BZP: Rewitalizacja terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. Broniewskiego
23.10.2025
2025/BZP 00493747/01
Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Bielany
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. Broniewskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Bielany
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01525964000041
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: S. Żeromskiego 29
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-882
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: +48 22 4434820
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bielany.zamowienia@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rewitalizacja terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. Broniewskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8c6c4c15-6cfc-4045-9693-7701814d375a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00493747
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018143/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Rewitalizacja terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul.Broniewskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Przekazywanie ofert, w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
2. Niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne, które musi spełniać komputer Wykonawcy:
Wykonawcy:
• Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s na komputer;
• Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej
przeglądarki internetowej;
• Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
• Włączona obsługa JavaScript;
• Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf;
3. Dopuszczalne wielkości i formaty przesyłanych danych:
• Wielkość pojedynczego pliku zamieszczanego w systemie nieprzekraczająca 2 GB;
• Dopuszczalne formaty plików: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg,
wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL,
XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
4. Kodowanie i czas odbioru danych:
• Plik załączony i zapisany przez Wykonawcę, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość
otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert;
• Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego
serwera synchronizowanego z Głównym Urzędem Miar, który udostępnia poprzez Internet usługę umożliwiającą synchronizację
czasu w systemach komputerowych z czasem urzędowym obowiązującym w Polsce.
5. Wymagania sprzętowo-aplikacyjne w zakresie podpisywania ofert:
1) W przypadku składania oferty w formie elektronicznej (podpisywania dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym),
Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie kwalifikowanego podpisu
elektronicznego:
• Przeglądarka internetowa Microsoft Edge, Chrome, Firefox w wersji wspieranej przez producenta. Rekomendowaną przeglądarką
do złożenia oferty podpisanej Kwalifikowanym Podpisem Elektronicznym jest Firefox w wersji wpieranej przez producenta.
• Uruchomienie oprogramowania do składania podpisu wymaga również zainstalowania Java (licencja EPL) w wersji OpenJDK 8 lub
Java (licencja Oracle) w wersji 1.8.0_202 32 bitowej oraz 64 bitowej, pozwalające na przyjmowanie przez użytkownika sesyjnych
plików cookie oraz obsługującej szyfrowanie. Konieczne jest również dodanie adresu witryny platformy eZamawiający
(ezamawiający.pl) do wyjątków (exception site list) w Javie. Uwaga: wymaga to uprawnień administracyjnych na komputerze.
• Zainstalowanie dedykowanego komponentu Szafir SDK oraz aplikację Szafir Host, który odpowiada za obsługę funkcjonalności
podpisu elektronicznego w platformie eZamawiający (aplikacja dostępna do pobrania z poziomu Systemu).
• Przed uruchomieniem platformy eZamawiający, w pierwszej kolejności podłącz czytnik z kartą kryptograficzną do komputera.
Informacje dotyczące odpowiedniego przygotowania stanowiska znajdują się na stronie:
https://oneplace.marketplanet.pl/przygotuj-stanowisko-pc-wykonujac-ponizsze-kroki
Prawidłowość konfiguracji stanowiska do złożenia oferty zaleca się zweryfikować po zalogowaniu do OnePlace, po kliknięciu
przycisku „SPRAWDŹ PODPIS”.
2) W przypadku składania oferty w postaci elektronicznej (podpisywania dokumentów podpisem osobistym), wykonawca musi
posiadać:
• E-dowód osobisty osoby składającej ofertę w Systemie;
• Włączona w przeglądarce opcja obsługi JavaScript;
• Zainstalowane na komputerze środowisko uruchomieniowe ORACLE JAVA (...)
Z uwagi na ograniczaną ilość znaków w tym polu pozostałe informacje w Rozdziale V pkt 21 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH (NA PODSTAWIE PRZEPISU PRAWA)
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe, by mogła/mógł Pani/Pan załatwić sprawę w Urzędzie m.st. Warszawy. Mogą być
przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą profilowane.
Kto administruje moimi danymi?
• Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie m.st. Warszawy jest Prezydent m.st. Warszawy, z
siedzibą w Warszawie (00-950), Pl. Bankowy 3/5.
• Na pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych, a także o przysługujące Pani/Panu prawa odpowie
Inspektor Ochrony Danych w Urzędzie m.st. Warszawy. Proszę je wysłać na adres: iod@um.warszawa.pl.
Dlaczego moje dane są przetwarzane?
• Wynika to bezpośrednio z konkretnego przepisu prawa, tj. ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz
aktów wykonawczych do niej wydanych; ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, lub jest niezbędne do wykonania
zadania w interesie publicznym albo w ramach sprawowania władzy publicznej.
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach: ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego.
• Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe. Jeśli Pani/Pan tego nie zrobi, nie będziemy mogli zrealizować
Pana/Pani sprawy (Chyba że szczegółowe przepisy prawa stanowią inaczej).
Jak długo będą przechowywane moje dane?
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas wymagany przepisami prawa, tj. czas prowadzonego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego.
Potem, zgodnie z przepisami, dokumenty trafią do archiwum zakładowego.
Kto może mieć dostęp do moich danych?
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a) podmioty, którym Administrator powierzy przetwarzanie danych osobowych, w szczególności:
• podmioty świadczące na rzecz Urzędu m.st. Warszawy usługi informatyczne, pocztowe;
• podmiot Platforma Aukcyjna Marketplanet;
b) organy publiczne i inne podmioty, którym Administrator udostępni dane osobowe na podstawie przepisów prawa;
Jakie mam prawa w związku z przetwarzaniem moich danych?
• Ma Pani/Pan prawo do:
1. dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania kopii tych danych;
2. żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych;
3. żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
• dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane, lub w inny sposób przetwarzane;
• nie ma podstawy prawnej do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych;
• wniosła Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania;
• Pani/Pana dane przetwarzane są niezgodnie z prawem;
• Pani/Pana dane muszą być usunięte, by wywiązać się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa.
4. żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
• zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją;
• dane przetwarzane są w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy
publicznej powierzonej Administratorowi, z wyjątkiem sytuacji, w której Administrator wykaże istnienie ważnych prawnie
uzasadnionych podstaw do przetwarzanie danych osobowych, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane
dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
6. Wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem
przetwarzaniu w Urzędzie m.st. Warszawy Pani/Pana danych osobowych.
• Nie przysługuje Pani/Panu prawo do przenoszenia danych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UD-III-WZP.271.51.2025.MMA
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. Broniewskiego.
2. Lokalizacja (adres):
Inwestycja w momencie projektowania była zlokalizowana na części działki ewidencyjnej nr 1/3 i części działki ewidencyjnej nr 3 w obrębie 7-06-03 położonych w Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy. Następnie został dokonany nowy podział geodezyjny dla celów wyodrębnienia działek dla celów dzierżawy ich przez dzielnicę Bielany od Skarbu Państwa i obecnie inwestycja jest zlokalizowana na działkach ew. 1/7, 1/6 i 7/1 z obrębu 7-06-03 (zostało to zapisane w decyzji pozwolenia na budowę z 22 lipca 2025 r. Decyzja Nr 124/BIE/PB/2025).
3. Zakres prac, w szczególności obejmuje:
Zagospodarowaniu terenu pod nowe targowisko obejmujące m.in.:
- Ustawienie 27 pawilonów handlowych oraz jednego pawilonu sanitarnego,
- Podłączenie pawilonów do instalacji wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej,
- Wykonane: oświetlenia zewnętrznego, podziemnych pojemników na odpady,
- Drogi. W tym wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu i jego wdrożenie,
- Małą architekturę: kosze, ławki, stojaki na rowery,
- Zieleń: wysoka i niska w donicach,
- Pergole i elementy ażurowe konstrukcyjne na fundamentach.
Przy pracach w zakresie zieleni uwzględnić wymagania odnośnie obowiązujących przepisów, w tym standardów wynikających z Zarządzenia nr 1911/2022 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z 30 grudnia 2022 r. w sprawie przyjęcia Standardu ochrony zieleni w procesach inwestycyjnych na terenie m.st. Warszawy.
Zadanie inwestycyjne jest finansowane z Programu Ogólnomiejskiego – Centra Lokalne (CLOK).
4. Informacje dodatkowe .
Zgodnie z postanowieniami projektowanych postanowień umowy realizacja prac i płatność nastąpi etapami:
Etap I:
1. Przygotowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz innych dokumentów wymienionych w umowie.
2. Przejęcie i przygotowanie placu budowy. Zabezpieczenie terenu i przygotowanie pod budowę.
3. Prace rozbiórkowe i wywóz gruzu.
4. Wycinka zieleni.
Etap II:
1. Wytyczenie geodezyjne w terenie.
2. Wykonanie prac ziemnych pod instalacje: wodne, kanalizacyjne, kanalizacji deszczowej, instalacji elektrycznej.
3. Wykonanie prac ziemnych pod fundamentowanie elementów konstrukcyjnych oraz pod drogi i ich odwodnienie.
Etap III:
1. Wykonanie fundamentów.
2. Montaż instalacji wodnej.
3. Montaż instalacji kanalizacji.
4. Montaż instalacji i wyposażenia kanalizacji deszczowej.
5. Montaż instalacji elektrycznej.
Etap IV:
1. Roboty ziemne drogowe i podbudowy.
2. Montaż pawilonów.
3. Elementy stalowe konstrukcyjne.
4. Pojemniki podziemne na odpady.
Etap V:
1. Podłączenie pawilonów do instalacji wodociągowej, kanalizacyjnej i elektrycznej.
2. Tablice rozdzielcze.
3. Montaż oświetlenia.
Etap VI:
1. Nawierzchnie dróg.
2. Montaż małej architektury: ławki, donice, trejaże na pnącza, kosze na śmieci, stojaki na rowery.
3. Ogrodzenie.
Etap VII:
1. Nasadzenia.
2. Elektryczne doposażenie pawilonów.
3. Organizacja ruchu.
4. Prace kontrolne pomiarowe.
5. Dostępność dla osób niepełnosprawnych
Przedmiot zamówienia ma być dostosowany do potrzeb wszystkich użytkowników obiektu w tym przystosowany do poruszania się osób niepełnosprawnych. Musi spełniać wymagania odnośnie obowiązujących przepisów, w tym standardów wynikających z Zarządzenia nr 1682/2017 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 23 października 2017 r. w sprawie tworzenia na terenie miasta stołecznego Warszawy dostępnej przestrzeni, w tym infrastruktury dla pieszych ze szczególnym uwzględnieniem osób o ograniczonej mobilności i percepcji zmienionego zarządzeniami Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy nr 291/2018 z dnia 23 lutego 2018 r., nr 1783/2022 z dnia 1 grudnia 2022 r. i nr 682/2023 z dnia 11 kwietnia 2023 r. oraz załącznikami do tego zarządzenia: „Standardy dostępności dla miasta stołecznego Warszawy” zwane dalej „Standardami dostępności”, stanowiące załącznik nr 1 do zarządzenia; „Standardy projektowe i wykonawcze infrastruktury dla pieszych w mieście stołecznym Warszawie” zwane dalej „Standardami infrastruktury dla pieszych”, stanowiące załącznik nr 2 do zarządzenia.
W dokumentacji projektowej zapewniono warunki dostępności dla osób niepełnosprawnych.
6. Klauzule społeczne
Zamawiający przewiduje wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych, które zostały zawarte w Projektowanych postanowieniach umowy – stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:
• Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do jej treści – stanowiące Załącznik nr 2 do SWZ;
• Projekt budowy tymczasowego zespołu budynków handlowo-usługowych z wewnętrznym układem komunikacyjnym i miejscami postojowymi w ramach projektu rewitalizacji terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. W Broniewskiego w dzielnicy Bielany m. st. Warszawy – stadium: Projekt architektoniczno-budowlany, branża architektura – stanowiących Załącznik nr 9 do SWZ;
• Projekt budowy tymczasowego zespołu budynków handlowo-usługowych z wewnętrznym układem komunikacyjnym i miejscami postojowymi w ramach projektu rewitalizacji terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. W Broniewskiego w dzielnicy Bielany m. st. Warszawy – stadium: Projekt techniczny, branża konstrukcyjna – stanowiących Załącznik nr 10 do SWZ;
• Projekt budowy tymczasowego zespołu budynków handlowo-usługowych z wewnętrznym układem komunikacyjnym i miejscami postojowymi w ramach projektu rewitalizacji terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. W Broniewskiego w dzielnicy Bielany m.st. Warszawy – stadium: Projekt zieleni oraz elementów małej architektury, branża architektura krajobrazu – stanowiących Załącznik nr 11 do SWZ;
• Projekt rewitalizacji terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. W Broniewskiego w dzielnicy Bielany m st. Warszawy – stadium: Projekt architektoniczno-budowlany, branża drogowa – stanowiących Załącznik nr 12 do SWZ;
• Projekt rewitalizacji terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. W Broniewskiego w dzielnicy Bielany m.st. Warszawy – stadium: Projekt wykonawczy, branża drogowa – stanowiących Załącznik nr 13 do SWZ;
• Projekt budowy tymczasowego zespołu budynków handlowo-usługowych z wewnętrznym układem komunikacyjnym i miejscami postojowymi w ramach projektu rewitalizacji terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. W Broniewskiego w dzielnicy Bielany m.st. Warszawy – stadium: Projekt techniczny, branża sanitarna – stanowiących Załącznik nr 14 do SWZ;
• Projekt rewitalizacji terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. W Broniewskiego w dzielnicy Bielany m. st. Warszawy – stadium: Projekt wykonawczy, branża sanitarna – stanowiących Załącznik nr 15 do SWZ;
• Projekt budowy tymczasowego zespołu budynków handlowo-usługowych z wewnętrznym układem komunikacyjnym i miejscami postojowymi w ramach projektu rewitalizacji terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. W Broniewskiego w dzielnicy Bielany m.st. Warszawy – stadium: Projekt techniczny, branża elektryczna - instalacje – stanowiących Załącznik nr 16 do SWZ;
• Projekt budowy tymczasowego zespołu budynków handlowo-usługowych z wewnętrznym układem komunikacyjnym i miejscami postojowymi w ramach projektu rewitalizacji terenu wraz z zielenią pod targowisko przy ul. W Broniewskiego w dzielnicy Bielany m. st. Warszawy – Projekt stałej organizacji ruchu – stanowiących Załącznik nr 17 do SWZ;
• Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, branża architektura – stanowiących Załącznik nr 18 do SWZ;
• Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, branża konstrukcyjna – stanowiących Załącznik nr 19 do SWZ;
• Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, instalacje sanitarne – stanowiących Załącznik nr 20 do SWZ;
• Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, instalacje elektroenergetyczne i oświetlenia zewnętrznego (Załącznik nr 21 do SWZ);
• Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, roboty drogowe (Załącznik nr 22 do SWZ);
• Przedmiary robót (będące dokumentem pomocniczym przy wycenie oferty) Załącznik nr 23 do SWZ) .
W przypadku wystąpienia ewentualnych rozbieżności lub niezgodności pomiędzy poszczególnymi dokumentami wchodzącymi w skład dokumentacji, dokumentem wiodącym jest Projekt.
Przedmiotowa dokumentacja może być wykorzystywana wyłącznie na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i nie może służyć żadnym innym celom.
UWAGA !
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia, tj. Projektach i Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (STWiOR), o których mowa powyżej odniósł się do norm. W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie nieodpowiadające wprost normom referencyjnym opisanym w ww. Projektach i Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (STWiOR), wówczas na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 ustawy PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
W takim przypadku dokumenty przedmiotowe, o których mowa w pkt 26.2.2 lit. a) SWZ Wykonawca składa wraz z ofertą.
8. Termin realizacji zamówienia.
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie 400 dni od dnia podpisania umowy.
Uwaga!
Zamawiający przewiduje realizację zamówienia w siedmiu etapach.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45111213-4 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 400 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oceniane będą wyłącznie oferty nie odrzucone.
2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie stosował niżej opisane kryteria.
3. Przy ocenie ofert wartość wagowa wyrażona w procentach będzie wyrażona w punktach (1% = 1 pkt). Punkty w ramach kryteriów oceny ofert przyznane zostaną do 2 miejsca po przecinku (według zasad matematyki, to znaczy z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku).
4. Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w zakresie każdego kryterium.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi za wady na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi za wady na prace zieleniarskie
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Zatrudnienie osoby/-ób młodocianej/-ych, która/e będzie/będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Zatrudnienie osoby/-ób niepełnosprawnej/-ych, która/e będzie/będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1 Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie dookreśla warunku udziału w postępowaniu.
1.2 Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie dookreśla warunku udziału w postępowaniu.
1.3 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Wykonawca musi wykazać, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe – w wysokości co najmniej 2 000 000,00 zł.
1.4 Zdolności technicznej lub zawodowej
1) dotyczącej doświadczenia Wykonawcy:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał (zakończył) co najmniej:
a) jedną robotę budowlaną (zadanie) obejmującą swym zakresem wykonanie budowy* lub/i przebudowy* (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. -Prawo budowlane*) - drogi* (w rozumieniu ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. -Prawo o ruchu drogowym*) o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. brutto;
b) jedną robotę budowlaną (zadanie) obejmującą swym zakresem wykonanie budowy* lub/i przebudowy* (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. -Prawo budowlane*) -przyłącza do sieci energetycznej o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł. brutto;
c) jedną robotę budowlaną (zadanie) obejmującą swym zakresem wykonanie budowy* lub/i przebudowy* (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. -Prawo budowlane*) -przyłącza do sieci wodno-kanalizacyjnej o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł. brutto.
Uwaga!
1. Możliwe jest łącznie doświadczenia w różnych konfiguracjach – w zakresie warunków określonych w pkt 16.4 ppkt 1) lit. a), b), c) SWZ – pod warunkiem, iż wykazana/e roboty budowlane – zrealizowane były z zachowaniem wymogów zawartych w poszczególnych warunkach udziału w postepowaniu.
2. Wykonawca nie może uwzględnić w wymaganych warunkiem wartościach kosztów wykonania dokumentacji projektowej, jeżeli umowa była realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
3. W przypadku, gdy wartość zamówienia (umowy) wyrażona jest w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia wartości wykonanego zamówienia w innej walucie na złote polskie – na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego, obowiązującego na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
2) dotyczącej osób:
a) Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje co najmniej osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydanymi na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane lub odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących przepisów – lub odpowiednie wydane obywatelom innych Państw, z zastrzeżeniem art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, które Wykonawca skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności co najmniej jedną osobą:
i) do sprawowania funkcji kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
ii) do sprawowania funkcji kierownika robót elektrycznych posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
iii) do sprawowania funkcji kierownika robót sanitarnych posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
b) Wykonawca musi wykazać, że dysponuje co najmniej jedną osobę do sprawowania funkcji kierownika robót zieleniarskich posiadającego tytuł Inspektora Nadzoru Terenów Zieleni.
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art.58 ustawy. W myśl art.117 ust. 3 ustawy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane/usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.
Zgodnie z art.117 ust. 4 ustawy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z Ofertą oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (sporządzone wg wzoru określonego w Załączniku nr 4 do SWZ).
3. Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, może polegać na zdolnościach zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane/usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W takim przypadku Wykonawca składa wraz z Ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (sporządzone wg wzoru określonego w Załączniku nr 5 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający – przed wyborem najkorzystniejszej oferty – z zastrzeżeniem art.274 ust. 4 ustawy, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych wskazanych w Załączniku nr 1 do SWZ (pozycje „na wezwanie”):
Oświadczenie (sporządzone wg wzoru określonego w Załączniku nr 6 do SWZ) – o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w pkt 15.1, 15.2, 15.3 SWZ na poniższych zasadach:
a) składa Wykonawca;
b) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, ww. oświadczenie składa każdy z tych Wykonawców;
c) w przypadku polegania na zdolnościach zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia wraz z własnym oświadczeniem, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający – przed wyborem najkorzystniejszej oferty – z zastrzeżeniem art.274 ust. 4 ustawy, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych wskazanych w Załączniku nr 1 do SWZ (pozycje „na wezwanie”):
składa:
a) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiąc przed jej złożeniem;
b) Wykaz robót budowlanych (sporządzony wg wzoru określonego w Załączniku nr 7 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załącza dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
c) Wykaz osób (sporządzony wg wzoru określonego w Załączniku nr 8 do SWZ) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za:
- kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich uprawnień,
- za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W przypadku, gdy Wykonawca oferuje rozwiązania nieodpowiadające wprost normom referencyjnym opisanym w opisie przedmiotu zamówienia tj. Projektach i Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (STWiOR) - do Oferty dołącza się w formie określonej w Załączniku nr 1 do SWZ przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w poniższej lit.a), a mianowicie:a) Zamawiający wymaga udowodnienia w Ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 ustawy PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
UWAGA!
W Formularzu - „Uszczegółowienie Formularza ofertowego”, o którym mowa w pkt 26.1. SWZ, Zamawiający wymaga wskazania przez Wykonawcę – czy oferuje rozwiązania odpowiadające wprost normom referencyjnym opisanym w opisie przedmiotu zamówienia tj. Projektach i Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (STWiOR);
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert – w wysokości: 130 000,00 zł (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art.58 ustawy. W myśl art.117 ust. 3 ustawy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane/usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.Zgodnie z art.117 ust. 4 ustawy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z Ofertą oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (sporządzone wg wzoru określonego w Załączniku nr 4 do SWZ).
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie okoliczności, o których mowa w pkt 15.1, 15.2, 15.3 SWZ.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie z art. 125 ust.1 ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza wstępnie brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z tych Wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej, w postaci aneksu do umowy i muszą być akceptowane przez obie umawiające się strony.2. Umowa może zostać zmieniona w przypadkach określonych w art. 455 PZP, a także w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności przedstawionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1) Konieczność zmiany sposobu spełnienia świadczenia (roboty zamienne nie powodujące rozszerzenia przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu określonego w SWZ oraz wynikającego z treści oferty) - w szczególności:
a) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
b) konieczność wprowadzenia przez Zamawiającego zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
c) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
d) konieczność zmiany materiałów lub urządzeń, w sytuacji ich niedostępności na rynku spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów bądź urządzeń.
Przypadki opisane w pkt 1) muszą być sprawdzone i potwierdzone przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego;
2) zmiany zakresu części zamówienia, których wykonanie zostanie powierzone podwykonawcom;
3) zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotycząca podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu – pod warunkiem, że Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia oraz iż brak jest podstaw wykluczenia tego podmiotu (Podwykonawcy);
4) zmiana podwykonawcy lub udziału podwykonawcy w realizacji zamówienia, będzie dopuszczalna jedynie na wniosek Wykonawcy uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, za zgodą Zamawiającego w formie pisemnej pod rygorem nieważności;
5) zmiany terminów realizacji każdego z etapów przedmiotu umowy ustalonego w § 2 umowy – terminy te mogą ulec przedłużeniu, jednak nie dłużej niż czas trwania okoliczności opisanych poniżej, w następujących sytuacjach:
a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, bądź w wyniku np. zmiany przepisów, które wejdą w życie na etapie realizacji robót, bądź innych sytuacji za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca,
b) wstrzymanie robót z przyczyn nie wynikających z winy stron niniejszej umowy,
c) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
d) wystąpienie robót zamiennych, o których mowa w pkt 1), wpływających na zmianę terminu wykonania umowy,
e) konieczność wykonania robót dodatkowych, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 3) PZP, wpływających na zmianę terminu wykonania umowy,
UWAGA. Z uwagi na ograniczenia co do ilości znaków, pełny zakres zmian umowy zawarty został w załączniku nr 2 do SWZ - Projektowanych postanowień umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-12 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-12 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. c.d. informacji z SEKCJI V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW:Dodatkowo Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
- w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z przesłanek określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Osoby uprawnione do komunikowania się z Wykonawcami:
• Mariola Malec - Główny Specjalista w Wydziale Zamówień Publicznych