BZP: Przebudowa pasażu Feliksa Rajczaka w ramach projektu pn. Budowa i przebudowa infrastruktury turystycznej w Zduńskiej Woli
09.10.2025
2025/BZP 00466051/01
Miasto Zduńska Wola
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa pasażu Feliksa Rajczaka w ramach projektu pn. Budowa i przebudowa infrastruktury turystycznej w Zduńskiej Woli
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Miasto Zduńska Wola
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934424
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Stefana Złotnickiego 12
1.4.2.) Miejscowość: Zduńska Wola
1.4.3.) Kod pocztowy: 98-220
1.4.4.) Województwo: łódzkie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.4.7.) Numer telefonu: +48 438250229
1.4.8.) Numer faksu: +48 438250202
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: t.witaszczyk@zdunskawola.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdunskawola.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00466051
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-09
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00443226
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa pasażu Feliksa Rajczaka położonego pomiędzy ulicą Łaską a ulicą TadeuszaKobusiewicza w Zduńskiej Woli.
2. Zadanie realizowane na działkach nr: 64/1, 64/3, 64/4, 64/5, 193/8, 1/1 obr. 14.
Ciąg dalszy sekcji 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia
2) Zmiana w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy będzie możliwa w przypadku :
a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej,
a wynikających ze zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
b) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
c) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji
projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci,
instalacji lub innych obiektów budowlanych,
d) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
e) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami,
f) konieczności zmiany materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, rozwiązań technicznych/
technologicznych, w sytuacji gdy wykorzystanie materiałów budowlanych sprzętu, urządzeń, rozwiązań
technicznych/technologicznych wskazanych w dokumentacji projektowej stanie się niemożliwe z powodu
zaprzestania produkcji, wycofania z rynku lub zastąpienia innymi bądź zastosowanie rozwiązań lub materiałów zamiennych podyktowane będzie względami użytkowymi lub funkcjonalnymi, usprawnieniem procesu
budowy, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie, obniżeniem kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu zamówienia, postępem technologicznym lub zmianą obowiązujących przepisów; powyższa zmiana umowy jest dopuszczalna pod warunkiem zmiany na materiały, urządzenia i sprzęt, posiadające co najmniej takie parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które
stanowiły podstawę wyboru oferty (jak te wskazane w dokumentacji projektowej) lub że w trakcie realizacji zamówienia zastosowane zostaną lepszej jakości materiały budowlane lub inne parametry, pod warunkiem niezwiększania ceny,
g) konieczności rezygnacji z wykonania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego
z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 umowy (roboty zaniechane), z uwzględnieniem pkt 3 lit. a) poniżej.
3) Zmiana wysokości wynagrodzenia brutto będzie możliwa w przypadku:
a) w przypadku rezygnacji z wykonania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego
z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania
przedmiotu umowy określonego w § 1 umowy, zwanych robotami zaniechanymi - rozliczenie robót
zaniechanych nastąpi z odpowiednim zastosowaniem zapisów § 14 niniejszej umowy, przy czym powyższe nie może prowadzić do obniżenia wartości wynagrodzenia należnego Wykonawcy poniżej 75 %
wynagrodzenia za wykonanie umowy określonego w § 3 ust. 1 przed dokonaniem zmiany z tego tytułu (minimalna wartość wynagrodzenia).
4) Zmiana wysokości wynagrodzenia brutto będzie możliwa również w przypadku:
a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT oraz podatku akcyzowego, w takiej sytuacji wartość umowy brutto zostanie zmieniona na wyliczoną w oparciu o aktualne przepisy dotyczące naliczania podatku VAT oraz
podatku akcyzowego,
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
d) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa
w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
e) zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Waloryzacja ta będzie mogła być dokonana z zachowaniem następujących zasad i w następujący sposób:
waloryzacja wynagrodzenia następuje nie wcześniej niż po 6 miesiącach od dnia zawarcia umowy,
waloryzacja dokonywana będzie, w sytuacji zmiany cen materiałów lub kosztów związanych
z realizacją usług będących przedmiotem niniejszej umowy o co najmniej 10% w stosunku
do materiałów lub kosztów obowiązujących w terminie składania oferty,
waloryzacji podlegać będzie wynagrodzenie brutto określone w ofercie Wykonawcy,
maksymalna wysokość zmiany wynagrodzenia jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień o zasadach wprowadzania zmian wynagrodzenia nie może przekroczyć wartości 5 %,
waloryzacja dotyczyć będzie jedynie zakresu przedmiotu umowy niezrealizowanego jeszcze przez
Wykonawcę i nieodebranego przez Zamawiającego przed dniem złożenia wniosku, o którym mowa tiret siódmym,
wartość waloryzacji (WW) o której mowa w tiret trzeci określa się na podstawie wzoru:
WW = (W x F)/100, przy czym:
W - wynagrodzenie netto za zakres Przedmiotu Umowy, niezrealizowany jeszcze przez Wykonawcę i nieodebrany przez Zamawiającego przed dniem złożenia wniosku,
F - średnia arytmetyczna trzech następujących po sobie wartości zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu umowy wynikających z komunikatów Prezesa GUS.
Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy określonego w rozliczeniu częściowym ulegnie waloryzacji
o zmianę wskaźnika cen produkcji budowlano-montażowej - miesięcznie w zakresie budowy obiektów inżynierii lądowej i wodnej, opublikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Biuletynie Statystycznym GUS, na stronie internetowej Urzędu.
W przypadku gdyby wskaźniki przestały być dostępne, zastosowanie znajdą inne, najbardziej zbliżone, wskaźniki publikowane przez Prezesa GUS.”
waloryzacja dokonywana będzie na pisemny uzasadniony wniosek, który powinien zawierać:
......i. wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia;
......ii. zrealizowany i rozliczony zakres zamówienia – potwierdzony przez Zamawiającego
......iii. zakres zamówienia pozostały do realizacji – potwierdzony przez Zamawiającego
......iv. dowody na to, że wzrost cen materiałów lub kosztów miał wpływ na koszt realizacji zamówienia
(w tym wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i dokładne wskazanie materiałów lub kosztów, związanych
z realizacją zamówienia, które miały bezpośredni wpływ na zmianę wynagrodzenia należnego Wykonawcy). Zamawiający oświadcza, iż nie będzie akceptował zmian cen materiałów lub kosztów, które nie są konieczne do zrealizowania przedmiotu umowy. Zamawiający ma prawo żądać przedłożenia dodatkowych informacji lub dokumentów potwierdzających powyższe okoliczność. Wniosek może dotyczyć wyłącznie usług, jeszcze nie wykonanych.
Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z niniejszym ustępem w terminie 14 dni od daty zawarcia z Zamawiającym aneksu, o którym mowa powyżej, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, z którym zawarł on umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom kosztów dotyczących zobowiązania Podwykonawcy, jeżeli spełnione są warunki
określone w art. 439 ust. 5 ustawy Pzp.
Wykonawca w sytuacji, o której mowa w tiret 8, zobowiązany jest poinformować pisemnie
Zamawiającego w terminie 5 dni, o dokonanej zmianie wynagrodzenia Podwykonawcy lub powodach braku dokonania takiej zmiany.
6) zmiany nieistotne w rozumieniu art. 454 ust. 2 Pzp. w szczególności o których wiedza na etapie
postępowania o udzielenie zamówienia nie miałaby wpływu na krąg podmiotów ubiegających się o udzielenie zamówienia czy też wynik postępowania o udzielenie zamówienia oraz nie mające nie mające wpływu na realizację przedmiotu zamówienia.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa pasażu Feliksa Rajczaka położonego pomiędzy ulicą Łaską a ulicą Tadeusza Kobusiewicza w Zduńskiej Woli.
2. Zadanie realizowane na działkach nr: 64/1, 64/3, 64/4, 64/5, 193/8, 1/1 obr. 14.
Ciąg dalszy sekcji 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia
2) Zmiana w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowla-nych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy będzie możliwa w przypadku :
a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej,
a wynikających ze zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
b) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeolo-gicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczaso-wych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
c) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji
projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci,
instalacji lub innych obiektów budowlanych,
d) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne pod-mioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
e) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowie-niami,
f) konieczności zmiany materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, rozwiązań technicznych/
technologicznych, w sytuacji gdy wykorzystanie materiałów budowlanych sprzętu, urządzeń, rozwiązań
technicznych/technologicznych wskazanych w dokumentacji projektowej stanie się niemożliwe z powodu
zaprzestania produkcji, wycofania z rynku lub zastąpienia innymi bądź zastosowanie rozwiązań lub mate-riałów zamiennych podyktowane będzie względami użytkowymi lub funkcjonalnymi, usprawnieniem pro-cesu
budowy, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie, obniżeniem kosztu ponoszonego przez Zamawiają-cego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu zamówienia, postępem technologicznym lub zmianą obowiązujących przepisów; powyższa zmiana umowy jest dopuszczalna pod warunkiem zmiany na materiały, urządzenia i sprzęt, posiadające co najmniej takie parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które
stanowiły podstawę wyboru oferty (jak te wskazane w dokumentacji projektowej) lub że w trakcie reali-zacji zamówienia zastosowane zostaną lepszej jakości materiały budowlane lub inne parametry, pod wa-runkiem niezwiększania ceny,
g) konieczności rezygnacji z wykonania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w doku-mentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego
z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmio-tu umowy określonego w § 1 umowy (roboty zaniechane), z uwzględnieniem pkt 3 lit. a) poniżej.
3) Zmiana wysokości wynagrodzenia brutto będzie możliwa w przypadku:
a) w przypadku rezygnacji z wykonania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w do-kumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego
z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania
przedmiotu umowy określonego w § 1 umowy, zwanych robotami zaniechanymi - rozliczenie robót
zaniechanych nastąpi z odpowiednim zastosowaniem zapisów § 14 niniejszej umowy, przy czym po-wyższe nie może prowadzić do obniżenia wartości wynagrodzenia należnego Wykonawcy poniżej 75 %
wynagrodzenia za wykonanie umowy określonego w § 3 ust. 1 przed dokonaniem zmiany z tego tytu-łu (minimalna wartość wynagrodzenia).
4) Zmiana wysokości wynagrodzenia brutto będzie możliwa również w przypadku:
a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT oraz podatku akcyzowego, w takiej sytuacji wartość umowy brutto zostanie zmieniona na wyliczoną w oparciu o aktualne przepisy dotyczące naliczania podatku VAT oraz
podatku akcyzowego,
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzino-wej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagro-dzeniu za pracę - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
d) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa
w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
e) zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Waloryzacja ta będzie mogła być dokonana z zachowaniem następujących zasad i w następujący sposób:
waloryzacja wynagrodzenia następuje nie wcześniej niż po 6 miesiącach od dnia zawarcia umowy,
waloryzacja dokonywana będzie, w sytuacji zmiany cen materiałów lub kosztów związanych
z realizacją usług będących przedmiotem niniejszej umowy o co najmniej 10% w stosunku
do materiałów lub kosztów obowiązujących w terminie składania oferty,
waloryzacji podlegać będzie wynagrodzenie brutto określone w ofercie Wykonawcy,
maksymalna wysokość zmiany wynagrodzenia jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastoso-wania postanowień o zasadach wprowadzania zmian wynagrodzenia nie może przekroczyć warto-ści 5 %,
waloryzacja dotyczyć będzie jedynie zakresu przedmiotu umowy niezrealizowanego jeszcze przez
Wykonawcę i nieodebranego przez Zamawiającego przed dniem złożenia wniosku, o którym mo-wa tiret siódmym,
wartość waloryzacji (WW) o której mowa w tiret trzeci określa się na podstawie wzoru:
WW = (W x F)/100, przy czym:
W - wynagrodzenie netto za zakres Przedmiotu Umowy, niezrealizowany jeszcze przez Wykonaw-cę i nieodebrany przez Zamawiającego przed dniem złożenia wniosku,
F - średnia arytmetyczna trzech następujących po sobie wartości zmiany cen materiałów lub kosz-tów związanych z realizacją Przedmiotu umowy wynikających z komunikatów Prezesa GUS.
Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy określonego w rozliczeniu częściowym ulegnie waloryzacji
o zmianę wskaźnika cen produkcji budowlano-montażowej - miesięcznie w zakresie budowy obiektów inżynierii lądowej i wodnej, opublikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu Staty-stycznego w Biuletynie Statystycznym GUS, na stronie internetowej Urzędu.
W przypadku gdyby wskaźniki przestały być dostępne, zastosowanie znajdą inne, najbardziej zbli-żone, wskaźniki publikowane przez Prezesa GUS.”
waloryzacja dokonywana będzie na pisemny uzasadniony wniosek, który powinien zawierać:
......i. wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia;
......ii. zrealizowany i rozliczony zakres zamówienia – potwierdzony przez Zamawiającego
......iii. zakres zamówienia pozostały do realizacji – potwierdzony przez Zamawiającego
......iv. dowody na to, że wzrost cen materiałów lub kosztów miał wpływ na koszt realizacji zamówie-nia
(w tym wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i dokładne wskazanie materiałów lub kosztów, zwią-zanych
z realizacją zamówienia, które miały bezpośredni wpływ na zmianę wynagrodzenia należnego Wykonawcy). Zamawiający oświadcza, iż nie będzie akceptował zmian cen materiałów lub kosz-tów, które nie są konieczne do zrealizowania przedmiotu umowy. Zamawiający ma prawo żądać przedłożenia dodatkowych informacji lub dokumentów potwierdzających powyższe okoliczność. Wniosek może dotyczyć wyłącznie usług, jeszcze nie wykonanych.
Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z niniejszym ustępem w ter-minie 14 dni od daty zawarcia z Zamawiającym aneksu, o którym mowa powyżej, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, z którym zawarł on umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom kosztów dotyczących zobowiązania Podwykonawcy, jeżeli spełnione są warunki
określone w art. 439 ust. 5 ustawy Pzp.
Wykonawca w sytuacji, o której mowa w tiret 8, zobowiązany jest poinformować pisemnie
Zamawiającego w terminie 5 dni, o dokonanej zmianie wynagrodzenia Podwykonawcy lub powo-dach braku dokonania takiej zmiany.
6) zmiany nieistotne w rozumieniu art. 454 ust. 2 Pzp. w szczególności o których wiedza na etapie
postępowania o udzielenie zamówienia nie miałaby wpływu na krąg podmiotów ubiegających się o udzielenie zamówienia czy też wynik postępowania o udzielenie zamówienia oraz nie mające nie ma-jące wpływu na realizację przedmiotu zamówienia.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą że:
1. W okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli co najmniej:
a) jedną robotę budowlaną o wartości minimum 1.000.000,00 złotych brutto polegającą na budowie, przebudowie powierzchni z kostki betonowej lub płyt betonowych;
b) dwie roboty o wartości minimum 100.000,00 złotych brutto polegających na budowie oświetlenia ulicznego;
c) jedną robotę o wartości minimum 500.000,00 złotych brutto w zakresie kształtowania terenów zielonych;
2. W okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę w zakresie utrzymania i pielęgnacji zieleni trwającą co najmniej 12 miesięcy o wartości minimum 100.000,00 złotych brutto.
3. Zamawiający informuje, że w przypadku wykazania zamówień w walucie innej niż PLN, przeliczenie wartości na walutę polską nastąpi na podstawie Tabeli A kursów średnich NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu przedmiotowego postępowania, w Biuletynie Zamówień Publicznych.
4. Dysponują następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej,
b) kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych,
c) kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Przez uprawnienia budowlane, o których mowa powyżej Zamawiający rozumie uprawnienia, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2025. poz. 619) lub zamierzający świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2025 r., poz. 619).
5. Zgodnie z art. 117 ust. 1 Zamawiający określa, że w przypadku składnia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy wykonawca posiadający wymagane doświadczenie będzie wykonywał roboty, dla których było ono wymagane.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w pkt 1 zostaną spełnione wyłącznie jeżeli przynajmniej jeden z wykonawców oddzielnie spełni warunki udziału w zakresie doświadczenia w pełnym zakresie (Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczenia).
Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą że:
1. W okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli co najmniej:
a) jedną robotę budowlaną o wartości minimum 1.000.000,00 złotych brutto polegającą na budowie, przebudowie powierzchni z kostki betonowej lub płyt betonowych;
b) dwie roboty o wartości minimum 100.000,00 złotych brutto polegających na budowie oświetlenia ulicznego lub parkowego;
c) jedną robotę o wartości minimum 350.000,00 złotych brutto w zakresie kształtowania terenów zielonych;
2. W okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę w zakresie utrzymania i pielęgnacji zieleni trwającą co najmniej 12 miesięcy o wartości minimum 100.000,00 złotych brutto.
3. Zamawiający informuje, że w przypadku wykazania zamówień w walucie innej niż PLN, przeliczenie wartości na walutę polską nastąpi na podstawie Tabeli A kursów średnich NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu przedmiotowego postępowania, w Biuletynie Zamówień Publicznych.
4. Dysponują następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej,
b) kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych,
c) kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Przez uprawnienia budowlane, o których mowa powyżej Zamawiający rozumie uprawnienia, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2025. poz. 619) lub zamierzający świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2025 r., poz. 619).
5. Zgodnie z art. 117 ust. 1 Zamawiający określa, że w przypadku składnia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy wykonawca posiadający wymagane doświadczenie będzie wykonywał roboty, dla których było ono wymagane.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w pkt 1 zostaną spełnione wyłącznie jeżeli przynajmniej jeden z wykonawców oddzielnie spełni warunki udziału w zakresie doświadczenia w pełnym zakresie (Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczenia).
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-10-13 10:00
Po zmianie:
2025-10-17 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-10-13 10:00
Po zmianie:
2025-10-17 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-11-11
Po zmianie:
2025-11-15