BZP: Obsługa bankowa budżetu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny
06.10.2025
2025/BZP 00458954/01
GMINA I MIASTO CZERWIONKA-LESZCZYNY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa bankowa budżetu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA I MIASTO CZERWIONKA-LESZCZYNY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258530
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Parkowa 9
1.5.2.) Miejscowość: Czerwionka-Leszczyny
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-230
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@czerwionka-leszczyny.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czerwionka-leszczyny.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa bankowa budżetu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-67bdddda-b40e-4ab7-9260-88175b2f389b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00458954
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00030866/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.11 Obsługa bankowa budżetu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-67bdddda-b40e-4ab7-9260-88175b2f389b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami
odbywa się przy użyciu:
1) Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.,
2) poczty elektronicznej: zp@czerwionka-leszczyny.com.pl,
3) strony internetowej prowadzonego postępowania.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2 . Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-
Zamówienia ani logowania.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
4. Ofertę (formularz ofertowy) wraz z załącznikami a także podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w niniejszej SWZ,
sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie
Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
5. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w pkt 4, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci
elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
6. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku
załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być
opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
7. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
8. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
9. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
10. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:zp@czerwionka-leszczyny.com.pl (nie dotyczy składania ofert).
11. Pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej –zgodnie z pkt 8 i 12 SWZ.
12. Pozostałe informacje dotyczące użycia podpisu elektronicznego – zgodnie z pkt 12 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązki informacyjne o których mowa w art 13 ust 1-3
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach zamówienia, w
tym w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie prowadzenia bankowej obsługi budżetu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w okresie od 1 lutego 2026 r. do 31 stycznia 2030 r, a w szczególności:
1) otwarcie, prowadzenie i zamykanie rachunku podstawowego budżetu Gminy, rachunków VAT, rachunków bieżących i pomocniczych (w złotych polskich, w euro oraz innych walutach wymienialnych – w razie zaistnienia takiej potrzeby) Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy istniejących w dniu podpisania umowy oraz tworzonych w czasie trwania umowy, w oparciu o umowę na obsługę bankową Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny (a także inne umowy wynikające z wewnętrznych przepisów Banku), zawarte z uwzględnieniem postanowień SWZ oraz warunków przedstawionych w ofercie Banku.
2) oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bankowych (z wyjątkiem rachunku bankowego wadiów – nieoprocentowanego i bez kosztów), zastrzega się możliwość wyłączenia z oprocentowania środków na wskazanych odrębnie przez Zamawiającego rachunkach;
Wysokość oprocentowania środków na rachunkach stanowić będzie iloczyn wskaźnika korygującego banku i średniomiesięcznej stawki WIBID 1M z miesiąca poprzedzającego dany okres obrachunkowy. Średniomiesięczna stawka WIBID 1M liczona będzie jako średnia arytmetyczna stawek WIBID 1M z miesiąca poprzedzającego dany okres obrachunkowy.
3) oprocentowanie środków na rachunkach bankowych i dokonywanie kapitalizacji w okresach miesięcznych;
4) realizacja poleceń przelewów (elektronicznych i papierowych) w kraju i za granicę;
5) obsługi transakcji płatności masowych (uruchomienie i prowadzenie usługi indywidualnych przelewów internetowych oraz bezpłatne administrowanie);
6) świadczenie nieodpłatnie następujących usług:
a) instalacja oprogramowania i jego bieżącą aktualizację oraz obsługę serwisową,
b) przechowywanie środków pieniężnych,
c) obsługa wszystkich własnych operacji gotówkowych na wszystkich rachunkach bankowych objętymi umową,
d) obsługa operacji bezgotówkowych pomiędzy rachunkami bankowymi objętymi umową,
e) sporządzanie i przekazywanie za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej wyciągów z rachunków bankowych z informacją o zmianach stanu i ustaleniem salda rachunków,
f) udostępnienie usługi systemu bankowości elektronicznej w Urzędzie Gminy i Miasta oraz w tych jednostkach organizacyjnych, w których system ten jest użytkowany, a w uzgodnionych terminach we wszystkich pozostałych jednostkach organizacyjnych Zamawiającego, a także przeszkolenie pracowników,
g) wydawanie i realizowanie czeków gotówkowych lub elektronicznych, dokonywanie wypłat gotówkowych,
h) realizacja wpłat gotówkowych dokonywanych przez inne osoby i podmioty na rachunki Zamawiającego w placówce, o której mowa w pkt 5.3;
i) wydawanie i umożliwienie korzystania z kart płatniczych;
j) realizacja przelewów SORBNET;
7) zapewnienie możliwości zakładania oprocentowanych lokat krótkoterminowych (weekendowych, dwutygodniowych, miesięcznych itp.) na odrębne zlecenie, z prawem do negocjacji oprocentowania,
8) udzielenie odnawialnego kredytu w rachunku bieżącym z przeznaczeniem na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu, do wysokości określonej w uchwałach budżetowych na kolejne lata budżetowe (dodatkowa coroczna umowa) przy czym w roku 2026 kwota ta wynosić będzie 6.000.000,00 zł.
Ujemne saldo będzie mógł posiadać jedynie rachunek bieżący budżetu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Jedynym kosztem kredytu odnawialnego będzie jego oprocentowanie, bank (Wykonawca) nie będzie pobierał za przyznanie kredytu prowizji ani innych opłat związanych z jego obsługą. Odsetki będą naliczane tylko od wykorzystanej części kredytu, tzn. tylko wtedy gdy ujemne saldo na rachunku bieżącym budżetu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny wystąpi na koniec dnia. Spłata będzie następować automatycznie z wpływów na rachunek bieżący budżetu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny. Odsetki od kredytu będą naliczane w okresach miesięcznych, w ostatnim dniu roboczym miesiąca.
Dzień roboczy oznacza każdy dzień inny niż sobota, niedziela lub inny dzień ustawowo wolny od pracy na podstawie przepisów prawa polskiego.
Oprocentowanie odnawialnego kredytu nastąpi wg stawki WIBOR 1M i marży banku. Marża banku w całym okresie obowiązywania umowy na obsługę bankową nie może ulec zmianie. Zmiana oprocentowania może nastąpić raz w miesiącu i musi być spowodowana zmianą stawki WIBOR 1 M obowiązującej w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedniego. O zmianie oprocentowania Zamawiający winien być powiadomiony pisemnie.
2. Za otwarcie, obsługę i zamknięcie rachunków, prowadzenie na nich rozliczeń, realizację przelewów do innych banków oraz za świadczenie innych usług objętych obsługą bankową, Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat oraz prowizji, poza miesięczną opłatą ryczałtową w PLN. Opłata ryczałtowa dotyczy obsługi bankowej Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, Urzędu Gminy i Miasta oraz wszystkich jednostek organizacyjnych objętych umową.
3. W celu zapewnienia sprawnej obsługi Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania placówki (oddziału, filii, punktu kasowego, itp.) w budynku Urzędu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny przy ul. Parkowej 9.
Placówka musi funkcjonować przez okres obowiązywania umowy na obsługę bankową. Z uwagi na konieczność dostosowania pomieszczenia uruchomienie placówki powinno nastąpić nie później niż do dnia 16 lutego 2026 r.
Warunki najmu i opłaty za lokal będą przedmiotem odrębnej umowy najmu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-02-01 do 2030-01-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Kryterium Cena:
Na cenę oferty składają się podane w ofercie:
a) wartość opłaty zryczałtowanej,
b) koszt kredytu w rachunku bieżącym.
Za oferowaną cenę maksymalnie można otrzymać 60 pkt.
Tę liczbę punktów otrzymuje oferta, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu, z najniższą ceną.
Pozostali Wykonawcy otrzymują ilość punktów wyliczoną wg poniższego wzoru:
Cn
C = ______ x 100 x 60%
Cw
gdzie: C - ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie,
Cn - najniższa zaoferowana cena, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu,
Cw - cena danego Wykonawcy zaoferowana w badanej ofercie.
2) Kryterium oprocentowanie środków na rachunkach bankowych
Za oferowaną najwyższą wartość wskaźnika korygującego dla środków na rachunkach bankowych maksymalnie można otrzymać 40 pkt.
Tę liczbę punktów otrzymuje oferta, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu, z najwyższą wartością wskaźnika korygującego dla środków na rachunkach bankowych.
Pozostali Wykonawcy otrzymują ilość punktów wyliczoną wg poniższego wzoru:
Ow
O = ______ x 100 x 40 %
On
gdzie:
O - ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie,
Ow - wartość wskaźnika korygującego danego Wykonawcy zaoferowana w badanej ofercie dla środków na rachunkach bankowych,
On - najwyższa zaoferowana wartość wskaźnika korygującego dla środków na rachunkach bankowych, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu.
3) Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta oferta, która spełni wszystkie wymagania określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia i otrzyma największą łączną ilość punktów, wyliczoną zgodnie ze wzorem:
P = C+ O
gdzie:
P = łączna ilość punktów przyznanych danej ofercie,
C = ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium cena,
O = ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium oprocentowanie środków na rachunkach bankowych.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: oprocentowanie środków na rachunkach bankowych
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący: zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
2. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący: uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
2.1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia
do prowadzenia określonej działalności zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności bankowej, to znaczy jest bankiem w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2024 r. poz.1646 z późn. zm.).
2.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony w pkt 2.1 będzie spełniony, jeżeli każdy
z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia, o których mowa w pkt 2.1.
Warunek określony w pkt 2.1, będzie także spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia, o których mowa w pkt 2.1, i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp) .
3. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący: sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący: zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga
złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym przez siebie terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnego na dzień złożenia podmiotowego środka dowodowego tj. zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2024 r. poz.1646 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności bankowej przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) „oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu” (oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp) wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SWZ, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawcy.Dołączone do oferty „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu” (oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp) stanowić będzie dowód potwierdzający brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 15 i 39 SWZ oraz dowód potwierdzający spełnienie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 21.2.1. SWZ.
W sytuacji o której mowa w pkt 15.3 SWZ Wykonawca wraz z ww. oświadczeniem dołącza do oferty, dowody, że spełnił łącznie przesłanki o których mowa w pkt 15.3 SWZ.
2) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy lub Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielnie zamówienia jest umocowana do jego reprezentowania – odpis/y lub informacja/e z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a wykonawca wskaże w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
W przypadku wskazania przez wykonawcę/wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia dostępności dokumentów,
o których mowa powyżej, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający będzie żądać przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie dokumentów.
3) jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy - pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
4) w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie będą ubiegać się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
5) jeżeli osoba (osoby) podpisująca dokumenty lub oświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia działa na podstawie pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia,
6) przypadku, o którym mowa w pkt 21.2.2. SWZ - oświadczenie dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w pkt 21.2.2 SWZ, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp) – w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym co najmniej wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia ustanowionego pełnomocnikiem.
7) inne – wg potrzeb i postanowień SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych).W takim przypadku do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo może również wynikać z innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przyjmuje się, że ww. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmuje również pełnomocnictwo (umocowanie) do podpisania oferty.
W takim przypadku wszelka korespondencja będzie prowadzona z Pełnomocnikiem.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
2 W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum) każdy wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na postawie art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także na podstawie art. 7 ust. 1. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału w postępowaniu określony w pkt 21.2.1 SWZ będzie spełniony, jeżeli każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia, o których mowa w pkt 21.2.1 SWZ
Warunek określony w pkt 21.2.1 SWZ, będzie także spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia, o których mowa w pkt 21.2.1 SWZ, i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z dokumentami zamówienia tj. zapisami projektowanych postanowień umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy