiem nr 4a do SWZ - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy
te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
referencje, bądź
inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie
jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy;
2) wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zgodnie z Załącznikiem nr 4b do SWZ – skierowanych przez
wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; (do oceny w
kryteriach oceny ofert dokument ten składany jest wraz z ofertą
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Na OFERTĘ składają się następujące dokumenty:2.1. Interaktywny formularz oferty - nie podlega uzupełnieniu,
2.2. FORMULARZ UZUPEŁNIAJĄCY - Załącznik nr 1 do SWZ stanowiący Integralną część OFERTY - nie podlega
uzupełnieniu,
2.3. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie wstępne wykonawcy wg Załącznika nr 2 do SWZ.
2.4. Pełnomocnictwo, o którym mowa w p. 2.16. i 2.17. poniżej. (jeżeli dotyczy)
2.5. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp,
wskazujące, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. (jeżeli dotyczy)
2.6. Oświadczenie z art. 118 ust. 3 Pzp – zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów – (jeżeli dotyczy),
2.7. Wykaz osób – o którym mowa w p. 2.15. 2) poniżej - w którym podaje informacje o doświadczeniu Audytora wraz z
referencjami oraz dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez audytora wymaganych uprawnień – zgodnie z
wymaganiem postawionym w p. XVII – nie podlega uzupełnieniu w zakresie kryteriów oceny ofert,
2.8. Wadium.
Niezałączenie dokumentu wymienionego w pkt. 2.2. i 2.7. spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5)
Pzp.
Niezabezpieczenie oferty wadium spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 6 000,00 zł (słownie:sześć tysięcy złotych 00/100 złotych).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Szczegółowe wymagania określa SWZ Rozdział I6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres i charakter zmian umowy określa odpowiednio § XIII PPU.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-10 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-07
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Szczegółowe informacje dotyczące terminu realizacji zamówienia określono w SWZ Rozdział I p. VI. oraz PPU.Wykonawca jest zobowiązany podać termin w tygodniach.