BZP: Usługa w zakresie prania, prasowania, czyszczenia, dezynfekcji oraz transportu bielizny szpitalnej
23.10.2025
2025/BZP 00493262/01
SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W KATOWICACH IM.SIERŻANTA GRZEGORZA ZAŁOGI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa w zakresie prania, prasowania, czyszczenia, dezynfekcji oraz transportu bielizny szpitalnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W KATOWICACH IM.SIERŻANTA GRZEGORZA ZAŁOGI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271241038
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wita Stwosza 39-41
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-042
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@zozmswia.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zozmswia.katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa w zakresie prania, prasowania, czyszczenia, dezynfekcji oraz transportu bielizny szpitalnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-24d314a0-d662-4f9c-9fb9-c6abbd32370f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00493262
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00133848/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.2 PRANIE, PRASOWANIE, CZYSZCZENIE / 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zozmswiakatowice.ezamawiajacy.pl/pn/zozmswiakatowice/demand/239531/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 11.3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy Zamawiającego znajdującej się pod adresem: https://zozmswiakatowice.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.1. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
1.2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta w Systemie, ani logowania do Systemu.
1.3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanym za pomocą Platformy przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie.
1.4. Ogólne zasady korzystania z Platformy;
11.8.1 zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Nazwa Jednostki; https://zozmswiakatowice.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl.
11.8.2 Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
11.8.3 Rejestracja Wykonawcy następuje automatycznie i bezzwłocznie. Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej.
11.8.4 Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
11.8.5 Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zamawiającego. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.
1.5. Zgodnie z art. 284 Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zamawiającego. Przez opcję „zadaj pytanie lub przy użyciu zakładki „Korespondencja”: w celu zadania pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika klawisz POTWIERDŹ, wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy "pytanie wysłane".
Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa powyżej, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień oraz obowiązku przedłużania terminu składania ofert.
Pozostałe informacje zostały zawarte w Rozdziale 11 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”). Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji im. Grzegorza Załogi w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 39-41;
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - e-mail: iodo@zozmswia.katowice.pl;
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy ustawy Prawa zamówień publicznych.
Pozostałe informacje zostały zawarte w Rozdziale 20.3 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”). Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji im. Grzegorza Załogi w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 39-41;
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - e-mail: iodo@zozmswia.katowice.pl;
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy ustawy Prawa zamówień publicznych.
Pozostałe informacje zostały zawarte w Rozdziale 20.3 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 35/ZP/TP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie prania, prasowania, czyszczenia, dezynfekcji oraz transportu bielizny szpitalnej obejmująca:
5.1.1. Pranie, dezynfekcję termiczno – chemiczną z zastosowaniem profesjonalnych środków piorąco – dezynfekcyjnych, płukania, suszenia, odplamiania, maglowania, prasowania;
5.1.2. Pranie i dezynfekcję bielizny skażonej biologicznie;
5.1.3. Segregację i pakowanie bielizny z podziałem asortymentowym;
5.1.4. Czyszczenie chemiczne (jeżeli jest wymagane przez asortyment);
5.1.5. Serwis krawiecki (zszywania, cerowania, przyszywania guzików, przyszywania troczków, naprawy zamków błyskawicznych, odplamiania itp.)
5.1.6. Odbiór i transport bielizny (brudnej i czystej) wraz z załadunkiem i rozładunkiem;
5.1.7. Prowadzenie dokumentacji zdawczo – odbiorczej.
5.2. Wspólny słownik zamówień: CPV:
98311000-6 – Usługi odbierania prania
98310000-9 – Usługi prania i czyszczenia na sucho
98315000-4 – Usługi prasowania
5.3. Opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
5.3.1. Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SWZ – z podziałem na dwa pakiety:
Pakiet nr 1 - Usługa w zakresie prania, prasowania, czyszczenia, dezynfekcji oraz transportu bielizny szpitalnej w siedzibie w Katowicach przy ul. Wita Stwosza 39-41;
Pakiet nr 2 - Usługa w zakresie prania, prasowania, czyszczenia, dezynfekcji oraz transportu bielizny szpitalnej w siedzibie w Częstochowie przy ul. Kopernika 38
5.3.2. Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 2 do SWZ
5.4. Formularz ofertowy stanowi treść oferty i nie podlega uzupełnieniu. Niezłożenie formularza ofertowego wywiedzie negatywne skutki dla Wykonawcy w postaci odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
5.5. Opis przedmiotu zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy należy odczytywać wraz
z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców.
5.6. Szacunkowa ilość bielizny została określona w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
5.7. Zobowiązania Wykonawcy:
5.7.1. Wykonawca posiada certyfikat systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 – w zakresie usług pralniczych oraz wdrożony system Analizy Ryzyka i Kontroli Skażenia Biologicznego (RABC/PN-EN 14065).
5.7.2. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną i materialną za jakość wykonywanych usług pralniczych oraz zgodność procesu pralniczego z wymogami sanitarnymi.
5.7.3. Preparaty stosowane do dezynfekcji i prania muszą posiadać wpis do Rejestru Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
5.7.4. Proces prania wykonywany będzie w zakresie temperatur 40oC – 90oC. (zgodnie z temperaturą określoną na metkach).
5.7.5. Proces termiczno – chemiczny dopuszczalny w zakresie temperatur opisanych w dokumentacji środka dezynfekcyjnego.
5.7.6. Preparaty muszą zapewniać pełne spektrum działania: B (bakterie), F (grzyby/yeasty), V (wirusy — w tym HIV, HBV), Tbc (prątki gruźlicy), S (spory, w tym Clostridioides difficile) — tzn. posiadać odpowiednie badania wg norm (np. EN 13727, EN 13624, EN 14476, EN 13704 / EN 17126 lub równoważne). Na wezwanie zamawiającego wymagane jest dostarczenie badań / certyfikatów potwierdzających skuteczność.
5.7.7. Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przedstawiać w terminie do 3 dni wyniki kontroli procesu prania w formie wydruków lub innego zapisu.
5.7.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia w każdym czasie kontroli pralni Wykonawcy
w celu zweryfikowania wymagań zarówno przed podpisaniem umowy jak i w trakcie jej realizacji.
5.7.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przekazywania do prania chemicznego odrębnie wskazanego asortymentu np. poduszki z pierza lub bieliznę i odzież z trudno usuwalnymi plamami.
5.7.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przekazywania do dezynfekcji komorowej odrębnie wskazanego asortymentu np. materace, podkłady, poduszki z pierza, koce itp.
5.7.11. Barierowa odzież operacyjna winna być prana zgodnie z instrukcją producenta odzieży przy użyciu wskazanych tam środków piorących lub równoważnych.
5.7.12. Bieliznę i odzież szpitalną skażoną/zakażoną Zamawiający będzie przekazywał wykonawcy w oddzielnych zamkniętych workach.
5.7.13. Wykonawca będzie dokonywał sortowania czystej bielizny i odzieży szpitalnej z zachowaniem podziału na asortyment i komórkę przeznaczenia oznaczoną symbolem wskazanym przez Zamawiającego.
5.7.14. Bielizna skażona biologicznie, bielizna operacyjna, odzież ochronna oraz nakładki na mopy powinny być prane oddzielnie od pozostałej odzieży.
5.7.15. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli wypranej bielizny pod względem: czystości bielizny, czystości mikrobiologicznej, jakości prasowania.
5.7.16. Asortyment nienadający się do prania wodnego będzie czyszczony chemicznie.
5.7.17. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji drobnych napraw krawieckich (zszywanie, cerowanie, wymiana guzików, naprawa zamków itp.).
5.7.18. Załadunek prania brudnego z brudownika oraz rozładunek prania czystego we wskazanym przez Zamawiającego miejscu będzie wykonywane za pomocą wózków transportowych (za pomocą transporterów koszykowych z pokrowcami bakteriostatycznymi lub wózkami o pełnych ścianach).
Pozostałe informacje zostały zawarte w Rozdziale 5 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98311000-6 - Usługi odbierania prania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
98315000-4 - Usługi prasowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami oceny ofert z przypisaniem im odpowiednio wag:
1) Cena - 60% = 60 pkt
2) Termin rozpatrzenia reklamacji - 30% = 30 pkt
3) Rodzaj pralnicy – 10% = 10 pkt
Punkty oferty zsumowane wg wzoru:
Suma = C + R
gdzie:
Suma - suma punktów badanej oferty,
C - ilość punktów uzyskanych za kryterium CENA
T - ilość punktów uzyskanych za kryterium TERMIN ROZPATRZENIA REKLAMACJI
R - ilość punktów uzyskanych za kryterium RODZAJ PRALNICY
2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1) CENA
C = (C min / C of ) x 60 gdzie:
C min - cena najniższa spośród ocenianych ofert
C of - cena ocenianej oferty
C - liczba punktów za kryterium ceny
ceny w powyższym wzorze rozumiane są jako ceny brutto za realizację całości przedmiotu zamówienia;
maksymalna liczba punktów do uzyskania w kryterium CENA wynosi 60 pkt;
ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena brutto podana w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do SWZ;
punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny
2) TERMIN ROZPATRZENIA REKLAMACJI
Termin rozpatrzenia reklamacji z tytułu źle wypranego asortymentu, zagubienia, zniszczenia, uszkodzenia asortymentu
w procesie prania:
- do 2 dni roboczych od momentu zgłoszenia - ilość punktów - 30
- do 3 dni roboczych od momentu zgłoszenia - ilość punktów - 15
- do 4 dni roboczych od momentu zgłoszenia - ilość punktów - 0
maksymalna liczba punktów do uzyskania w niniejszym kryterium wynosi 30 pkt
maksymalną ilość punktów w zakresie tego kryterium otrzyma oferta Wykonawcy, który zaoferuje najkrótszy oceniany czas tj. do 2 dni roboczych od momentu telefonicznego zgłoszenia przez Zamawiającego.
jeżeli Wykonawca nie poda terminu rozpatrzenia reklamacji, Zamawiający przyjmie,
że składając ofertę Wykonawca oferuje najdłuższy dopuszczony termin rozpatrzenia reklamacji czyli do 4 dni roboczych od momentu telefonicznego zgłoszenia przez Zamawiającego i nie otrzyma punktów w kryterium „termin rozpatrzenia reklamacji.”
jeżeli Wykonawca poda w ofercie termin rozpatrzenia reklamacji powyżej 4 dni roboczych od momentu zgłoszenia, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 jako niezgodną z warunkami zamówienia.
ocenie w ramach kryterium podlegać będzie informacja podana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Kryterium to będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego w formularzu ofertowym terminu rozpatrzenia reklamacji
3) RODZAJ PRALNICY
Maksymalna liczba punktów do uzyskania w kryterium „Rodzaj pralnicy” wynosi 10 punktów. Punktacja zostanie przyznana w następujący sposób:
Przedmiot umowy prany w pralnicy tunelowej zakończonej wirówką, która stanowi wyposażenie pralni Wykonawcy
TAK – 10 pkt
NIE – 0 pkt
Wykonawca w formularzu ofertowym winien wskazać czy przedmiot umowy prany będzie w pralnicy tunelowej zakończonej wirówką. W przypadku braku wskazania żadnej odpowiedzi, Zamawiający uzna, iż wykonawca nie będzie realizował usługi prania w pralnicy tunelowej zakończonej wirówką i nie przyzna punktów w kryterium.
3. Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów łącznie ze wszystkich kryteriów i spełniająca pozostałe wymagania zamawiającego. Ocenę łączną oferty stanowi suma punktów uzyskanych w ramach poszczególnych kryteriów.
4. Oferta może uzyskać w kryteriach oceny ofert maksymalnie 100 punktów (100%), przy czym 1 pkt = 1%. Maksymalna liczba punktów w kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %. Zamawiający obliczy punkty liczbowo
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zaokrąglając zgodnie z zasadami matematycznymi.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin rozpatrzenia reklamacji
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rodzaj pralnicy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie prania, prasowania, czyszczenia, dezynfekcji oraz transportu bielizny szpitalnej obejmująca:
5.1.1. Pranie, dezynfekcję termiczno – chemiczną z zastosowaniem profesjonalnych środków piorąco – dezynfekcyjnych, płukania, suszenia, odplamiania, maglowania, prasowania;
5.1.2. Pranie i dezynfekcję bielizny skażonej biologicznie;
5.1.3. Segregację i pakowanie bielizny z podziałem asortymentowym;
5.1.4. Czyszczenie chemiczne (jeżeli jest wymagane przez asortyment);
5.1.5. Serwis krawiecki (zszywania, cerowania, przyszywania guzików, przyszywania troczków, naprawy zamków błyskawicznych, odplamiania itp.)
5.1.6. Odbiór i transport bielizny (brudnej i czystej) wraz z załadunkiem i rozładunkiem;
5.1.7. Prowadzenie dokumentacji zdawczo – odbiorczej.
5.2. Wspólny słownik zamówień: CPV:
98311000-6 – Usługi odbierania prania
98310000-9 – Usługi prania i czyszczenia na sucho
98315000-4 – Usługi prasowania
5.3. Opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
5.3.1. Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SWZ – z podziałem na dwa pakiety:
Pakiet nr 1 - Usługa w zakresie prania, prasowania, czyszczenia, dezynfekcji oraz transportu bielizny szpitalnej w siedzibie w Katowicach przy ul. Wita Stwosza 39-41;
Pakiet nr 2 - Usługa w zakresie prania, prasowania, czyszczenia, dezynfekcji oraz transportu bielizny szpitalnej w siedzibie w Częstochowie przy ul. Kopernika 38
5.3.2. Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 2 do SWZ
5.4. Formularz ofertowy stanowi treść oferty i nie podlega uzupełnieniu. Niezłożenie formularza ofertowego wywiedzie negatywne skutki dla Wykonawcy w postaci odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
5.5. Opis przedmiotu zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy należy odczytywać wraz
z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców.
5.6. Szacunkowa ilość bielizny została określona w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
5.7. Zobowiązania Wykonawcy:
5.7.1. Wykonawca posiada certyfikat systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 – w zakresie usług pralniczych oraz wdrożony system Analizy Ryzyka i Kontroli Skażenia Biologicznego (RABC/PN-EN 14065).
5.7.2. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną i materialną za jakość wykonywanych usług pralniczych oraz zgodność procesu pralniczego z wymogami sanitarnymi.
5.7.3. Preparaty stosowane do dezynfekcji i prania muszą posiadać wpis do Rejestru Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
5.7.4. Proces prania wykonywany będzie w zakresie temperatur 40oC – 90oC. (zgodnie z temperaturą określoną na metkach).
5.7.5. Proces termiczno – chemiczny dopuszczalny w zakresie temperatur opisanych w dokumentacji środka dezynfekcyjnego.
5.7.6. Preparaty muszą zapewniać pełne spektrum działania: B (bakterie), F (grzyby/yeasty), V (wirusy — w tym HIV, HBV), Tbc (prątki gruźlicy), S (spory, w tym Clostridioides difficile) — tzn. posiadać odpowiednie badania wg norm (np. EN 13727, EN 13624, EN 14476, EN 13704 / EN 17126 lub równoważne). Na wezwanie zamawiającego wymagane jest dostarczenie badań / certyfikatów potwierdzających skuteczność.
5.7.7. Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przedstawiać w terminie do 3 dni wyniki kontroli procesu prania w formie wydruków lub innego zapisu.
5.7.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia w każdym czasie kontroli pralni Wykonawcy
w celu zweryfikowania wymagań zarówno przed podpisaniem umowy jak i w trakcie jej realizacji.
5.7.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przekazywania do prania chemicznego odrębnie wskazanego asortymentu np. poduszki z pierza lub bieliznę i odzież z trudno usuwalnymi plamami.
5.7.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przekazywania do dezynfekcji komorowej odrębnie wskazanego asortymentu np. materace, podkłady, poduszki z pierza, koce itp.
5.7.11. Barierowa odzież operacyjna winna być prana zgodnie z instrukcją producenta odzieży przy użyciu wskazanych tam środków piorących lub równoważnych.
5.7.12. Bieliznę i odzież szpitalną skażoną/zakażoną Zamawiający będzie przekazywał wykonawcy w oddzielnych zamkniętych workach.
5.7.13. Wykonawca będzie dokonywał sortowania czystej bielizny i odzieży szpitalnej z zachowaniem podziału na asortyment i komórkę przeznaczenia oznaczoną symbolem wskazanym przez Zamawiającego.
5.7.14. Bielizna skażona biologicznie, bielizna operacyjna, odzież ochronna oraz nakładki na mopy powinny być prane oddzielnie od pozostałej odzieży.
5.7.15. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli wypranej bielizny pod względem: czystości bielizny, czystości mikrobiologicznej, jakości prasowania.
5.7.16. Asortyment nienadający się do prania wodnego będzie czyszczony chemicznie.
5.7.17. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji drobnych napraw krawieckich (zszywanie, cerowanie, wymiana guzików, naprawa zamków itp.).
5.7.18. Załadunek prania brudnego z brudownika oraz rozładunek prania czystego we wskazanym przez Zamawiającego miejscu będzie wykonywane za pomocą wózków transportowych (za pomocą transporterów koszykowych z pokrowcami bakteriostatycznymi lub wózkami o pełnych ścianach).
Pozostałe informacje zostały zawarte w Rozdziale 5 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98311000-6 - Usługi odbierania prania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
98315000-4 - Usługi prasowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami oceny ofert z przypisaniem im odpowiednio wag:
1) Cena - 60% = 60 pkt
2) Termin rozpatrzenia reklamacji - 30% = 30 pkt
3) Rodzaj pralnicy – 10% = 10 pkt
Punkty oferty zsumowane wg wzoru:
Suma = C + R
gdzie:
Suma - suma punktów badanej oferty,
C - ilość punktów uzyskanych za kryterium CENA
T - ilość punktów uzyskanych za kryterium TERMIN ROZPATRZENIA REKLAMACJI
R - ilość punktów uzyskanych za kryterium RODZAJ PRALNICY
2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1) CENA
C = (C min / C of ) x 60 gdzie:
C min - cena najniższa spośród ocenianych ofert
C of - cena ocenianej oferty
C - liczba punktów za kryterium ceny
ceny w powyższym wzorze rozumiane są jako ceny brutto za realizację całości przedmiotu zamówienia;
maksymalna liczba punktów do uzyskania w kryterium CENA wynosi 60 pkt;
ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena brutto podana w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do SWZ;
punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny
2) TERMIN ROZPATRZENIA REKLAMACJI
Termin rozpatrzenia reklamacji z tytułu źle wypranego asortymentu, zagubienia, zniszczenia, uszkodzenia asortymentu
w procesie prania:
- do 2 dni roboczych od momentu zgłoszenia - ilość punktów - 30
- do 3 dni roboczych od momentu zgłoszenia - ilość punktów - 15
- do 4 dni roboczych od momentu zgłoszenia - ilość punktów - 0
maksymalna liczba punktów do uzyskania w niniejszym kryterium wynosi 30 pkt
maksymalną ilość punktów w zakresie tego kryterium otrzyma oferta Wykonawcy, który zaoferuje najkrótszy oceniany czas tj. do 2 dni roboczych od momentu telefonicznego zgłoszenia przez Zamawiającego.
jeżeli Wykonawca nie poda terminu rozpatrzenia reklamacji, Zamawiający przyjmie,
że składając ofertę Wykonawca oferuje najdłuższy dopuszczony termin rozpatrzenia reklamacji czyli do 4 dni roboczych od momentu telefonicznego zgłoszenia przez Zamawiającego i nie otrzyma punktów w kryterium „termin rozpatrzenia reklamacji.”
jeżeli Wykonawca poda w ofercie termin rozpatrzenia reklamacji powyżej 4 dni roboczych od momentu zgłoszenia, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 jako niezgodną z warunkami zamówienia.
ocenie w ramach kryterium podlegać będzie informacja podana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Kryterium to będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego w formularzu ofertowym terminu rozpatrzenia reklamacji
3) RODZAJ PRALNICY
Maksymalna liczba punktów do uzyskania w kryterium „Rodzaj pralnicy” wynosi 10 punktów. Punktacja zostanie przyznana w następujący sposób:
Przedmiot umowy prany w pralnicy tunelowej zakończonej wirówką, która stanowi wyposażenie pralni Wykonawcy
TAK – 10 pkt
NIE – 0 pkt
Wykonawca w formularzu ofertowym winien wskazać czy przedmiot umowy prany będzie w pralnicy tunelowej zakończonej wirówką. W przypadku braku wskazania żadnej odpowiedzi, Zamawiający uzna, iż wykonawca nie będzie realizował usługi prania w pralnicy tunelowej zakończonej wirówką i nie przyzna punktów w kryterium.
3. Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów łącznie ze wszystkich kryteriów i spełniająca pozostałe wymagania zamawiającego. Ocenę łączną oferty stanowi suma punktów uzyskanych w ramach poszczególnych kryteriów.
4. Oferta może uzyskać w kryteriach oceny ofert maksymalnie 100 punktów (100%), przy czym 1 pkt = 1%. Maksymalna liczba punktów w kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %. Zamawiający obliczy punkty liczbowo
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zaokrąglając zgodnie z zasadami matematycznymi.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin rozpatrzenia reklamacji
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rodzaj pralnicy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
9.1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który spełni warunki zawarte w ustawie, oraz wymagania określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia wraz z załącznikami stanowiącymi integralną cześć SWZ.9.2. Warunki udziału w postępowaniu.
9.2.1. zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: brak warunku
9.2.2. uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: brak warunku
9.2.3. sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że posiada dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, ze wskazaniem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności oraz klauzulą obejmującą ryzyko przeniesienia chorób zakaźnych i zakażeń (w tym HIV oraz WZW) na sumę gwarancyjną minimum: 200.000,00zł. Wraz dowodem uiszczenia opłaty
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w zdaniu pierwszym wówczas wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
W przypadku wykazania się posiadaniem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w walucie innej niż PLN, przeliczenie tych wartości nastąpi po średnim kursie ogłoszonym przez NBP w dniu opublikowania ogłoszenia w DUUE. W przypadku gdy w tym dniu, NBP nie opublikuje tabeli kursów średnich, zamawiający przyjmie jako podstawę kurs z tabeli kursów średnich opublikowanych w dniu najbliższym po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w DUUE.
9.2.4. zdolność techniczna lub zawodowa:
Zamawiający będzie dokonywał oceny zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy na podstawie minimalnych warunków dotyczących doświadczenia, zarówno samych wykonawców, jak i osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia.
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże że:
a) pralnia, w której świadczona będzie usługa posiada pozytywną opinię sanitarną Państwowego Inspektora Sanitarnego w sprawie oceny pomieszczeń przeznaczonych na usługi pralnicze
w zakresie prania bielizny szpitalnej i posiada Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 - w zakresie usług pralniczych oraz posiada System Analizy Ryzyka i Kontroli Skażenia Biologicznego - RABC.
b) w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 (dwie) usługi (umowy) prania w ilości nie mniejszej niż 4 000 kg miesięcznie.
c) dysponuje co najmniej dwoma pojazdami do transportu brudnego i czystego asortymentu, posiadającymi aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzającą, że są one przystosowane do przewozu bielizny szpitalnej.