BZP: Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Szemud w sezonie zimowym 2025/2026
22.10.2025
2025/BZP 00489884/01
Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Szemud Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Szemud w sezonie zimowym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Szemud Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 365873449
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kartuska 13
1.5.2.) Miejscowość: Szemud
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-217
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gpkszemud.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gpk.szemud.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Szemud w sezonie zimowym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f69ae866-b990-4382-9058-4e682f94b971
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00489884
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11980793.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1198079
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W przedmiotowym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a
Wykonawcami odbywać się będzie za pomocą Platformy Zakupowej, która jest dostępna pod adresem: www.platformazakupowa.pl.
2. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na
pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w sekcji
“Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie
przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/ do konkretnego Wykonawcy w wiadomości
prywatnej.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zp@gpkszemud.pl (nie dotyczy
składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.14.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 7
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Szemud - obszar Bojano, Koleczkowo ok. 94 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje prawo opcji:1) zwiększenie zakresu podstawowego o maksymalnie 50 godzin pracy usług odśnieżania dla każdej części zamówienia.
2) zakres usług objętych prawem opcji zostanie każdorazowo zlecony Wykonawcy w formie pisemnego lub telefonicznego polecenia, potwierdzonego w kartach pracy i będzie stanowił dla Wykonawcy obowiązek ich realizacji na warunkach niniejszej umowy.
3) wynagrodzenie za usługi wykonane w ramach prawa opcji ustala się jako iloczyn liczby faktycznie przepracowanych godzin
oraz cen jednostkowych określonych w formularzu ofertowym dla danej części zamówienia. Wynagrodzenie za godziny opcjonalne będzie naliczane według tej samej stawki jednostkowej co godziny podstawowe.
2. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących potrzebę częstszego lub dłuższego odśnieżania – w szczególności przy intensywnych lub długotrwałych opadach śniegu. Maksymalny łączny czas pracy sprzętu z uwzględnieniem opcji nie przekroczy 110 godzin na każdą część zamówienia (w tym 40 godzin gwarantowane)
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Szemud - obszar Kielno, Dobrzewino, Karczemki ok. 67 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje prawo opcji:1) zwiększenie zakresu podstawowego o maksymalnie 50 godzin pracy usług odśnieżania dla każdej części zamówienia.
2) zakres usług objętych prawem opcji zostanie każdorazowo zlecony Wykonawcy w formie pisemnego lub telefonicznego polecenia, potwierdzonego w kartach pracy i będzie stanowił dla Wykonawcy obowiązek ich realizacji na warunkach niniejszej umowy.
3) wynagrodzenie za usługi wykonane w ramach prawa opcji ustala się jako iloczyn liczby faktycznie przepracowanych godzin
oraz cen jednostkowych określonych w formularzu ofertowym dla danej części zamówienia. Wynagrodzenie za godziny opcjonalne będzie naliczane według tej samej stawki jednostkowej co godziny podstawowe.
2. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących potrzebę częstszego lub dłuższego odśnieżania – w szczególności przy intensywnych lub długotrwałych opadach śniegu. Maksymalny łączny czas pracy sprzętu z uwzględnieniem opcji nie przekroczy 110 godzin na każdą część zamówienia (w tym 40 godzin gwarantowane)
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Szemud - obszar Kieleńska Huta, Kamień, Jeleńska Huta ok. 75 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje prawo opcji:1) zwiększenie zakresu podstawowego o maksymalnie 50 godzin pracy usług odśnieżania dla każdej części zamówienia.
2) zakres usług objętych prawem opcji zostanie każdorazowo zlecony Wykonawcy w formie pisemnego lub telefonicznego polecenia, potwierdzonego w kartach pracy i będzie stanowił dla Wykonawcy obowiązek ich realizacji na warunkach niniejszej umowy.
3) wynagrodzenie za usługi wykonane w ramach prawa opcji ustala się jako iloczyn liczby faktycznie przepracowanych godzin
oraz cen jednostkowych określonych w formularzu ofertowym dla danej części zamówienia. Wynagrodzenie za godziny opcjonalne będzie naliczane według tej samej stawki jednostkowej co godziny podstawowe.
2. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących potrzebę częstszego lub dłuższego odśnieżania – w szczególności przy intensywnych lub długotrwałych opadach śniegu. Maksymalny łączny czas pracy sprzętu z uwzględnieniem opcji nie przekroczy 110 godzin na każdą część zamówienia (w tym 40 godzin gwarantowane)
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Szemud - obszar Zęblewo, Łebno, Będargowo, Łebieńska Huta ok. 62 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje prawo opcji:1) zwiększenie zakresu podstawowego o maksymalnie 50 godzin pracy usług odśnieżania dla każdej części zamówienia.
2) zakres usług objętych prawem opcji zostanie każdorazowo zlecony Wykonawcy w formie pisemnego lub telefonicznego polecenia, potwierdzonego w kartach pracy i będzie stanowił dla Wykonawcy obowiązek ich realizacji na warunkach niniejszej umowy.
3) wynagrodzenie za usługi wykonane w ramach prawa opcji ustala się jako iloczyn liczby faktycznie przepracowanych godzin
oraz cen jednostkowych określonych w formularzu ofertowym dla danej części zamówienia. Wynagrodzenie za godziny opcjonalne będzie naliczane według tej samej stawki jednostkowej co godziny podstawowe.
2. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących potrzebę częstszego lub dłuższego odśnieżania – w szczególności przy intensywnych lub długotrwałych opadach śniegu. Maksymalny łączny czas pracy sprzętu z uwzględnieniem opcji nie przekroczy 110 godzin na każdą część zamówienia (w tym 40 godzin gwarantowane)
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Szemud - obszar Warzno, Rębiska, Leśno, Kowalewo ok. 41 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje prawo opcji:1) zwiększenie zakresu podstawowego o maksymalnie 50 godzin pracy usług odśnieżania dla każdej części zamówienia.
2) zakres usług objętych prawem opcji zostanie każdorazowo zlecony Wykonawcy w formie pisemnego lub telefonicznego polecenia, potwierdzonego w kartach pracy i będzie stanowił dla Wykonawcy obowiązek ich realizacji na warunkach niniejszej umowy.
3) wynagrodzenie za usługi wykonane w ramach prawa opcji ustala się jako iloczyn liczby faktycznie przepracowanych godzin
oraz cen jednostkowych określonych w formularzu ofertowym dla danej części zamówienia. Wynagrodzenie za godziny opcjonalne będzie naliczane według tej samej stawki jednostkowej co godziny podstawowe.
2. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących potrzebę częstszego lub dłuższego odśnieżania – w szczególności przy intensywnych lub długotrwałych opadach śniegu. Maksymalny łączny czas pracy sprzętu z uwzględnieniem opcji nie przekroczy 110 godzin na każdą część zamówienia (w tym 40 godzin gwarantowane)
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie chodników na terenie Gminy Szemud - obszar Kielno, Dobrzewino, Karczemki, Bojano, Koleczkowo ok. 20 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje prawo opcji:1) zwiększenie zakresu podstawowego o maksymalnie 50 godzin pracy usług odśnieżania dla każdej części zamówienia.
2) zakres usług objętych prawem opcji zostanie każdorazowo zlecony Wykonawcy w formie pisemnego lub telefonicznego polecenia, potwierdzonego w kartach pracy i będzie stanowił dla Wykonawcy obowiązek ich realizacji na warunkach niniejszej umowy.
3) wynagrodzenie za usługi wykonane w ramach prawa opcji ustala się jako iloczyn liczby faktycznie przepracowanych godzin
oraz cen jednostkowych określonych w formularzu ofertowym dla danej części zamówienia. Wynagrodzenie za godziny opcjonalne będzie naliczane według tej samej stawki jednostkowej co godziny podstawowe.
2. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących potrzebę częstszego lub dłuższego odśnieżania – w szczególności przy intensywnych lub długotrwałych opadach śniegu. Maksymalny łączny czas pracy sprzętu z uwzględnieniem opcji nie przekroczy 110 godzin na każdą część zamówienia (w tym 40 godzin gwarantowane)
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie chodników na terenie Gminy Szemud - obszar Szemud, Kamień, Donimierz, Głazica, Łebno ok. 15 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje prawo opcji:1) zwiększenie zakresu podstawowego o maksymalnie 50 godzin pracy usług odśnieżania dla każdej części zamówienia.
2) zakres usług objętych prawem opcji zostanie każdorazowo zlecony Wykonawcy w formie pisemnego lub telefonicznego polecenia, potwierdzonego w kartach pracy i będzie stanowił dla Wykonawcy obowiązek ich realizacji na warunkach niniejszej umowy.
3) wynagrodzenie za usługi wykonane w ramach prawa opcji ustala się jako iloczyn liczby faktycznie przepracowanych godzin
oraz cen jednostkowych określonych w formularzu ofertowym dla danej części zamówienia. Wynagrodzenie za godziny opcjonalne będzie naliczane według tej samej stawki jednostkowej co godziny podstawowe.
2. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących potrzebę częstszego lub dłuższego odśnieżania – w szczególności przy intensywnych lub długotrwałych opadach śniegu. Maksymalny łączny czas pracy sprzętu z uwzględnieniem opcji nie przekroczy 110 godzin na każdą część zamówienia (w tym 40 godzin gwarantowane)
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
a) potencjał techniczny: Wykonawca musi dysponować lub przedstawić pisemne zobowiązanie, że będzie dysponował w pełni sprawnymi jednostkami sprzętu niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia dla:
- części I – pług ciężki szt. 2;
- części II – pług ciężki szt. 2;
- części III – pług ciężki szt. 2;
- części IV – pług ciężki szt. 2;
- części V - pług ciężki szt. 2;
- części VI – pług lekki szt. 1;
- części VII – pług lekki szt. 1;
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lud doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.