BZP: Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informatycznego Urzędu Gminy Wągrowiec poprzez wdrożenie rozwiązań poprawiających odporność na ataki z cyberprzestrzeni i zapewniających ciągłość działania jednostki
06.10.2025
2025/BZP 00459841/01
Gmina Wągrowiec
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informatycznego Urzędu Gminy Wągrowiec poprzez wdrożenie rozwiązań poprawiających odporność na ataki z cyberprzestrzeni i zapewniających ciągłość działania jednostki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wągrowiec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791336
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Cysterska 22
1.5.2.) Miejscowość: Wągrowiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.7.) Numer telefonu: 672680800
1.5.8.) Numer faksu: 672680803
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wagrow@wokiss.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminawagrowiec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informatycznego Urzędu Gminy Wągrowiec poprzez wdrożenie rozwiązań poprawiających odporność na ataki z cyberprzestrzeni i zapewniających ciągłość działania jednostki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-80450fb2-8903-46c2-b198-71649c553828
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00459841
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00024341/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informatycznego Urzędu Gminy Wągrowiec poprzez wdrożenie rozwiązań poprawiających odporność na ataki z cyberprzestrzeni i zapewniających ciągłość działania jednostki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie współfinansowane jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy, Priorytetu II Zaawansowane usługi cyfrowe, Działania 2.2 Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa. Umowa o powierzenie grantu o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23/1976/FERC.02.02-CS.01-001/23/2024.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_wagrowiec3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu domeny platformazakupowa.pl udostępnionej przez Usługodawcę – operatora
platformazakupowowa.pl (zwanej dalej „platformazakupowa.pl”, którym jest Open Nexus Sp z o.o. Postępowanie prowadzone będzie
pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_wagrowiec
2) Korzystanie przez Wykonawcę z „platformazakupowa.pl” Open Nexus jest bezpłatne.
3) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia, powinien założyć Konto Użytkownika na
„platformazakupowa.pl”, co umożliwi korzystanie ze wszystkich funkcjonalności umożliwiających uczestnictwo w prowadzonym
postępowaniu – dostęp do formularzy do komunikacji oraz do złożenia, zmiany, wycofania oferty.
Szczegółowe informacje dotyczące komunikacji elektronicznej znajdują się w Dziale XII SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Komunikacja między Zamawiającym,
a Wykonawcami w zakresie: przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ; przesyłania odpowiedzi na wezwanie
Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych; przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do
złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych
dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu; przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, do złożenia
wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub
innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu; przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia
wyjaśnień dot. treści środków dowodowych; przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo
zamówień publicznych; przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy; przesyłania odwołania i innych dokumentów
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Za datę przekazania
(wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem
platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”, po których pojawi się komunikat, że
wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
2) Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące
odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na
platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny
Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
3) Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na
platformazakupowa.pl przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może
trafić do folderu SPAM.
4) W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę, oświadczenie, o którym mowa w
art.125 ust.1 (tj. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym
przez Zamawiającego), składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5) Oferty, oświadczenia o których mowa w art.125 ust.1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej w formatach danych określonych w przepisach
wydanych na podstawie art.18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust.1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych
danych.
Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych znajdują się w Dziale XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „Rozporządzenie”, informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Wągrowiec reprezentowana przez Wójta Gminy Wągrowiec (adres: ul. Cysterska 22, 62-100 Wągrowiec, tel. 67 26 80 800, e-mail: wagrow@wokiss.pl .
2) w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl
3) dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego – ,,Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informatycznego Urzędu Gminy Wągrowiec poprzez wdrożenie rozwiązań poprawiających odporność na ataki z cyberprzestrzeni i zapewniających ciągłość działania jednostki”,
4) dane osobowe będą przetwarzane przez okres zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy z dnia z dnia 11 września 2019 r.– Prawo zamówień, zwanej dalej PZP, przez okres 4 lata od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 7 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy.
Pozostałe informacje znajdują się w Dziale XXX SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.23.2025.FZ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wdrożenie:
I. Rozwiązania IT – system zabezpieczeń danych
W ramach tego działania planuje się zastosować rozwiązanie IT polegające na wdrożeniu systemu zabezpieczeń danych w podziale na dwa etapy. Etap pierwszy obejmuje stworzenie bezpiecznej chmury lokalnej tj. przejście z serwerów fizycznych na poziom serwerów wirtualnych. W/w Serwery będą tworzyły węzły klastra pracującego w trybie failover. Klaster będzie współdziałał z macierzą dyskową. Na tej strukturze zarządzanej przez domenę utworzona zostanie prywatna chmura lokalna i uruchomione zostanie środowisko wirtualne. Planuje się wyizolowanie "sieci tworzącej klaster" od sieci zewnętrznej, tylko z fizycznym dostępem lokalnym. Jednocześnie komputery lokalne zostaną włączone jako stacje robocze w drugą sieć pracującą tylko z procesami wirtualnymi pod kontrolą domeny i zarządzanej centralnie. Planuje się wdrożenie systemu backupu zintegrowanego z siecią lokalną umożlwiającego wykonywanie automatycznych beckupów dla zasobów lokalnych poszczególnych użytkowników, baz danych oraz obrazów serwerów wirtualnych.
W ramach drugiego etapu zamówienie obejmuje wdrożenie systemu bezpiecznego zasilania, na co składa się zakup i montaż agregatu prądotwórczego oraz odpowiedniego sprzętu typu zasilacz awaryjny zintegrowany z UPS, co jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania całości infrastruktury planowanej w ramach wdrożenia infrastruktury.
II. Rozwiązania IT – system monitorowania sieci
W ramach tego działania planuje się wdrożyć rozwiązania służące wykrywaniu niepożądanych zdarzeń oraz zapobieganie niechcianym zdarzeniom w infrastrukturze IT i zapewnieniu bezpieczeństwa plików systemowych, które jednocześnie będą działać w sposób redundantny. Planuje się wdrożyć system zarzadzania i analizy sieci poprzez zakup i instalację urządzeń do monitorowania ruchu sieciowego. Zakupione urządzenia umożliwią kontrolę i monitorowanie zdarzeń w sieci, jak również zbieranie i zarzadzanie logami oraz danymi maszynowymi pobieranymi z nieograniczonej liczby źródeł.
W ramach tego etapu zamówienie obejmuje zakup, dostawę oraz wdrożenie: Urządzenie klasy UTM; Dwa przełączniki sieciowe 48 portów; Przełącznik POE 48 portowy; Sześć sztuk access point; Wdrożenie dostarczonych rozwiązań; Modernizacja serwerowni; Centralny system do zbierania logów.
Uwaga: Szczegółowy zakres zamówienia, który należy zrealizować określony został w specyfikacji, która jest załącznikiem do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72268000-1 - Usługi dostawy oprogramowania
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryteriami, wagami tych kryteriów oraz sposobem oceny ofert:
Kryterium nr 1 - Cena wykonania zamówienia - waga kryterium 60%
Oferta z najniższą ceną uzyska 60 punktów.
Sposób oceny ofert w kryterium cena:
Cena najniższa
------------------- x 60% x 100 punktów = Punkty uzyskane przez ofertę badaną
Cena badana
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
Kryterium nr 2 - Okres gwarancji – waga kryterium 40%
Oferta z najdłuższym okresem gwarancji uzyska 40 punktów.
Sposób oceny ofert w kryterium okres gwarancji:
Okres gwarancji
badanej oferty
--------------------- x 40% x 100 punktów = Punkty uzyskane przez ofertę badaną
Najdłuższy okres gwarancji
spośród złożonych ofert
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
Ważne regulacje - wymagania w zakresie kryterium nr 2:
1) okres gwarancji musi być wyrażony w pełnych miesiącach,
2) minimalny okres gwarancji wynosi 24 miesięcy,
3) maksymalny okres gwarancji podlegający ocenie wynosi 36 miesiące,
4) w przypadku braku podania przez Wykonawcę w ofercie terminu okresu gwarancji uznaje się, że Wykonawca zaoferował minimalny termin okresu gwarancji tj. 24 miesięcy i taki termin zostanie uwzględniony w umowie z Wykonawcą,
5) jeżeli Wykonawca zaproponuje termin gwarancji dłuższy niż 36 miesięcy, do oceny ofert w kryterium „okres gwarancji” zostanie przyjęty okres 36 miesięcy; z kolei w umowie z Wykonawcą zostanie uwzględniony termin gwarancji wskazany w ofercie Wykonawcy,
6) jeżeli Wykonawca zaproponuje termin gwarancji krótszy niż 24 miesiące, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z SWZ.
2. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która uzyskała najwyższą ocenę tj. ilość punktów wyliczoną w następujący sposób:
Łączna liczba punktów przyznana badanej ofercie = Ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium ,,cena” + Ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium ,,okres gwarancji”.
3. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert uzyska taką samą ocenę tj. tyle samo punktów w łącznej punktacji, Zamawiający wybierze ofertę spośród tych ofert, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze tj. w kryterium nr 1 "Cena".
4. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 3, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
5. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować ceny wyższej niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania w zakresie wskazanym przez Zamawiającego - wg wzoru stanowiącego Załącznika nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Nie dotyczy
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ - STANOWIACE OFERTĘ1. Formularz oferty wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. Formularz musi być złożony w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji określoną w rejestrze lub innym dokumencie właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez umocowanego przedstawiciela Wykonawcy.
2. Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 2 jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. W przypadku braku podania w ofercie ww. danych Zamawiający może pobrać ww. dokumenty w formie elektronicznej, o ile są dostępne w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych.
3. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy - jeśli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie nie wynika z dokumentów rejestrowych, o których mowa w ust 2.
4. Powyższe uregulowanie stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Rozdziale XIX, XXa SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, na dzień składania ofert (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ)
Oświadczenie należy złożyć formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
Oświadczenie składają odrębnie:
- Wykonawca oraz każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Oświadczenia potwierdzają brak podstaw wykluczenia.
5. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani - wg wzoru stanowiącego Załącznikiem nr 5 do SWZ. Informację należy złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu lub jego pełnomocnika.
6. Wadium - zgodnie z wymaganiami zawartymi w Rozdziale XXIII SWZ.
7. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeśli dotyczy) - w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Dokument musi być złożony w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy.
8. Oświadczenie Wykonawcy, dotyczące podstaw wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – wg Załącznika Nr 4 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:6 000,00 zł (sześć tysięcy złotych 00/100),
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone wg. wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO Bank Polski SA z dopiskiem: ,,Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informatycznego Urzędu Gminy Wągrowiec poprzez wdrożenie rozwiązań poprawiających odporność na ataki z cyberprzestrzeni i zapewniających ciągłość działania jednostki”
Wadium – - Nr rachunku: 59 1020 4027 0000 1302 1215 5067.
6. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia, należy załączyć w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące jego utratę przez Wykonawcę określone w art. 98 ust.6 ustawy Pzp.
7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeśli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium.
8. Treść poręczenia lub gwarancji wadialnej musi zawierać w szczególności następujące elementy:
1) nazwę i adres Zamawiającego,
2) nazwę zamówienia,
3) nazwę i adres Wykonawcy,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/ poręczeniem,
6) z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium na każde pisemne żądanie w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
9. Zamawiający dokona zwrotu wadium, w przypadkach, terminach i na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 - 5 ustawy Pzp.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium jeżeli zajdą okoliczności wymienione w art. 98 ust. 6 ustaw Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że:a) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o realizacje zamówienia muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) jeśli wybrana zostanie oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający żąda przed zawarciem umowy kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.