BZP: Dostawa nowego samochodu terenowego 4x4 na potrzeby usuwania skutków zagrożeń i ochrony ludności
03.10.2025
2025/BZP 00455915/01
GMINA CZERSK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa nowego samochodu terenowego 4x4 na potrzeby usuwania skutków zagrożeń i ochrony ludności
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZERSK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351274
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 27
1.5.2.) Miejscowość: Czersk
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-650
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 523954810
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad_miejski@czersk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/czersk
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa nowego samochodu terenowego 4x4 na potrzeby usuwania skutków zagrożeń i ochrony ludności
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9a41d4b4-e931-4953-b889-be39470a3178
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00455915
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00032622/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.5 Dostawa nowego samochodu terenowego 4x4 na potrzeby usuwania skutków zagrożeń i ochrony ludności
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/czersk3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub
oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą odbywać się będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za
pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/czersk Zamawiający informuje, że instrukcje
korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania
ofert oraz innych czynności podejmowanych w
niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie
internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
W sytuacjach awaryjnych z wyjątkiem składania ofert zamawiający dopuszcza komunikację elektroniczną poprzez email:
zamowieniapubliczne@czersk.pl lub urzad_miejski@czersk.pl
Adres strony internetowej do komunikacji:
https://platformazakupowa.pl/pn/czersk
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zalecenia: 1. Rozszerzenia plików
wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z zał. nr 2 do „Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych
Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz
minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej Rozporządzeniem KRI.2. Zamawiający rekomenduje
wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf3. W celu ewentualnej kompresji
danych zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: 3.1. .zip 3.2. .7Z4. Wśród rozszerzeń powszechnych a
niewystępujących w rozporządzeniu KRI występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną
uznane za złożone nieskutecznie. 5. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem
zaufanym, który wynosi maksymalnie 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do
składania podpisu osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB. 6. W przypadku stosowania przez wykonawcę kwalifikowanego
podpisu elektronicznego: 6.1. ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu,
zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich
podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES. 6.2.pliki w innych formatach niż pdf zaleca się opatrzyć podpisem w formacie XAdES
o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym. 6.3.
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.7. Zamawiający zaleca aby w przypadku
podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np.
osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików. 8. Zamawiający zaleca, aby wykonawca z
odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty. 9.
Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji. 10. Ofertę należy przygotować z należytą
starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do
zakończenia przyjmowania ofert. Sugerujemy złożenie oferty na 24 godziny przed terminem składania ofert. 11. Jeśli wykonawca
pakuje dokumenty np. w plik o rozszerzeniu .zip zaleca się wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików. 12.
Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to
skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia
oferty.
13. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
13.1. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
13.2. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej
pod linkiem:
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view 14. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za
złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl 15. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 .12.2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie, określa w pkt 7.9 SWZ niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych została zawarta w pkt 29 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych została zawarta w pkt 29 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.29.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: „Dostawa nowego samochodu terenowego 4x4 na potrzeby usuwania skutków zagrożeń i ochrony ludności”
Zamówienie realizowane w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026.
Wymagania jakie powinien spełniać oferowany samochód oraz wyposażenie
1. Wymagania podstawowe:
1) samochód musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym, z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów specjalnych, zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. – Dz. U. z 2024 r. poz. 1251 ze zm.), wraz z przepisami wykonawczymi do tej ustawy,
2) zmiany adaptacyjne pojazdu, dotyczące montażu wyposażenia (radiotelefony, sygnalizacji pojazdu specjalnego, itp.) nie mogą powodować utraty ani ograniczać uprawnień wynikających z fabrycznej gwarancji,
3) pojazd musi posiadać świadectwo homologacji,
4) pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczep z wodą pitną oraz mobilnych agregatów prądotwórczych.
2. Podwozie z kabiną:
1) rok produkcji pojazdu nie starszy niż 2025 r.,
2) pojazd nieużywany, sprawny technicznie, bezpieczny, zgodny z obowiązującymi normami i standardami jakości, kompletny i gotowy do użytkowania,
3) zabudowa oraz wyposażenie fabrycznie nowe,
4) masa całkowita samochodu gotowego do jazdy (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie przekracza 3 500 kg.
3. Układ jezdny 4x4 lub 4WD terenowy:
1) podwozie pojazdu ramowe zabezpieczone przed przenikaniem wody do środka pojazdu,
2) samochód wyposażony w obręcze kół min 18 cali, ze stopów lekkich z zamontowanymi oponami AT klasy premium,
3) indeks nośności i prędkości dostosowane do maksymalnych parametrów samochodu,
4) opony muszą być fabrycznie nowe i homologowane – typ wielosezonowe,
5) pełnowymiarowe koło zapasowe wraz z kompletem niezbędnych narzędzi do podstawowej obsługi pojazdu, dostarczone wraz z pojazdem bez konieczności mocowania (wyklucza się możliwość przewożenia koła na dachu pojazdu),
6) pojazd wyposażony w zaczep holowniczy z przodu oraz apteczkę,
7) progi boczne orurowane.
4. Silnik:
1) wysokoprężny z zapłonem samoczynnym, spełniający aktualnie obowiązujące normy ochrony środowiska (czystości spalin) i normę emisji spalin min. EURO 6,
2) moc silnika: min. 110 kW,
3) pojemność silnika – min. 2400 cm3,
4) moment obrotowy – min. 400 Nm.
W przypadku stosowania dodatkowego środka w celu redukcji emisji spalin nie może nastąpić redukcja momentu obrotowego silnika (ani mocy) w przypadku braku tego środka.
5) Silnik obudowany aluminiową osłoną zapobiegającą uszkodzeniom od podłoża.
5. Skrzynia biegów automatyczna lub manualna.
6. Ładowność pojazdu min. 900 kg.
7. Parametry terenowe:
1) prześwit pojazdu pod osiami min. 225 mm,
2) głębokość brodzenia min. 500 mm,
3) kąt natarcia min. 25°,
4) kąt zejścia min. 23°.
8. Skrzynia ładunkowa / przestrzeń ładunkowa:
1) zabudowa typu „hard top”, w kolorze nadwozia,
2) otwieranie trzystronne: tylna klapa oraz dwie boczne otwierane do góry,
3) oświetlenie wewnętrzne,
4) przestrzeń ładunkowa wykończona materiałem ochronnym, z zaczepami do mocowania ładunków,
5) gniazda zasilające min. 2 x 12V,
6) zabudowa wyposażona w oświetlenie pola pracy na stronę lewą i prawą.
9. Pojazd wyposażony w zaczep holowniczy z tyłu „hak kulowy”:
1) pozwalający holować przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg,
2) w przypadku zastosowania złącza 13 pinowego należy dostarczyć adapter 13/7 pinów.
10. Kabina:
1) czterodrzwiowa typu Pikap,
2) jednomodułowa, na bazie jednej płyty podłogowej, zapewniająca dostęp do silnika poprzez odchylenie maski pojazdu, 5 osobowa,
3) siedzenia pokryte materiałem łatwym w utrzymaniu czystości (dopuszczalne zastosowanie pokrowców),
4) dywaniki gumowe,
5) fotel kierowcy z regulacją wysokości, pochylenia oparcia oraz odległości.
11. Pojazd wyposażony w co najmniej następujące elementy:
1) wspomaganie kierownicy,
2) fabryczną klimatyzację automatyczną dwustrefową,
3) wszystkie szyby sterowane elektrycznie,
4) elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne,
5) centralny zamek sterowany pilotem,
6) system multimedialny z min. 7” wyświetlaczem, wyposażonym w aplikacje pozwalające na skonfigurowanie urządzeń zewnętrznych z pojazdem za pomocą Bluetooth,
7) blokadę tylnego mechanizmu różnicowego,
8) tylne szyby w kabinie przyciemnione,
9) kamera cofania połączona z systemem multimedialnym.
12. Moc alternatora i pojemność akumulatora musi zapewniać pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną, przy jej maksymalnym obciążeniu. Instalacja elektryczna pojazdu 12V. W kabinie oznakowane gniazda zapalniczki min. 2 x 12V i 2 szt. gniazd USB zasilane z pominięciem zapłonu.
13. Pojazd wyposażony w urządzenia sygnalizacyjno – ostrzegawcze, świetlne pojazdu specjalnego. Na dachu kabiny zamontowana niskoprofilowa belka sygnalizacyjna, mocowana na stałe, wykonana w technologii LED (kolor pomarańczowy) o szerokości dostosowanej do szerokości kabiny. Dodatkowe dwie lampy sygnalizacyjne pomarańczowe w technologii LED, zamontowane z przodu pojazdu w atrapie.
14. Światła do jazdy dziennej, przeciwmgielne przednie oraz tylne światła wykonane w technologii LED.
15. Kolor pojazdu dowolny, podwozie czarne lub ciemnoszare.
16. Podwozie pojazdu musi być przystosowane do obciążenia zabudową skrzyni ładunkowej i dostarczonym wyposażeniem.
17. Dodatkowe wyposażenie:
1) Pojazd wyposażony w wyciągarkę elektryczną sterowaną pilotem, zamontowaną z przodu do ramy pojazdu. Siła wyciągarki dostosowana do masy własnej pojazdu, ale nie mniejszej niż 3 500 kg. Długość liny – min. 20 m. Nie dopuszcza się montażu wyciągarki do zderzaka.
2) W kabinie zamontowany radiotelefon przewoźny posiadający wyświetlacz min. 14 znakowy LCD oraz pakiet łączności i zarządzania sytuacjami kryzysowymi – wraz ze stałym mocowaniem.
3) Agregat prądotwórczy jednofazowy o minimalnych parametrach:
a) napięcie 230 V,
b) moc znamionowa 2,3 kW,
c) zbiornik paliwa 4,5 l,
d) waga do 25 kg.
18. Pozostałe wymagania:
1) Dokumentacja niezbędna do zarejestrowania pojazdu, wynikająca z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. – Dz. U. z 2024 r., poz. 1251 ze zm.). Należy dostarczyć świadectwo homologacji lub wyciąg ze świadectwa homologacji potrzebne do rejestracji. W sytuacji, gdy dostarczenie wymaganego dokumentu możliwe będzie po zarejestrowaniu pojazdu, dopuszcza się dostarczenie po dokonaniu odbioru, jednak wszelkie koszty z tym związane pokrywa Wykonawca. Koszty badania technicznego przed pierwszą rejestracją pokrywa Wykonawca.
2) Wszystkie prace związane z przeglądami okresowymi a w szczególności wymianą płynów eksploatacyjnych muszą odbywać się bez konieczności demontowania stałych elementów zabudowy nie przeznaczonych do demontażu (nie dopuszcza się demontażu elementów które są klejone, zespawane czy też nitowane).
3) Gwarancja na cały pojazd wraz z zabudową oraz wyposażeniem dodatkowym - min. 24 miesiące, liczone od daty podpisania protokołu odbioru faktycznego pojazdu wraz z wyposażeniem.
4) Wymagane przeglądy gwarancyjne (przeglądy serwisowe) powinny być wykonywane min. jeden raz w roku na koszt Wykonawcy.
5) Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić serwis gwarancyjny oferowanego sprzętu. Wymagane przeglądy okresowe oraz naprawy gwarancyjne przedmiotu zamówienia będą wykonywane bezpośrednio przez Wykonawcę lub przez serwis producenta (lub jego upoważnionego przedstawiciela) dostarczonego sprzętu.
6) W trakcie trwania gwarancji koszty części i płynów eksploatacyjnych oraz wymiany w pojeździe zostaną pokryte przez Wykonawcę.
7) Na czas przeprowadzenia procedury rejestracji dopuszcza się pozostawienie pojazdu w depozycie u Wykonawcy. W trakcie pozostawienia pojazdu w depozycie Zamawiający nie ponosi dodatkowych kosztów z tym związanych.
8) Na dzień odbioru faktycznego pojazd winien być zatankowany paliwem i płynami eksploatacyjnymi do pełna.
19. O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji postępowania, specyfikacjach technicznych, zestawieniu wyposażenia, wyjaśnieniach do przetargu i innych dokumentach postępowania Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń itp., oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wykonawca musi jednak wykazać, że zastosowane materiały, urządzenia itp. są równoważne. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Brak określenia szczególnych wymogów przez Zamawiającego w przedmiocie standardu wykonania (jakości materiałów, sprzętu, urządzeń, itp.) oznacza, że Wykonawca wywiąże się ze swoich obowiązków, kiedy zachowa średni standard wykonania, po jego akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34131000-4 - Pikapy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34136100-0 - Lekkie samochody półciężarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 25 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert: cena - 60% oraz termin wykonania umowy - 40%, zgodnie z pkt 21 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. - Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną
ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Nie dotyczy. Zamawiający nie stawia warunków udziału w postępowaniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykonawca wraz z ofertą składa przedmiotowe środki dowodowe w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy (w tym oferowany pojazd) odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego:1. Formularz asortymentowy – zał. nr 1A do SWZ w celu porównania równoważności funkcjonalnej i technologicznej.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1. W przypadku niezłożenia przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą tj. 1. Formularz asortymentowy – zał. nr 1A do SWZ w celu porównania równoważności funkcjonalnej i technologicznej, lub gdyzłożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie (art. 107 ust. 2 Pzp).
2. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Ofertę składa się na formularzu ofertowym – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą wykonawca jest zobowiązany złożyć:1. formularz asortymentowy – zał. nr 1A do SWZ
2. oświadczenie, o którym mowa w pkt 11.1.1 SWZ,
3. pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Oferta wraz z formularzem cenowym powinna być: 1. sporządzona na podstawie załączników niniejszej SWZ w języku polskim, 2. złożona przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl, 2.3. podpisana kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt 11.1.1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
23. W związku z art. 455 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie.1. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy:
1.1. gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
1.2. gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian organizacyjnych po stronie Zamawiającego, w tym w szczególności w jego strukturze organizacyjnej;
1.3. gdy wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można będzie usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej postanowień;
1.4. w przypadku działania siły wyższej tj. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji, mimo zachowania należytej staranności, nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku termin zakończenia prac zostanie przesunięty o czas, w którym prace nie mogły być prowadzone;
1.5. w przypadku dokonania określonych czynności lub ich zaniechania przez organy administracji państwowej, w tym organy administracji rządowej, samorządowej, jak również organów
i podmiotów, których działalność wymaga wydania jakiejkolwiek decyzji o charakterze administracyjnym w trakcie wykonywania przedmiotu niniejszej umowy,
1.6. istotnych problemów finansowych, ekonomicznych lub organizacyjnych Wykonawcy, producenta lub dystrybutora uzasadniających ryzyko, że jego produkty lub świadczenia mogą nie zostać należycie wykonane lub nie będą miały odpowiedniej jakości albo wsparcia
w przyszłości,
1.7. uzasadnionych przyczyn technicznych lub funkcjonalnych powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania umowy,
2. Warunkiem wprowadzenia zmiany jest wystąpienie strony z wnioskiem o zmianę wraz z podaniem przyczyny zmiany.
3. Wszelkie zmiany Umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu Umowy, pod rygorem nieważności.
4. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany Umowy następujące zmiany:
4.1. danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy,
4.2. danych teleadresowych,
4.3. danych rejestrowych,
4.4. będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy.
4.5. dotyczące poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych, zmiany układu graficznego umowy lub numeracji jednostek redakcyjnych, nie powodujące zmiany celu i istoty umowy.
5. Zmiana umowy może nastąpić w formie pisemnej, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia.
6. Na podstawie art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, przewiduje się dokonanie zmian w umowie po spełnieniu przesłanek, o których mowa w art. 15r ustawy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-13 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/czersk
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-13 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577 Pzp, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób. 2.Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w pkt 1, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę.
3. Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą, będzie
zobowiązany zawrzeć umowę w sprawie zamówienia na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik nr 5 do SWZ. Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej
oferty.
4.4. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, powinien przedłożyć: 4.1. w przypadku konsorcjum lub spółki cywilnej - umowę regulującą współpracę Wykonawców działających wspólnie (umowa konsorcjum lub umowa spółki cywilnej),
5. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na na podstawie art. 108 ust. 1 Pzp oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.