BZP: Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2025/2026
09.10.2025
2025/BZP 00467127/01
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W PODEGRODZIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W PODEGRODZIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 121849380
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 248
1.5.2.) Miejscowość: Podegrodzie
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-386
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.7.) Numer telefonu: (0-18) 448-49-66
1.5.8.) Numer faksu: (0-18) 445-90-33
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zgk.podegrodzie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/zgkpodegrodzie
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3dd513ed-dd5f-4a05-99ac-fc59a3b822c0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00467127
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033250/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2025/2026 cz. I
1.3.8 Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2025/2026 cz. II
1.3.9 Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2025/2026 cz. III
1.3.10 Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2025/2026 cz. IV
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3dd513ed-dd5f-4a05-99ac-fc59a3b822c03.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl, sekretariat@zgk.podegrodzie.pl,
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https:ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@zgk.podegrodzie.pl (NIE DOTYCZY SKŁADANIA OFERT).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl,
sekretariat@zgk.podegrodzie.pl,
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@zgk.podegrodzie.pl
(NIE DOTYCZY SKŁADANIA OFERT).
19.8. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Pzp oraz pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 307), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanych lub podpisem osobistym.
Do oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu wykonawca dołącza oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp.
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Zakład Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu z siedzibą w Urzędzie Gminy Podegrodzie reprezentowany przez Dyrektora, pod adresem, 33-386 Podegrodzie 248, tel. 0-18 448-49-54 e-mail: sekretariat@zgk.podegrodzie.pl, strona internetowa: www.podegrodzie.pl, BIP: https://bip.malopolska.pl/zgkpodegrodzie, e-mail: iodo@zgk.podegrodzie.pl
• inspektor ochrony danych osobowych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu dostępny pod adresem e-mail: iodo@podegrodzie.pl,
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Podegrodzie w sezonie zimowym 2025/2026.
prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZGK-ZP.271.1.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) CZĘŚĆ nr I:
aa) obejmuje usługi zimowego utrzymania dróg w miejscowościach Olszanka, Olszana, Naszacowice w wariantach:
odśnieżanie wraz z posypaniem lub usuwaniem śliskości (20,25 km),
odśnieżanie (7,75 km).
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
4.6. Prawo opcjiObok wskazanego w ppkt. 4.3 zakresu podstawowego zamówienia Zamawiający przewiduje równocześnie w ramach zastrzeganego prawa opcji o którym mowa w art. 441 ust. 1 PZP dodatkowo wykonywanie w sezonie zimowym 2025/2026 w każdej z w/w części zamówienia usług zimowego utrzymania na drogach gminnych w miejscowościach wskazanych w poszczególnych częściach ale nieujętych w wykazie – zakres rzeczowy (załącznik nr 10 do SWZ) jako przeznaczonych do zwalczania śliskości lub usuwania grubej pokrywy śnieżnej, w przypadku wystąpienia bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych, tj. bardzo dużego oblodzenia drogi lub obfitych opadów śniegu (przy czym ceny jednostkowe obowiązywać będą wg cen zgodne ze złożoną ofertą dla danej części) - w ilości (km) nie większej niż 1,5% zamówienia podstawowego. Maksymalną wartość zamówienia objętego opcją stanowić będzie nie więcej niż 1,5% wartości zamówienia podstawowego.
Zastrzega się, iż prawo opcji (zakres opcjonalny zamówienia) nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia umowy w sprawie zamówienia, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji. Powyżej określony zakres objęty prawem opcji (zakres opcjonalny zamówienia) przewidziany zostaje na okoliczność istnienia stosownych możliwości finansowych po stronie Zamawiającego w kontekście realizacji tego zakresu prac oraz uznania potrzeby ich wykonania (tzn. w zależności od potrzeb Zamawiającego). Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji zgodnie z zapotrzebowaniem i posiadanymi możliwościami finansowymi. Wskazany wyżej zakres opcjonalny stanowi maksymalny zakres zastrzeganego prawa opcji. Prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo / częściowo / fragmentarycznie w okresie realizacji zamówienia.
Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji zamówienia opcjonalnego na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe (w tym z zachowaniem wymagań określonych dla standardu i wariantów świadczenia usługi), a także po takich samych cenach jednostkowych. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji usług w ramach zastrzeżonego prawa opcji w przypadku i w zakresie, w jakim korzysta z niego Zamawiający zgodnie z treścią złożonego oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji i warunkami określonymi w SWZ (umowie) – w momencie złożenia takiego oświadczenia następuje zaciągnięcie przez Zamawiającego zobowiązania finansowego w wysokości wynikającej z zakresu usług objętego realizowaną na mocy danego oświadczenia opcją.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) Cena – w złotych (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 60 %,
b) Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: b) Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
b) CZĘŚĆ nr II:
aa) obejmuje usługi zimowego utrzymania dróg w miejscowościach Podegrodzie, Juraszowa, Rogi, Naszacowice w wariantach:
odśnieżanie wraz z posypaniem lub usuwaniem śliskości (21,55 km),
odśnieżanie (9,05 km).
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
4.6. Prawo opcjiObok wskazanego w ppkt. 4.3 zakresu podstawowego zamówienia Zamawiający przewiduje równocześnie w ramach zastrzeganego prawa opcji o którym mowa w art. 441 ust. 1 PZP dodatkowo wykonywanie w sezonie zimowym 2025/2026 w każdej z w/w części zamówienia usług zimowego utrzymania na drogach gminnych w miejscowościach wskazanych w poszczególnych częściach ale nieujętych w wykazie – zakres rzeczowy (załącznik nr 10 do SWZ) jako przeznaczonych do zwalczania śliskości lub usuwania grubej pokrywy śnieżnej, w przypadku wystąpienia bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych, tj. bardzo dużego oblodzenia drogi lub obfitych opadów śniegu (przy czym ceny jednostkowe obowiązywać będą wg cen zgodne ze złożoną ofertą dla danej części) - w ilości (km) nie większej niż 1,5% zamówienia podstawowego. Maksymalną wartość zamówienia objętego opcją stanowić będzie nie więcej niż 1,5% wartości zamówienia podstawowego.
Zastrzega się, iż prawo opcji (zakres opcjonalny zamówienia) nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia umowy w sprawie zamówienia, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji. Powyżej określony zakres objęty prawem opcji (zakres opcjonalny zamówienia) przewidziany zostaje na okoliczność istnienia stosownych możliwości finansowych po stronie Zamawiającego w kontekście realizacji tego zakresu prac oraz uznania potrzeby ich wykonania (tzn. w zależności od potrzeb Zamawiającego). Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji zgodnie z zapotrzebowaniem i posiadanymi możliwościami finansowymi. Wskazany wyżej zakres opcjonalny stanowi maksymalny zakres zastrzeganego prawa opcji. Prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo / częściowo / fragmentarycznie w okresie realizacji zamówienia.
Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji zamówienia opcjonalnego na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe (w tym z zachowaniem wymagań określonych dla standardu i wariantów świadczenia usługi), a także po takich samych cenach jednostkowych. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji usług w ramach zastrzeżonego prawa opcji w przypadku i w zakresie, w jakim korzysta z niego Zamawiający zgodnie z treścią złożonego oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji i warunkami określonymi w SWZ (umowie) – w momencie złożenia takiego oświadczenia następuje zaciągnięcie przez Zamawiającego zobowiązania finansowego w wysokości wynikającej z zakresu usług objętego realizowaną na mocy danego oświadczenia opcją.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) Cena – w złotych (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 60 %,
b) Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: b) Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
c) CZĘŚĆ nr III:
aa) obejmuje usługi zimowego utrzymania dróg w miejscowościach Podegrodzie, Mokra Wieś, Gostwica, Długołęka – Świerkla w wariantach:
odśnieżanie wraz z posypaniem lub usuwaniem śliskości (28,20 km),
odśnieżanie (5,75 km).
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
4.6. Prawo opcjiObok wskazanego w ppkt. 4.3 zakresu podstawowego zamówienia Zamawiający przewiduje równocześnie w ramach zastrzeganego prawa opcji o którym mowa w art. 441 ust. 1 PZP dodatkowo wykonywanie w sezonie zimowym 2025/2026 w każdej z w/w części zamówienia usług zimowego utrzymania na drogach gminnych w miejscowościach wskazanych w poszczególnych częściach ale nieujętych w wykazie – zakres rzeczowy (załącznik nr 10 do SWZ) jako przeznaczonych do zwalczania śliskości lub usuwania grubej pokrywy śnieżnej, w przypadku wystąpienia bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych, tj. bardzo dużego oblodzenia drogi lub obfitych opadów śniegu (przy czym ceny jednostkowe obowiązywać będą wg cen zgodne ze złożoną ofertą dla danej części) - w ilości (km) nie większej niż 1,5% zamówienia podstawowego. Maksymalną wartość zamówienia objętego opcją stanowić będzie nie więcej niż 1,5% wartości zamówienia podstawowego.
Zastrzega się, iż prawo opcji (zakres opcjonalny zamówienia) nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia umowy w sprawie zamówienia, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji. Powyżej określony zakres objęty prawem opcji (zakres opcjonalny zamówienia) przewidziany zostaje na okoliczność istnienia stosownych możliwości finansowych po stronie Zamawiającego w kontekście realizacji tego zakresu prac oraz uznania potrzeby ich wykonania (tzn. w zależności od potrzeb Zamawiającego). Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji zgodnie z zapotrzebowaniem i posiadanymi możliwościami finansowymi. Wskazany wyżej zakres opcjonalny stanowi maksymalny zakres zastrzeganego prawa opcji. Prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo / częściowo / fragmentarycznie w okresie realizacji zamówienia.
Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji zamówienia opcjonalnego na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe (w tym z zachowaniem wymagań określonych dla standardu i wariantów świadczenia usługi), a także po takich samych cenach jednostkowych. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji usług w ramach zastrzeżonego prawa opcji w przypadku i w zakresie, w jakim korzysta z niego Zamawiający zgodnie z treścią złożonego oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji i warunkami określonymi w SWZ (umowie) – w momencie złożenia takiego oświadczenia następuje zaciągnięcie przez Zamawiającego zobowiązania finansowego w wysokości wynikającej z zakresu usług objętego realizowaną na mocy danego oświadczenia opcją.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) Cena – w złotych (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 60 %,
b) Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: b) Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
d) CZĘŚĆ nr IV:
aa) obejmuje usługi zimowego utrzymania dróg w miejscowościach Brzezna, Chochorowice, Podrzecze, Stadła, Gostwica w wariantach:
odśnieżanie wraz z posypaniem lub usuwaniem śliskości (26,85 km),
odśnieżanie na polecenie telefoniczne Zamawiającego (15,35 km).
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
4.6. Prawo opcjiObok wskazanego w ppkt. 4.3 zakresu podstawowego zamówienia Zamawiający przewiduje równocześnie w ramach zastrzeganego prawa opcji o którym mowa w art. 441 ust. 1 PZP dodatkowo wykonywanie w sezonie zimowym 2025/2026 w każdej z w/w części zamówienia usług zimowego utrzymania na drogach gminnych w miejscowościach wskazanych w poszczególnych częściach ale nieujętych w wykazie – zakres rzeczowy (załącznik nr 10 do SWZ) jako przeznaczonych do zwalczania śliskości lub usuwania grubej pokrywy śnieżnej, w przypadku wystąpienia bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych, tj. bardzo dużego oblodzenia drogi lub obfitych opadów śniegu (przy czym ceny jednostkowe obowiązywać będą wg cen zgodne ze złożoną ofertą dla danej części) - w ilości (km) nie większej niż 1,5% zamówienia podstawowego. Maksymalną wartość zamówienia objętego opcją stanowić będzie nie więcej niż 1,5% wartości zamówienia podstawowego.
Zastrzega się, iż prawo opcji (zakres opcjonalny zamówienia) nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia umowy w sprawie zamówienia, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji. Powyżej określony zakres objęty prawem opcji (zakres opcjonalny zamówienia) przewidziany zostaje na okoliczność istnienia stosownych możliwości finansowych po stronie Zamawiającego w kontekście realizacji tego zakresu prac oraz uznania potrzeby ich wykonania (tzn. w zależności od potrzeb Zamawiającego). Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji zgodnie z zapotrzebowaniem i posiadanymi możliwościami finansowymi. Wskazany wyżej zakres opcjonalny stanowi maksymalny zakres zastrzeganego prawa opcji. Prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo / częściowo / fragmentarycznie w okresie realizacji zamówienia.
Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji zamówienia opcjonalnego na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe (w tym z zachowaniem wymagań określonych dla standardu i wariantów świadczenia usługi), a także po takich samych cenach jednostkowych. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji usług w ramach zastrzeżonego prawa opcji w przypadku i w zakresie, w jakim korzysta z niego Zamawiający zgodnie z treścią złożonego oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji i warunkami określonymi w SWZ (umowie) – w momencie złożenia takiego oświadczenia następuje zaciągnięcie przez Zamawiającego zobowiązania finansowego w wysokości wynikającej z zakresu usług objętego realizowaną na mocy danego oświadczenia opcją.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) Cena – w złotych (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 60 %,
b) Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach (dla każdej z części zamówienia odrębnie) – 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: b) Czas reakcji na usunięcie nieprawidłowości – w minutach
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
9.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
a) Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że:
dysponuje co najmniej 1 pojazdem z zamontowanym sprzętem do odśnieżania i posypywania (usuwania oblodzeń) na każde 20 km dróg – dla części I- IV).
b) Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że:
aa) wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, wykonał należycie zamówienie/umowę obejmujące co najmniej:
jedno zamówienie polegające na usłudze zimowego utrzymania dróg obejmującej jeden sezon zimowy o wartości usługi nie mniejszej niż: 50.000,00 zł dla części nr I,
jedno zamówienie polegające na usłudze zimowego utrzymania dróg obejmującej jeden sezon zimowy o wartości usługi nie mniejszej niż: 45.000,00 zł dla części nr II,
jedno zamówienie polegające na usłudze zimowego utrzymania dróg obejmującej jeden sezon zimowy o wartości usługi nie mniejszej niż: 60.000,00 zł dla części nr III,
jedno zamówienie polegające na usłudze zimowego utrzymania dróg obejmującej jeden sezon zimowy o wartości usługi nie mniejszej niż: 65.000,00 zł dla części nr IV,
W przypadku składania przez Wykonawcę ofert na kilka części zamówienia Zamawiający dopuszcza, aby dla wykazania spełniania warunku Wykonawca miał możliwość wykazania tych samych umów/zamówień dla różnych części bez ich sumowania.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 11.1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej załącznik nr 7 do SWZ;
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
11.2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
1) informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia, z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 11 pkt. 11.1 ppkt. 2) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, potwierdzające odpowiednio, że
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami,
b) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
10.2. Okresy wyrażone w latach lub miesiącach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
10.3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
19.9. Do oferty należy dołączyć:a) formularz ofertowy – załącznik nr 1.1 – 1.4 do SWZ (odpowiednio dla części),
b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (załącznik nr 2 do SWZ).
Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 19.9. lit. b) zdanie pierwsze, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu,
c) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (art. 118 ust. 3 Pzp) – jeżeli dotyczy (załącznik nr 3 do SWZ),
d) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się – jeżeli dotyczy (załącznik nr 4 do SWZ),
e) w sytuacji wykonawców działających przez pełnomocnika – pełnomocnictwo,
f) w sytuacji oferty złożonej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu grupy Wykonawców zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
g) w sytuacji oferty złożonej przez Wykonawców występujących wspólnie oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 Pzp) – jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
27.1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.27.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp. oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy.
1. Na podstawie art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w następujących przypadkach:
1) Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy (ceny jednostkowe) określone w §9 ust. 1 mogą zostać zmienione na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT.
2) Wynagrodzenie szacunkowe za przedmiot umowy może ulec zwiększeniu, jeżeli planowana ilość usług zimowego utrzymania dróg (km) będzie większa w stosunku do ilości, która została zaplanowana (czego nie można było przewidzieć).
3) W przypadku określonym w pkt 1 i 2 wartość szacunkowa wynagrodzenia zostanie ponownie przeliczona w oparciu o nową cenę jednostkową lub konieczną brakującą liczbę usług (km) zimowego utrzymania dróg.
4) Strony mogą wydłużyć termin wykonywania umowy w razie zaistnienia takiej potrzeby wynikającej z niekorzystnych warunków atmosferycznych.
5) Strony mogą skrócić termin wykonywania umowy w przypadku, gdy warunki pogodowe będą korzystne i nie będzie potrzeby realizacji umowy zimowego utrzymania dróg.
6) Zmiany Podwykonawców oraz zakresu usług przez nich realizowanych.
7) W razie zaistnienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności powstałych w wyniku działania siły wyższej, strony mogą zmienić termin obowiązywania umowy i jej zakres przedmiotowy,
8) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w tym w szczególności zmiany sposobu (w tym dotyczące rodzaju materiałów, technologii wykonania prac itp.), zakresu i terminu wykonania umowy spowodowane okolicznościami niezależnymi od Wykonawcy, pod warunkiem wykazania przez Wykonawcę ścisłego związku między tą sytuacją, a brakiem możliwości wykonania przedmiotu umowy w sposób/ w zakresie/ terminie przewidzianym przez Zamawiającego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-17 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-17 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający przewiduje, również wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 507).Pełna informacja znajduje się w SWZ z załącznikami.