BZP: Roboty konserwacyjne i renowacyjne lokalnych miejsc pamięci i kultu religijnego na terenie Gminy Sitno
22.10.2025
2025/BZP 00489977/01
Gmina Sitno
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty konserwacyjne i renowacyjne lokalnych miejsc pamięci i kultu religijnego na terenie Gminy Sitno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sitno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sitno 73
1.5.2.) Miejscowość: Sitno
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-424
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 846113940
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugsitno@sitno.gmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sitno.gmina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty konserwacyjne i renowacyjne lokalnych miejsc pamięci i kultu religijnego na terenie Gminy Sitno
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e2664b43-5071-444a-873e-4c039a5e646d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00489977
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00046448/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Roboty konserwacyjne i renowacyjne lokalnych miejsc pamięci i kultu religijnego na terenie Gminy Sitno
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://sitno.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://sitno.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ pkt. VI. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://sitno.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ pkt. XXIV. Ochrona danych osobowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.17.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Inwestycja pn.: "Roboty konserwacyjne i renowacyjne lokalnych miejsc pamięci i kultu religijnego na terenie Gminy Sitno" polegać będą na odrestaurowaniu 18 miejsc pamięci i kultu religijnego tj. wykonaniu kompleksowej renowacji zabytkowych krzyży, kapliczek i figur w celu zahamowania ich degradacji oraz doprowadzenie do poprawy stanu zachowania. Roboty przyczynią się do właściwego wyeksponowania wartości zabytkowych przedmiotowych zabytków. Planuje się przeprowadzenie przedmiotowych prac na poniższych zabytkach:
1. Kapliczka z XX wieku w m. Boży Dar
2. Krzyż z 1 połowy XX wieku w m. Cześniki
3. Krzyż z 1948 r. w m. Cześniki Kolonia
4. Figura Świętego Jana Nepomucena z 1948 r. w m. Cześniki Kolonia
5. Kapliczka z XX wieku przy mogile w m. Czołki
6. Krzyż drewniany z połowy XX wieku w m. Czołki
7. Kapliczka z XX wieku w m. Horyszów Nowa Kolonia
8. Pomnik nagrobny z 1828 r. w m. Horyszów Polski
9. Kapliczka z 1870 r. w m. Horyszów Stara Kolonia
10. Kapliczka z 1907 r. w m. Horyszów Stara Kolonia
11. Krzyż drewniany z 1 połowy XX wieku w m. Janówka
12. Kapliczka z 1905 r. w m. Jarosławiec
13. Krzyż w kapliczce z 1908 r. w m. Jarosławiec
14. Krzyż drewniany przy źródełku z XX wieku w m. Kornelówka
15. Krzyż w kapliczce z XX wieku w m. Kolonia Sitno
16. Krzyż kamienny w kapliczce z około 1 połowy XIX wieku w m. Sitno
17. Kapliczka z krzyżem kamiennym z początku XX wieku. w m. Stabrów
18. Drewniany Krzyż z 1905 r. w m. Stanisłwaka
Powyższe miejsca pamięci i kultu religijnego objęte są ochroną poprzez wpis do Gminnej Ewidencji Zabytków Gminy Sitno.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załącznik do niniejszej Specyfikacji tj.:
Załącznik nr 5 do SWZ – Programy prac remontowo konserwatorskich,
Załącznik nr 6 do SWZ – Przedmiar prac
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ, pkt XIII. Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; w załączonych dokumentach poświadczających należy potwierdzić wykonanie co najmniej jednego zadania o charakterze i zakresie porównywalnym do przedmiotowego zamówienia o wartości min. 100 000,00 zł brutto.
b) Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi umożliwiającym pełnienie funkcji kierownika podczas realizacji przedmiotu zamówienia.