BZP: Modernizacja ścieżki przyrodniczej „Kładka wśród bagien” - realizacja zadania w formule „zaprojektuj i wybuduj"
20.10.2025
2025/BZP 00483355/01
Narwiański Park Narodowy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja ścieżki przyrodniczej
„Kładka wśród bagien” - realizacja zadania w formule „zaprojektuj i wybuduj"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narwiański Park Narodowy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200668080
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kurowo
1.5.2.) Miejscowość: Kobylin-Borzymy
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-204
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: +48 663103109
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@npn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.npn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja ścieżki przyrodniczej
„Kładka wśród bagien” - realizacja zadania w formule „zaprojektuj i wybuduj"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-258bf377-dae8-4814-ba74-27e4c535b383
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00483355
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00094312/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Modernizacja ścieżki przyrodniczej „Kładka wśród bagien” - realizacja zadania w formule „zaprojektuj i wybuduj".
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt jest współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach umowy FEPW.02.03-IW.01-0029/24 pt. Zachowanie bioróżnorodności i ograniczenie presji turystów poprzez modernizację ścieżki "Kładka wśród bagien” w Narwiańskim Parku Narodowym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021 – 2027.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-258bf377-dae8-4814-ba74-27e4c535b3833.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://npn.gov.pl/bip/zamowienia-publiczne-powyzej-130-000-00-zl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opis sposobu przygotowania ofert oraz
wymagania formalne dotyczące składanych oświadczeń i dokumentów opisane są w Rozdział XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dotycząca ochrony danych osobowych pozyskanych przez Zamawiającego w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zawarte zostały w rozdziale XXV SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja dotycząca ograniczenia stosowania RODO w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zawarte zostały w rozdziale XXV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NPN– ZUP – FEWP 0029/271/1/1644/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie przez Wykonawcę kompletnej dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja ścieżki przyrodniczej „Kładka wśród bagien” na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego na opracowanie dokumentacji technicznej stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie zatwierdzonej dokumentacji projektowej, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego oraz warunkami umowy o udzielenie zamówienia publicznego tj. Projektem umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
2. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamowienia określa Program Funkcjonalno-Użytkowy, dalej zwany „PFU” (załącznik nr 3 do SWZ) oraz Ogólne wytyczne Zamawiającego do realizacji zamówienia tj. załącznik nr 9 do SWZ.
3. Zamawiający dopuszcza optymalizację parametrów zamieszczonych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym będącego częścią OPZ. Przedstawione w PFU schematy układu funkcjonalnego, stanowią jedynie przykładową koncepcję służącą do wstępnego określenia zakresu prac projektowych i budowlanych. Zadaniem Wykonawcy jest zaproponowanie własnego autorskiego projektu na podstawie wskazówek zamieszczonych w dokumentach postępowania, w tym w szczególności w PFU oraz w Ogólnych wytycznych Zamawiającego do realizacji zamówienia tj. załączniku nr 9 do SWZ. .
4. Zmiana parametrów, materiałów wskazanych w PFU tj. Załączniku nr 3 do SWZ każdorazowo wymaga akceptacji Zamawiającego wyrażonej w formie pisemnej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
71700000-5 - Usługi nadzoru i kontroli
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert: Cena ofertowa (C), Doświadczenie zawodowe Kierownika Budowy (D) oraz Długość gwarancji (G).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe Kierownika Budowy (D)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość gwarancji (G)
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu zostały zawarte w rozdzialeVIII SWZ