BZP: Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: "ul. Księcia Józefa - budowa chodnika po stronie południowej na odcinku od przystanku Bielany Obwodnica do wlotu sięgacza do posesji nr 230"
15.10.2025
2025/BZP 00475731/01
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: "ul. Księcia Józefa - budowa chodnika po stronie południowej na odcinku od przystanku Bielany Obwodnica do wlotu sięgacza do posesji nr 230"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Miasta Krakowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357116163
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Centralna 53
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-586
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: +48126167000
1.5.8.) Numer faksu: +48126167417
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdmk.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdmk.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: "ul. Księcia Józefa - budowa chodnika po stronie południowej na odcinku od przystanku Bielany Obwodnica do wlotu sięgacza do posesji nr 230"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-66077eee-a339-4f4e-9921-920ee63b7a2a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00475731
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038804/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.117 ul. Księcia Józefa - budowa chodnika po stronie południowej na odcinku od przystanku Bielany Obwodnica do wylotu sięgacza do posesji nr 230.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdmk.krakow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem platformazakupowa.pl w profilu nabywcy pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zdmk.krakow.
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3. Szczegółowe uregulowania w zakresie korespondencji zawiera SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r.. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod ww.
adresem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod ww. adresem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
˗ Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków
(dalej: „ZDMK” lub „Zamawiający”);
˗ Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@zdmk.krakow.pl;
˗ Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
= kontaktu, współpracy przez Zamawiającego z przedstawicielami Wykonawcy wskazanymi przez Wykonawcę jako osoby
nadzorujące i koordynujące realizację umowy ze strony Wykonawcy, jako osoby realizujące określone obowiązki oraz osoby
uczestniczące w realizacji Inwestycji, na których doświadczenie Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania przez
Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu,
=oceny wypełniania przez Wykonawcę obowiązków umownych w zakresie dysponowania personelem spełniającym wymogi
określone w umowie,
˗ Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia
obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego;
˗ Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie umowa oraz dokumentacja
związana z jej wykonywaniem w oparciu o obowiązujące przepisy prawa;
˗ Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 3 lat od dnia zakończenia okresu gwarancji lub rękojmi udzielonej
przez Wykonawcę na roboty budowlane lub usługi realizowane w ramach Inwestycji oraz przez okres trwałości projektu
dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej (gdy Inwestycja jest dofinansowywana ze środków UE);
˗ Podanie przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest dobrowolne; konsekwencje niepodania
określonych danych stanowi naruszenie postanowień umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym o realizacji Inwestycji;
˗ W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
˗ Źródłem pochodzenia Pani/Pana danych jest Wykonawca Inwestycji;
˗ Posiada Pani/Pan:
=na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
=na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
=na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
= prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
=prawo sprzeciwu, z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją - wobec przetwarzania danych osobowych,
˗ nie przysługuje Pani/Panu:
= w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
= prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 7/X/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Opis przedmiotu zamówienia:
a) Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na wykonaniu
robót budowlanych dla zadania pn.: "ul. Księcia Józefa - budowa chodnika po
stronie południowej na odcinku od przystanku Bielany Obwodnica do wlotu
sięgacza do posesji nr 230",
b) Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą następujących
dokumentów:
• Projektowane postanowienia umowy (PPU), tj. załącznik nr 2 do SWZ,
• Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
(STWiORB), tj. załącznik nr 8 do SWZ,
• Dokumentacja projektowa, tj. załącznik nr 9 do SWZ,
• Przedmiar robót, tj. załącznik nr 10 do SWZ,
c) Wykonawca zobowiązany jest udzielić:
•minimum 48 miesięcy,
•maksymalnie 60 miesięcy,
gwarancji jakości na przedmiot umowy.
d) W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SWZ nazw
producenta, znaków towarowych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych
i systemów odniesienia produkty można zastąpić równoważnymi. Za
rozwiązania równoważne Zamawiający uzna takie rozwiązania, które
umożliwiają uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą
innych rozwiązań technicznych. Za rozwiązania równoważne nie można uznać
rozwiązania identycznego (tożsamego), a jedynie takie, które
w porównywanych cechach wskazuje dokładnie tą samą lub bardzo zbliżoną
wartość użytkową. Poprzez wskazanie nazw producenta, znaków towarowych,
norm, aprobat czy systemów odniesienia Zamawiający miał na celu określenie
minimalnych parametrów jakościowych i cech użytkowych, jakim muszą
odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego
i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez
zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych,
Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych
źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów, i tym podobnych.
Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do
określonego rozwiązania.
2. Umowa o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, powinna
być zgodna z załącznikiem nr 2 do SWZ, tj. PPU. Niespełnienie danego warunku
spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub
sprzeciwu.
3. Zamawiający, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez
Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób
wykonujących wskazane niżej czynności za wyjątkiem osób pełniących tzw.
samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo
budowlane:
•pracownicy niższego szczebla technicznego (organizowanie i realizacja robót
budowlanych),
•pracownicy fizyczni (bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych).
Zamawiający dopuszcza możliwość osobistego realizowania zamówienia przez
osoby prowadzące działalność gospodarczą lub wspólników spółki prawa
handlowego.
4. Zamawiający przed podpisaniem umowy jak i w trakcie jej realizacji ma prawo do
kontroli spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagania wskazanego
w pkt 3 w Części 1 SWZ, zgodnie z zapisami PPU.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na
powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, zgodnych z przedmiotem
zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy
Pzp w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia
podstawowego. Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie będą
odpowiadały warunkom niniejszego postępowania określonym w PPU i jego
załącznikach oraz w SWZ z uwzględnieniem szczególnych uwarunkowań
wynikających z okoliczności udzielenia zamówienia podobnego oraz specyfiki
zakresu przedmiotowego zamówienia podobnego. Udzielenie zamówienia, o
którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp nastąpi po przeprowadzeniu
postępowania właściwego dla zamówienia z wolnej ręki. Wraz z zaproszeniem do
negocjacji zostaną przekazane Wykonawcy w szczególności niezbędne informacje
i dokumenty opisujące szczegółowo zakres przedmiotowy zamówienia
podobnego, warunki jego realizacji, warunki udziału w postępowaniu (jeśli
Zamawiający je określi) oraz sposób przeprowadzenia negocjacji. Zamówienia
polegające na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, o których mowa
wyżej zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba
rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe
na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
C (Cena brutto) = 60%
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę spośród ofert spełniających
wymagania, otrzyma 60 punktów, natomiast pozostali Wykonawcy, odpowiednio
mniej punktów według poniższego wzoru:
C = Cena minimalna ÷ Cena badanej oferty ∗ 60 punktów
G (Okres gwarancji jakości na przedmiot umowy) = 40%
N = C + G
gdzie:
N - łączna ilość punktów badanej oferty,
C - ilość punktów badanej oferty w kryterium cena brutto,
G - ilość punktów badanej oferty w kryterium okres gwarancji jakości na przedmiot
umowy.
Sposób oceny:
˗ 48 miesięcy = 0 punktów,
˗ 60 miesięcy = 40 punktów,
Uwaga!
Oferty zawierające okres gwarancji jakości na przedmiot umowy krótszy niż 48
miesięcy, zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Jedną propozycję należy wykreślić, a zaznaczyć tylko jedną właściwą. W
przypadku nie wskazania oferowanego okresu gwarancji jakości na przedmiot
umowy, tj. wykreślenie wszystkich pozycji lub nie zaznaczenia żadnej propozycji,
Zamawiający uzna, iż Wykonawca zaproponował najkrótszy wymagany przez
Zamawiającego okres gwarancji jakości na przedmiot umowy, tj. wynoszący 48
miesięcy.
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie
wymagania określone w SWZ oraz otrzyma największą liczbę punktów.
3. Zamawiający przyjmuje, że 1 punkt = 1%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości na przedmiot umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniająwarunki dotyczące:
a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
•Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
•Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
•Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
d) Zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
•Posiadają wiedzę i doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy, w tym okresie wykonali:
▪ co najmniej 2 roboty budowlane polegające na wybudowaniu chodnika
o długości minimum 100 m,
▪ co najmniej 1 robota budowlana polegające na wykonaniu kablowej linii
oświetlenia ulicznego na długości co najmniej 100 m lub złożonej z co
najmniej 3 słupów oświetleniowych.
Uwaga!
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia/spółki cywilnej/wykonawcy polegającego na zasobach innego
podmiotu, powyższy warunek, tj. „co najmniej 2 roboty budowlane polegające na wybudowaniu chodnika o długości minimum 100 m”, zostanie uznany za
spełniony gdy co najmniej dwa zamówienia samodzielnie wykonał jeden z
wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie/spółka cywilna/jeden ze
wspólników spółki cywilnej/podmiot udostępniający wykonawcy swoje zasoby.
•Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. osobami
posiadającymi wykształcenie i kwalifikacje zawodowe z uprawnieniami
budowlanymi do projektowania i kierowania robotami budowlanymi (co
najmniej jedną osobą) bez ograniczeń w specjalności
▪ inżynieryjnej drogowej,
▪ instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i
kanalizacyjnych,
▪ instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych.
Uwaga!
Zamawiający dopuszcza posiadanie w/w uprawnień przez tę samą osobę w ramach różnych branż.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 13 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na
rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, inne odpowiednie dokumenty (Załącznik nr 6 do SWZ),
Uwaga!
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wówczas
w powyższym wykazie robót budowlanych zobowiązany jest podać jedynie te roboty budowlane, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami
budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 7 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda załączenia przez Wykonawcę do oferty przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca musi dołączyć do oferty:a) Wypełniony Formularz oferty, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ,
b) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ,
c) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, zgodnie z
załącznikiem nr 4 do SWZ,
d) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym
zamówieniu, jeżeli wymieniona osoba/osoby nie zostały wskazane do
reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej,
e) Pełnomocnictwo dla lidera (dotyczy Podmiotów wspólnie ubiegających się
o zamówienie, tzw. Konsorcja oraz spółek cywilnych),
f) Oświadczenie o zakresie wykonania zamówienia przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ,
g) Zobowiązanie Podmiotu udostępniającego zasoby, zgodnie z załącznikiem nr 11 do SWZ,
h) Oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 12 do SWZ,
i) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli wadium wnoszone jest w innej
formie niż w pieniądzu,
j) Podpisany kosztorys ofertowy. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do
oferty kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie załączonych do niniejszej
SWZ Przedmiarów robót, zgodnie z załącznikiem nr 10 do SWZ. Kosztorys ofertowy powinien zawierać cenę jednostkową i wartość do każdej pozycji, dla której została określona w przedmiarze ilość jednostek.
2. Szczegółowe zasady dotyczące sporządzania i przekazywania dokumentów i informacji zawiera SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
a) Przystępując do postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium wwysokości 5 000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy złotych 00/100). Wadium
należy wnieść przed upływem terminu składania ofert,
b) Wadium może być wnoszone w pieniądzu, gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o
których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2024, poz.
419),
c) Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na konto depozytowe w PKO
BP, nr rachunku: 52 1020 2892 0000 5902 0590 8415,
d) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania
rachunku bankowego Zamawiającego,
e) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, o których
mowa w lit. b) Części 7 SWZ, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał
gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium musi obejmować
cały okres związania ofertą. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej
treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązane wystawcy dokumentu do
zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne
żądanie Zamawiającego. Wadium należy załączyć do zaszyfrowanej, zgodnie z
zapisami w pkt 1 w Części 8 SWZ, oferty Wykonawcy,
f) Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 98 ustawy Pzp,
g) Beneficjentem gwarancji jest Zarząd Dróg Miasta Krakowa, ul. Centralna
53, 31-586 Kraków,
h) Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 98 ust.
6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
2. W toku prowadzonego postępowania komunikacja pomiędzy Zamawiającym
a Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia następować
będzie za pośrednictwem lidera (Pełnomocnika), o którym mowa w pkt 1 w Części 5 SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, każdy
z Wykonawców wraz z ofertą składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu
zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
4. Spółka cywilna jest kwalifikowana jako Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia, dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić
Pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do
oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest do złożenia
wraz z ofertą oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu zgodnie z załącznikiem
nr 4 do SWZ.
5. W przypadku spółki cywilnej, zamówienie wykazane na spełnienie warunku
dotyczącego doświadczenia Wykonawcy wykonane przez spółkę, a nie
poszczególnych wspólników, Zamawiający uzna jako zamówienie wykonane przez
pojedynczego Wykonawcę, a nie Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają
roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (wspólnicy spółki
cywilnej) składają wraz z ofertą oświadczenie o zakresie wykonania zamówienia
przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie
z załącznikiem nr 5 do SWZ.
8. Zgodnie z zapisami w pkt 1 w Części 4 SWZ, Zamawiający będzie żądał od
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie/wspólników spółki
cywilnej, dokumentu wymienionego w pkt 1 lit. a) w Części 4 SWZ .
9. Wszyscy Wykonawcy składający wspólną ofertę będą ponosić odpowiedzialność
solidarną za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania
umowy. Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać
wykonania umowy od wszystkich Wykonawców łącznie lub od każdego z osobna.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy zgodnie z przesłankami określonymi w Projektowanych Postanowieniach Umowy - załącznik nr 2 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zdmk.krakow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-30 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w zakresie podstaw określonych w art. 108 ust. 1 od pkt 1) do pkt 6) oraz art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 od pkt 1) do pkt 3) ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2025 r., poz. 514).2. Wykonawca, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów Pzp przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale IX