BZP: Usługa całodobowej fizycznej ochrony mienia i obiektów Centralnego Laboratorium Ochrony Radiologicznej zlokalizowanych w Warszawie przy ul. Konwaliowej oraz podstawowa obsługa centralki telefonicznej
03.10.2025
2025/BZP 00456764/01
CENTRALNE LABORATORIUM OCHRONY RADIOLOGICZNEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa całodobowej fizycznej ochrony mienia i obiektów Centralnego Laboratorium Ochrony Radiologicznej zlokalizowanych w Warszawie przy ul. Konwaliowej oraz podstawowa obsługa centralki telefonicznej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRALNE LABORATORIUM OCHRONY RADIOLOGICZNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000327008
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Konwaliowa 7
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-194
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 8110011
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrektor@clor.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.clor.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Instytut badawczy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
ochrona radiologiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa całodobowej fizycznej ochrony mienia i obiektów Centralnego Laboratorium Ochrony Radiologicznej zlokalizowanych w Warszawie przy ul. Konwaliowej oraz podstawowa obsługa centralki telefonicznej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-65698ae0-a17e-429b-9fda-5c03d14b909b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00456764
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-65698ae0-a17e-429b-9fda-5c03d14b909b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje na temat
zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia, w tym minimalne wymagania techniczne
sprzętowe i systemowe w celu korzystania z usług określone zostały w Regulaminie Platformy e-Zamówienia
(https://ezamowienia.gov.pl) oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): SWZ Rozdział XXIV
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP003/2025/CLOR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w ramach całodobowej fizycznej ochrony osób i mienia (obiektów, terenów, urządzeń, mienia ruchomego) Centralnego Laboratorium Ochrony Radiologicznej (CLOR) zlokalizowanych w Warszawie przy ul. Konwaliowej 7 oraz podstawowa obsługa centralki telefonicznej znajdującej się w pomieszczeniu ochrony (portierni).
Obiekty na terenie Centralnego Laboratorium Ochrony Radiologicznej przy ul. Konwaliowej 7 w Warszawie objęte przedmiotem zamówienia:
a) budynek główny ABC, w szczególności magazyn źródeł promieniotwórczych i sale kalibracyjne w części C
b) budynek BERLIN
c) budynek (łącznik 123 SM) oraz „bunkier”
d) budynek „zwierzętarnia”
e) garaże od nr 1 do nr 16
f) hala BISTYP
g) budynek garażowo-magazynowy
h) ogrodzony teren za halą BISTYP „ blaszaki”
i) ogrodzony teren CLOR wraz z wyposażeniem
1.
Usługi objęte przedmiotem zamówienia mają być świadczone w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz poprzez dozór sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych oraz monitoringowych znajdujących się w obiektach i granicach terenu chronionego Centralnego Laboratorium Ochrony Radiologicznej.
2.
Ochrona jest rozumiana jako zapewnienie bezpieczeństwa osób znajdujących się w chronionych obiektach i granicach chronionego obszaru oraz ochrona obiektów, pomieszczeń i urządzeń Centralnego Laboratorium Ochrony Radiologicznej przed dostępem do nich osób nieuprawnionych w systemie całodobowym we wszystkie dni tygodnia (tryb 365/7/24).
3.
Wykonawca wyznaczy do realizacji przedmiotu umowy pracowników, posiadających odpowiednie kwalifikacje do wykonania usługi w sposób należyty, przeszkolonych w zakresie przepisów bhp i p.poż. Każdy z pracowników skierowanych do ochrony może pełnić maksymalnie 24-godzinną służbę. Niedopuszczalne jest wykonywanie czynności ochronnych przez jednego pracownika na kolejno następujących po sobie 24-godzinnych zmianach.
4.
Wykonawca zobowiązany jest do dokonania czynności związanych z przygotowaniem i wykonaniem przedmiotu zamówienia, zapewnienia odpowiednich zasobów do prawidłowej realizacji usługi oraz niezbędnego sprzętu, a także właściwej współpracy z przedstawicielami Zamawiającego oraz stosowanie się do ich zaleceń i opinii.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-12-01 do 2026-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji grupy interwencyjnej od momentu zgłoszenia incydentu przez pracownika ochrony
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie systemu zarządzania jakością
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
b. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
i. posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, wydaną przez Ministra właściwego do spraw wewnętrznych, na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r. poz. 1995).
c. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa, tj. Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
i. posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100).
d. Zdolność techniczna lub zawodowa, tj. Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
i. wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności był krótszy to w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje należycie co najmniej 2 usługi całodobowej ochrony osób i mienia, z których każda trwała nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy i miała wartość, nie niższą niż 265 000,00 zł brutto.
Za usługę odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia w obiektach użyteczności publicznej, zamawiający uzna usługę polegającą na świadczeniu usług na rzecz jednego wykonawcy, ochrony mienia w obiektach użyteczności publicznej w rozumieniu Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 roku w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (tekst jednolity Dz. U. z 2002r. nr 18 poz. 170), w sekcji 1, dział 12, następujące grupy:
122 – Budynki biurowe
123 – Budynki handlowo – usługowe
126 - Ogólnodostępne obiekty kulturalne, budynki o charakterze edukacyjnym, budynki szpitali i zakładów opieki medycznej oraz budynki kultury fizycznej.
Zarówno w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jak i/lub korzystających z zasobów innych podmiotów, co najmniej jeden podmiot, tj. jeden członek konsorcjum udostępniający potencjał musi posiadać zdolności zawodowe określone powyżej.
ii. przedłoży wykaz, w którym wykaże dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) minimum 5 pracownikami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. do wykonywania czynności wchodzących w zakres ochrony osób i mienia w rozumieniu Ustawy o ochronie osób i mienia;
b) 1 pracownikiem – koordynatorem, który będzie sprawował bezpośredni nadzór nad pracownikami ochrony, wpisanym na listę kwalifikowanych pracowników ochrony.
Zamawiający dopuszcza, aby pracownicy skierowani do realizacji zamówienia posiadali orzeczenie o niepełnosprawności.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług
Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego
Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej
Koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia
Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności
Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat
Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
Informacja z Krajowego Rejestru Karnego, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem, w zakresie:art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp oraz art. 108 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp, odnośnie do orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego
Zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem spełniania przez wykonawcę określonych norm zarządzania jakością, zgodnego z międzynarodową normą: PN-EN ISO 9001:2015 w zakresie prowadzonej działalności lub równoważne (o ile deklarował w formularzu oferty).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.
Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
a. postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
b. wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
c. ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.