BZP: Dostawa, montaż i demontaż oraz obsługa, kompletnego – zadaszonego lodowiska dla Gminy Grodzisk Mazowiecki
20.10.2025
2025/BZP 00485674/01
GMINA GRODZISK MAZOWIECKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa, montaż i demontaż oraz obsługa, kompletnego – zadaszonego lodowiska dla Gminy Grodzisk Mazowiecki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GRODZISK MAZOWIECKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269137
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. T. Kościuszki 12A
1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: (22) 755 55 34 wew. 250
1.5.8.) Numer faksu: (22) 755 23 76
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@grodzisk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodzisk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa, montaż i demontaż oraz obsługa, kompletnego – zadaszonego lodowiska dla Gminy Grodzisk Mazowiecki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8ccecd75-faea-471d-8e33-be43384dd463
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00485674
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041112/26/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.14 Dostawa, montaż i demontaż oraz obsługa, kompletnego – zadaszonego lodowiska dla Gminy Grodzisk Mazowiecki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11968373.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1196837
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dot. korespondencji elektronicznej zawarte zostały przez Zamawiającego w rozdziale XIII i XIV SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych osób fizycznych jest Burmistrz Grodziska Mazowieckiego;
2) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pocztą elektroniczną na adres email: abi@grodzisk.pl, tel.: 22 755 55 34;
3) dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679 w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - Oznaczenie sprawy: ZP.271.78.2025;
4) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 rozporządzenia 2016/679;
5) osoba fizyczna posiada:
a) na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679 prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy rozporządzenia 2016/679;
6) osobie fizycznej nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozporządzenia 2016/679 prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporządzenia 2016/679;
c) na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679.
2. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.78.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I.1 Przedmiotem zamówienia jest:
Dostawa montaż i demontaż oraz kompleksowa obsługa lodowiska o wymiarach min 19 m x 40 m.
I.1.1. Udostępnienie mieszkańcom sztucznego lodowiska oraz profesjonalnej infrastruktury sportowo-rekreacyjnej umożliwiającej użytkownikom zdrowy, rodzinny wypoczynek i zwiększenie aktywności fizycznej.
I.1.2. Możliwość nauki jazdy na łyżwach w ramach szkolnych zajęć sportowych oraz podczas zajęć indywidualnych .
I.1.3 Zorganizowanie min. 3 imprez o charakterze kulturalno-sportowych w postaci wybranych imprez towarzyszących przeprowadzonych przez animatora. W czasie organizowanych imprez dla uczestników wypożyczenia łyżew nieodpłatnie.
I.1.4. Nieodpłatne korzystanie przez uczniów mieszkających na terenie gminy Grodzisk Mazowiecki oraz uczniów szkół podstawowych, gimnazjów mających siedzibę na terenie gminy i osób/grup na wniosek Zamawiającego w czasie użytkowania lodowiska od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym.
I.2.5. Nieodpłatne korzystanie dzieci z lodowiska w ramach półkolonii organizowanych na terenie Gminy Grodzisk Mazowiecki w czasie ferii zimowych w godz. od 8:00 do 15:00.
I.2.5. Biletowanie wstępu realizowane przez Wykonawcę w sobotę, niedziele i święta (wszystkie sesje) oraz każdy dzień roboczy w godzinach od 16.00 do 22.00 .
II.1.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
II.1.2. Dostawa, posadowienie i montaż kompaktowego agregatu chłodniczego, spełniającego poniższe wymagania:
a) kompaktowy agregat chłodniczy o wydajności chłodniczej dla 34% roztworu glikolu etylenowego -12/-9 °C na poziomie min. 175 kW dla sytemu ziębniczego na bazie mat chłodniczych lub orurowanie chłodnicze z rur aluminiowych zapewniających brak falowania.
b) współczynnik wydajności agregatu w trybie chłodzenia na poziomie min. COP = 2,60 (COP- stosunek mocy chłodniczej do mocy pobieranej przez urządzenie).
c) agregat musi być wyposażony w pełen roboczy wsad czynnika na bazie freonu dopuszczonego do stosowania i posiadającego wszelkie niezbędne atesty i zezwolenia na stosowanie,
d) agregat musi posiadać min. dwa obiegi chłodnicze a każdy obwód chłodniczy musi być wyposażony w przetwornik wysokiego i niskiego ciśnienia, presostat wysokiego ciśnienia.
e) agregat powinien zapewnić minimum cztery stopnie regulacji pracy: 25, 50, 75, 100%.
f) agregat musi posiadać zintegrowany moduł hydrauliczny - pompa i naczynie rozszerzalne, elektroniczny wyłącznik przepływu, zawory odcinające i wyrównawcze, filtr wodny (średnica cząstek pow. I mm), przyłącze umożliwiające pomiar spadku ciśnienia parownika oraz pomiar dostępnego ciśnienia, zawór nadmiarowy dostosowany do instalacji.
g) panel elektryczny agregatu musi być odporny na wpływy atmosferyczne i musi być wyposażony w dostęp rewizyjny.
h) agregat musi być wyposażony w mikroprocesorowy moduł sterujący umożliwiający wyświetlanie informacji i kontrolę elementów niezbędnych do monitorowania funkcjonowania agregatu i lodowiska.
i) poziom mocy akustycznej mierzony za pomocą pomiaru ciśnienia akustycznego w odległości 10 m od agregatu nie może przekraczać 65 dB (A).
Uwaga; Agregat może być dodatkowo zabudowany odpowiednimi płytami, które dodatkowo ograniczą poziom hałasu i nie zakłócą pracy agregatu.
j) cały agregat chłodniczy musi odpowiadać wymogom bezpieczeństwa w UE
II.1.3 Wypoziomowanie i ewentualne utwardzenie terenu pod montaż lodowiska.
Dostawa i montaż wiaty namiotowej o wymiarach min. 20 x 50 m bez ścian bocznych i parametrach technicznych nie gorszych niż:
1) pod zadaszeniem muszą znaleźć się: szatnia, przebieralnia, wypożyczalnia łyżew wraz z wyposażeniem,
2) konstrukcja hali - aluminiowa,
3) ze względu na użytkowanie w sezonie zimowym zwiększona ilość sprzężeń z lin stalowych,
4) poszycie dachu i trójkątów – plandeka PCV (min. 680g/m2) kolor biały,
5) konstrukcja wiaty namiotowej z dwuspadowym dachem musi być zgodna z obowiązującymi normami bezpieczeństwa śniegowego, ogniowego i wiatrowego, z możliwością montażu na nieutwardzonym podłożu,
6) wiata po montażu musi spełniać warunki swobodnego korzystania zarówno przez użytkowników jak i obsługę lodowiska.
1. II.1.4 Dostawa i montaż modułowego systemu ziębniczego tafli lodowiska o wymiarach min. 19 m x 40 m o parametrach nie gorszych niż:.
a) długość pojedynczego modułu min. 2,5 mb.
b) kolektory zasilające muszą pracować w odpowiednim układzie.
c) odległość (podziałka) pomiędzy osiami sąsiednich przewodów ziębniczych - nie może być większa niż 20 mm dla zapewnienia krótkiej drogi wymiany ciepła i bardzo równomiernej temperatury lodu.
d) przewody ziębnicze muszą być wykonane z odpowiedniej gumy zapewniającego brak „falowania" po rozłożeniu na planowanej powierzchni. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania przewodów ziębniczych wykonanych z materiału wykazującego tendencje do „falowania" i powodujących potrzebę budowania i utrzymywania tafli lodu o nadmiernej grubości (max. 6 cm).
e) kolektory zasilające muszą być zabudowane w sztywnej ramie stalowej, dodatkowo obudowanej blachą celem zabezpieczenia ich przed uszkodzeniem i dostępem osób niepowołanych. Dla połączenia między sobą rur kolektorów poszczególnych modułów muszą być użyte szybko-złącza zapewniające
możliwie szybki montaż i demontaż oraz szczelność połączenia. Zamawiający nie dopuszcza łączenia rur kolektorów za pomocą złączy kołnierzowych.
f) poszczególne elementy składowe modułowego systemu ziębniczego tafli lodowiska musi być oznakowany CE lub oznakowany znakiem budowlanym,
II.1.5. Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć powierzchnię pod taflą lodowiska poprzez rozłożenie na całej powierzchni foli budowlanej.
II.1.6. Dostawa i montaż band lodowiska o wysokości od 1,1 m do 1,2 m:
a) bandy muszą być wyposażone w dwie bramki we/wy oraz bramę wjazdową dla rolby o szerokości min. 3,20 m.
b) konstrukcja band musi być wykonana ze stali cynkowanej ogniowo a wypełnienie z płyt PEHD o grubości min 5 mm w kolorze białym.
c) bandy wyposażone być muszą w dolną listwę okopową wykonaną z PEHD o grubości min. 10 mm w kolorze żółtym do wysokości max. 0,20 m. oraz górne pochwyty wykonane z PE o grubości min. 10mm w kolorze niebieskim lub czerwonym.
d) promień w narożnikach bandy - max. 4,50 m.
e) zamawiający dopuszcza konstrukcje bandy w konstrukcji aluminiowej z wyjątkiem bramy dla rolby i furtek dla łyżwiarzy.
II.1.7. Podłączenie elektryczne odbiorników do rozdzielni elektrycznej o mocy minimalnej ok. 100 kW i zabezpieczeniu 160A posadowionej w odległości do 10m od miejsca lokalizacji agregatu chłodniczego.
II.1.8 Dostawa i napełnienie instalacji 34% roztworem glikolu etylenowego w ilości niezbędnej dla prawidłowej pracy układu.
II.1.9 Dostawa i montaż oświetlenia lodowiska składającego się z czterech demontowalnych słupów, 4 naświetlaczy Led min. 100 W każdy).
Dostawa i montaż oświetlenia dekoracyjnego lodowiska składającego się z co najmniej czterech 4 naświetlaczy LED RGB min. 250 W (każdy), zapewniających natężenie oświetlenia min. 200 luxów, z możliwością regulacji natężenia oświetlenia oraz oświetlenia dekoracyjnego stałego – girlandy, kula dyskotekowa oraz okolicznościowego – świątecznego, sylwestrowego/noworocznego, walentynkowego.
II.1.10. Dostawa i montaż nagłośnienia lodowiska składającego się z ze wzmacniacza, min. 4 głośników, 1 mikrofonu bezprzewodowego, odtwarzacza muzyki.
II.1.11 Dostawa nowych mat gumowych do chodzenia na łyżwach o szerokości min.1 m, długości min. 150 mb.
II.1.12. Dostawa wyposażenia wypożyczalni w min. 180 par łyżew w różnych rozmiarach – w przedziale od nr 25 do nr 47, 10 sztuk kasków ochronnych dla dzieci, przeznaczonych specjalnie na lodowiska i 6 sztuk chodzików do nauki jazdy. Łyżwy zapinane tylko na klamry z oznaczeniem rozmiaru z tyłu buta i na języku, ostrza wykonane ze stali nierdzewnej, łyżwy przeznaczone do wypożyczalni łyżew. Zaprojektowane tak, by w maksymalnym stopniu zabezpieczyć stopę oraz dawać poczucie komfortu każdemu użytkownikowi. Skorupa wykonana z wytrzymałego i odpornego na niskie temperatury tworzywa PU.
II.1.13. Dostawa ostrzałki do łyżew i suszarki do łyżew.
Dostawa atestowanego urządzenia umożliwiającego poruszanie się po tafli lodowiska osobom korzystającym z wózka inwalidzkiego.
Uwaga:
Zamawiający wymaga, aby jedna impreza o charakterze kulturalno-sportowym odbyła się w dniu 6 lub 7 grudnia 2025r.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 44211100-3 - Budynki modułowe i przenośne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
92000000-1 - Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-01
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert Zamawiający kierował się będzie kryteriami wskazanymi
w SWZ oraz sposobem oceny ofert w ramach tych kryteriów opisanym w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość dodatkowych imprez
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji agregatu chłodniczego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawi warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że w/w warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu latach
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał
należycie (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) co najmniej dwie dostawy, obejmujące
swoim zakresem, dostawę, montaż i obsługę kompletnego lodowiska, o wartości min. 160 000,00 zł., o min. powierzchni 700
m2 (bez podatku VAT) każda.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. a) musi być spełniony w całości min. przez jednego z Wykonawców,
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca
nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności
zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy
może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007
r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik
nr 5 do SWZ;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i
opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku
zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że
odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu
składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące
porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust.
1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów
potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo
przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz
dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te
dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych
są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie
wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty
potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; wzór wykazu stanowi Załącznik
nr 3 do SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jestzobowiązany złożyć:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub
inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
4) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy chyba, że umocowanie
do reprezentacji wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 4 poniżej.
4. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji
Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez
upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest
umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru
Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru chyba że
Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a Wykonawca w Formularzu oferty
wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do Wykonawcy jak również w odniesieniu do
podmiotów udostępniających zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie w Formularzu ofertowym, z którego
wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie