BZP: „Dostawa pierwszego wyposażenia pawilonu zakwaterowania osadzonych oraz dostawa wraz z montażem zabudowy meblowej do 20 pomieszczeń administracyjnych na terenie Aresztu Śledczego w Łodzi”
16.10.2025
2025/BZP 00479074/01
Areszt Śledczy w Łodzi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa pierwszego wyposażenia pawilonu zakwaterowania osadzonych oraz dostawa wraz z montażem zabudowy meblowej do 20 pomieszczeń administracyjnych na terenie Aresztu Śledczego w Łodzi”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Areszt Śledczy w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000590409
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Smutna 21
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 91-729
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: as_lodz@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa pierwszego wyposażenia pawilonu zakwaterowania osadzonych oraz dostawa wraz z montażem zabudowy meblowej do 20 pomieszczeń administracyjnych na terenie Aresztu Śledczego w Łodzi”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-68693a84-bad1-42c2-8243-2c75cc1605a2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00479074
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00117648/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.10 Dostawa pierwszego wyposażenia pawilonu zakwaterowania osadzonych oraz dostawa wraz z montażem zabudowy meblowej do 20 pomieszczeń administracyjnych na terenie Aresztu Śledczego w Łodzi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-68693a84-bad1-42c2-8243-2c75cc1605a23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej: as_lodz@sw.gov.pl.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: as_lodz@sw.gov.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji znajdują się w rozdziale III podrozdział 1 niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Wykonawca musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Interaktywne instrukcje do wszystkich funkcjonalności Platformy e-Zamówienia znajdują się pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponentedukacyjny/. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozp. PRM w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia PRM w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania. 6. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozp. PRM w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej: a) w formatach danych określonych w przepisach rozp. RM w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”). Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości. W przypadku załączników, które zgodnie z ustawą Pzp lub rozp. PRM w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, opatrzone są kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zaufanym lub osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DKw.2232.10.2025.IS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pierwszego wyposażenia cel mieszkalnych osób pozbawionych wolności nowo wyremontowanego budynku na terenie jednostki penitencjarnej - Aresztu Śledczego w Łodzi.
Część I – Dostawa sprzętu kwaterunkowego typu więziennego obejmuje przede wszystkim dostawę pierwszego wyposażenia cel mieszkalnych przeznaczonych dla osób pozbawionych wolności osadzonych w jednostce organizacyjnej w asortymencie według listy:
1. Łóżko metalowe typu koszarowego – łóżko pojedyncze – 220 szt.
2. Drabinka metalowa zabezpieczająca – 100 szt.
3. Szuflada – 100 szt.
4. Szafka więzienna metalowa z podwójnymi drzwiczkami uchylnymi – 300 szt.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają: Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ), opis przedmiotu zamówienia (OPZ) – załącznik nr 4 do SWZ oraz
projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 5a do SWZ.
Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Normy wyposażenia i sprzętu kwaterunkowego cel i innych pomieszczeń służących do obsługi osób osadzonych zostały zawarte w załączniku nr 3 (tabela 1) do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 19 grudnia 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 2224) tj. z dnia 8 września 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1406) w sprawie warunków bytowych osób osadzonych w zakładach karnych i aresztach śledczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39100000-3 - Meble
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39150000-8 - Różne meble i wyposażenie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Nazwa kryterium - „Cena” (C)
Waga kryterium – 60 %
Wzór: (cena brutto najtańszej oferty/cena brutto ocenianej oferty) x 60
Sposób punktowania – przyjmuje się, że 1% = 1 pkt .
W kryterium „Cena” można uzyskać maksymalnie 60,00 pkt.
Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym ofertom, wypełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.
Nazwa kryterium - „Oferowany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady” (G)
Waga kryterium – 40 %
Sposób punktowania - przyjmuje się, że 1% = 1 pkt .
W kryterium „Oferowany okres gwarancji” można uzyskać maksymalnie 40,00 pkt. Zamawiający przyzna wykonawcy 20 pkt. za każde wydłużenie okresu gwarancji o 6 miesięcy w stosunku do minimalnego wymaganego okresu gwarancji określonego przez zamawiającego w SWZ, czyli 24 miesiące od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Zgodnie z powyższym oferta z okresem gwarancji:
- 24 miesiące od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego otrzyma 0 pkt.
- 30 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego otrzyma 20 pkt.
- 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego 40 pkt.
Oferowany okres gwarancji jakości należy podać w pełnych miesiącach. Najkrótszy możliwy okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego – 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Maksymalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego – 36 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Niepodanie żadnej wartości dla okresu gwarancji, zaoferowanie okresu gwarancji w niepełnych miesiącach lub krótszego niż 24 miesiące spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy z przedmiotowego postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Zamówienie zostanie udzielone wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.
Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert otrzyma taką samą punktację, zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie przez siebie określonym ofert dodatkowych. O wyborze wykonawcy, zamawiający niezwłocznie zawiadomi uczestników postępowania, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Oferowany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dostawy wraz z montażem mebli pod wymiar do szesnastu pokoi administracyjnych, jednego ambulatorium, dwóch pokoi lekarskich oraz jednego gabinetu stomatologicznego nowo wyremontowanego budynku na terenie jednostki penitencjarnej - Aresztu Śledczego w Łodzi.
Część II – Dostawa i montaż zabudowy meblowej do szesnastu pokojów administracyjnych, jednego ambulatorium, dwóch pokoi lekarskich oraz jednego gabinetu stomatologicznego obejmuje przede wszystkim wyposażenie pokoi służby zdrowia, wyposażenie dyżurki oddziałowego oraz wyposażenie pokoi biurowych w asortymencie, którego zestawienie zawarto w załączniku nr 4 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia (OPZ)
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają: Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ), opis przedmiotu zamówienia (OPZ) – załącznik nr 4 do SWZ oraz
projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 5b do SWZ.
Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39100000-3 - Meble
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39120000-9 - Stoły, kredensy, biurka i biblioteczki
39130000-2 - Meble biurowe
39150000-8 - Różne meble i wyposażenie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Nazwa kryterium - „Cena” (C)
Waga kryterium – 60 %
Wzór: (cena brutto najtańszej oferty/cena brutto ocenianej oferty) x 60
Sposób punktowania – przyjmuje się, że 1% = 1 pkt .
W kryterium „Cena” można uzyskać maksymalnie 60,00 pkt.
Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym ofertom, wypełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.
Nazwa kryterium - „Oferowany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady” (G)
Waga kryterium – 40 %
Sposób punktowania - przyjmuje się, że 1% = 1 pkt .
W kryterium „Oferowany okres gwarancji” można uzyskać maksymalnie 40,00 pkt. Zamawiający przyzna wykonawcy 20 pkt. za każde wydłużenie okresu gwarancji o 6 miesięcy w stosunku do minimalnego wymaganego okresu gwarancji określonego przez zamawiającego w SWZ, czyli 24 miesiące od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Zgodnie z powyższym oferta z okresem gwarancji:
- 24 miesiące od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego otrzyma 0 pkt.
- 30 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego otrzyma 20 pkt.
- 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego 40 pkt.
Oferowany okres gwarancji jakości należy podać w pełnych miesiącach. Najkrótszy możliwy okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego – 24 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Maksymalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego – 36 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Niepodanie żadnej wartości dla okresu gwarancji, zaoferowanie okresu gwarancji w niepełnych miesiącach lub krótszego niż 24 miesiące spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy z przedmiotowego postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Zamówienie zostanie udzielone wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.
Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert otrzyma taką samą punktację, zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie przez siebie określonym ofert dodatkowych. O wyborze wykonawcy, zamawiający niezwłocznie zawiadomi uczestników postępowania, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Oferowany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu wstępnym dane umożliwiające dostęp do tych środków. W związku z powyższym Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie stawia wymagań na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ustawy Pzp. W związku z powyższym zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:- Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
- Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
- W przypadku oferty wspólnej musi być ona podpisana przez wszystkich wykonawców lub przez pełnomocnika.
- W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
- Oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia (każdy z wykonawców wspólnie składających ofertę nie może podlegać wykluczeniu z postępowania co oznacza, iż oświadczenie w tym zakresie musi złożyć każdy z wykonawców składających ofertę wspólną).
- Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy.
- Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy (wzór umowy) stanowią załącznik nr 5a (dla cz. I) oraz 5b (dla cz. II) do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez wykonawcę projektowanych postanowień umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-31 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-31 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dla części I zamówienia – Dostawa sprzętu kwaterunkowego typu więziennego, Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość odbycia wizji lokalnej wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia w celu uzyskania koniecznych informacji potrzebnych do właściwego przygotowania oferty w siedzibie zamawiającego tj. Areszcie Śledczym w Łodzi przy ul. Smutna 21, w terminie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy administracji – 7:30–15:30, po wcześniejszym przesłaniu wniosku, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ.Dla części II zamówienia – Dostawa i montaż zabudowy meblowej do szesnastu pokojów administracyjnych, jednego ambulatorium, dwóch pokoi lekarskich oraz jednego gabinetu stomatologicznego, Zamawiający wymaga złożenia oferty po odbyciu przez wykonawcę wizji lokalnej. Wizja lokalna ma na celu zapoznanie się ze specyfiką przedmiotu zamówienia w tym z uwarunkowaniami jego wykonania, w której realizowane będzie zamówienie oraz cechami charakterystycznymi miejsca jego wykonywania. Wykonawca w trakcie wizji lokalnej dokona zapozna się ze specyfiką jednostki organizacyjnej dla zbadania okoliczności wykonania zamówienia. Warunkiem odbycia wizji jest uprzednie złożenie do dyrektora Aresztu Śledczego w Łodzi pisemnego wniosku o wyrażenie zgody na wstęp na teren jednostki w celu przeprowadzenia wizji lokalnej. Wzór wniosku, o którym mowa powyżej stanowi załącznik nr 6 do SWZ. W trakcie wizji lokalnej zamawiający nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące wszelkich wątpliwości zakresowych, funkcjonalnych i technicznych. W przypadku gdy, zdaniem wykonawcy powyższe kwestie nie są dostatecznie jasne, nie wynikają jednoznacznie z materiałów przetargowych lub są wynikiem przeprowadzonej wizji lokalnej, a mają znaczenie przy kalkulacji cen, należy je przed złożeniem oferty wyjaśnić we właściwym trybie zadawania pytań zamawiającemu, zgodnie z procedura określoną w rozdziale II 1 f) -Wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia. Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp, odrzuceniu będzie podlegać oferta, która została złożona bez odbycia wizji lokalnej lub bez sprawdzenia dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia udostępnionych w siedzibie zamawiającego, w przypadku gdy zamawiający tego wymagał w dokumentach zamówienia.