BZP: Remont placu wewnętrznego Państwowej Straży Pożarnej przy ul. Obrońców Modlina 2 w Krakowie
15.10.2025
2025/BZP 00475159/01
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Remont placu wewnętrznego Państwowej Straży Pożarnej przy ul. Obrońców Modlina 2 w Krakowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351567031
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Westerplatte 19
1.4.2.) Miejscowość: Kraków
1.4.3.) Kod pocztowy: 31-033
1.4.4.) Województwo: małopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.4.7.) Numer telefonu: +48 693 998 014
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: bartlomiej.tatka@psp.krakow.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/kmpsp-krakow/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00475159
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-15
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00448942
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Remont placu wewnętrznego Państwowej Straży Pożarnej przy ul. Obrońców Modlina 2 w Krakowie
Przedmiotem zamówienia jest remont placu wewnętrznego Państwowej Straży Pożarnej przy ul. Obrońców Modlina 2 w Krakowie.
Zasadniczy zakres prac:
- rozbiórki istniejącej nawierzchni zgodnie z przyjętym zakresem,
- rozbiórka krawężników, obrzeży,
- wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni oraz zabudowa krawężników i obrzeży zgodnie z przyjętym zakresem,
- regulacja wysokościowa studzienek uzbrojenia inżynieryjnego, wymiana wpustów drogowych, czyszczenie odcinków (udrażnianie) kanalizacji deszczowej,
- prace porządkowe, rekultywacja zieleni, trawnik, itp.
Prace obejmują: roboty ziemne, rozwiązania wysokościowe, przekroje konstrukcyjne, odwodnienie, roboty rozbiórkowe, korekta studzienek i wypustów.
Wszyscy pracownicy oraz osoby towarzyszące związane z pracami budowlanymi powinny być wyposażone w odzież ochronną. Należy przestrzegać Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. 2003 nr 47 poz. 401), Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. 2003 nr 169 poz. 1650).
Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę placu budowy oraz wszystkich materiałów i elementów wyposażenia użytych do realizacji robót od chwili rozpoczęcia do ostatecznego odbioru robót. Przez cały ten okres urządzenia lub ich elementy będą utrzymane w sposób satysfakcjonujący Zamawiającego. Przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych należy wykonać wszystkie niezbędne zabezpieczenia, (oznakowanie i ogrodzenie terenu robót), zgromadzić niezbędne narzędzia i sprzęt.
Opracowany przez Wykonawcę projekt organizacji robót musi być dostosowany do charakteru i zakresu przewidywanych do wykonania robót (remont placu na terenie funkcjonującej Jednostki). Ma on zapewnić zaplanowany sposób realizacji robót, w oparciu o zasoby techniczne, ludzkie i organizacyjne, które zapewnią realizację robót zgodnie z OPZ i instrukcjami Zamawiającego oraz harmonogramem robót.
Zamawiający informuję, że roboty budowlane będą wykonywane w obiekcie czynnym
w związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia prac w sposób
umożliwiający normalne korzystanie z obiektu.
Szczegółowy zakres prac został przedstawiony w:
- projekcie remontu – Załącznik nr 2 do SWZ
Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia z uwagi na jego specyfikę. Z punktu widzenia ekonomicznego, a przede wszystkim organizacyjnego nie zasadnym byłoby dzielenie zamówienia na odrębne branże, które wzajemnie się przenikają na etapie realizacji całej inwestycji.
Po zmianie:
Remont placu wewnętrznego Państwowej Straży Pożarnej przy ul. Obrońców Modlina 2 w Krakowie
Przedmiotem zamówienia jest remont placu wewnętrznego Państwowej Straży Pożarnej przy ul. Obrońców Modlina 2 w Krakowie.
Zasadniczy zakres prac:
- rozbiórki istniejącej nawierzchni zgodnie z przyjętym zakresem,
- rozbiórka krawężników, obrzeży,
- wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni oraz zabudowa krawężników i obrzeży zgodnie z przyjętym zakresem,
- regulacja wysokościowa studzienek uzbrojenia inżynieryjnego, wymiana wpustów drogowych, czyszczenie odcinków (udrażnianie) kanalizacji deszczowej,
- prace porządkowe, rekultywacja zieleni, trawnik, itp.
Prace obejmują: roboty ziemne, rozwiązania wysokościowe, przekroje konstrukcyjne, odwodnienie, roboty rozbiórkowe, korekta studzienek i wypustów.
Wszyscy pracownicy oraz osoby towarzyszące związane z pracami budowlanymi powinny być wyposażone w odzież ochronną. Należy przestrzegać Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. 2003 nr 47 poz. 401), Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. 2003 nr 169 poz. 1650).
Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę placu budowy oraz wszystkich materiałów i elementów wyposażenia użytych do realizacji robót od chwili rozpoczęcia do ostatecznego odbioru robót. Przez cały ten okres urządzenia lub ich elementy będą utrzymane w sposób satysfakcjonujący Zamawiającego. Przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych należy wykonać wszystkie niezbędne zabezpieczenia, (oznakowanie i ogrodzenie terenu robót), zgromadzić niezbędne narzędzia i sprzęt.
Opracowany przez Wykonawcę projekt organizacji robót musi być dostosowany do charakteru i zakresu przewidywanych do wykonania robót (remont placu na terenie funkcjonującej Jednostki). Ma on zapewnić zaplanowany sposób realizacji robót, w oparciu o zasoby techniczne, ludzkie i organizacyjne, które zapewnią realizację robót zgodnie z OPZ i instrukcjami Zamawiającego oraz harmonogramem robót.
Zamawiający informuję, że roboty budowlane będą wykonywane w obiekcie czynnym
w związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia prac w sposób
umożliwiający normalne korzystanie z reszty pomieszczeń znajdujących się w budynku.
Szczegółowy zakres prac został przedstawiony w:
- projekcie remontu – Załącznik nr 2 do SWZ
Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia z uwagi na jego specyfikę. Z punktu widzenia ekonomicznego, a przede wszystkim organizacyjnego nie zasadnym byłoby dzielenie zamówienia na odrębne branże, które wzajemnie się przenikają na etapie realizacji całej inwestycji.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4. Zamawiający wymaga wadium Przed zmianą:
TAK
Po zmianie:
NIE
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
Wadium:
1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 zł brutto
2. Wadium może być wniesione:
a. w pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: nr
62 1020 2892 0000 5102 0589 9218,
b. w gwarancjach bankowych,
c. w gwarancjach ubezpieczeniowych,
d. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli wadium będzie wniesione w pieniądzu warunkiem uznania wpłaty wadium będzie wpływ przekazanych środków na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium będzie wniesione w innej formie niż w pieniądzu winno być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym gwaranta.
5. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych zapisami ustawy PZP.
6. W przypadku wniesienia wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w taki sposób, aby umożliwiało to jego identyfikacje (dało się utożsamić ze złożoną ofertą). Zamawiający rekomenduje, aby w tytule przelewu wskazać m.in nr postępowania oraz nazwę Wykonawcy, który składa ofertę w przypadku, gdy wadium wpłacane jest z innego konta niż konto firmowe Wykonawcy. Zamawiający zaleca dołączenie potwierdzenia wykonania przelewu do oferty).
7. Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
8. Zasady zwrotu wadium określone są w art. 98 ustawy PZP.
Po zmianie:
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-10-15 10:00
Po zmianie:
2025-10-20 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-10-15 10:30
Po zmianie:
2025-10-20 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-11-13
Po zmianie:
2025-11-18