BZP: Szkolenie grupowe dla pracowników PUP w Zgierzu: „Zarządzanie zespołem multigeneracyjnym w praktyce”
08.10.2025
2025/BZP 00463305/01
Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
            Usługi
            Szkolenie grupowe dla pracowników PUP w Zgierzu: „Zarządzanie zespołem multigeneracyjnym w praktyce”    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472286002
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Barona 10
1.5.2.) Miejscowość: Zgierz
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 42 714 12 77
1.5.8.) Numer faksu: 42 717 41 60
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lozg@praca.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zgierz.praca.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
łagodzenie skutków bezrobocia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Szkolenie grupowe dla pracowników PUP w Zgierzu: „Zarządzanie zespołem multigeneracyjnym w praktyce”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-596a802d-13c5-4adc-a26e-914420fb8d96
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00463305
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00024086/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Szkolenie grupowe dla pracowników PUP w Zgierzu: „Zarządzanie zespołem multigeneracyjnym w praktyce”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-596a802d-13c5-4adc-a26e-914420fb8d963.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.	W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. 
2.  Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne
3. Do kontaktu z Wykonawcami wyznaczona została Karolina Przepiórska-Tokarz, Wydział Zarządzania i Administrowania Majątkiem, nr tel. 42 714-12-74, godz. pracy 7.30 – 15.30, 
e -mail: przetargi@pupzgierz.pl.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.
6. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia
7. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
8. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
9. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
10. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ. 
11. Za datę przekazania oferty, oświadczenia o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazywanych w postępowaniu przyjmuje się datę ich przekazania przez platformę e-Zamówienia.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu z siedzibą przy ulicy Barona 10, kod pocztowy 95-100 Zgierz. 
	Inspektor ochrony danych 
Inspektorem ochrony danych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zgierzu jest Pan Michał 
Koralewski, kontakt  e-mail: poczta@mkoralewski.pl 
	Cele i podstawy przetwarzania 
Publiczne służby zatrudnienia (PSZ), które tworzy m.in. Powiatowy Urząd Pracy  w Zgierzu, realizujące zadania państwa w zakresie aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia oraz rynku pracy (art.5, art. 9, art.38.1 w zw. z art. 39.1 ustawy z dnia  
20 marca 2025 r  o rynku pracy i służbach zatrudnienia, zwanej dalej ustawą), przetwarzają dane osobowe osób fizycznych w celu pełnego i produktywnego zatrudnienia; rozwoju zasobów ludzkich; wzmacniania integracji i solidarności społecznej oraz zwiększania mobilności na rynku pracy (art. 1 ust 2 ustawy). W celu realizacji zadań, o których mowa w art. 38.1 ustawy, PUP przetwarza dane osobowe osób, o których mowa w art. 47.1 ustawy. W celu realizacji zadań, w tym udzielania pomocy określonej w ustawie oraz w celu przyjęcia oferty pracy, Urząd pozyskuje dane m.in. z CEIDG, z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (art. 53 i 74 i 83.13 i 208.10 i 380 ustawy), Krajowego Rejestru Sądowego, Krajowego Rejestru Karnego  
(art. 52.1 ustawy), Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,  Krajowej 
Administracji Skarbowej (art. 74 i 83.13 ustawy), z rejestru Pesel (art. 132.2 ustawy). 
Pani/Pana dane osobowe:  
• są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, tj. w celu realizacji ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia oraz aktów wykonawczych do ustawy, a także ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych, następnie ustawy z dnia 12 marca 2022 r.(z późniejszymi zmianami, m.in.Dz.U.2024 poz.854) o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; są przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych; 
•mogą być przetwarzane w celu realizacji umowy, wykonania zadań realizowanych  w interesie publicznym, do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora, takich jak zabezpieczenie i/lub dochodzenie roszczeń.  
 Odbiorcy danych osobowych 
Pani/Pana dane osobowe mogą być  udostępniane:  
● do wiadomości publicznej ( nie dotyczy osób reprezentujących) poprzez: 
1)	zamieszczenie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej      Zamawiającego (https://bip.pupzgierz.pl);  
2)	zamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych (https://bzp.uzp.gov.pl),      zamieszczenie na stronie e-zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl) – –      dotyczy zamówień o wartości  równej lub przekraczającej kwotę 130.000,00 zł netto      a mniejszej niż progi unijne określane obwieszczeniem Prezesa UZP w sprawie  aktualnych progów unijnych;  
Szczegóły w części XXV SWZ
    3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): brak
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.2612.9.2025.KPT
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 13110,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
            1.	Szkolenie przeznaczone jest dla 18 pracowników (kadra zarządzająca, 
w szczególności kierownicy komórek organizacyjnych, koordynatorzy, samodzielne stanowiska) Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
2.	Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy, umiejętności i know-how w zakresie efektywnego zarządzania zespołem wielopokoleniowym.
3.	Termin realizacji zamówienia: 17.12.2025 r.
4.	Organizacja szkolenia:
1)	Szkolenie musi zostać przeprowadzone dla 1 grupy, liczącej 18 osób.
2)	Zajęcia muszą odbyć się w dniu roboczym – 17.12.2025 r.  
Czas trwania szkolenia musi wynosić 8 godzin dydaktycznych plus 
3 przerwy, dwie po 10 minut i jedna trwająca 30 minut.
3)	Przez godzinę dydaktyczną kursu Zamawiający rozumie 45 minut zegarowych. 
4)	Zajęcia powinny zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 08.00, a kończyć nie później niż o godzinie 15.30,
5)	Szkolenie odbywać się będzie w sali konferencyjnej na terenie Miasta/Gminy Zgierz lub Miasta /Gminy Aleksandrów Łódzki, odpowiednio wyposażonej, w szczególności w rzutnik multimedialny, tablicę flipchart, 
z osobnymi miejscami siedzącymi dla każdego uczestnika. 
Musi być zachowana dostępność architektoniczna budynku, w którym będą odbywały się zajęcia szkoleniowe tj. w przypadku sali konferencyjnej znajdującej się na piętrze powinna być zapewniona winda.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić:
a)	wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne od parkingu do budynku, w którym odbywa się szkolenie oraz wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne w tej części budynku, w której odbywa się szkolenie
b)	odpowiednie przygotowanie sali tj. zapewnienie możliwości dostępu do wszystkich części sali,
6)	Wykonawca musi dysponować kadrą dydaktyczną, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w zakresie zarządzania zespołem wielopokoleniowym.
5.	Program szkolenia:
1)	Szkolenie odbywać się będzie w formie wykładu interaktywnego,
z zastosowaniem form dyskusji, case study. 
2)	Zagadnienia tematyczne muszą być dostosowane do grupy uczestników po wcześniejszym uzgodnieniu z zamawiającym.
3)	Zakres tematyczny szkolenia musi obejmować w szczególności następujące zagadnienia:
I. Charakterystyka pokoleń
- Jakie pokolenie reprezentuję? Autodiagnoza budująca większą samoświadomość i uświadamiająca przynależność kulturową.
- Gra  wprowadzająca w temat – wypracowanie wspólnego dla wszystkich pokoleń planu zaspokajającego charakterystyczne potrzeby różnych pokoleń
- Szczegółowa charakterystyka pokoleń BB, X, Y, Z 
- Analiza SWOT każdego z pokoleń
II. Co łączy a co dzieli poszczególne pokolenia - jak budować na tym co łączy?
- Potrzeby psychologiczne, merytoryczne oraz proceduralne każdego pokolenia w sytuacji zawodowej – części wspólne
- Zrozumienie możliwości i wartości charakterystycznych dla danego pokolenia – skąd biorą się różnice? 
- Budowanie otwartości i zaufania w zespole zróżnicowanym wiekowo
III. Wpływ różnorodności na efektywność zespołów
- Budowanie zespołu w oparciu o różnorodność
- Sposoby postępowania kierownika/koordynatora w procesie grupowym z uwagi na różnorodność zespołową
- Najlepsze pomysły rodzą się z różnorodności – studium przypadku
- Budowanie autorytetu w oczach różnych pokoleń – najlepsze praktyki (stosuj/unikaj) Ocena pracownicza i feedback w odniesieniu do różnic pokoleniowych
IV. Jak zarządzać zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo?
- Różnice w podejściu do celów i planowania realizacji zadań
- Jak zorganizować pracę w zespole aby wykorzystać różnice pokoleniowe i zyskać synergię?
- Motywowanie i angażowanie różnych pokoleń – mapa motywacji i motywatorów dla różnych pokoleń – analiza oczekiwań, aspiracji potrzeb każdego pokolenia
- Motywatory ważne dla BB, X, Y, Z 
- Jak przydzielać zadania, organizować zasoby i moderować współpracę międzypokoleniową?
- Jak na kontrolę, monitoring i egzekucję zadań reagują poszczególne pokolenia? Co jest dla nich wspólne a co ich wyróżnia?
- Organizacja stanowiska pracy dla pokolenia Y i Z
V. Skuteczna komunikacja z poszczególnymi pokoleniami i międzypokoleniowa
- Style komunikacji w zależności od osobowości pracownika? 
- Co łączy i czy coś dzieli w tym zakresie różne pokolenia?
- Jak komunikować się z danym stylem osobowości z pokolenia BB, X, Y, Z?
- Co lubi a czego nie lubi we wzajemnej komunikacji i współpracy reprezentant danego pokolenia i stylu osobowości
- Dlaczego warto „budować mosty” pokoleniowe dostosowując przekaz do odbiorcy? 
- Jak na poszczególne pokolenia działa informacja zwrotna?
- Rola docenienia i chwalenia w rozwoju pokolenia X,Y i Z
- Różny odbiór komunikacji asertywnej w zależności od pokolenia    
VI. Jak rozwijać w pracy reprezentantów poszczególnych pokoleń?
- Budowanie ścieżki rozwoju uwzględniającego preferencje każdego z pokoleń
- Budowanie ścieżki kariery ukierunkowanej na awans. Co w tym zakresie jest ważne dla każdego z pokoleń? 
- Rola informacji zwrotnej w rozwoju pracownika – co lubią a czego nie lubią dane pokolenia?
- Waga podejścia coachingowego dla pokolenia X, Y, Z
- Scenariusz rozmowy rozwojowej i oceniającej  - czego unikać a na co położyć akcenty w zależności od pokolenia 
- Metody i narzędzia rozwoju adekwatne do potrzeb i preferencji każdego pokolenia
- Nowe metody rozwoju trafiające do pokolenia Y i Z – grywalizacja, VR, e-learning
VII. Trudne sytuacje generowane przez konflikt pokoleniowy 
- Z czego wynikają konflikty – identyfikacja przyczyn konfliktów pokoleniowych w organizacjach 
- Rodzaje konfliktów pokoleniowych
- Jak eliminować konflikty wartości i relacji interpersonalnej? 
- Rola przekonań w tworzeniu i eliminacji konfliktów
- Style rozwiązywania sytuacji konfliktowych w zespołach zróżnicowanych pokoleniowo.
6.	Każdy uczestnik szkolenia musi otrzymać w dniu szkolenia materiały dydaktyczne w formie papierowej, adekwatne do treści zajęć (np. skrypt).
7.	Każdy uczestnik szkolenia musi otrzymać w dniu szkolenia także harmonogram zajęć i bezzwrotne materiały piśmienne tj. notes oraz długopis.
8.	Na zakończenie szkolenia Wykonawca musi przeprowadzić wśród uczestników szkolenia ankietę oceniającą dane szkolenie i przekazać ją Zamawiającemu.
9.	Po ukończeniu szkolenia Wykonawca zobowiązany jest wydać Zamawiającemu zaświadczenie dla każdego uczestnika, potwierdzające ukończenie szkolenia. 
10.	Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia imiennej listy obecności, listy potwierdzającej otrzymanie materiałów dydaktycznych oraz cateringu wskazanego w pkt 11. Terminy przekazania list Zamawiającemu określi zawarta umowa szkoleniowa.
11.	Wykonawca musi zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia:
	serwis kawowo-herbaciany w ramach, którego zobowiązany jest zapewnić następujące produkty spożywcze w ilości dostosowanej do liczby uczestników szkolenia: kawa z ekspresu oraz kawa rozpuszczalna, herbata ekspresowa w torebkach ze sznurkiem, cukier i słodzik, mleko, cytryna oraz woda mineralna niegazowana w ilości zapewniającej swobodny dostęp dla wszystkich uczestników szkolenia;
	susz konferencyjny, w którego skład wchodzą: kanapki (co najmniej 4 na 1 osobę) kruche ciasteczka (np. z marmoladą, ziarnami, wafelki) oraz słone przekąski (np. paluszki, krakersy) a także owoce – minimum dwa rodzaje (np. banany, jabłka, mandarynki);
	obiad w formie stołu szwedzkiego uwzględniający potrawy wigilijne w ilości dostosowanej do liczby uczestników szkolenia: przystawki zimne, min. 3 rodzaje (np. śledź pod pierzynką, ryba w galarecie, ryba po grecku); zupa (czerwony barszcz z uszkami albo zupa grzybowa z łazankami), dania na ciepło: ryba smażona filetowana – 2 rodzaje, pierogi z kapustą i grzybami, kapusta z grochem, kapusta z grzybami; ciasta: sernik, makowiec, piernik; napoje: woda mineralna niegazowana, kompot z suszu.        
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-17
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert dokonana będzie według zasady procentowo-punktowej
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny, kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: 3) doświadczenie kadry dydaktycznej w zrealizowaniu szkoleń w zakresie zarządzania zespołem wielopokoleniowym
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Posiadanie przez Wykonawcę aktualnego wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej.
Oceny spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie dołączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy dotyczącego spełnienia warunków udziału w postępowaniu, aktualnego na dzień składania, na druku Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentu w przypadku wskazania przez niego w Formularzu ofertowym danych umożliwiających dostęp do tych dokumentów w ogólnopolskich i bezpłatnych bazach danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
2) W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Posiadanie przez Wykonawcę wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy, właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy, aktualizowanego zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
Oceny spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie dołączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy dotyczącego spełnienia warunków udziału w postępowaniu, aktualnego na dzień składania, na druku Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ i informacji w tym zakresie dostępnych w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych na stronach internetowych Publicznych Służb Zatrudnienia.
W FORMULARZU OFERTOWYM stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ Wykonawca powinien wpisać numer wpisu do tego rejestru.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie.
4) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.
a) Posiadanie przez Wykonawcę doświadczenia w prowadzeniu szkoleń
o tematyce podobnej do tematyki szkolenia będącego przedmiotem niniejszego postępowania, przez co Zamawiający rozumie przeprowadzenie
w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej dwóch usług szkoleniowych dla grup co najmniej 10 – osobowych z tematyki związanej z zarządzaniem zespołem wielopokoleniowym.
Oceny spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie dołączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy dotyczącego spełnienia warunków udziału w postępowaniu, aktualnego na dzień składania, na druku Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
Ponadto Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, składa na wezwanie Zamawiającego sporządzony, na druku Zamawiającego stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ - WYKAZ WYKONANYCH USŁUG SZKOLENIOWYCH wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane. Wraz z wykazem wykonawca załącza dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym, dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Wykaz, o którym wyżej mowa musi być aktualny na dzień jego złożenia.
Jeżeli Wykonawca wykaże usługi o szerszym zakresie, obejmujące zakres tematyczny będący przedmiotem niniejszego zamówienia, w odpowiednich polach Wykazu usług szkoleniowych Wykonawca wykaże liczbę godzin szkolenia z zakresów wymaganych na spełnienie warunku doświadczenia tj. związanych z zarządzaniem zespołem wielopokoleniowym.
b) Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, przez co Zamawiający rozumie posiadanie przez kadrę wykładowców kwalifikacji do prowadzenia danego szkolenia. Kwalifikacje do prowadzenia zajęć w danym szkoleniu muszą wynikać z doświadczenia zawodowego w prowadzeniu szkoleń w zakresie zarządzania zespołem wielopokoleniowym.
Oceny spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy dotyczącego spełnienia warunków udziału w postępowaniu, aktualnego na dzień składania ofert, na druku Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ oraz WYKAZU KADRY DYDAKTYCZNEJ skierowanej do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
Wykaz kadry dydaktycznej musi zawierać informacje na temat kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia w prowadzeniu szkoleń w zakresie zarządzania zespołem wielopokoleniowym, dedykowanych do wykonania niniejszego zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności.
Informacje te stanowiły będą również podstawę do oceny w kryterium oceny ofert: „Doświadczenie kadry dydaktycznej w zrealizowaniu szkoleń o tematyce będącej przedmiotem niniejszego zamówienia”.
Jeżeli po stronie Wykonawcy wystąpi konieczność zmiany kadry dydaktycznej, zmiana ta może być dokonana na pisemny wniosek Wykonawcy i wymaga zgody Zamawiającego. Wykładowca, który wejdzie w skład kadry dydaktycznej w wyniku tej zmiany musi mieć kwalifikacje i poziom wykształcenia nie niższy niż wykładowca, którego będzie zastępował oraz realizować taką samą liczbę godzin i taki sam zakres tematów. Wprowadzenie takiej zmiany możliwe jest na pisemny wniosek Wykonawcy po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego.
W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
c) Dysponowanie do realizacji szkolenia, adekwatną dla grupy 18-to osobowej, odpowiednio wyposażoną salą.
Szkolenie odbywać się ma w sali konferencyjnej na terenie Miasta/Gminy Zgierz lub Miasta /Gminy Aleksandrów Łódzki, odpowiednio wyposażonej, w szczególności w rzutnik multimedialny, tablicę flipchart, z osobnymi miejscami siedzącymi dla każdego uczestnika.
Musi być zachowana dostępność architektoniczna budynku, w którym będą odbywały się zajęcia szkoleniowe tj. w przypadku sali konferencyjnej znajdującej się na piętrze powinna być zapewniona winda.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić:
a) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne od parkingu do budynku, w którym odbywa się szkolenie oraz wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne w tej części budynku, w której odbywa się szkolenie
b) odpowiednie przygotowanie sali tj. zapewnienie możliwości dostępu do wszystkich części Sali.
Oceny spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy dotyczącego spełnienia warunków udziału w postępowaniu, aktualnego na dzień składania, na druku Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ i informacji zamieszczonych w FORMULARZU OFERTOWYM sporządzonym na druku Zamawiającego stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ w wierszu: Miejsce szkolenia.
Jeżeli po stronie Wykonawcy wystąpi konieczność zmiany miejsca szkolenia, zmiana ta może być dokonana na pisemny wniosek Wykonawcy i wymaga zgody Zamawiającego jak również wymagana będzie w takim przypadku zmiana umowy szkoleniowej w formie aneksu.
Zmiana miejsca szkolenia jest dopuszczalna pod warunkiem, że nowe miejsce szkolenia zagwarantuje wszystkie podane w ofercie i zawartej umowie warunki lokalowe i wyposażenie w urządzenia, w tym dydaktyczne, nie gorsze niż określone w ofercie, na podstawie której dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie każdy z Wykonawców składa oświadczenie aktualne na dzień składania, na druku Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ, w którym potwierdza brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca załącza do oferty również oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby aktualne na dzień składania, na druku Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
                    5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Jeżeli wykonawca nie załączy do oferty wymaganych podmiotowych środków dowodowych, Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących dokumentów, aktualnych na dzień złożenia:
a) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
b) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.            
                                5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli wykonawca nie załączy do oferty wymaganych podmiotowych środków dowodowych, Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących dokumentów, aktualnych na dzień złożenia:
a) WYKAZ WYKONANYCH USŁUG SZKOLENIOWYCH wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie,              o których mowa w części VII PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA        I WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU pkt 3 ppkt 4 lit. a  – załącznik nr 4 do SWZ            
    5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę należy złożyć, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej ( tj. podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.Wszystkie załączniki składane do oferty i na wezwanie Zamawiającego muszą być podpisane przez osobę uprawnioną do złożenia oferty ww. podpisem.
Dokumenty i oświadczenia wymagane od wykonawcy składającego ofertę:
1. FORMULARZ OFERTOWY - załącznik nr 1 do SWZ oraz, jeżeli dotyczy, zobowiązania podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia,
Oferty nie należy składać na interaktywnym formularzu generowanym przez platformę E-zamówienia.
2. PRELIMINARZ KOSZTÓW SZKOLENIA - załącznik nr 2 do SWZ.
3. OŚWIADCZENIE O NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA ORAZ SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU - załącznik nr 3 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie każdy z Wykonawców składa oświadczenie aktualne na dzień składania, na druku Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ, w którym potwierdza brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca załącza do oferty również oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby aktualne na dzień składania, na druku Zamawiającego, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
4. WYKAZ KADRY DYDAKTYCZNEJ - załącznik nr 5 do SWZ.
5. KLAUZULA INFORMACYJNA I OŚWIADCZENIE RODO – załącznik nr 7 do SWZ
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
6. PEŁNOMOCNICTWO do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik.
7. Do oferty należy dołączyć dokumenty określające w szczególności zakres dostępnych wykonawcy zasobów tego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów tego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego -jeżeli dotyczy.
Prosimy o niedołączanie do oferty dokumentów niewymaganych w SWZ, w szczególności takich jak dyplomy ukończenia uczelni, świadectwa szkolne i inne, CV, życiorysy, dokumenty zawierające fotografie itp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców, w zakresie, w jakim wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy szkoleniowej określone zostały w załączniku nr 6 do SWZ.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści zawartej umowy szkoleniowej tylko w sytuacjach niedających się przewidzieć do dnia upływu terminu składania ofert lub do dnia zawarcia umowy w zakresie:
- zmiany miejsca szkolenia, pod warunkiem, że nowe miejsce szkolenia zagwarantuje wszystkie podane w ofercie i zawartej umowie warunki lokalowe i wyposażenie w urządzenia, w tym dydaktyczne, nie gorsze niż określone w ofercie, na podstawie której zawarto umowę, zmiana może być wprowadzona na pisemny wniosek wykonawcy po uzyskaniu akceptacji zamawiającego.
- jeżeli po stronie Wykonawcy wystąpi konieczność zmiany kadry dydaktycznej, zmiana ta może być dokonana na pisemny wniosek Wykonawcy i wymaga zgody Zamawiającego. Wykładowca, który wejdzie w skład kadry dydaktycznej w wyniku tej zmiany musi mieć kwalifikacje i poziom wykształcenia nie niższy niż wykładowca, którego będzie zastępował oraz realizować taką samą liczbę godzin i taki sam zakres tematów. Wprowadzenie takiej zmiany możliwe jest na pisemny wniosek Wykonawcy po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-17 08:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-17 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2025 r. poz. 514 z późn.zm.) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się:1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598 oraz z 2024 r. poz. 619, 1685 i 1863) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
Oceny braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania Zamawiający dokona na podstawie Oświadczenia wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu aktualnego na dzień składania ofert stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ.