BZP: Usługa kompleksowej organizacji i obsługi krajowych i zagranicznych wizyt studyjnych
23.10.2025
2025/BZP 00493552/01
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
            Usługi
            Usługa kompleksowej organizacji i obsługi krajowych i zagranicznych wizyt studyjnych    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 691193682
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Adama Stanisława Naruszewicza 11
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-055
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wup@wup-rzeszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wuprzeszow.praca.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa kompleksowej organizacji i obsługi krajowych i zagranicznych wizyt studyjnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-895d208f-2db2-43b5-9d3e-8527257e9ebc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00493552
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00012015/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Organizacja wizyt studyjnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Krajowy Program Odbudowy i Zwiększenia Odporności, w ramach przedsięwzięcia pn. „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-895d208f-2db2-43b5-9d3e-8527257e9ebc3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-895d208f-2db2-43b5-9d3e-8527257e9ebc
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej:
1.	Zamawiający wskazuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami będzie się odbywać przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. 
2.	Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. 
3.	Postępowanie można wyszukać ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”) posługując się prawidłowym Identyfikatorem postępowania (ID) na Platformie e-Zamówienia. 
4.	Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. 
5.	Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. 
6.	Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie Platformy (http://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin#regulamin-serwisu).
7.	Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
8.	Dokumenty elektroniczne składane w postępowaniu podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
9.	Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. 
10.	Szczegółowe zasady dotyczące:
10.1.	Sposobu komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert) zostały zawarte w Rozdziale 15 Specyfikacji Warunków Zamówienia;
10.2.	Opisu sposobu przygotowania oraz składania oferty zostały zawarte w Rozdziale 16 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w Rozdziale 28 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WO-ZP.2310.31.2025.ASU
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
            1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowej organizacji i obsługi krajowych i zagranicznych wizyt studyjnych dla 27 uczestników (20 członków Wojewódzkiego Zespołu Koordynacji oraz 7 przedstawicieli Zamawiającego). W ramach realizacji planowanych wizyt studyjnych Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia transportu, zakwaterowania, wyżywienia, programu merytorycznego oraz usług dodatkowych (takich jak przewodnicy, tłumacz, system tourguide, materiały informacyjne).
2.	Usługa polega na kompleksowej organizacji i obsłudze wizyt studyjnych w II obszarach:
2.1	OBSZAR I
2.1.1	pięciodniowa zagraniczna wizyta studyjna do Szwajcarii dla 27 uczestników,
2.1.2	pięciodniowa zagraniczna wizyta studyjna do Finlandii dla 27 uczestników,
2.2	OBSZAR II
2.2.1	dwudniowa krajowa wizyta studyjna na Pomorze dla 27 uczestników,
2.2.2	dwudniowa krajowa wizyta studyjna na Dolny Śląsk dla 27 uczestników,
2.2.3	dwudniowa krajowa wizyta studyjna na Śląsk dla 27 uczestników,
2.2.4	dwudniowa krajowa wizyta studyjna na Warmię dla 27 uczestników,
2.2.5	dwudniowa krajowa wizyta studyjna na Wielkopolskę dla 27 uczestników.
3.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik Nr 1 do SWZ.        
4.2.6.) Główny kod CPV: 79952000-2 - Usługi w zakresie organizacji imprez
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
55120000-7 - Usługi hotelarskie w zakresie spotkań i konferencji
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
55110000-4 - Hotelarskie usługi noclegowe
60140000-1 - Nieregularny transport osób
66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 3. Sposób oceny ofert w poszczególnych kryteriach – punkty zostaną przyznane na podstawie informacji zawartych w Formularzu ofertowym
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: 2.2 standard hotelu
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: liczba ośrodków Lifelong Learning (LLL) w Szwajcarii
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: liczba ośrodków Lifelong Learning (LLL) w Finlandii
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: aspekty społeczne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. zdolności technicznej lub zawodowej, tzn. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
1.1 w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie usługi polegające na kompleksowej organizacji i obsłudze zagranicznych wizyt studyjnych trwających nie krócej niż 3 dni, dla grupy nie mniejszej niż 10 osób (każda z wizyt) oraz co najmniej dwie usługi polegające na kompleksowej organizacji i obsłudze krajowych wizyt studyjnych trwających nie krócej niż 2 dni, dla grupy nie mniejszej niż 10 osób (każda z wizyt).
Przez jedną usługę Zmawiający rozumie realizację jednej usługi w ramach jednej umowy lub zamówienia, na rzecz jednego podmiotu.
1.2 skieruje do realizacji zamówienia publicznego tj. wizyty studyjnej zagranicznej osoby, tj.:
1) opiekun merytoryczny (Moderator), który posiada w okresie ostatnich siedmiu lat przed upływem terminu składania ofert doświadczenie w zakresie pełnienia funkcji opiekuna merytorycznego (Moderatora) podczas co najmniej trzech wizyt studyjnych zagranicznych, dla grupy minimum 10 osób.
2) pilot, który posiada w okresie ostatnich siedmiu lat przed upływem terminu składania ofert doświadczenie w zakresie pełnienia funkcji pilota podczas co najmniej trzech wizyt studyjnych zagranicznych, dla grupy minimum 10 osób.
3) Tłumacz, który posiada w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert doświadczenie w zakresie pełnienia funkcji tłumacza podczas co najmniej trzech wizyt studyjnych zagranicznych.
1.3 skieruje do realizacji zamówienia publicznego tj. wizyty studyjnej krajowej osobę, która będzie pełniła funkcję opiekuna wizyty studyjnej (Moderator), który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert prawidłowo zrealizował co najmniej trzy wizyty studyjne, obejmujące zarówno sferę organizacyjną, jak i merytoryczną. Każde z tych wydarzeń obejmowało zapewnienie uczestnikom (części lub wszystkim): transportu, noclegów, wyżywienia, materiałów konferencyjnych, organizacji i obsługi przebiegu spotkań. Spotkania odbywały się w obszarze: edukacji i/lub współpracy z przemysłem i/lub innowacji.