BZP: ,,Dostawa, montaż, uruchomienie i przekazanie do użytkowania fabrycznie nowego zewnętrznego dźwigu osobowego w budynku Wydziału Fizjoterapii (zwany Budynkiem B)’’
10.10.2025
2025/BZP 00467905/01
Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
,,Dostawa, montaż, uruchomienie i przekazanie do użytkowania fabrycznie nowego zewnętrznego dźwigu osobowego w budynku Wydziału Fizjoterapii (zwany Budynkiem B)’’
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000327882
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mikołowska 72A
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-065
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: aifz@awf.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.awf.katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Dostawa, montaż, uruchomienie i przekazanie do użytkowania fabrycznie nowego zewnętrznego dźwigu osobowego w budynku Wydziału Fizjoterapii (zwany Budynkiem B)’’
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-98e5adc5-4f7e-4ce0-9e44-4ccf1d4997ea
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00467905
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038045/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Wykonanie windy dla osób niepełnosprawnych w budynku B
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
FERS.03.01-IP.08-0078/24 - AWF Katowice - Uczelnia otwarta dla wszystkich w ramach programu Fundusze Europejskie dla rozwoju społecznego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://awf-katowice.logintrade.net/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://awf-katowice.logintrade.net/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę (wyłącznie poprzez Platformę przetargową) – zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy przetargowej - dostępnymi pod adresem https://awf-katowice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy przetargowej dostępny pod adresem:
https://awf-katowice.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
2. Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału SWZ.
3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane są na stronie internetowej Platformy przetargowej - pod adresem:
https://awf-katowice.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
4. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca,
tj. Logintrade SA ul. Legnicka 57D, lokal B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 8.00 – 16.00.
5. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem Platformy przetargowej oraz potwierdzenia złożenia oferty
(w zależności od wyboru opcji z logowaniem lub bez logowania), zostały opisane w Instrukcjach użytkowników Platformy przetargowej.
Szczegółowe informacje zawarto w Rozdziale XV SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/08/2025/TPBN
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: ,,Dostawa, montaż, uruchomienie i przekazanie do użytkowania fabrycznie nowego zewnętrznego dźwigu osobowego w budynku Wydziału Fizjoterapii (zwany Budynkiem B)’’
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowi załącznik nr 2, 3, 4 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45313100-5 - Instalowanie wind
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45314310-7 - Układanie kabli
45442100-8 - Roboty malarskie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi za wady
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas skutecznie przeprowadzonej naprawy w okresie gwarancji liczony w godzinach od momentu zgłoszenia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:1. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z sumą ubezpieczenia min 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy 00/100 złotych),
Zdolności technicznej lub zawodowej:
1.w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonali należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub rozbudowie* budynku o wartości nie niższej niż 200.000,00 PLN brutto (słownie: dwieście tysięcy 0/100 złotych). W przypadku Wykonawców, którzy realizowali roboty w innych walutach niż PLN, Zamawiający przeliczy wartość brutto tych robót po średnim kursie NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu.
*Przez budowę, przebudową lub rozbudowę - Zamawiający rozumie wykonanie zespołu robót budowlanych i instalacyjnych obejmujących co najmniej przebudowę w rozumieniu art. 3 pkt 7a
i 8 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane prowadzące do poprawy parametrów użytkowych pomieszczeń.
2. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonali należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegających na instalacji urządzenia dźwigowego o wartości nie niższej niż 100 000,00 brutto (słownie: sto tysięcy 0/100 złotych). W przypadku Wykonawców, którzy realizowali roboty w innych walutach niż PLN, Zamawiający przeliczy wartość brutto tych robót po średnim kursie NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu.
3. dysponowanie odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które zostaną skierowane do wykonania zamówienia przez Wykonawcę w zakresie nadzoru oraz kierowania robotami budowlanymi tj. minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie polegającej na kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, których zakres uprawnia do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych w zakresie wskazanym powyżej oraz posiada minimum trzyletnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi po uzyskaniu uprawnień i pełniła co najmniej jeden raz funkcję kierownika budowy dla robót budowlanych
o wartości nie mniejszej niż 100 000 PLN dla każdej z nadzorowanych robót. Osoba musi być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego.
Uwaga!!!
*W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) wymóg winien spełniać w całości jeden z Wykonawców występujących wspólnie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do udziału w postępowaniu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy 00/100 złotych);2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o skuteczności wniesienia decyduje data uznania rachunku bankowego Zamawiającego).
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy zamawiającego,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 462);
4. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna:
a) być ważne przez cały okres związania ofertą,
b) zapewniać możliwość zaspokojenia roszczeń zamawiającego bezwarunkowo, nieodwołalnie i na jego pierwsze żądanie,
c) przewidywać możliwość zatrzymania przez Zamawiającego wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 u. p.z.p.
5. Sposób wnoszenia wadium:
a) wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na konto: Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach – ING Bank Śl. nr 21 1050 1214 1000 0024 4199 8107 z adnotacją „Wadium w sprawie nr ZP/08/2025/TPBN”, zaś potwierdzenie dokonanej wpłaty w formie zaleca się dołączyć do oferty.
b) wadium wnoszone w pozostałych formach winno być wniesione przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, dokument poręczenia lub gwarancji winien być złożony w oryginale w postaci elektronicznej podpisane przez Gwaranta, tj. wystawcę gwarancji/poręczenia zgodnie z właściwymi przepisami prawa regulującymi zasady wystawienia gwarancji/poręczenia.
Szczegółowe informacje zawarto w Rozdziale XXVI SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowew oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 5 do SWZ.
2. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy.