BZP: „Modernizacja i nowoczesna aranżacja Muzeum Ilustracji Książkowej Biblioteki Norwida - Etap I”
10.10.2025
2025/BZP 00469727/01
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. C. Norwida w Zielonej Górze
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Modernizacja i nowoczesna aranżacja Muzeum Ilustracji Książkowej Biblioteki Norwida - Etap I”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. C. Norwida w Zielonej Górze
1.3.) Oddział zamawiającego: WiMBP
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276541
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Wojska Polskiego 9
1.5.2.) Miejscowość: Zielona Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 65-077
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@biblioteka.zgora.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wimbp.zgora.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Maria Anna Tumińska
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9291331389
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Zygmunta Krasińskiego
1.11.4.) Miejscowość: Zielona Góra
1.11.5.) Kod pocztowy: 65-733
1.11.6.) Województwo: lubuskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: jantu@interia.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.zamowieniapubliczne-tuminscy.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Modernizacja i nowoczesna aranżacja Muzeum Ilustracji Książkowej Biblioteki Norwida - Etap I”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9a467b2c-6e35-44ba-b34a-44db58d19a56
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00469727
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041794/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 „Modernizacja i nowoczesna aranżacja Muzeum Ilustracji Książkowej Biblioteki Norwida - Etap I”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9a467b2c-6e35-44ba-b34a-44db58d19a563.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2) skrzynki ePUAP: /BibliotekaZG/SkrytkaESP
3) poczty elektronicznej (e-mail): administracja@biblioteka.zgora.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-9a467b2c-6e35-44ba-b34a-44db58d19a56
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje
na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej,
w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych
i przekazuje się jako załączniki.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AD.270.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych elektrycznych i sanitarnych w celu zmiany lokalizacji pomieszczeń Muzeum Ilustracji Książkowej w budynku Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Cypriana Norwida w Zielonej Górze przy al. Wojska Polskiego 9.
Prace modernizacyjne i adaptacyjne pomieszczeń na antresoli na potrzeby Muzeum Ilustracji Książkowej obejmują:
1) Prace rozbiórkowe i roboty budowlane na antresoli,
2) Rozprowadzenie instalacji elektrycznej bez instalacji urządzeń,
3) Rozprowadzenie instalacji sanitarnej bez instalacji urządzeń,
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212330-8 - Roboty budowlane w zakresie bibliotek
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca potwierdzi:
a) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę co najmniej 200 000,00 zł, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem informacji;
b) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia w wysokości 200 000,00 zł,
2) posiadania zdolności technicznych lub zawodowych do wykonania zamówienia.
Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca potwierdzi
a) wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej roboty o porównywalnym charakterze, wykazując wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których robota/-y ta/-e została/-y wykonana/-e,
oraz załączając dowody określające, czy wykazana/-e robota/-y budowlana/-e została/-y wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot/-y, na rzecz którego/-ych robota/-y budowlana/-e została/-y wykonana/-e, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej Zamawiający żąda dokumentów potwierdzających, że:
1) Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną brutto co najmniej 200 000,00 zł, w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia, który w jednoznaczny i wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu,
2) Wykonawca posiada środki finansowe w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 200 000,00 zł
w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, składa inne podmiotowe środki dowodowe, które
w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz
2) dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał
lub wykonuje co najmniej jedną porównywalną robotę o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (netto)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – pełnomocnictwodo reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
2. w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust.1 Pzp, oraz wynikające z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r., poz. 514) składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, który zakres wykonają usługi poszczególni Wykonawcy
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku:1. zmian umowy nie wpływających na zmiany treści oferty, tj. zmian godzin wykonania czynności, osób upoważnionych do realizacji przedmiotu umowy, osób upoważnionych do kontaktów,
2. kiedy konieczność wprowadzenia takich zmian wynikać będzie z okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego bez zwiększenia ustalonego wynagrodzenia,
3. konieczności przesunięcia terminów umownych, jeśli konieczność ta, nastąpiła na skutek okoliczności, niemożliwych do przewidzenia w chwili zawierania niniejszej umowy tj.:
1) zagrożenia opóźnieniem w wykonywaniu prac ze strony Wykonawcy Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zwiększenia potencjału, przyspieszenia rytmu prac oraz wydłużenia czasu pracy,
2) konieczności wprowadzenia uzasadnionych zmian projektowych, niemających wpływu na cenę i niewynikających z błędów w sztuce Wykonawcy projektów, wówczas termin zakończenia robót zostanie przedłużony o czas niezbędny do wykonania tychże robót/ dostawy/ montażu, będących następstwem naniesionych zmian;
3) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego;
4) działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron;
5) okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grążącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, o wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca powinien natychmiast odnotować to w dzienniku budowy;
4. zmiany kadry kierowniczej po stronie Wykonawcy przewidzianej do realizacji zamówienia. Wówczas Wykonawca zobowiązany jest zastąpić te osoby osobami posiadającymi takie same uprawnienia i spełniające te same warunki określone w SWZ;
5. zmiany Inspektora Nadzoru po stronie Zamawiającego;
6. zmian wynikających z konieczności wykonania robót dodatkowych, niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem umowy, których brak wykonania uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy;
7. kiedy Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia ma zastąpić nowy Wykonawca
Odstąpienie od umowy lub jej rozwiązanie może nastąpić tylko i wyłącznie w formie pisemnej wraz ze szczegółowym uzasadnieniem i staje się skuteczne z chwilą jego doręczenia.