BZP: Dostawa i montaż linowego dźwigu osobowego dla Regionalnego Ośrodka Psychiatrii Sądowej w Starogardzie Gd.
03.10.2025
2025/BZP 00455445/01
Regionalny Ośrodek Psychiatrii Sądowej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i montaż linowego dźwigu osobowego dla Regionalnego Ośrodka Psychiatrii Sądowej w Starogardzie Gd.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Ośrodek Psychiatrii Sądowej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 192082428
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Skarszewska, 7
1.5.2.) Miejscowość: Starogard Gdański
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.7.) Numer telefonu: 585630736
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@rops-starogard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://rops-starogard.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż linowego dźwigu osobowego dla Regionalnego Ośrodka Psychiatrii Sądowej w Starogardzie Gd.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9da10dc3-3333-4795-8813-afb5edce48ef
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00455445
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00012920/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Modernizacja dźwigu osobowego w budynku ROPS
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9da10dc3-3333-4795-8813-afb5edce48ef3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl , zgodnie ze SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z pkt 8 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L
119 z dnia 4 maja 2016 roku, str. 1), zwanym dalej „RODO”, informuje, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Regionalny Ośrodek Psychiatrii Sądowej w Starogardzie Gdańskim ul. Skarszewska 7. Regionalny Ośrodek Psychiatrii Sądowej w
Starogardzie Gdańskim wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony
swoich danych osobowych i realizacji swoich praw pisząc na adres e-mail: rops.dyrekcja@wp.pl, telefon: 58 5630736 lub pisząc na
adres naszej siedziby wskazany w pkt. 1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez Regionalny Ośrodek Psychiatrii
Sądowej w Starogardzie Gdańskim na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO, wyłącznie w celu związanym z prowadzonym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane,
zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas
trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Obowiązek podania przez Panią/Pana
danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp,
związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy Pzp. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. Posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych
osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; - na
podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzamy Państwa dane niezgodnie z prawem. Nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit.
b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20
RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L
119 z dnia 4 maja 2016 roku, str. 1), zwanym dalej „RODO”, informuje, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Regionalny Ośrodek Psychiatrii Sądowej w Starogardzie Gdańskim ul. Skarszewska 7. Regionalny Ośrodek Psychiatrii Sądowej w
Starogardzie Gdańskim wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony
swoich danych osobowych i realizacji swoich praw pisząc na adres e-mail: rops.dyrekcja@wp.pl, telefon: 58 5630736 lub pisząc na
adres naszej siedziby wskazany w pkt. 1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez Regionalny Ośrodek Psychiatrii
Sądowej w Starogardzie Gdańskim na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO, wyłącznie w celu związanym z prowadzonym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane,
zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas
trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Obowiązek podania przez Panią/Pana
danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp,
związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy Pzp. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. Posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych
osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; - na
podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzamy Państwa dane niezgodnie z prawem. Nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit.
b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20
RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-4/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż linowego dźwigu osobowego w budynku Regionalnego Ośrodka Psychiatrii Sądowej w Starogardzie Gdańskim przy ul. Skarszewskiej 7, w oparciu o normę PN-EN 81-20.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1. Demontaż istniejącego hydraulicznego dźwigu i maszynowni i ich utylizacja na koszt Wykonawcy.
2. Roboty przygotowawcze polegające na zabezpieczeniu terenu prac zgodnie z przepisami bhp, przepisami ppoż, zabezpieczenie przed rozprzestrzenianiem się brudu i pyłu na inne części budynku.
3. Dostawa i montaż fabrycznie nowych komponentów dźwigu linowego zgodnie ze specyfikacją podaną poniżej.
4. Wykonanie prób ruchowych i pomiarów elektrycznych.
5. Wykonanie robót budowlanych koniecznych do wykonania zadania: malarskich, wykończeniowych i innych robót niewymienionych a związanych z realizowanymi robotami, w tym: posprzątanie szybu, maszynowni i korytarzy oraz usunięcie ewentualnych uszkodzeń i zabrudzeń po zakończeniu robót.
6. Wykonanie dokumentacji do nowego dźwigu i uzgodnienie jej w UDT na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zamawiającego.
7. Przygotowanie wymaganych przez UDT dokumentów, celem zgłoszenia i uczestnictwa w badaniu doraźnym dźwigu po wymianie.
8. Wykonanie resursu dla nowego urządzenia.
9. Wszystkie koszty związane z uzgodnieniami i dopuszczeniem do ponownej eksploatacji dźwigu przez UDT ponosi Wykonawca.
10. Dane dźwigu:
Udźwig minimalny 800 kg
Liczba pasażerów 10
Prędkość miń: 1.0 m/s
Max. wysokość podnoszenia: 12 m
Typ maszynowni: górna w szybie
Liczba przystanków 4
Liczba dojść do dźwigu 4
Liczba wejść do kabiny 1 (bez przelotu)
sterowanie mikroprocesorowe z falownikiem umożliwiające kolejne etapy modernizacji zgodne z normą PN EN 81.20
Panel dyspozycji na całą wysokość kabiny wykonany ze stali nierdzewnej, wyposażony w:
- wyświetlacz informujący o położeniu i kierunku jazdy dźwigu,
- oświetlenie awaryjne,
- wentylator
- podświetlone przyciski zmieniające barwę podświetlenia w chwili zadysponowania,
- przyciski oznaczone alfabetem Braille’a,
- stacyjka jazd szpitalnych (priorytetowych),
- funkcję umożliwiającą zablokowanie otwartych drzwi w pozycji otwartej załączaną w kabinie.
Kasety wezwań, podtynkowe wyposażone w:
- wyświetlacz informujący o położeniu dźwig, awariach, konserwacji lub innych stanach dźwigu,
- podświetlone przyciski zmieniające barwę podświetlenia w chwili przywołania,
- kasety na przystankach pośrednich wyposażone w dwa przyciski kierunku jazdy (góra/dół),
- informację dźwiękową o przyjeździe kabiny,
- na każdym przystanku włącznik jazd szpitalnych (priorytetowych),
Łączność alarmowa zgodna z PN-EN 81-28:2022 oparta na transmisji GSM z możliwością zdalnego odczytu błędów dźwigów przez firmę konserwującą.
Zjazd po zaniku napięcia do przystanku ewakuacyjnego.
Sterowanie pożarowe z funkcją: Zjazd do wyznaczonego przystanku po otrzymaniu sygnału o pożarze z centrali ppoż.
Napęd: wciągarka reduktorowa (wraz z ewentualnym dostosowaniem istniejącego łoża maszyny do nowej wciągarki)
Cięgna nośne 6x liny stalowe
Drzwi kabinowe teleskopowe, dwupanelowe, automatyczne, wyposażone w wzmocniony próg aluminiowy, wymiary dostosowane do istniejącego szybu, wystrój drzwi kabinowych: stal nierdzewna
Drzwi szybowe teleskopowe, dwupanelowe, automatyczne, wyposażone w wzmocniony próg aluminiowy, wytrzymałość ogniowa EI60, wymiary dostosowane do istniejącego szybu, wystrój drzwi szybowych: Stal nierdzewna
Zabezpieczenie drzwi kurtyna świetlna na całej wysokości.
Terminal ręczny sterownika.
Oświetlenie studzienki LED.
11. Przedmiot zamówienia nie jest podzielony na części.
12. Wykonawca zobowiązany jest zaplanować wszystkie czynności dla realizacji zamówienia, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami bez względu na to, czy czynności te są odrębnie wymienione w jakimkolwiek dokumencie.
13. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia (dokumentacji) określono jakikolwiek materiał, urządzenie lub wyrób poprzez podanie nazwy producenta lub w inny podobny sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, dopuszcza się dla tych materiałów, urządzeń lub wyrobów możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych tzn. przy zachowaniu tych samych norm i nie gorszych parametrów. Każdorazowo zastosowanie rozwiązania zamiennego wymaga zgody Zamawiającego. Zmiany takie nie stanowią zmiany umowy.
14. Wynagrodzenie za przedmiot zamówienia podane w ofercie musi zawierać również wszelkie koszty związane z:
- zabezpieczeniem robót pod względem BHP,
- zabezpieczeniem zasilania energią elektryczną i innymi mediami potrzebnymi do realizacji zamówienia,
- naprawą ewentualnych szkód powstałych w trakcie realizacji zadania.
- usunięciem zaplecza, materiałów i uporządkowaniem terenu po zakończeniu prac.
15. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od szkód mogących wystąpić i od zdarzeń nagłych, losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej. Ubezpieczenie winno objąć roboty, urządzenia oraz sprzęt.
16. Wykonawca uporządkuje teren montażu w terminie nie późniejszym niż termin odbioru końcowego wykonania.
17. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty 36 miesięcy i zastosowane wyposażenie i urządzenia. W okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązuje się usuwać nieodpłatnie wady przedmiotu umowy ujawnione po odbiorze końcowym, oraz wykonać konieczne przeglądy i konserwacje w ramach otrzymanego wynagrodzenia za zamówienie.
18. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca montażu i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Przeprowadzenie wizji lokalnej możliwe będzie po wcześniejszym umówieniu terminu z przedstawicielem Zamawiającego Panem Piotrem Czarnym tel. 503143336. Nie przeprowadzenie wizji lokalnej w obecności przedstawiciela Zamawiającego spowoduje odrzucenie oferty jako niezgodnej ze SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 42416100-6 - Windy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45313100-5 - Instalowanie wind