BZP: Budowa i montaż windy osobowej w budynku "Dom Seniora – po Sąsiedzku"
14.10.2025
2025/BZP 00474585/01
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W STARYM DZIERZGONIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa i montaż windy osobowej w budynku "Dom Seniora – po Sąsiedzku"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W STARYM DZIERZGONIU
1.2.) Oddział zamawiającego: GOPS w Starym Dzierzgoniu
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170006083
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: XX
1.4.2.) Miejscowość: Stary Dzierzgoń
1.4.3.) Kod pocztowy: 82-450
1.4.4.) Województwo: pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: gops-starydzierzgon@home.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://starydzierzgon.naszops.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00474585
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-14
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00447178
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem inwestycji jest dostawa i montaż windy osobowej w budynku "Dom Seniora – po Sąsiedzku w miejscowości stary Dzierzgoń.
Minimalne parametry dźwigu;
napęd: elektryczny;
maszynownia: mrl (bez maszynowni - szafa sterownicza na ostatniej kondygnacji);
udźwig: 825 kg;
min. prędkość podnoszenia 1m/s;
drzwi automatyczne, kabinowe, szer. 90 cm.;
przełożenie 2:1;
szerokość szybu: 2100mm;
głębokość szybu: 1800 mm;
obsługiwane wejścia: 2;
panel sterowania w kabinie;
wysokość podnoszenia: 5050 mm;
dostawa i montaż wszelkich niezbędnych elementów składowych windy, takich jak: prowadnice, przeciwwaga, zespół napędowy, liny, ograniczniki prędkości, zderzaki, drzwi przystankowe i kabinowe, aparatura sterowa, szafa sterownicza, panele sterowania, instalacja elektryczna, oświetleniowa i alarmowa itp.
Zasilanie elektryczne dla windy zostało częściowo wykonane na etapie wcześniejszych robót wewnętrznych i doprowadzone do skrzynki elektrycznej zlokalizowanej na ścianie zewnętrznej, na korytarzu parteru. Zadaniem Wykonawcy jest podłączenie zasilania do windy z ww. miejsca zgodnie z projektem.
UWAGA: Niniejsze zamówienie stanowi wyłącznie część robót objętych ww. Dokumentacją Projektową, w zakresie dotyczącym budowy windy, szybu windowego, instalacji z nią związanych i wszelkich niezbędnych prac adaptacyjnych. Pozostałe zakresy robót objętych całą dokumentacją projektową nie są przedmiotem niniejszego zamówienia.
Zamawiający informuje, że zakres prac został ograniczony (został wykonany) i należy go realizować na podstawie dokumentacji projektowej w oparciu o przedmiar.
2. Zakres zamówienia obejmuje także:
1) kompleksowe wykonanie robót budowlanych w oparciu o Dokumentację projektową
a także Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
2) wykonanie robót budowlanych w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, przepisami wykonawczymi do ww. ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i p.poż,
3) wykonanie robót budowlanych z materiałów i urządzeń własnych. Wszystkie stosowane materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty oraz muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2014 r. oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy,
4) wykonanie dokumentacji niezbędnej do rejestracji urządzenia w Urzędzie Dozoru Technicznego wraz z odbiorem, dokonanie zgłoszenia i odbioru UDT;
5) zapewnienie obsługi geodezyjnej i geotechnicznej,
6) zagospodarowanie terenu budowy oraz jego zabezpieczenie,
7) wykonanie robót tymczasowych, które mogą być potrzebne podczas wykonywania robót podstawowych,
8) oznaczenie terenu budowy lub innych miejsc, w których mają być prowadzone roboty podstawowe i tymczasowe,
9) przedstawienie stosownych dokumentów związanych z przetransportowaniem odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz ich zmagazynowaniem w miejscu unieszkodliwiania odpadów,
10) zorganizowanie i kierowanie budową w sposób zgodny z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami bhp, a także zapewnienie warunków p.poż. określonych
w przepisach szczegółowych,
11) informowanie Zamawiającego o terminie robót ulegających zakryciu oraz o terminie odbioru robót zanikających. Jeżeli Wykonawca nie poinformuje Zamawiającego o tych terminach, zobowiązany jest odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego, na swój koszt,
12) udostępnienie terenu budowy innym Wykonawcom wskazanym przez Zamawiającego
w czasie realizacji przedmiotu umowy,
13) umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom organów nadzoru budowlanego,
do których należy wykonywanie zadań określonych ustawą Prawo budowlane oraz udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą oraz innym pracownikom, których Zamawiający wskaże w okresie realizacji przedmiotu umowy,
14) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części, uzbrojenia podziemnego zlokalizowanego w miejscu robót bądź majątku Zamawiającego – naprawienie ich i doprowadzenie do stanu poprzedniego, na swój koszt,
15) strzeżenie mienia znajdującego się na terenie budowy w terminie od daty przejęcia terenu budowy do daty dokonania odbioru końcowego,
16) zorganizowanie zaplecza socjalno-technicznego budowy w rozmiarach koniecznych do realizacji przedmiotu umowy,
17) prowadzenie dziennika budowy i wykonanie obmiarów ilości wykonanych robót,
18) oznakowanie robót,
19) niezwłoczne informowanie Zamawiającego, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia powzięcia wiadomości, o wszelkich nieprawidłowościach oraz zagrożeniach powstania nieprawidłowości mogących mieć jakikolwiek wpływ na sytuację Zamawiającego w sprawach objętych niniejszą Umową,
20) oznakowanie stref niebezpiecznych, zabezpieczenie terenu budowy i uniemożliwienie dostępu osób trzecich,
21) powiadomienie gestorów sieci o planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia robót oraz prowadzenie robót, uzyskanie odbiorów częściowych i końcowych w zakresie wynikającym
z dokonanych uzgodnień branżowych w razie konieczności,
22) realizacja robót zgodnie z harmonogramem,
23) uczestnictwo w odbiorach robót ulegających zakryciu oraz odbiorze końcowym robót,
24) Wykonawca zobowiązuje się w czasie trwania budowy zapewnić na terenie budowy
w granicach przekazanych przez Zamawiającego należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy uporządkować teren,
25) organizowanie regularnych narad koordynacyjnych z udziałem przedstawicieli Zamawiającego oraz innych zaproszonych osób. Celem narad koordynacyjnych będzie omawianie bieżących spraw dotyczących wykonania i zaawansowania robót. Terminy narad koordynacyjnych będzie ustalał Wykonawca. Częstotliwość narad koordynacyjnych ustalą strony umowy. Narady będą prowadzone i protokołowane przez Zamawiającego, a kopie protokołu będą dostarczone wszystkim osobom zaproszonym na naradę;
26) wykonywanie poleceń Zamawiającego związanych z nadzorem nad realizacją robót
w zakresie określonym dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i procedurami, warunkami umownymi, przestrzegania terminów wyznaczonych przez Zamawiającego na realizację tych poleceń,
27) wykonanie na własny koszt powykonawczej dokumentacji projektowej,
28) przygotowanie rozliczenia końcowego robót,
29) skompletowanie i przedstawienie Zamawiającemu dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu odbioru robót, w tym inwentaryzacji geodezyjno- powykonawczej,
30) zatrudnienie wystarczającej liczby wykwalifikowanego personelu gwarantującego właściwą jakość wykonanych prac,
31) odpady powstałe w trakcie wykonywania robót budowlanych stanowią własność Wykonawcy i muszą być usunięte na koszt Wykonawcy poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wykonawca ma obowiązek zagospodarowania odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, która zakłada zapobieganie powstawaniu odpadów, przygotowywanie do ponownego użycia, recykling, inne procesy odzysku i na końcu unieszkodliwianie,
32) wykonanie wszystkich niezbędnych prób i pomiarów przed odbiorem. Przygotowanie kompletnej dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej dla windy. Zgłoszenie windy do Urzędu Dozoru Technicznego (UDT) i uzyskanie pozytywnej decyzji dopuszczającej windę do eksploatacji. Koszty związane z odbiorem UDT ponosi Wykonawca.
33) uruchomienie windy i przeszkolenie wskazanego personelu Zamawiającego z zakresu podstawowej obsługi i bezpieczeństwa.
34) wykonawca zapewni pełny serwis gwarancyjny zgodnie z ofertą, w tym przeglądy konserwacyjne zgodnie z wymogami UDT i producenta.
Po zmianie:
1. Przedmiotem inwestycji jest dostawa i montaż windy osobowej w budynku "Dom Seniora – po Sąsiedzku w miejscowości stary Dzierzgoń.
Minimalne parametry dźwigu;
napęd: elektryczny;
maszynownia: mrl (bez maszynowni - szafa sterownicza na ostatniej kondygnacji);
udźwig: 825 kg;
min. prędkość podnoszenia 1m/s;
drzwi automatyczne, kabinowe, szer. 90 cm.;
przełożenie 2:1;
szerokość szybu: 2100mm;
głębokość szybu: 1800 mm;
obsługiwane wejścia: 2;
panel sterowania w kabinie;
wysokość podnoszenia: 5050 mm;
dostawa i montaż wszelkich niezbędnych elementów składowych windy, takich jak: prowadnice, przeciwwaga, zespół napędowy, liny, ograniczniki prędkości, zderzaki, drzwi przystankowe i kabinowe, aparatura sterowa, szafa sterownicza, panele sterowania, instalacja elektryczna, oświetleniowa i alarmowa itp.
Zasilanie elektryczne dla windy zostało częściowo wykonane na etapie wcześniejszych robót wewnętrznych i doprowadzone do skrzynki elektrycznej zlokalizowanej na ścianie zewnętrznej, na korytarzu parteru. Zadaniem Wykonawcy jest podłączenie zasilania do windy z ww. miejsca zgodnie z projektem.
UWAGA: Niniejsze zamówienie stanowi wyłącznie część robót objętych ww. Dokumentacją Projektową, w zakresie dotyczącym budowy windy, szybu windowego, instalacji z nią związanych i wszelkich niezbędnych prac adaptacyjnych. Pozostałe zakresy robót objętych całą dokumentacją projektową nie są przedmiotem niniejszego zamówienia.
Zamawiający informuje, że zakres prac został ograniczony (został wykonany) i należy go realizować na podstawie dokumentacji projektowej w oparciu o przedmiar. Wykonawca zobowiązany jest do zrealizowania robót budowlanych do końca 2025r. o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł.
2. Zakres zamówienia obejmuje także:
1) kompleksowe wykonanie robót budowlanych w oparciu o Dokumentację projektową
a także Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
2) wykonanie robót budowlanych w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, przepisami wykonawczymi do ww. ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i p.poż,
3) wykonanie robót budowlanych z materiałów i urządzeń własnych. Wszystkie stosowane materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty oraz muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2014 r. oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy,
4) wykonanie dokumentacji niezbędnej do rejestracji urządzenia w Urzędzie Dozoru Technicznego wraz z odbiorem, dokonanie zgłoszenia i odbioru UDT;
5) zapewnienie obsługi geodezyjnej i geotechnicznej,
6) zagospodarowanie terenu budowy oraz jego zabezpieczenie,
7) wykonanie robót tymczasowych, które mogą być potrzebne podczas wykonywania robót podstawowych,
8) oznaczenie terenu budowy lub innych miejsc, w których mają być prowadzone roboty podstawowe i tymczasowe,
9) przedstawienie stosownych dokumentów związanych z przetransportowaniem odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz ich zmagazynowaniem w miejscu unieszkodliwiania odpadów,
10) zorganizowanie i kierowanie budową w sposób zgodny z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami bhp, a także zapewnienie warunków p.poż. określonych
w przepisach szczegółowych,
11) informowanie Zamawiającego o terminie robót ulegających zakryciu oraz o terminie odbioru robót zanikających. Jeżeli Wykonawca nie poinformuje Zamawiającego o tych terminach, zobowiązany jest odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego, na swój koszt,
12) udostępnienie terenu budowy innym Wykonawcom wskazanym przez Zamawiającego
w czasie realizacji przedmiotu umowy,
13) umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom organów nadzoru budowlanego,
do których należy wykonywanie zadań określonych ustawą Prawo budowlane oraz udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą oraz innym pracownikom, których Zamawiający wskaże w okresie realizacji przedmiotu umowy,
14) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części, uzbrojenia podziemnego zlokalizowanego w miejscu robót bądź majątku Zamawiającego – naprawienie ich i doprowadzenie do stanu poprzedniego, na swój koszt,
15) strzeżenie mienia znajdującego się na terenie budowy w terminie od daty przejęcia terenu budowy do daty dokonania odbioru końcowego,
16) zorganizowanie zaplecza socjalno-technicznego budowy w rozmiarach koniecznych do realizacji przedmiotu umowy,
17) prowadzenie dziennika budowy i wykonanie obmiarów ilości wykonanych robót,
18) oznakowanie robót,
19) niezwłoczne informowanie Zamawiającego, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia powzięcia wiadomości, o wszelkich nieprawidłowościach oraz zagrożeniach powstania nieprawidłowości mogących mieć jakikolwiek wpływ na sytuację Zamawiającego w sprawach objętych niniejszą Umową,
20) oznakowanie stref niebezpiecznych, zabezpieczenie terenu budowy i uniemożliwienie dostępu osób trzecich,
21) powiadomienie gestorów sieci o planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia robót oraz prowadzenie robót, uzyskanie odbiorów częściowych i końcowych w zakresie wynikającym
z dokonanych uzgodnień branżowych w razie konieczności,
22) realizacja robót zgodnie z harmonogramem,
23) uczestnictwo w odbiorach robót ulegających zakryciu oraz odbiorze końcowym robót,
24) Wykonawca zobowiązuje się w czasie trwania budowy zapewnić na terenie budowy
w granicach przekazanych przez Zamawiającego należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy uporządkować teren,
25) organizowanie regularnych narad koordynacyjnych z udziałem przedstawicieli Zamawiającego oraz innych zaproszonych osób. Celem narad koordynacyjnych będzie omawianie bieżących spraw dotyczących wykonania i zaawansowania robót. Terminy narad koordynacyjnych będzie ustalał Wykonawca. Częstotliwość narad koordynacyjnych ustalą strony umowy. Narady będą prowadzone i protokołowane przez Zamawiającego, a kopie protokołu będą dostarczone wszystkim osobom zaproszonym na naradę;
26) wykonywanie poleceń Zamawiającego związanych z nadzorem nad realizacją robót
w zakresie określonym dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i procedurami, warunkami umownymi, przestrzegania terminów wyznaczonych przez Zamawiającego na realizację tych poleceń,
27) wykonanie na własny koszt powykonawczej dokumentacji projektowej,
28) przygotowanie rozliczenia końcowego robót,
29) skompletowanie i przedstawienie Zamawiającemu dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu odbioru robót, w tym inwentaryzacji geodezyjno- powykonawczej,
30) zatrudnienie wystarczającej liczby wykwalifikowanego personelu gwarantującego właściwą jakość wykonanych prac,
31) odpady powstałe w trakcie wykonywania robót budowlanych stanowią własność Wykonawcy i muszą być usunięte na koszt Wykonawcy poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wykonawca ma obowiązek zagospodarowania odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, która zakłada zapobieganie powstawaniu odpadów, przygotowywanie do ponownego użycia, recykling, inne procesy odzysku i na końcu unieszkodliwianie,
32) wykonanie wszystkich niezbędnych prób i pomiarów przed odbiorem. Przygotowanie kompletnej dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej dla windy. Zgłoszenie windy do Urzędu Dozoru Technicznego (UDT) i uzyskanie pozytywnej decyzji dopuszczającej windę do eksploatacji. Koszty związane z odbiorem UDT ponosi Wykonawca.
33) uruchomienie windy i przeszkolenie wskazanego personelu Zamawiającego z zakresu podstawowej obsługi i bezpieczeństwa.
34) wykonawca zapewni pełny serwis gwarancyjny zgodnie z ofertą, w tym przeglądy konserwacyjne zgodnie z wymogami UDT i producenta.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej Przed zmianą:
Data do
Po zmianie:
Okres realizacji - miesiące
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Data końcowa okresu obowiązywania Przed zmianą:
2025-12-19
Po zmianie:
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Okres realizacji - miesiące Przed zmianą:
Po zmianie:
3
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-10-15 09:00
Po zmianie:
2025-10-29 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-10-15 09:05
Po zmianie:
2025-10-29 09:05