BZP: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla zadania : Roboty budowlane i prace instalacyjne związane z rozbudową Bloku Operacyjnego na terenie Szpitala Zachodniego w Grodzisku Mazowieckim zgodnie z PFU
23.10.2025
2025/BZP 00493004/01
SAMODZIELNY PUBLICZNY SPECJALISTYCZNY SZPITAL ZACHODNI IM. ŚW. JANA PAWŁA II
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla zadania : Roboty budowlane i prace instalacyjne związane z rozbudową Bloku Operacyjnego na terenie Szpitala Zachodniego w Grodzisku Mazowieckim zgodnie z PFU
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY SPECJALISTYCZNY SZPITAL ZACHODNI IM. ŚW. JANA PAWŁA II
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000311639
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Daleka 11
1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp.lonc@szpitalzachodni.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalzachodni.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla zadania : Roboty budowlane i prace instalacyjne związane z rozbudową Bloku Operacyjnego na terenie Szpitala Zachodniego w Grodzisku Mazowieckim zgodnie z PFU
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7ea5d394-987a-4f0f-a98b-e8212e87958e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00493004
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00005270/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.12 Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności – projekt pn. „Rozwój infrastruktury i technologii wspierających jakość opieki onkologicznej w Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Szpitalu Zachodnim im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim", na podstawie umowy nr KPOD.07.02-IP.10-0154/24/KPO/1112/2025/119.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalzachodni3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalzachodni
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zostały określone w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje zostały określone w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SPSSZ/54/U/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla zadania : Roboty budowlane i prace instalacyjne związane z rozbudową Bloku Operacyjnego na terenie Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim w zakresie objętym PFU
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-07-11
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wg kryteriów określonych w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osób
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) Nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale V SWZ;
2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
d) zdolności technicznej lub zawodowej
Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który:
1)Wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie pełnił funkcję nadzoru inwestorskiego dla co najmniej jednej inwestycji - roboty budowlanej polegającej na: budowie jednego obiektu kubaturowego użyteczności publicznej w technologii modułowej 3D, o konstrukcji stalowej, o minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych, wyposażonego w wewnętrzne instalacje grzewcze, sanitarne, elektryczne, teletechniczne i wartości robót minimum 30 000 000,00 zł brutto oraz załączy dowody potwierdzające, że ww. nadzory zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
2)Wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, zdolnymi do wykonania zamówienia , tj. :
Koordynator - Inspektor nadzoru branży konstrukcyjno -budowlanej:
• posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora nadzoru lub kierownika budowy branży konstrukcyjno – budowlanej,
• który w okresie ostatnich 3 lat licząc wstecz od dnia w, którym upływa termin składania ofert pełnił funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy w branży konstrukcyjno - budowlanej co najmniej jednej inwestycji - roboty budowlanej polegającej na: budowie lub przebudowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej w technologii modułowej 3D, o konstrukcji stalowej, o minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych, wyposażonego w wewnętrzne instalacje grzewcze, sanitarne, elektryczne, teletechniczne o wartości robót minimum 30 000 000,00 zł brutto ( kwota 30 000 000 odnosi się do sumy wszystkich branż).
Inspektor nadzoru robót sanitarnych posiadający:
• posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora nadzoru lub kierownika budowy lub kierownika robót sanitarnych,
• który w okresie ostatnich 3 lat licząc wstecz od dnia w, którym upływa termin składania ofert pełnił funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - roboty budowlanej polegającej na: budowie lub przebudowie minimum jednego obiektu kubaturowego użyteczności publicznej w technologii modułowej 3D, o konstrukcji stalowej, o minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych, wyposażonego w wewnętrzne instalacje grzewcze, sanitarne, o wartości robót minimum 30 000 000,00 zł brutto ( kwota 30 000 000 odnosi się do sumy wszystkich branż).
Inspektor nadzoru robót elektrycznych i elektroenergetycznych posiadający:
• posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora nadzoru lub kierownika budowy lub kierownika robót elektrycznych
• który w okresie ostatnich 3 lat licząc wstecz od dnia w, którym upływa termin składania ofert pełnił funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - roboty budowlanej polegającej na: budowie lub przebudowie minimum jednego obiektu kubaturowego użyteczności publicznej w technologii modułowej 3D, o konstrukcji stalowej, o minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych, wyposażonego w wewnętrzne instalacje elektryczne, o wartości robót minimum 30 000 000,00 zł brutto. ( kwota 30 000 000 odnosi się do sumy wszystkich branż).
Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych posiadający:
• posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach instalacyjnych w zakresie instalacji i urządzeń teletechnicznych bez ograniczeń lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
• posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora nadzoru lub kierownika budowy lub kierownika robót instalacyjnych w zakresie instalacji i urządzeń teletechnicznych
• który w okresie ostatnich 3 lat licząc wstecz od dnia w, którym upływa termin składania ofert pełnił funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalnościach instalacyjnych w zakresie instalacji i urządzeń teletechnicznych - roboty budowlanej polegającej na: budowie lub przebudowie minimum jednego obiektu kubaturowego użyteczności publicznej, o minimum dwóch kondygnacjach nadziemnych, wyposażonego w wewnętrzne instalacje teletechniczne i wartości robót minimum 30 000 000,00 zł brutto ( kwota 30 000 000 odnosi się do sumy wszystkich branż).
Definicje „budowy” i „przebudowy” należy rozumieć zgodnie z ustawą Prawo budowlane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
b) Oświadczenie wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, podmiotu udostępniającego zasobów o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 uPzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3A do SWZ;
c) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: d) Wykaz usług zgodnie z warunkiem opisanym w rozdziale IV ust. 1, pkt 2, lit d) ppkt 1) SWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty . W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy . Wykaz należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 7 do SWZ.
e) Wykaz osób zgodnie z warunkiem opisanym w rozdziale IV ust. 1 pkt 2 lit d) ppkt 2) SWZ, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Oświadczenie Wykonawcy, że realizując usługę inspektora nadzoru inwestorskiego, zobowiązany jest do działania w sposób zapewniający zgodność z zasadą „nieczynienia poważnych szkód” (DNSH – Do No Significant Harm) oraz z zasadami horyzontalnymi, w szczególności zasadą równości i niedyskryminacji (w tym równości kobiet i mężczyzn) oraz zasadą zrównoważonego rozwoju zgodnie z treścią załącznika nr 10 do SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Oświadczenie Wykonawcy, że realizując usługę inspektora nadzoru inwestorskiego, zobowiązany jest do działania w sposób zapewniający zgodność z zasadą „nieczynienia poważnych szkód” (DNSH – Do No Significant Harm) oraz z zasadami horyzontalnymi, w szczególności zasadą równości i niedyskryminacji (w tym równości kobiet i mężczyzn) oraz zasadą zrównoważonego rozwoju zgodnie z treścią załącznika nr 10 do SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, zgodnie z załącznikiem nr 3,składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego
3) Przed podpisaniem umowy Wykonawcy występujący wspólnie przedstawią zamawiającemu treść łączącej ich umowy na
podstawie której złożyli wspólnie ofertę,
4) Przed podpisaniem umowy Wykonawcy prowadzący wspólnie działalność na podstawie umowy spółki cywilnej
zobowiązani są do przedstawienia umowy spółki cywilnej.