BZP: Dostawa oleju opałowego na terenie gminy Świecie nad Osą na sezon grzewczy 2025/2026
17.10.2025
2025/BZP 00480757/01
GMINA ŚWIECIE NAD OSĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opałowego na terenie gminy Świecie nad Osą na sezon grzewczy 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIECIE NAD OSĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118678
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Świecie nad Osą 1
1.5.2.) Miejscowość: Świecie nad Osą
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-341
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 56/466-16-13
1.5.8.) Numer faksu: 56/466-16-21
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@swiecienadosa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiecienadosa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju opałowego na terenie gminy Świecie nad Osą na sezon grzewczy 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0b67ac82-e661-4f2f-ad86-be15e663635e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00480757
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00071289/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa oleju opałowego na terenie gminy Świecie nad Osą na sezon grzewczy 2025/2026”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/swiecienadosa3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu odbywa się przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, za pomocą platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/swiecienadosa
W korespondencji kierowanej do Zamawiającego, jak i przy składaniu oferty, Wykonawca winien posługiwać się nazwą i numerem sprawy.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający informuje, że w zakresie
pytań dotyczących funkcjonowania platformy zakupowej należy się kontaktować z Centrum Wsparcia Klienta
https://platformazakupowa.pl/ pod numer 22 101 02 02, cwk@platformazakupowa.pl;
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z https://platformazakupowa.pl/ dotyczące w szczególności logowania, składania
wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
https://platformazakupowa.pl/ znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca.
Zamawiający określa minimalne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające prace na platformie zakupowej:
odbioru dsnych za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/ , tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na https://platformazakupowa.pl/ odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar,
h) Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania
oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z https://platformazakupowa.pl/ określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej
pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący;
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków.
Ofertę, oświadczenia, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Świecie nad Osą z siedzibą w
Świeciu nad Osą 1, 86-341 Świecie nad Osą, adres e-mail: gmina@swiecienadosa.pl, tel.: 56 466-16-13.
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących ochrony
danych osobowych, w tym realizacji przysługujących Pani/Panu praw.
o adres korespondencyjny: Gmina Świecie nad Osą, Świecie nad Osą 1, 86-341 Świecie nad Osą, adres e-mail:
iodo@swiecienadosa.pl
Więcej informacji w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IROŚ.271.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego w okresie grzewczym 2025/2026 w terminie 15 miesięcy tj. do 31.12.2026 r., w szacunkowej ilości około 162 000 litrów. Dostawy będą realizowane sukcesywnie, w oparciu o rzeczywiste potrzeby Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
Lp. Nazwa kryterium
Znaczenie kryterium
(w %)
1. Cena (C)
100
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert,
przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
Cena (C) = Cena brutto za przedmiot zamówienia = Cena jednostkowa brutto za 1 litr oleju x 162 000
litrów, obliczona zgodnie z rozdziałem 21 pkt 3 SWZ.
2. Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
Cn
PC = ------- x 100 pkt
Cb
gdzie,
PC - ilość punktów za kryterium cena,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.
W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów a pozostałe oferty po
matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik
powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów (PO) obliczoną
na podstawie wzoru:
PO = PC
gdzie:
PO - łączna ilość punktów oferty ocenianej,
PC - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:a) nie podlegają wykluczeniu z postępowania
b) spełniają określone przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi posiadać koncesję na obrót paliwami ciekłymi.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Koncesja na obrót paliwami ciekłymi.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy.2. Pełnomocnictwo (jeśli wymagane).
3. Oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 PZP w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia w zakresie wymagań określonych w Rozdziale VIII o treści zgodnej z Załącznikiem nr 5 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, podpisane przez ustanowionego pełnomocnika, z którego będzie wynikać zakres umocowania.
4. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem jako reprezentantem wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
5. Przed zawarciem umowy w sprawie udzielenia zamówienia, Zamawiający żąda złożenia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwośc dokonania zmian zawartej umowy w zakresie maksymalnego całkowitego wynagrodzenia przedmiotu umowy z powodu warunków atmosferycznych.2. Nie wymaga sporządzenia aneksu do umowy zmiana ceny zakupu 1 litra oleju opałowego, wynikająca ze zmiany ceny zakupu oleju opałowego w rafinerii, o której mowa w §3ust. 4 umowy.
3. Przewiduje się możliwość zmiany umowy w zakresie:
1) wynikającym ze zmian przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
2) wysokości wynagrodzenia z uwagi na:
a) wystąpienie zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa podatkowego w zakresie stawki podatku VAT, co skutkować będzie zmianą wynagrodzenia brutto,
b) zmianę ceny 1 metra sześciennego oleju napędowego grzewczego Ekoterm ogłaszaną przez Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. na stronie www.orlen.pl co skutkować będzie zmianą łącznego wynagrodzenia brutto, przy niezmienionej maksymalnej ilości oleju – 162 000 litrów,
c) wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem epidemii.
4. Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę, za wyjątkiem zmiany wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 4 pkt 2 lit. b.
5.Zgodnie z art. 439 ustawy Pzp Zamawiający wskazuje następujące zasady wprowadzenia zmian wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia w przypadku zmiany cen materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, jak niżej:
1) zmiana ceny paliwa niezbędnego do pojazdów, którymi dostarczany jest olej opałowy, o co najmniej 15% w stosunku do ceny w dniu zawarcia umowy. Podstawą waloryzacji wynagrodzenia będzie 15%-owa zmiana ceny paliwa niezbędnego do pojazdów, którymi dostarczany jest olej opałowy, oparta o publikowaną cenę hurtową paliwa na stronie www.orlen.pl Waloryzacja może nastąpić dopiero od dnia, w którym przekroczony został wzrost ceny paliwa niezbędnego do pojazdów, którymi dostarczany jest olej opałowy o 15% i odnosiła się będzie tylko w stosunku do określonej w ofercie Wykonawcy marży bądź upustu,
2) Wykonawca żądając zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, przedstawia Zamawiającemu odpowiednio uzasadniony wniosek, nie później niż 30 dni od daty 15%-owej zmiany ceny w stosunku do ceny paliwa niezbędnego do pojazdów, którymi dostarczany jest olej opałowy, z dnia zawarcia umowy. Wniosek winien zawierać opis proponowanej zmiany wraz z kalkulacją kosztów i odniesienia ich odpowiednio w stosunku do marży bądź upustu określonych w ofercie oraz sposobem sporządzenia takiej kalkulacji oraz dowody wzrostu ceny - wydruki ceny hurtowej paliwa ze strony www.orlen.pl , zużycie paliwa, itp.,
3) w terminie 30 dni od otrzymania wniosku, o którym mowa w pkt 2), Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wezwaniem o jego uzupełnienie, poprzez przekazanie dodatkowych wyjaśnień, informacji lub dokumentów; wnioskodawca zobowiązany jest odpowiedzieć na wezwanie wyczerpująco i zgodnie ze stanem faktycznym, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania,
4) Zamawiający, w terminie 30 dni od otrzymania kompletnego wniosku, informacji i wyjaśnień, zajmie pisemnie stanowisko w sprawie. Za dzień przekazania stanowiska, uznaje się dzień jego wysłania na adres właściwy dla doręczeń pism do Wykonawcy,
5) jeżeli zostanie wykazane, że zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia uzasadniają zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, Strony umowy zawrą stosowny aneks do umowy, określający nową wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, z uwzględnieniem dowiedzionych zmian.
6.Na podstawie art. 439 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, Zamawiający określa maksymalną dopuszczalną wartość zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy w całym okresie realizacji zamówienia, w wyniku zastosowania postanowień o których mowa w ust. 1 na poziomie 10% ceny wybranej oferty.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-27 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/swiecienadosa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-27 08:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-25
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.Zamawiający:nie zamierza zawierać umowy ramowej,
nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8 ustawy Pzp,
nie wymaga i nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych ,
nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych,
nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej,
nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp,
nie przewiduje zastrzeżenia możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez
wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp,
nie wymaga i nie dopuszcza możliwości złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty,
nie przewiduje możliwości i nie wymaga złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej oraz sprawdzeniu przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zmawiającego.
nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji,
nie wymaga obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań.
2.Zamawiający nie wymaga na podstawie art. 95 ustawy Pzp zatrudnienia na podstawie stosunku pracy pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia.
3.Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców w stosunku do których zachodzą okoliczności, wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz.U. z 2024r., poz. 507 ze zm.) tj.:
1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3,
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3,
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
4.Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w pkt. 2 ppkt 1-3.
5.Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania.
6. Zamawiający nie przewiduje wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 109 ustawy Pzp.
7. Wykluczenie wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 ustawy Pzp.