BZP: Dostawa wraz z wdrożeniem Systemu cyfrowej rejestracji przebiegu rozpraw sądowych ReCourt na 3 salach rozpraw w budynkach sądów okręgu łódzkiego.
13.10.2025
2025/BZP 00471387/01
Sąd Okręgowy w Łodzi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa wraz z wdrożeniem Systemu cyfrowej rejestracji przebiegu
rozpraw sądowych ReCourt na 3 salach rozpraw w budynkach sądów okręgu łódzkiego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 7251042790
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Dąbrowskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-921
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@lodz.so.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodz.so.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Sprawowanie wymiaru sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa wraz z wdrożeniem Systemu cyfrowej rejestracji przebiegu
rozpraw sądowych ReCourt na 3 salach rozpraw w budynkach sądów okręgu łódzkiego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a27e3869-a06d-49f3-af07-0af7fed71213
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00471387
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00138890/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa wraz z wdrożeniem Systemu cyfrowej rejestracji przebiegu rozpraw sądowych ReCourt na 3 salach rozpraw w budynkach sądów okręgu łódzkiego.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a27e3869-a06d-49f3-af07-0af7fed712133.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a27e3869-a06d-49f3-af07-0af7fed71213
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania :
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a27e3869-a06d-49f3-af07-0af7fed71213
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-a27e3869-a06d-49f3-af07-0af7fed71213
5. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy
e-zamówienia przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Posiadają Państwo:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Państwa;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Państwa narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Państwu:
• prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO), gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.XXVII.261.16.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zakres prac zamówienia obejmuje:
a. dostawę i montaż sprzętu wraz z wdrożeniem systemu oraz testy zainstalowanego systemu (projekt, instalacja oraz wszystkie związane z tym procedury);
b. dostawę materiałów niezbędnych do wykonania prac;
c. przekazanie dokumentacji technicznej;
d. świadczenie usługi serwisu i wsparcia technicznego Systemu.
2. Instalację i konfigurację infrastruktury podpisu elektronicznego, w tym w szczególności:
a. instalację i konfigurację dostarczonych czytników kart na salach;
b. Instalację i konfigurację oprogramowania klienckiego do kart mikroprocesorowych na salach rozpraw;
c. instalację i konfigurację komponentu do podpisu cyfrowego z Oprogramowaniem ReCourt na salach rozpraw;
d. wykonanie testów akceptacyjnych.
3. Usługę wsparcia technicznego i serwis Systemu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 32330000-5 - Aparatura do nagrywania i powielania dźwięku i obrazu wideo
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32341000-5 - Mikrofony
32342410-9 - Sprzęt dźwiękowy
30213000-5 - Komputery osobiste
32232000-8 - Sprzęt wideokonferencyjny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas naprawy błędów w oprogramowaniu oraz awarii sprzętu
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenie):Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże,
że należycie wykonał, (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw, (każda z dostaw realizowana na podstawie odrębnej umowy na rzecz jednego odbiorcy), które:
• polegają/ły na dostawie wraz z wdrożeniem Systemu cyfrowej rejestracji przebiegu rozpraw sądowych ReCourt na salach rozpraw,
• są/były realizowane na rzecz jednostek sądów powszechnych,
• o wartości każdej z nich, co najmniej 90 000,00 złotych brutto,
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Zamawiający zastrzega, że w przypadku umów będących w trakcie realizacji, Wykonawca zobowiązany jest do wykazania już zrealizowanej części tych umów, odpowiadającej wartości określonej przez Zamawiającego, nie mniejszej niż: 90 000,00 złotych brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach, o którym mowa w ust. 6.1 i 6.2 SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
e) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
- wg Załącznika 8.0. do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu usług - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik 6.0. do SWZ – zgodnie z warunkiem wskazanym w pkt 7.1.4. SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z członków konsorcjum musi samodzielnie spełniać warunek dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
4. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawca I/LUB co najmniej jeden z członków konsorcjum musi spełniać w warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej (Zamawiający dopuszcza sumowanie) – jeśli dotyczy.
5. Zdolności techniczne lub zawodowe.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawca LUB co najmniej jeden z członków konsorcjum musi samodzielnie spełniać w całości warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej (Zamawiający NIE dopuszcza
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
7. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) wstępne oświadczenie, o którym mowa w ust. 6.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów Załącznika 3.0. do SWZ.
2) oświadczenie, o którym mowa w ust. 6.2 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia na podstawie:
• art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
Oświadczenie należy złożyć wg wymogów Załącznika 3.1. do SWZ.
10. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Warunki Umowy są wiążące dla obu Stron, z zastrzeżeniem poniższych postanowień niniejszego paragrafu.2. Strony dopuszczają możliwość zmiany zawartej Umowy, o których mowa w art. 455 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
3. Wszelkie zmiany w Umowie będą mogły być dokonywane wyłącznie w zakresie dopuszczonym ustawą Prawo zamówień publicznych, wymagają zgodnej woli Stron oraz zachowania formy pisemnej, pod rygorem nieważności. Przy czym dla zachowania formy pisemnej czynności prawnej wystarczy złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli lub w formie elektronicznej/postaci elektronicznej i opatrzenie jej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, chyba że Umowa stanowi inaczej.
4. Strony przewidują możliwość wprowadzenia zmian Umowy w stosunku do treści oferty w przypadku, gdy:
1) nastąpi zmiana nazwy handlowej lub innego oznaczenia towaru wskazanego w ofercie niepowodująca zmiany Przedmiotu Umowy;
2) zmiany terminu realizacji dostaw z uwagi na:
a) konieczność zmiany sposobu wykonania Umowy, o ile zmiana taka jest konieczna w celu prawidłowego wykonania Umowy,
b) okoliczności wynikających z działania siły wyższej, uniemożliwiających wykonanie Przedmiotu Umowy,
3) nastąpi zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na termin, sposób lub zakres realizacji Przedmiotu Umowy;
4) nastąpi konieczność dostarczenia innego urządzenia, posiadającego parametry nie gorsze niż zaoferowane przez Wykonawcę w ofercie złożonej w postępowaniu w celu zawarcia Umowy, spowodowana zakończeniem produkcji urządzenia lub wycofaniem danego modelu z produkcji lub obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
5) nastąpi zmiana stron w Umowie wynikających ze zmian organizacyjnych niezależnych od Zamawiającego, np. przez podział Jednostki lub połączenie Jednostek;
5. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 4, jest złożenie pisemnego wniosku przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego m.in. dokładny opis propozycji zmian oraz uzasadnienie celowości tych zmian lub oświadczenie producenta urządzenia - w przypadku, o którym mowa w ust. 4 pkt 4. Zmiany obowiązują z dniem podpisania aneksu.
6. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę lub odmówić jej udzielenia - bez podawania uzasadnienia odmowy.
7. Dodatkowo Strony przewidują możliwość wprowadzenia zmian Umowy w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług;
2) nazwy, adresu lub statusu prawnego.
8. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 7 pkt 1) , jest złożenie pisemnego wniosku, przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego m.in. dokładny opis propozycji zmian oraz uzasadnienie, że zmiany, o których mowa powyżej, będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.