BZP: Remont i wyposażenie pomieszczeń w budynku w Henrykowie na potrzeby Klubu "Senior+" w Gminie Grabówka
13.10.2025
2025/BZP 00470668/01
Gmina Grabówka
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont i wyposażenie pomieszczeń w budynku w Henrykowie na potrzeby Klubu "Senior+" w Gminie Grabówka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Grabówka
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Gminy Grabówka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 529978526
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szosa Baranowicka 58/1
1.5.2.) Miejscowość: Zaścianki
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-521
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 853333044
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminagrabowka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://cms-grabowka.bit-sa.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont i wyposażenie pomieszczeń w budynku w Henrykowie na potrzeby Klubu "Senior+" w Gminie Grabówka
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a46952c9-1e0b-4d4f-becb-1219cf2f75d6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00470668
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00072081/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Przebudowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z dostosowaniem na potrzeby Klubu Seniora w Henrykowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a46952c9-1e0b-4d4f-becb-1219cf2f75d63.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składania ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie PZP, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.).
2. Dokumenty przetargowe, takie jak oferta, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach: .txt, .pdf, .doc, .docx,, .odt, .xls, .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
3. Dokumenty o których mowa w pkt. 2, składa się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Korespondencję Wykonawcy przekazują drogą elektroniczną i poprzez bezpłatną Platformę e-Zamówienia - pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl
5. W przypadku stosowania przez wykonawców kwalifikowanego podpisu elektronicznego, ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, Zamawiający zaleca w miarę możliwości przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf. i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES, zaś pliki w innych formatach zaleca się opatrzyć podpisem w formacie XAdES o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
6. Wymagania techniczne, jakim musi odpowiadać sprzęt komputerowy Wykonawców, zostały zawarte w Regulaminie e-Platformy.
8. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
9. Zamawiający rekomenduje format danych przesyłanych plików przez Wykonawcę: .pdf.
11. Wykonawcy w korespondencji kierowanej do Zamawiającego powinni posługiwać się numerem referencyjnym przedmiotowego postępowania – ZP.271.7.2025.
12. Ofertę należy przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania ofert. Jeśli Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik o rozszerzeniu .zip lub .7Z zaleca się wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików. Zamawiający zaleca, aby nie wprowadzać zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym, może to skutkować naruszeniem integralności plików, co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty.
13. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz uznaje go za wiążący.
14. Zapoznał i stosuje się do instrukcji składania ofert/ wniosków dostępnej na Platformie. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z w/w instrukcją.
15. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 45 87 799 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
16. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@gminagrabowka.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny w zakresie RODO został opisany w rozdziale XXVIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o ograniczeniu stosowania RODO została opisana w rozdziale XXVIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 212481,76 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Remont i wyposażenie pomieszczeń w budynku w Henrykowie na potrzeby Klubu „Senior+” w Gminie Grabówka”.
2. Inwestycja zostanie dofinansowana w ramach Utworzenia i wyposażenia Klubu Senior+ w Henrykowie w ramach Modułu I – „Utworzenie i/lub wyposażenia ośrodka „Senior+” Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2021 – 2025, Edycja 2025.
3. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: budynek zlokalizowany w Henrykowie – Henrykowo 10 B, Gmina Grabówka.
4. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
Główny kod:
45000000 - 7 - Roboty budowlane
Dodatkowe kody:
45262700 – 8 – Przebudowa budynków;
45453000 – 7 – Roboty remontowe i renowacyjne;
45310000 – 3 – Roboty instalacyjne elektryczne;
45440000 – 3 – Roboty malarskie i szklarskie;
45430000 – 0 – Pokrywanie podłóg i ścian;
45450000 – 6 – Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe;
45330000 – 9 – Roboty instalacyjne wodno – kanalizacyjne i sanitarne;
45110000 – 1 – Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych.
5. Przedmiot zamówienia obejmuje prace budowlano – remontowe w zakresie pomieszczeń parteru (sala zajęć, kuchnia, sala główna, wiatrołap) i pomieszczenia piwnicznego oraz robót na zewnątrz budynku w zakresie wybudowania pochylni dla niepełnosprawnych i nowego wejścia ze schodami.
6. Budynek (parter) po realizacji inwestycji będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych poprzez wybudowanie podjazdu, likwidację wszystkich możliwych progów wraz z wymianą na nowe o maksymalnej wysokości 0,02 m, montaż skrzydeł drzwiowych o szerokości 0,9 m, wydzielenie toalety dla osób nie pełnosprawnych wraz z pełnym wyposażeniem.
7. Wszystkie roboty Wykonawca ma zrealizować zgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną, dokumentacją projektową łącznie z projektami branżowymi, tj. sanitarnym i elektrycznym.
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa, to jest projekty budowlane i branżowe, STWiORB (zwaną dalej „SST”), przedmiar robót.
Z uwagi, iż przyjęto ryczałtowe rozliczenie wynagrodzenia należnego wykonawcy za realizację przedmiotowego postępowania, przedmiary robót stanowią materiał pomocniczy i nie mogą być jedyną podstawą wyliczenia kalkulacji ceny ofertowej. Wykonawca musi wziąć pod uwagę wszelkie wynagrodzenia i zobowiązania bez względu na to, czy zostały one określone czy zasugerowane w przedmiarze. Wszystkie roboty wchodzące w zakres zamówienia, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, a nie zostały zgłoszone Zamawiającemu nie będą wchodziły w zakres robót dodatkowych i będą musiały być przeprowadzone na koszt Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45262700-8 - Przebudowa budynków
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) - waga kryterium 60% (maksymalna ilość punktów jakie może uzyskać oferta za kryterium wynosi 60 punktów);
2) Okres gwarancji i rękojmi (G) – waga kryterium 40% (maksymalna ilość punktów jakie może uzyskać oferta za kryterium wynosi 40 punktów).
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Cena (C) – waga %
cena najniższa brutto*
C = ……………………………………………….. x 60 punktów
cena oferty ocenianej brutto
*spośród wszystkich złożonych ofert, które nie podlegają odrzuceniu
a) podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym;
b) cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
2) okres gwarancji i rękojmi (G) – waga %
okres gwarancji oferty badanej*
G= ……………….………………………………………..…. x 40 punktów
najdłuższy oferowany okres gwarancji
*spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
a) podstawą przyznania punktów w kryterium „okres gwarancji i rękojmi” będzie okres gwarancji podany przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym;
b) okres gwarancji i rękojmi nie może być krótszy niż 3 lata i dłuższy niż 5 lat. Wykonawca jest obowiązany podać okres gwarancji i rękojmi w pełnych latach, tj. 4 lat, 5 lat itd. Jeżeli Wykonawca w formularzu ofertowym zaoferuje okres gwarancji krótszy, niż wymagane 3 lata, Zamawiający odrzuci jego ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 PZP.
3. Zamawiający stosować będzie ocenę punktową, w której 1% będzie odpowiadał 1 punktowi.
4. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, zgodnie z art. 223 PZP oraz zaoferowanej ceny, w tym wyjaśnień rażąco niskiej ceny albo kosztu, zgodnie z art. 224 PZP.
6. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta tego Wykonawcy, który na tym etapie postępowania nie podlegał wykluczeniu, a jego oferta nie podlega odrzuceniu i która uzyska łącznie największą liczbę punktów (P) wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem:
P = C +G
Gdzie:
P – łączna liczba punktów uzyskanych przez badana ofertę
C – liczba punktów uzyskana przez badana ofertę w kryterium „cena”
G – liczba punktów uzyskana przez badaną ofertę w kryterium „okres gwarancji i rękojmi”
7. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli Zamawiający nie będzie prowadził negocjacji, dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród niepodlegających odrzuceniu ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) wykonał co najmniej 1 zamówienie (robotę budowlaną) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, polegające na pracach ogólnobudowlanych w zakresie remontu lub/i modernizacji lub/i przebudowie lub/i rozbudowie lub/i budowie obiektu budowlanego użyteczności publicznej, o wartości robót (zamówienia) brutto nie mniejszej niż 100 000,00 zł każde zamówienie oraz załączy dowody określające, czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone (UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości kilku realizacji o mniejszej wartości w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie danego zadania);
b) dysponuje lub będzie dysponował osobami do kierowania robotami posiadającymi kwalifikacje zawodowe i uprawnienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r., poz. 418 t. j.), niezbędne do wykonania zamówienia. Wymaga się dysponowania:
- co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, i będzie posiadała: uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, to jest do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, będąca członkiem w odpowiedniej branżowej izby, posiadająca minimum 3 – letnie doświadczenie zawodowe, niezbędne do wykonania zamówienia,
- co najmniej jedną osobą w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, posiadająca minimum 3 – letnie doświadczenie zawodowe, niezbędne do wykonania zamówienia,
- co najmniej jedną osobą w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (UWAGA: warunek ten może być spełniony przez jedną osobę, jak również przez kilka osób posiadających poszczególne uprawnienia), posiadająca minimum 3 – letnie doświadczenie zawodowe, niezbędne do wykonania zamówienia.
Osoby, o których mowa powyżej powinny posiadać uprawnienia budowlane, które zostały wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. poz. 831).
Dopuszcza się posiadanie uprawnień odpowiadających wskazanym wyżej uprawnieniom budowlanym, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa polskiego, zgodnie z art. 104 ustawy Prawo budowlane.
W zakresie wykazania posiadania wymaganych uprawnień budowlanych, dopuszcza się odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z zastrzeżeniem art. 12a ustawy Prawo budowlane, ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334 z późn. zm.), oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r., o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r., poz. 5512 z późn. zm.).
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zasobach udostępniających je podmiotów, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden z tych podmiotów w całości.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi do realizacji, których te zdolności są wymagane.
5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych zgodnie z pkt 1 - 4.
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ.
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust 1 pkt 4 PZP, sporządzonych nie wcześniej niż na 3 miesiące przed jego złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) wykaz roboty budowlanej, o której mowa w rozdziale VII pkt 2 ppkt 4 lit a niniejszego SWZ, wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty (w tym oświadczenie wykonawcy) potwierdzające należyte wykonywanie robót budowlanych, które powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ;
4) wykaz osób, o której mowa w rozdziale VII pkt 2 ppkt 4 lit b niniejszego SWZ, skierowanych przez wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień złożenia ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust 1 pkt 4 PZP, sporządzonych nie wcześniej niż na 3 miesiące przed jego złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie będzie zadał przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale IX pkt. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców, potwierdzając tym samym brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/ dostawy/ usługi wykonają poszczególni wykonawcy, zgodnie z art. 117 ust 4 ustawy PZP. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, zobowiązani są dostarczyć Zamawiającemu umowę regulującą współpracę.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Szczegółowe postanowienia umowy zostały określone w Załączniku nr 1 do SWZ stanowiący wzór umowy.2. Wykonawca wybrany w ramach przeprowadzonego postępowania, jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy.
3. Zakres świadczenia – realizacji robót budowlanych Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 i 455 PZP oraz wskazanym we wzorze umowy.
5. Zmiana umowy wymaga dla swojej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy zamieścić na Platformie e-Zamówienia pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-28 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
INFORMACJE W ZAKRESIE PODWYKONAWSTWA:1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy/ Podwykonawcom.
2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia Podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych Podwykonawców.
4. Wymagania i informacje dotyczące umowy/ umów o podwykonawstwo, zostały wskazane we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
INFORMACJA W ZAKRESIE POLEGANIA NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW:
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostepniających zasoby, jeśli podmioty te wykonują świadczenie do realizacji którego te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
4. Zamawiający ocenia, czy udostępnione wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
7. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w Rozdziale IX pkt 1 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby – zgodnie z Załącznikiem nr 3a do SWZ, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale IX SWZ.
8. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostepniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów, podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w Rozdziale IX SWZ potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy do wykluczenia z postępowania. Do podmiotów udostępniających zasoby stosuje się odpowiednio postanowienia SWZ.