BZP: Termomodernizacja budynków edukacyjnych w Gminie Herby – termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Lisowie
10.10.2025
2025/BZP 00468554/01
GMINA HERBY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynków edukacyjnych w Gminie Herby – termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Lisowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA HERBY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398439
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lubliniecka 33
1.5.2.) Miejscowość: Herby
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-284
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@herby.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.herby.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynków edukacyjnych w Gminie Herby – termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Lisowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f7ff10aa-9b01-4514-981a-bd04fe35d1ad
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00468554
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00026030/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Termomodernizacja budynków edukacyjnych w Gminie Herby
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Programu priorytetowy ,,Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół’’ (pogram realizujący Inwestycję B1.1.3. Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół Komponent B „Zielona energia i zmniejszenie energochłonności” w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności) przedsięwzięcia „Termomodernizacja budynków edukacyjnych w Gminie Herby”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminaherby.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminaherby.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie
elektronicznej za pośrednictwem Platformy https://gminaherby.ezamawiajacy.pl/
Do pełnego i prawidłowego komunikowania się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej konieczne jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
Oferta winna być sporządzona w języku polskim i złożona pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za pośrednictwem Platformy. Formularz
oferty nie podlega uzupełnieniu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
Administratorem danych osobowych wykonawcy jest Wójt Gminy Herby, ul. Lubliniecka 33, 42-284 Herby.
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – email: inspektor@odocn.pl
Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy Pzp oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Termomodernizacja budynków edukacyjnych w Gminie Herby – termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Lisowie. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, upoważnione na podstawie przepisów
prawa oraz podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartych umów powierzenia
przetwarzania danych osobowych. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż cel określony w lit. d powyżej. Jeżeli
administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane, przed
takim dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych
stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GK.IZ.271.18.2025.P
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 2061217,34 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Lisowie przy ul. Szkolnej 2, na działce o nr ewid. 324; jednostka ewidencyjna 240704_2 Herby, obręb nr 0004 Lisów. Kategoria obiektu budowlanego: IX.
W ramach inwestycji planuje się roboty polegające na:
- modernizacji instalacji c.o. (wymianie istniejących grzejników żeliwnych na stalowe oraz instalacji zaworów termostatycznych dla wszystkich grzejników);
- ociepleniu stropodachu wentylowanego granulatem wełny mineralnej (o współczynniku przewodzenia ciepła ? = 0,035 W/(m K)), o grubości 24 cm;
- ociepleniu ścian zewnętrznych szkoły styropianem (o współczynniku przewodzenia ciepła ? = 0,033 W/(m K)), o grubości 15cm;
- wymianie stolarki okiennej o współczynniku przenikania U=1,6 *W/m2K+ na nową o współczynniku przenikania U=0,9 [W/m2K];
- wymianie stolarki drzwiowej o współczynniku przenikania U=2,1 *W/m2K+ na nową o współczynniku przenikania U=1,3 [W/m2K];
- ociepleniu dachu hali wełną mineralną (o współczynniku przewodzenia ciepła ? = 0,035 W/(m K)), o grubości 8 cm;
- modernizacji instalacji c.w.u. – wymianie podgrzewaczy;
- modernizacji instalacji c.o. – demontaż starego i montaż nowego kotła c.o.
- ociepleniu ścian fundamentowych styropianem ( o współczynniku przewodzenia ciepła ? = 0,033 W/(m K)), o grubości 12 cm;
- ociepleniu ścian Sali styropianem (o współczynniku przewodzenia ciepła ? = 0,033 W/(m K)), o grubości 15 cm;
- ociepleniu stropodachu niewentylowanego styropapą (o współczynniku przewodzenia ciepła ? = 0,036 W/(m K)), o grubości 8 cm;
b) Zamówienie należy wykonać w sposób zgodny z zasadami DNSH należy przez to
rozumieć zasadę „nie czyń poważnych szkód” (Do No Significant Harm) w rozumieniu art. 17 rozporządzenia w sprawie taksonomii, przyjętych na podstawie tego rozporządzenia aktów delegowanych oraz wytycznych Komisji Europejskiej co do zastosowania zasady “nieczynienia znaczącej szkody” w odniesieniu do rozporządzenia 2020/842 z dnia 18 czerwca 2020 r. ustanawiające Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (Dz. Urz. EU L z 2021 r. nr 57 str. 17).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45214210-5 - Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45331110-0 - Instalowanie kotłów
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1) cena ofertowa – 60 pkt
2) okres gwarancji na wykonane roboty – 40 pkt
2. Każdy z Wykonawców w ww. kryteriach otrzyma odpowiednią ilość punktów, wyliczoną w następujący sposób:
ad. 1) cena ofertowa IPc - maksymalnie 60 pkt - wg następującego wzoru: IPc=(CN/CB)xZc
gdzie poszczególne litery oznaczają:
IPc – liczba punktów w kryterium „cena ofertowa”,
CN – cena ofertowa najniższa spośród wszystkich rozpatrywanych i nieodrzuconych ofert,
CB – cena ofertowa oferty badanej (przeliczanej),
Zc – znaczenie (waga) kryterium „cena ofertowa” wyrażone w punktach – 60 pkt.
ad. 2) okres gwarancji na wykonane roboty (IPog) – maksymalnie 40 pkt.
Minimalny (wymagany) okres gwarancji na wykonane roboty wynosi 3 lata (36 miesięcy) liczony od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego z wykonania zadania inwestycyjnego (bez uwag). Zamawiający przyzna punkty w tym kryterium zgodnie z poniższą zasadą:
3 lata (36 miesięcy) – 0 pkt
4 lata (48 miesięcy) – 20 pkt
5 lat (60 miesięcy) – 40 pkt
Zamawiający przyzna punkty w tym kryterium w oparciu o informacje podane w Formularzu oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).
Zaoferowanie okresu dłuższego niż 5 lat nie będzie dodatkowo punktowane. W takiej sytuacji Wykonawca otrzyma 40 pkt. W przypadku gdy Wykonawca zadeklaruje okres gwarancji na wykonane roboty i pozostałe zainstalowane urządzenia krótszy niż 3 lata - oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże w Formularzu oferty ilości lat okresu gwarancji na wykonane roboty i pozostałe zainstalowane urządzenia – Zamawiający przyzna w tym kryterium 0 pkt - przyjmując minimalną ilość 3 lat.
Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która przy uwzględnieniu powyższych kryteriów i ich wag otrzyma najwyższą punktację.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
W celu oceny spełniania minimalnego warunku w zakresie sytuacji ekonomicznej Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnił warunek, jeżeli wykaże, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż
250 000,00 zł. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek może być spełniony łącznie.
d) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zdolność techniczna.
Za spełniających warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej Zamawiający uzna Wykonawców, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej i w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali (zakończyli) przynajmniej jedną (1) robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku o kubaturze minimum 2 000,00 m3 obejmującą swoim zakresem wykonanie docieplenia ścian zewnętrznych oraz wymianę lub montaż stolarki okiennej i drzwiowej.
Uwagi:
• w przypadku gdy Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w zakresie zdolności
technicznej, powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, to należy podać roboty budowlane, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. Podając zakres i wartość robót budowlanych na załączniku nr 6 do SWZ – wykaz robót.
• w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składają oświadczenie
na załączniku nr 4 do SWZ, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp.
Zdolność zawodowa.
Za spełniających warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że dysponują osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2025 poz. 418 ) lub odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących przepisów – do kierowania robotami przedmiotowego zamówienia. Zamawiający wymaga od wykonawców dysponowania osobami, które zapewnią kierowanie budową oraz robotami budowlanymi w szczególności:
• 1 osoba - Kierownik budowy, posiadający uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń.
1 osoba – Kierownik robót, posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób, wykaz robót,
Kopia polisy ubezpieczenia OC, Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym
mowa w art. 125 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:30 000,00 PLN. Słownie: trzydzieści tysięcy i 00/100 złotych
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 299). (t.j. Dz. U. 2025 poz.98)
4. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 27.10.2025 r. o godzinie 12:00
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący rachunek bankowy:
numer rachunku 48 8288 1014 2001 0000 0042 0001.
Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
6. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę przetargową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć:1) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik.
2) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania;
4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców.