BZP: DOSTAWA PRODUKTÓW ZWIERZĘCYCH, MIĘSA I PRODUKTÓW MIĘSNYCH
07.10.2025
2025/BZP 00461438/01
Wojskowy Ośrodek Szkoleniowo-Kondycyjny Mrągowo
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
            Dostawy
            DOSTAWA PRODUKTÓW ZWIERZĘCYCH, MIĘSA I PRODUKTÓW MIĘSNYCH    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojskowy Ośrodek Szkoleniowo-Kondycyjny Mrągowo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510286697
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Półwysep Czterech Wiatrów
1.5.2.) Miejscowość: Mrągowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-700
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: woszk.mragowo@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: woszkmragowo.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA PRODUKTÓW ZWIERZĘCYCH, MIĘSA I PRODUKTÓW MIĘSNYCH
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-69e1deda-19b2-4bd0-a912-51701e22e79a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00461438
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00115253/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa produktów zwierzęcych, mięsa i produktów mięsnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.platformazakupowa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji i przekazywanie dokumentów, oświadczeń, uzupełnień, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pomocą platformy zakupowej dostępnej pod adresem : https://platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego" znajdującego się na stronie danego postępowania.
2.	W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku braku działania platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl Zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej — woszk.mragowo@ron.mil.pl
3.	Wykonawca ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości wysłanych przez Zamawiającego bezpośrednio na platformie.
4.	Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie Internetowej Platformy Zakupowej oraz Instrukcji składania ofert dla Wykonawców dostępnej na stronie Platformy. 
5.	Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej. Informacje dotyczące w szczególności odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający  będzie zamieszczał na platformie zakupowej w zakładce „Komunikaty".
6.	Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej do konkretnego Wykonawcy. 
7.	Wykonawcy mają obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości przesłanych przez Zamawiającego bezpośrednio na platformie zakupowej, ponieważ system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM, Za zapoznanie z całością udostępnionych na stronie internetowej dokumentów odpowiada Wykonawca.
8.	Wykonawca składa ofertę, która w przypadku prawidłowego złożenia zostaje automatycznie zaszyfrowana przez system. Nie jest możliwe zapoznanie się z treścią oferty przed upływem terminu otwarcia ofert.
9.	Za datę przekazania (wpływu) ofert, oświadczeń, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, informacji lub poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przesłania do Zamawiającego podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym lub podpisem osobistym za pośrednictwem Platformy zakupowej.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 12/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa mięsa czerwonego, wędlin z mięsa czerwonego.
2. Szczegółową specyfikację ilościową określają załączniki nr 2A do SWZ/ do Umowy. Załączniki stanową równocześnie formularz kalkulacji zaproponowanej ceny ofertowej. 
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie wymagań jakościowych, terminów przydatności do spożycia, znakowania i opakowania stanowią dla części nr 1 zamówienia: dokumenty określone w Załączniku nr 1A do SWZ opracowane przez Wojskowy Ośrodek Badawczo-Wdrożeniowy Służby Żywnościowej w Warszawie. Załączniki te są integralną częścią SWZ.            
4.2.6.) Główny kod CPV: 15100000-9 - Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zgodnie z art. 441 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje, a Wykonawca wyraża zgodę na prawo opcji. Prawem opcji objęte jest świadczenie dostaw wyszczególnione w tabeli Załącznik nr 2A do SWZ (Formularze kalkulacji ceny ofertowej) zgodnie z wymaganiami prawa żywnościowego w asortymencie, cenach i maksymalnych ilościach o minimalnym okresie przydatności do spożycia określonym w OPZ.2. Zamawiający w terminie do 30 listopada 2025 r. złoży Wykonawcy oświadczenie o zleceniu wykonania opcji.
3. Skorzystanie z prawa opcji może nastąpić w przypadku przydzielenia środków finansowych na realizację zadań stanowiących przedmiot zamówienia i w konsekwencji pokrycia w planie finansowym Zamawiającego w określonym opcją zakresie.
4. Niezłożenie przez Zamawiającego oświadczenia, o którym mowa w pkt. 2 w terminie do 30 listopada 2025 r. oznacza rezygnację z części przedmiotu Umowy objętego opcją. W takim przypadku Wykonawcy przysługuje jedynie wynagrodzenie za wykonane dostawy
5. Zamawiający gwarantuje złożenie zamówień na dostawę towaru na poziomie nie mniejszym niż 50 % wartości brutto zamówienia podstawowego. Realizacja Umowy w pozostałym zakresie uzależniona będzie od faktycznych potrzeb Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa drobiu i wędlin drobiowych.
2. Szczegółową specyfikację ilościową określają załączniki nr 2B do SWZ/ do Umowy. Załączniki stanową równocześnie formularz kalkulacji zaproponowanej ceny ofertowej. 
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie wymagań jakościowych, terminów przydatności do spożycia, znakowania i opakowania stanowią dla części nr 2 zamówienia dokumenty określone w Załączniku nr 1B do SWZ opracowane przez Wojskowy Ośrodek Badawczo-Wdrożeniowy Służby Żywnościowej w Warszawie. Załączniki te są integralną częścią SWZ.            
4.2.6.) Główny kod CPV: 15100000-9 - Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zgodnie z art. 441 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje, a Wykonawca wyraża zgodę na prawo opcji. Prawem opcji objęte jest świadczenie dostaw wyszczególnione w tabeli Załącznik nr 2B do SWZ (Formularze kalkulacji ceny ofertowej) zgodnie z wymaganiami prawa żywnościowego w asortymencie, cenach i maksymalnych ilościach o minimalnym okresie przydatności do spożycia określonym w OPZ.2. Zamawiający w terminie do 30 listopada 2025 r. złoży Wykonawcy oświadczenie o zleceniu wykonania opcji.
3. Skorzystanie z prawa opcji może nastąpić w przypadku przydzielenia środków finansowych na realizację zadań stanowiących przedmiot zamówienia i w konsekwencji pokrycia w planie finansowym Zamawiającego w określonym opcją zakresie.
4. Niezłożenie przez Zamawiającego oświadczenia, o którym mowa w pkt. 2 w terminie do 30 listopada 2025 r. oznacza rezygnację z części przedmiotu Umowy objętego opcją. W takim przypadku Wykonawcy przysługuje jedynie wynagrodzenie za wykonane dostawy
5. Zamawiający gwarantuje złożenie zamówień na dostawę towaru na poziomie nie mniejszym niż 50 % wartości brutto zamówienia podstawowego. Realizacja Umowy w pozostałym zakresie uzależniona będzie od faktycznych potrzeb Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Potwierdzenie wdrożonego systemu HACCP w formie certyfikatu systemu HACCP wydanego przez firmy posiadające akredytacje i uprawnienia Polskiego Centrum Akredytacji z siedzibą w Warszawie lub krajowej organizacji akredytacyjnej dla danego kraju albo zaświadczenia właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub organu Inspekcji Weterynaryjnej o sprawowaniu nadzoru nad stosowaniem wdrożonego systemu HACCP, potwierdzającej spełnienie wymagań koniecznych do zapewnienia higieny w procesje produkcji lub w obrocie artykułami będącymi przedmiotem zamówienia (Umowy) oraz do zapewnienia właściwej jakości tych artykułów;2. Aktualną decyzję administracyjną właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej w sprawie zatwierdzania, warunkowego zatwierdzania, przedłużania warunkowego zatwierdzania zakładów, które produkują lub wprowadzają do obrotu żywność pochodzenia nie zwierzęcego lub wprowadzają do obrotu produkty pochodzenia zwierzęcego, nieobjęte urzędową kontrolą organów Inspekcji Weterynaryjnej, zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2023 r. poz. 1448) lub zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 maja 2007 r. w sprawie wzorów dokumentów dotyczących rejestracji i zatwierdzania zakładów produkujących lub wprowadzających do obrotu żywność podlegających urzędowej kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej.