BZP: Termomodernizacja i remont budynku mieszkalnego, wielorodzinnego, komunalnego, przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 25 w Koszalinie.
02.10.2025
2025/BZP 00453643/01
Gmina Miasto Koszalin Zarząd Budynków Mieszkalnych
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Termomodernizacja i remont budynku mieszkalnego, wielorodzinnego, komunalnego, przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 25 w Koszalinie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Koszalin Zarząd Budynków Mieszkalnych
1.2.) Oddział zamawiającego: Zarząd Budynków Mieszkalnych w Koszalinie
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000153940
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Połczyńska 24
1.4.2.) Miejscowość: Koszalin
1.4.3.) Kod pocztowy: 75-815
1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.4.7.) Numer telefonu: 943409100
1.4.8.) Numer faksu: 943409196
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zbm@zbm.koszalin.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbm.koszalin.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00453643
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-02
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00446861
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA I ZAMAWIAJĄCY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
1.1. Rola zamawiającego Przed zmianą:
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Po zmianie:
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
1.11.1. Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie Przed zmianą:
Po zmianie:
Gmina Miasto Koszalin - Zarząd Budynków Mieszkalnych
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
1.11.2. Krajowy numer identyfikacyjny Przed zmianą:
Po zmianie:
000153940
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
1.11.3. Ulica Przed zmianą:
Po zmianie:
Połczyńska 24
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
1.11.4. Miejscowość Przed zmianą:
Po zmianie:
Koszalin
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
1.11.5. Kod pocztowy Przed zmianą:
Po zmianie:
75-815
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
1.11.6. Województwo Przed zmianą:
Po zmianie:
zachodniopomorskie
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
1.11.7. Kraj Przed zmianą:
Po zmianie:
Polska
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
1.11.8. Lokalizacja NUTS 3 Przed zmianą:
Po zmianie:
Koszaliński
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
1.11.11. Adres poczty elektronicznej Przed zmianą:
Po zmianie:
zamowieniapubliczne@zbm.koszalin.pl
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
1.11.12. Adres strony internetowej Przed zmianą:
Po zmianie:
www.zbm.koszalin.pl
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.3.8. Sposób oceny ofert Przed zmianą:
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która będzie zawierała najniższą cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz spełni warunki zawarte w niniejszej SWZ.
Po zmianie:
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która będzie zawierała najniższą cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz spełni warunki zawarte w SWZ.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.1.4. Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania Przed zmianą:
NIE
Po zmianie:
TAK
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.1.5. Łączna wartość poszczególnych części zamówienia Przed zmianą:
581944
Po zmianie:
1323744,0
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.1.6. Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT) Przed zmianą:
Po zmianie:
581944,0
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.1.6. Kod waluty Przed zmianą:
Po zmianie:
PLN
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Termomodernizacja i remont budynku mieszkalnego, wielorodzinnego, komunalnego, przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 25 w Koszalinie, dofinansowana w oparciu o „Umowę nr 154/2025/MZG objęcia grantem MZG przedsięwzięcia termomodernizacyjnego” w ramach „Programu TERMO” polegająca m. in. na: naprawie i malowaniu elewacji, ociepleniu i malowaniu elewacji od podwórza, wymianie okien w częściach wspólnych budynku, ociepleniu dachu z pokryciem, dociepleniu stropów, budowie instalacji c.o. wraz z budową instalacji c.w.u i cyrkulacyjnej, demontażu istniejących: pieców kaflowych, gazowych podgrzewaczy wody oraz kotłów dwufunkcyjnych.
2. Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części. Ze względów technologicznych i wykonawczych oraz racjonalnego wydatkowania środków publicznych nie ma możliwości podzielenia go na części. Groziłoby to ograniczeniem konkurencji albo nadmiernymi trudnościami technicznymi i kosztami wykonania zamówienia, a także potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia. W postępowaniach prowadzonych przez Zamawiającego zawsze biorą udział wykonawcy należący do sektora małych i średnich firm. Przedmiot zamówienia stanowi niepodzielną całość,
3. Zamawiający informuje że inwestycja realizowana jest w ramach „Programu TERMO” i dofinansowana w oparciu o „Umowę nr 154/2025/MZG objęcia grantem MZG przedsięwzięcia termomodernizacyjnego”
4. Zamawiający informuje, że budynek w czasie prowadzonych robót budowlanych będzie zamieszkany.
5. Zamawiający informuje, że została zawarta umowa na „Przyłączenie istniejącego budynku mieszkalnego, który jest zlokalizowany przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 25 w Koszalinie, do miejskiej sieci ciepłowniczej należącej do MEC, dla potrzeb centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej”, umowa ta stanowi załącznik nr 27 do SWZ.
6. Na wykonane przez siebie prace i zastosowane materiały Wykonawca udzieli 5 letniej gwarancji.
7. Szczegółowy zakres robót oraz warunki ich wykonania określa dokumentacja stanowiąca załączniki do SWZ:
Załącznik nr 9 – Wzór umowy;
Załącznik nr 10 – Opis Techniczny PAB
Załącznik nr 11 – Opis Techniczny PT
Załącznik nr 12 – STWiOR Piłsudskiego 25
Załącznik nr 13 – STWiOR – br budowlana
Załącznik nr 14 – PB elewacji
Załącznik nr 15 – PB PT rysunki
Załącznik nr 16 – rys. elewacja 1
Załącznik nr 17 – rys. elewacja 2
Załącznik nr 18 - karta kolorów
Załącznik nr 19 – rys. elewacji 3
Załącznik nr 20 – mapa
Załącznik nr 21 – kosztorys zerowy_sanitarny_gaz
Załącznik nr 22 – kosztorys zerowy_inst co ccw
Załącznik nr 23 – kosztorys zerowy_inst elektr
Załącznik nr 24 – kosztorys zerowy_elewacja
Załącznik nr 25 – kosztorys zerowy_budowlany
Załącznik nr 26 – audyt energetyczny
Załącznik nr 27 - Umowa z MEC Koszalin
Załącznik nr 28 – Opis techniczny - przebudowa
8. Wykonawca winien stosować się do zapisów ustawy Prawo ochrony środowiska i jako posiadacz odpadów postępować z nimi zgodnie z ustawą o odpadach.
9. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudniania osób na umowę o pracę przez wykonawcę
lub podwykonawcę. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę
na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, zgodnie z art. 95 Pzp w zakresie realizacji zamówienia (roboty budowlane, elektryczne i sanitarne), których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 277 ze zm).
10. Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane w poprzednim punkcie czynności będzie polegało na:
1) Na etapie składania ofert - Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika nr 1
do SWZ.
2) Na etapie realizacji umowy - Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie nie krótszym niż 7 dni roboczych licząc od dnia wezwania, będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób:
• poświadczone za zgodność z oryginałem kopie umów o pracę, zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika (w pozostałym zakresie kopia umowy powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracownika),
• oświadczenia ww. osób, że są zatrudnione na podstawie umów o pracę z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2024 r. poz. 1773) przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia,
• oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu wynagrodzenia,
• dowody odprowadzenia składek ZUS.
11. W przypadku nieprzedstawienia w terminie informacji, o których mowa w pkt 11.2) SWZ, Wykonawca płacić będzie każdorazowo karę w wysokości 1.000 zł.
UWAGA:
1) Wszędzie, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający wskazuje znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę – Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy PZP, dopuszcza oferowanie rozwiązań równoważnych.
Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego, jest zobowiązany wskazać w Formularzu ofertowym rozwiązania przyjęte do wyceny i zastosowania przy realizacji zamówienia oraz wykazać przy użyciu dowolnych przedmiotowych środków dowodowych (złożonych wraz z ofertą), że zaproponowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Niewykazanie równoważności skutkować będzie odrzuceniem oferty, jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.
W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ i jej załącznikach.
2) Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP, w sytuacji gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu w domyśle towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Ponadto, w przypadku gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do:
– norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy PZP, Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi nie są zgodne
z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem,
że Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, że proponowane rozwiązania
w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia;
– wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, Zamawiający nie może odrzucić oferty zgodnej z Polską Normą przenoszącą normę europejską, normami innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącymi normy europejskie, z europejską oceną techniczną, ze wspólną specyfikacją techniczną, z normą międzynarodową lub z systemem referencji technicznych ustanowionym przez europejski organ normalizacyjny, jeżeli te normy, oceny techniczne, specyfikacje i systemy referencji technicznych dotyczą wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności określonych przez Zamawiającego, pod warunkiem że Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.
12. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 628 500,00 zł brutto.
Po zmianie:
1. Termomodernizacja i remont budynku mieszkalnego, wielorodzinnego, komunalnego, przy ul. Marszałka Józefa
Piłsudskiego 25 w Koszalinie, dofinansowana w oparciu o „Umowę nr 154/2025/MZG objęcia grantem MZG przedsięwzięcia
termomodernizacyjnego” w ramach „Programu TERMO” polegająca m. in. na: naprawie i malowaniu elewacji, ociepleniu i
malowaniu elewacji od podwórza, wymianie okien w częściach wspólnych budynku, ociepleniu dachu z pokryciem,
dociepleniu stropów, budowie instalacji c.o. wraz z budową instalacji c.w.u i cyrkulacyjnej, demontażu istniejących: pieców
kaflowych, gazowych podgrzewaczy wody oraz kotłów dwufunkcyjnych.
2. Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części. Ze względów technologicznych i wykonawczych oraz racjonalnego
wydatkowania środków publicznych nie ma możliwości podzielenia go na części. Groziłoby to ograniczeniem konkurencji
albo nadmiernymi trudnościami technicznymi i kosztami wykonania zamówienia, a także potrzebą skoordynowania działań
różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia. W postępowaniach prowadzonych przez
Zamawiającego zawsze biorą udział wykonawcy należący do sektora małych i średnich firm. Przedmiot zamówienia stanowi
niepodzielną całość,
3. Zamawiający informuje że inwestycja realizowana jest w ramach „Programu TERMO” i dofinansowana w oparciu o
„Umowę nr 154/2025/MZG objęcia grantem MZG przedsięwzięcia termomodernizacyjnego”
4. Zamawiający informuje, że budynek w czasie prowadzonych robót budowlanych będzie zamieszkany.
5. Zamawiający informuje, że została zawarta umowa na „Przyłączenie istniejącego budynku mieszkalnego, który jest
zlokalizowany przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 25 w Koszalinie, do miejskiej sieci ciepłowniczej należącej do MEC,
dla potrzeb centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej”, umowa ta stanowi załącznik nr 27 do SWZ.
6. Na wykonane przez siebie prace i zastosowane materiały Wykonawca udzieli 5 letniej gwarancji.
7. Szczegółowy zakres robót oraz warunki ich wykonania określa dokumentacja stanowiąca załączniki do SWZ:
Załącznik nr 9 – Wzór umowy;
Załącznik nr 10 – Opis Techniczny PAB
Załącznik nr 11 – Opis Techniczny PT
Załącznik nr 12 – STWiOR Piłsudskiego 25
Załącznik nr 13 – STWiOR – br budowlana
Załącznik nr 14 – PB elewacji
Załącznik nr 15 – PB PT rysunki
Załącznik nr 16 – rys. elewacja 1
Załącznik nr 17 – rys. elewacja 2
Załącznik nr 18 - karta kolorów
Załącznik nr 19 – rys. elewacji 3
Załącznik nr 20 – mapa
Załącznik nr 21 – kosztorys zerowy_sanitarny_gaz
Załącznik nr 22 – kosztorys zerowy_inst co ccw
Załącznik nr 23 – kosztorys zerowy_inst elektr
Załącznik nr 24 – kosztorys zerowy_elewacja
Załącznik nr 25 – kosztorys zerowy_budowlany
Załącznik nr 26 – audyt energetyczny
Załącznik nr 27 - Umowa z MEC Koszalin
Załącznik nr 28 – Opis techniczny - przebudowa
8. Wykonawca winien stosować się do zapisów ustawy Prawo ochrony środowiska i jako posiadacz odpadów postępować z
nimi zgodnie z ustawą o odpadach.
9. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudniania osób na umowę o pracę przez wykonawcę
lub podwykonawcę. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę
na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, zgodnie z art. 95 Pzp w
zakresie realizacji zamówienia (roboty budowlane, elektryczne i sanitarne), których wykonanie polega na wykonywaniu
pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 277 ze
zm).
10. Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane w poprzednim punkcie czynności będzie polegało na:
1) Na etapie składania ofert - Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika nr 1
do SWZ.
2) Na etapie realizacji umowy - Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie nie krótszym niż 7 dni
roboczych licząc od dnia wezwania, będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających
sposób zatrudnienia ww. osób:
• poświadczone za zgodność z oryginałem kopie umów o pracę, zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne
do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę
zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika (w pozostałym zakresie kopia umowy
powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracownika),
• oświadczenia ww. osób, że są zatrudnione na podstawie umów o pracę z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za
pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za
pracę (Dz. U. z 2024 r. poz. 1773) przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia,
• oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu wynagrodzenia,
• dowody odprowadzenia składek ZUS.
11. W przypadku nieprzedstawienia w terminie informacji, o których mowa w pkt 11.2) SWZ, Wykonawca płacić będzie
każdorazowo karę w wysokości 1.000 zł.
UWAGA:
1) Wszędzie, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający wskazuje znaki towarowe, patenty lub pochodzenie,
źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę –
Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy PZP, dopuszcza oferowanie rozwiązań równoważnych.
Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego, jest zobowiązany wskazać
w Formularzu ofertowym rozwiązania przyjęte do wyceny i zastosowania przy realizacji zamówienia oraz wykazać przy
użyciu dowolnych przedmiotowych środków dowodowych (złożonych wraz z ofertą), że zaproponowane przez niego
rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Niewykazanie równoważności skutkować
będzie odrzuceniem oferty, jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.
W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż
Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ i jej załącznikach.
2) Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP, w sytuacji gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarto odniesienie do norm, ocen
technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz
ust. 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu w domyśle
towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Ponadto, w przypadku gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do:
– norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy PZP, Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że
oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi nie są zgodne
z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis
przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem,
że Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa
w art. 104 – 107 ustawy PZP, że proponowane rozwiązania
w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia;
– wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, Zamawiający
nie może odrzucić oferty zgodnej z Polską Normą przenoszącą normę europejską, normami innych państw członkowskich
Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącymi normy europejskie, z europejską oceną techniczną, ze wspólną
specyfikacją techniczną, z normą międzynarodową lub z systemem referencji technicznych ustanowionym przez europejski
organ normalizacyjny, jeżeli te normy, oceny techniczne, specyfikacje i systemy referencji technicznych dotyczą wymagań
dotyczących wydajności lub funkcjonalności określonych przez Zamawiającego, pod warunkiem że Wykonawca udowodni w
ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP,
że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez
Zamawiającego.
12. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 628 500,00 zł brutto.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835).
Zamawiający wykluczy z przedmiotowego postępowania wykonawcę:
1) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka w postaci wykluczenia z postępowania;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka w postaci wykluczenia z postępowania;
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, w postaci wykluczenia z postępowania.
Po zmianie:
I. Zamawiającym w niniejszym postępowaniu jest:
Gmina Miasto Koszalin
ul. Rynek Staromiejski 6-7, 75 – 007 Koszalin
NIP 669 23 85 366, REGON 330920802
strona internetowa: https://bip.koszalin.pl
Postępowanie prowadzi, wyznaczony na podstawie Zarządzenia Nr 241/818/25 r. Prezydenta Miasta Koszalina z dnia 03 września 2025 r., Zarząd Budynków Mieszkalnych w Koszalinie
ul. Połczyńska 24, 75-815 Koszalin
NIP: 669 238 53 66 REGON: 000153940
Numery tel.: sekretariat 94 34 09 100; fax. 94 34 09 196;
biuro zamówień publicznych 94 34 09 145.
Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@zbm.koszalin.pl
godziny pracy: poniedziałek – piątek 7:15-15:15
II. Zadanie jest ujęte w planie postępowań w BZP numer: 2025/BZP 00037305/24/P, opublikowanym na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Koszalinie
https://bip.koszalin.pl/artykul/705/14315/plan-zamowien-publicznych-na-2025-r ; identyfikator pozycji planu postępowań 1.1.20 Termomodernizacja budynku przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 25
III. Zgodnie z zapisami SWZ Rozdział VII: Termin wykonania zamówienia:
9 miesięcy od dnia przekazania placu budowy, nie dłużej niż do 31.08.2026 r.
IV. O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835).
Zamawiający wykluczy z przedmiotowego postępowania wykonawcę:
1) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka w postaci wykluczenia z postępowania;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka w postaci wykluczenia z postępowania;
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, w postaci wykluczenia z postępowania.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XV SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 200 000,00 zł.
Uwaga:
a) Za spełnienie warunku posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
b) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, potencjał finansowy konsorcjantów może być badany łącznie.
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
1) należycie wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną podobną robotę budowlaną, obejmującą swoim zakresem wykonanie elewacji oraz prace budowlane w zakresie instalacji sanitarnych w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych lub użyteczności publicznej
i załączy dowody określające, że te roboty budowlane zostały wykonane należycie.
Uwaga:
a) za wykonanie roboty budowlanej Zamawiający uzna doprowadzenie do wystawienia przez inwestora protokołu odbioru końcowego lub innego równoważnego dokumentu, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
b) jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami to wykaz, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt. 2.4 (wykaz robót budowlanych) winien zawierać roboty, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
2) dysponuje kierownikiem budowy z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
3) dysponuje kierownikiem robót sanitarnych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
Uwaga:
1) wyżej wymieniona osoba/osoby winna/winny posiadać uprawnienia budowlane zgodne z art. 12-16 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2025 r. poz. 418 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz być zrzeszona we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa lub spełniać warunki, o których mowa w art. 12a ustawy Prawo budowlane, tj. jej odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych
w przepisach odrębnych lub spełniać wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa;
2) przez uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie Prawa budowlanego albo odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów.
Za samodzielną funkcję techniczną w budownictwie uważa się działalność związaną z koniecznością fachowej oceny zjawisk technicznych lub samodzielnego rozwiązania zagadnień architektonicznych i technicznych oraz techniczno-organizacyjnych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową, dostosowane do rodzaju skomplikowania działalności i innych wymagań związanych z wykonywaną funkcją, stwierdzone decyzją, zwaną uprawnieniami budowlanymi (zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem przepisu art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz przepisów ustawy z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220 z późn. zm.);
4) dysponuje osobami - pracownikami ogólnobudowlanymi, które będą wykonywać roboty budowlane i sanitarne i elektryczne, w tym co najmniej:
-jedną osobą z uprawnieniami dotyczącymi eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci gazowych E i D;
-jedną osobą z uprawnieniami energetycznymi dotyczącymi urządzeń, instalacji i sieci energetycznych E i D;
lub
-jedną osobą z uprawnieniami dotyczącymi eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci gazowych E i D i uprawnieniami energetycznymi dotyczącymi urządzeń, instalacji i sieci energetycznych E i D.
3. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie, do realizacji którego te zdolności są wymagane.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
6. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o których mowa w pkt. 2.4, winno potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz winien określać w szczególności:
6.1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
6.2. sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
6.3. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w SWZ.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XV SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 200 000,00 zł.
Uwaga:
a) Za spełnienie warunku posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
b) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, potencjał finansowy konsorcjantów może być badany łącznie.
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
1) należycie wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną podobną robotę budowlaną, obejmującą swoim zakresem wykonanie elewacji oraz prace budowlane w zakresie instalacji sanitarnych w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych lub użyteczności publicznej i załączy dowody określające, że te roboty budowlane zostały wykonane należycie.
Uwaga:
a) za wykonanie roboty budowlanej Zamawiający uzna doprowadzenie do wystawienia przez inwestora protokołu odbioru końcowego lub innego równoważnego dokumentu, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
b) jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami to wykaz, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt. 2.4 (wykaz robót budowlanych) winien zawierać roboty, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
2) dysponuje kierownikiem budowy z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
3) dysponuje kierownikiem robót sanitarnych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
Uwaga:
1) wyżej wymieniona osoba/osoby winna/winny posiadać uprawnienia budowlane zgodne z art. 12-16 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2025 r. poz. 418 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz być zrzeszona we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa lub spełniać warunki, o których mowa w art. 12a ustawy Prawo budowlane, tj. jej odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych
w przepisach odrębnych lub spełniać wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa;
2) przez uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie Prawa budowlanego albo odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów.
Za samodzielną funkcję techniczną w budownictwie uważa się działalność związaną z koniecznością fachowej oceny zjawisk technicznych lub samodzielnego rozwiązania zagadnień architektonicznych i technicznych oraz techniczno-organizacyjnych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową, dostosowane do rodzaju skomplikowania działalności i innych wymagań związanych z wykonywaną funkcją, stwierdzone decyzją, zwaną uprawnieniami budowlanymi (zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem przepisu art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz przepisów ustawy z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220 z późn. zm.);
4) dysponuje osobami - pracownikami ogólnobudowlanymi, które będą wykonywać roboty budowlane i sanitarne i elektryczne, w tym co najmniej:
-jedną osobą z uprawnieniami dotyczącymi eksploatacji urządzeń,
instalacji i sieci gazowych E i D;
-jedną osobą z uprawnieniami energetycznymi dotyczącymi urządzeń,
instalacji i sieci energetycznych E i D;
albo
-jedną osobą z uprawnieniami dotyczącymi eksploatacji urządzeń,
instalacji i sieci gazowych E i D i uprawnieniami energetycznymi
dotyczącymi urządzeń, instalacji i sieci energetycznych E i D.
3. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie, do realizacji którego te zdolności są wymagane.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
6. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o których mowa w pkt. 2.4, winno potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz winien określać w szczególności:
6.1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
6.2. sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
6.3. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-10-14 09:00
Po zmianie:
2025-10-20 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-10-14 10:00
Po zmianie:
2025-10-20 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-11-12
Po zmianie:
2025-11-18