BZP: „Świadczenie całodobowej usługi ochrony fizycznej osób, budynku i mienia Sądu Rejonowego w Krośnie w okresie 12 miesięcy od dnia 01.01.2026 r.”
20.10.2025
2025/BZP 00485573/01
Sąd Rejonowy w Krośnie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie całodobowej usługi ochrony fizycznej osób, budynku i mienia Sądu Rejonowego w Krośnie w okresie 12 miesięcy od dnia 01.01.2026 r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Rejonowy w Krośnie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000324346
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Henryka Sienkiewicza 12
1.5.2.) Miejscowość: Krosno
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-400
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@krosno.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.sr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie całodobowej usługi ochrony fizycznej osób, budynku i mienia Sądu Rejonowego w Krośnie w okresie 12 miesięcy od dnia 01.01.2026 r.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5c26b2ee-085f-45d7-b2ed-bace0113e8a7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00485573
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00096344/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w budynku Sądu Rejonowego w Krosnie ul. Wolności 3
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5c26b2ee-085f-45d7-b2ed-bace0113e8a73.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5c26b2ee-085f-45d7-b2ed-bace0113e8a7
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Jak w Rozdziale 11 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Jak w Rozdziale 22 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Jak w Rozdziale 22 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: F.261.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie dotyczy świadczenia całodobowej usługi ochrony fizycznej osób, budynku i mienia Sądu Rejonowego w Krośnie w okresie 12 miesięcy od dnia 01.01.2026 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
· Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
· Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca przedstawi aktualną koncesję na działalność gospodarczą w zakresie usług ochrony i mienia, wydaną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22.08.1997r. o ochronie osób i mienia ( t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 532).
Ocena spełnienia tego warunku nastąpi przez weryfikację aktualnej koncesji wydanej przez Ministra właściwego do spraw wewnętrznych, na prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem. Brak aktualnej koncesji zostanie oceniony, jako niespełnienie warunku,
a Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
· Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
a) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż należycie wykonał
(a w przypadku usług niezakończonych – należycie wykonuje) co najmniej 3 (trzy) zamówienia polegające na świadczeniu usługi fizycznej ochrony osób i mienia w budynkach użyteczności publicznej* lub budynkach zamieszkania zbiorowego**.
Każde z zamówień musi:
- być wykonane (a w przypadku usług niezakończonych – wykonywane) w okresie ostatnich
3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
- być o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto;
- być wykonywane w okresie następujących po sobie min. 12 miesięcy.
W przypadku usług niezakończonych (wykonywanych) każda z nich musi być zrealizowana przynajmniej na kwotę 100.000,00 zł brutto oraz w okresie następujących po sobie min. 12 miesięcy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek zostanie uznany za spełniony w sytuacji, gdy przynajmniej jeden z Wykonawców wykaże,
że należycie wykonał (a w przypadku usług niezakończonych – należycie wykonuje) co najmniej 3 zamówienia.
Niedopuszczalne jest łączenie liczby zamówień wykonanych (a w przypadku usług niezakończonych – wykonywanych) przez różnych Wykonawców, aby uzyskać wymaganą liczbę min. 3 zamówień (zastrzeżenie nie dotyczy Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, którzy wykazują spełnienie warunku w tym samym składzie,
w jakim realizowali zamówienia wykazywane na poczet doświadczenia).
Z uwagi na zastrzeżenie obowiązku osobistego wykonania kluczowych zadań (t. j. usług
w zakresie bezpośredniej ochrony fizycznej osób, budynku i mienia Sądu; nie dotyczy usług świadczonych przez grupę interwencyjną), w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia opisanych w ust. 1 pkt 4) lit. a)
i b), Wykonawca nie może polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby. Wykonawca jest zobowiązany samodzielnie spełniać warunki udziału w postępowaniu w tym zakresie.
* budynek użyteczności publicznej – należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny
** budynek zamieszkania zbiorowego — należy przez to rozumieć budynek przeznaczony do okresowego pobytu ludzi poza stałym miejscem zamieszkania, taki jak hotel, motel, pensjonat, dom wypoczynkowy, schronisko turystyczne, schronisko socjalne, internat, dom studencki, budynek koszarowy, budynek zakwaterowania na terenie zakładu karnego, aresztu śledczego, zakładu poprawczego, schroniska dla nieletnich, a także budynek do stałego pobytu ludzi, taki jak dom rencistów, dom zakonny i dom dziecka.
b) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, spełniającymi wymagania przewidziane w pkt 2 Załącznika nr 1 do SWZ „Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia”, to jest załączy wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie (przewidzianych do realizacji) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, wieku oraz oświadczeniem, że posiadają one wymagane uprawnienia w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995), tj.: co najmniej 5 osobami, które są wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej osób i mienia oraz co najmniej 1 osobą nadzorującą i kontrolującą wykonanie usługi, która jest wpisana na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej osób i mienia
i posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe.
· UWAGA! Wykonawca powinien w wykazie usług wyraźnie określić zakres usługi, rodzaj budynku / budynków użyteczności publicznej lub budynków zbiorowego zamieszkania objętych usługą, okres trwania usługi oraz jej wartość, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu. Przez budynki użyteczności publicznej lub budynki zbiorowego zamieszkania należy rozumieć obiekty według definicji zawartej w § 3 pkt 5 lub 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz. U. z 2022 poz. 1225 z późn. zm.).
Cd. w Rozdziale 6 SWZ.