BZP: Zakup paliw do samochodów służbowych w systemie sprzedaży bezgotówkowej
28.10.2025
2025/BZP 00500104/01
Województwo Pomorskie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup paliw do samochodów służbowych w systemie sprzedaży bezgotówkowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Pomorskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191674836
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Okopowa 21/27
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-810
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pomorskie.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.pomorskie.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5832505902
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Okrąg 1B
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-871
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@womp.gda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.womp.gda.pl/
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
W ramach udzielonego pełnomocnictwa Województwo Pomorskie upoważnione jest w szczególności do reprezentowania
Zamawiających w postepowaniu, wykonywania obowiązków kierownika Zamawiającego, wykonywania wszelkich czynności
niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia postępowania w tym czynności podejmowanych w postępowaniu odwoławczym.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup paliw do samochodów służbowych w systemie sprzedaży bezgotówkowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-33949cc6-a521-44e7-b6c6-80637da418cc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00500104
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00026867/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.14 Zakup paliw samochodowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pomorskie3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pomorskie
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej.
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane winny być za pośrednictwem Platformy zakupowej za pomocą formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
4. Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: zamowienia@pomorskie.eu.
5. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej. Informacje, zawiadomienia, zmiany, odpowiedzi - zamawiający będzie zamieszczał na Platformie zakupowej. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej do konkretnego wykonawcy na adres mailowy wskazany w ofercie Wykonawcy.
6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości przesłanych przez zamawiającego, bezpośrednio na Platformie zakupowej oraz na poczcie elektronicznej – adresie wskazanym w ofercie, przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
7. Zamawiający wskazuje niezbędne wymagania techniczne umożliwiające pracę na Platformie zakupowej, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 256 kb/s,
2) przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji,
z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”.
Ponadto Zamawiający informuje, że występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty lub wniosku do ilości 10 plików lub spakowanych folderów (pliki można spakować programem do archiwizacji np. 7-Zip) przy maksymalnej wielkości 150 MB.
8. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z Platformy zakupowej określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej Platformy pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się
z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.
10. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy zakupowej, dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy zakupowej znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcjePozostałe informacje zawarte na Platformie, a nie dotyczące technicznego z niej korzystania, nie są wiążące dla Wykonawców.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016 r., str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Województwa Pomorskiego
z siedzibą przy ul. Okopowej 21/27, 80-810 Gdańsk, tel. 58 326 87 58 adres e-mail: zamowienia@pomorskie.eu
2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD): e-mail: iod@pomorskie.eu
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania i udzieleniu zamówienia, prowadzenia dokumentacji księgowo-podatkowej, archiwizacji danych, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
4. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
1) ustawa z 11.9.2019 r. – Prawo zamówień publicznych;
2) ustawa z 27.8.2009 r. o finansach publicznych;
3) ustawa z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
4) art. 6 pkt.1 lit. c RODO
– przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
5. Odbiorca lub kategorie odbiorców: podmioty upoważnione na podstawie zawartych umów powierzenia oraz uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa, w szczególności osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art. 74–76 ustawy Pzp. Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególna kategoria danych).
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia obowiązującego nas okresu archiwizacji.
7. Posiada Pani/Pan prawo:
1) żądania dostępu do danych; w przypadku, gdy wykonanie tego obowiązku wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może, zgodnie z art. 75 ustawy Pzp, żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
2) żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych; zgodnie z art. 76 ustawy Pzp wykonanie tego obowiązku nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
3) usunięcia danych w przypadku, gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, lub w inny sposób przetwarzane;
4) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; zgodnie z art. 74 ust. 3 PZP wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenie postępowania o udzielenie zamówienia.
8. Przysługuje Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-913 Warszawa.
9. Pani/Pana dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
11. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z PZP.
12. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAZ-Z.272.80.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup paliw ciekłych, usług ładowania samochodów elektrycznych oraz usług pozapaliwowych dostarczonych przez Wykonawcę przy pomocy kart flotowych na potrzeby eksploatacji samochodów służbowych Zamawiającego:
a) tankowanie pojazdów – bezgotówkowy zakup benzyny bezołowiowej Pb95 oraz oleju napędowego ON
b) ładowanie pojazdów elektrycznych w punktach ładowania (DC o mocy ≥ 40kW) dostępnych na stacjach Wykonawcy. Rozliczenia płatności za ładowanie będą dokonywane przy użyciu kart flotowych,
c) realizowanie płatności bezgotówkowych za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad na terenie Polski dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.
Przedmiot zamówienia wskazany powyżej w lit. a – c polega na sukcesywnym jego zakupie w systemie sprzedaży bezgotówkowej dla Województwa Pomorskiego (Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego oraz Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy).
2. Zamówienie obejmuje bezgotówkowy zakup benzyny bezołowiowej Pb 95 oraz oleju napędowego ON, ładowania samochodów elektrycznych w punktach dostępnych na stacjach Wykonawcy, na terenie całego kraju oraz realizowanie płatności bezgotówkowych za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad na terenie Polski w terminie 12 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednakże nie wcześniej niż od dnia 5 grudnia 2025 roku, albo do wyczerpania kwoty określonej w § 3 ust. 5 wzoru umowy stanowiącej załącznik nr 1 do SWZ – w zależności, które z tych wydarzeń nastąpi jako pierwsze. W związku z tym, że ilość zamówionych dostaw uzależniona jest od bieżących potrzeb Województwa Pomorskiego, zamawiający zastrzega, że ilości podane w SWZ są ilościami szacunkowymi, podanymi w celu prawidłowego określenia maksymalnej wartości zamówienia. Z uwagi na to, podane ilości mogą ulec zmianie (mogą ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu), wynagrodzenie Wykonawcy będzie płatne wg rzeczywistych ilości zakupionych przez Zamawiającego. Zgodnie z § 3 ust. 5 wzoru umowy stanowiącej załącznik nr 1 SWZ łączna wartość przedmiotu zamówienia wskazana w ofercie Wykonawcy jest jednocześnie maksymalnym wynagrodzeniem brutto, jakie Wykonawca może otrzymać.
W całym okresie realizacji zamówienia Zamawiający przewiduje zakup:
a) benzyny bezołowiowej Pb 95 – 40 000 litrów,
b) oleju napędowego ON – 10 540 litrów
c) ładowanie pojazdów elektrycznych Zamawiającego w punktach ładowania
DC o mocy ≥ 40kW dostępnych na stacjach Wykonawcy rozliczane przy użyciu kart flotowych – 2 000 kWh
d) realizowanie płatności bezgotówkowych za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad na terenie Polski dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – przy czym wysokość środków zabezpieczona przez Zamawiającego na ten cel wynosi 10 000,00 zł brutto
w tym:
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego :
a) benzyna bezołowiowa Pb 95 – 40 000 litrów
b) olej napędowy ON- 10 000 litrów
c) ładowanie pojazdów elektrycznych Zamawiającego w punktach ładowania DC o mocy ≥ 40 kW dostępnych na stacjach Wykonawcy, rozliczane przy użyciu kart flotowych
– 2 000 kWh
d) realizowanie płatności bezgotówkowych za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad na terenie Polski dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – przy czym wysokość środków zabezpieczona przez Zamawiającego na ten cel wynosi
10 000,00 zł brutto
Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy:
a) olej napędowy – 540 litrów
3. Zamawiający dopuszcza możliwość korzystania ze stacji innych podmiotów zrzeszonych w danej sieci i akceptujących karty flotowe wydane przez Wykonawcę na warunkach określonych w ofercie.
4. Sukcesywna dostawa przedmiotu zamówienia polegać będzie na:
a) bezpośrednim tankowaniu paliwa do zbiorników samochodów służbowych Zamawiającego oraz ładowania samochodów elektrycznych. Listę samochodów Zamawiający przekaże Wykonawcy przed zawarciem umowy, przy czym Zamawiający zastrzega, że ilość pojazdów użytkowana przez Zamawiającego w czasie trwania umowy może ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu),
b) zakupie paliwa na stacjach paliw Wykonawcy znajdujących się na terenie kraju, czynnych również w niedzielę i święta. Listę wszystkich stacji paliw Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed zawarciem umowy,
c) bezgotówkowej sprzedaży paliwa, która musi umożliwić prowadzenie przez Wykonawcę ewidencji pobranego paliwa dla poszczególnych pojazdów z podaniem daty i miejsca tankowania, ilości i wartości pobranego paliwa, numeru rejestracyjnego pojazdu,
d) ładowanie pojazdów elektrycznych Zamawiającego w punktach ładowania dostępnych na stacjach Wykonawcy, rozliczane przy użyciu kart flotowych,
e) realizowanie płatności bezgotówkowych za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad na terenie Polski,
f) realizowanie bezgotówkowych płatności, o których mowa w lit d-e musi umożliwić prowadzenie przez Wykonawcę ewidencji dla poszczególnych pojazdów z podaniem daty i miejsca, ilości i wartości, numeru rejestracyjnego pojazdu,
g) rozliczaniu zawartych transakcji fakturami dwa razy w miesiącu, z terminami płatności do 21 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionych faktur,
5. Zamawiający otrzyma od Wykonawcy 31 sztuk kart flotowych wystawionych na okaziciela,
w tym:
a) Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego - 30 szt.
b) Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy – 1 szt.
6. Zamawiający wymaga, aby karty flotowe, o których mowa w ust. 5 umożliwiały realizowanie płatności bezgotówkowych za tankowanie benzyny bezołowiowej, oleju napędowego, realizacji płatności bezgotówkowych za ładowanie pojazdów elektrycznych Zamawiającego w punktach ładowania dostępnych na stacjach Wykonawcy oraz realizowanie przy użyciu kart flotowych przejazdów płatnymi odcinkami autostrad na terenie Polski.
7. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca wraz z ofertą złożył Zamawiającemu wzór wniosku o przygotowanie i wydanie płatniczych kart flotowych, ze wskazaniem wszystkich niezbędnych do uzyskania od Zamawiającego informacji, potrzebnych Wykonawcy do przygotowania i wydania Zamawiającemu tych kart. Wydanie Zamawiającemu tych kart nastąpi w dniu podpisania umowy albo niezwłocznie po jej podpisaniu jednak nie później niż 7 (siódmego) dnia od dnia doręczenia wybranemu Wykonawcy prawidłowo wypełnionego wniosku Zamawiającego.
8. Za wydanie pierwszych kart flotowych dla każdego samochodu oraz pierwszych kart na okaziciela Wykonawca nie pobiera żadnych opłat. Wykonawca zobowiązany będzie do wystawienia kart dodatkowych lub zamiennych w przypadku zwiększenia ilości posiadanych samochodów lub wymiany floty samochodowej - Zamawiający z tego tytułu nie będzie ponosił żadnych dodatkowych opłat. Wykonawca wystawi nieodpłatnie duplikat karty w przypadku jej zgubienia.
9. Koszty związane z obsługą kart flotowych w całym okresie realizacji zamówienia ponosi Wykonawca.
10. Wobec faktu, że zakup odbywał się będzie sukcesywnie, stosownie do potrzeb Zamawiającego, Zamawiający zastrzega, że zapotrzebowanie określone w ust. 2 pkt a) oraz w ust. 2 pkt b) zostało określone szacunkowo i może ulec zmniejszeniu stosownie do faktycznych potrzeb Zamawiającego. Z tytułu zakupu mniejszych ilości w stosunku do założonych wielkości, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. Przy czym zmniejszenie ilości będzie wynosiło maksymalnie 50 % w stosunku do łącznej wartości przedmiotu zamówienia wskazanej w Formularzu ofertowym.
11. Paliwa płynne będące przedmiotem zamówienia muszą spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych.
12. Sprzedaż odbywać się będzie poprzez tankowanie paliw bezpośrednio do zbiorników pojazdów lub ładowanie samochodów elektrycznych używanych przez Zamawiającego na stacjach paliwowych Wykonawcy lub podmiotów z nim współpracujących, sukcesywnie w miarę potrzeb Zamawiającego. Lista stacji paliw Wykonawcy oraz podmiotów z nim współpracujących będzie stanowiła załącznik do umowy.
Przy czym Zamawiający wymaga, aby w okresie realizacji zamówienia Wykonawca dysponował co najmniej 5 stacjami paliwowymi na terenie województwa pomorskiego, z zastrzeżeniem, że dysponuje:
a) co najmniej 3 stacjami paliwowymi na terenie miasta Gdańska, w tym co najmniej 2 całodobowymi stacjami paliwowymi na terenie miasta Gdańska
b) co najmniej 1 stacją paliwową na terenie województwa pomorskiego wyposażaną w stację ładowania samochodów elektrycznych
oraz co najmniej 2 całodobowymi stacjami na terenie każdego z pozostałych województw.
Liczba stacji paliwowych na terenie województwa pomorskiego wyposażonych w stacje ładowania samochodów elektrycznych stanowi kryterium oceny ofert.
13. Wykonawca musi posiadać stacje paliw spełniające wymogi przewidziane przepisami dla stacji paliw, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 24 lipca 2023 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie.
14. Stacje ładowania samochodów elektrycznych Wykonawcy muszą spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Energii w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania i punktów ładowania stanowiących element infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego.
15. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej, o której mowa w art. 92 ustawy Pzp, tzn. oferty przewidującej odmienny sposób wykonania zamówienia niż określony w niniejszej SWZ.
16. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej i ustanowienia dynamicznego systemu zakupów oraz nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
17. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp.
18. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty w postaci katalogów elektronicznych ani dołączania katalogów elektronicznych do oferty, w sytuacji określonej w art. 93 ustawy Pzp.
27. Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) został określony w Rozdziale IV SWZ oraz wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09134100-8 - Olej napędowy
30163100-0 - Karty na zakup paliwa
63712210-8 - Usługi w zakresie opłat za korzystanie z autostrad
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
22. Wznowienie:1) Zamawiający przewiduje wznowienie, polegające na przedłużeniu obowiązywania umowy o kolejne 12 miesięcy.
2) Zamawiający ma prawo poinformować Wykonawcę o wznowieniu na 3 miesiące przed zakończeniem realizacji umowy.
3) Zamawiający poinformuje Wykonawcę o wznowieniu poprzez przesłanie oświadczenia woli na adres e-mail wskazany w formularzu ofertowym.
4) Wymagania dotyczące realizacji zamówienia objętego wznowieniem będą takie same jak te, które wynikają z OPZ dla zamówienia podstawowego, określonego w Rozdziale IV SWZ.
5) Zamawiający wymaga, aby wartość wynagrodzenia jednostkowego przysługującego Wykonawcy z tytułu dostawy w tym rabatu udzielonego w ramach oferty była jednakowa w odniesieniu do zamówienia podstawowego oraz zamówienia udzielanego z tytułu wznowienia, z uwzględnieniem postanowień dotyczących zmian wynagrodzenia,
o których mowa w art. 436 ustawy Pzp.
6) Skorzystanie ze wznowienia o kolejne 12 miesięcy jest zastrzeżone do wyłącznej decyzji Zamawiającego. Wykonawcy nie przysługuje prawo do roszczeń z tytułu nieskorzystania ze wznowienia przez Zamawiającego.
24. Podwykonawstwo:
1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
2) W związku z realizacją zamówienia zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych zadań zamówienia.
3) Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania (jeżeli są już znani) nazwy tych podwykonawców.
4) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie umowy.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Cena brutto wykonania zamówienia (PK1) 90
Stacje ładowania (PK2) 10
Oferty będą oceniane przez komisję przetargową metodą punktową w skali 100-punktowej, przy czym 1 %= 1 pkt
1) dla kryterium: „Cena brutto wykonania zamówienia” (C):
Sposób obliczenia:
C= [CN / CR x 90% ] x 100
2) Dla kryterium „Stacje ładowania”
W przedmiotowym kryterium ocenie podlegać będzie dodatkowa liczba stacji paliwowych na terenie województwa pomorskiego wyposażanych w stacje ładowania samochodów elektrycznych, jakimi będzie dysponował Wykonawca w okresie realizacji zamówienia wykraczająca ponad minimum wskazane przez Zamawiającego w OPZ (Rozdział IV ust. 13 SWZ), tj.
Zamawiający wymaga, aby w okresie realizacji zamówienia Wykonawca dysponował co najmniej 5 stacjami paliwowymi na terenie województwa pomorskiego, z zastrzeżeniem, że dysponuje:
a) co najmniej 3 stacjami paliwowymi na terenie miasta Gdańska, w tym co najmniej 2 całodobowymi stacjami paliwowymi na terenie miasta Gdańska,
b) co najmniej 1 stacją paliwową na terenie województwa pomorskiego wyposażaną
w stację ładowania samochodów elektrycznych
oraz co najmniej 2 całodobowymi stacjami na terenie każdego z pozostałych województw.
Wykonawca w celu uzyskania punktów w powyższym kryterium zobowiązany jest do wykazania większej (dodatkowej) ilości stacji paliwowych na terenie województwa pomorskiego wyposażanych w stację ładowania samochodów elektrycznych niż wymagania wskazane do spełnienia w OPZ.
W kryterium „Stacje ładowania” Zamawiający przyzna następującą punktację:
• Zaoferowanie przez Wykonawcę, iż będzie dysponował co najmniej 1 stacją paliwową na terenie województwa pomorskiego wyposażoną w stację ładowania samochodów elektrycznych – oferta otrzyma 0 pkt
• Zaoferowanie przez Wykonawcę, iż będzie dysponował 2 stacjami paliwowymi na terenie województwa pomorskiego wyposażonymi w stację ładowania samochodów elektrycznych – oferta otrzyma 2,5 pkt;
• Zaoferowanie przez Wykonawcę, iż będzie dysponował 3 stacjami paliwowymi na terenie województwa pomorskiego wyposażonymi w stację ładowania samochodów elektrycznych – oferta otrzyma 5 pkt;
• Zaoferowanie przez Wykonawcę, iż będzie dysponował 4 stacjami paliwowymi na terenie województwa pomorskiego wyposażonymi w stację ładowania samochodów elektrycznych – oferta otrzyma 7,5 pkt;
• Zaoferowanie przez Wykonawcę, iż będzie dysponował 5 i więcej stacjami paliwowymi na terenie województwa pomorskiego wyposażonymi w stację ładowania samochodów elektrycznych – oferta otrzyma 10 pkt
Jeżeli Wykonawca w Formularzu ofertowym nie zaznaczy żadnej z ww. ilości lub więcej niż jedną, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca oferuje wymaganą w SWZ liczbę stacji paliwowych na terenie województwa pomorskiego wyposażonych w stację ładowania samochodów elektrycznych i otrzyma 0 punktów w przedmiotowym kryterium.
Sposób obliczenia całkowitej liczby punktów:
P = PK1 + PK2
P – całkowita liczba punktów dla rozpatrywanej oferty
PK1 – liczba punktów uzyskana w kryterium „Cena brutto wykonania zamówienia”
PK2 – liczba punktów uzyskana w kryterium „Stacje ładowania”
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: „Stacje ładowania”
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego.2. Zamawiający wymaga spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obrót paliwami ciekłymi, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne w zakresie obrotu paliwem objętym niniejszym zamówieniem.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ww. warunek udziału, musi spełniać w całości przynajmniej jeden z Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2. Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia. Tym samym, zamawiający dokona weryfikacji wyłącznie na podstawie oświadczenia wstępnego, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 2 pkt 1 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, tym samym:
1) Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) Koncesję wydaną przez Urząd Regulacji Energetyki na obrót paliwami ciekłymi, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne w zakresie obrotu paliwem objętym niniejszym zamówieniem.
2) Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, zamawiający może w każdym czasie wezwać wykonawcę lub wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
3) Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu wstępnym dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
IX. Dokumenty składane razem z ofertą1. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (Uwaga: podpis osobisty, to nie podpis odręczny), w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach: .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Do przygotowania oferty zaleca się skorzystanie z Formularza ofertowego, stanowiącego załącznik Nr 2 do SWZ. W przypadku gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru Formularza ofertowego, oferta powinna zawierać wszystkie istotne informacje wymagane we wzorze.
2. Wraz z ofertą należy złożyć:
1) Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
2) Pełnomocnictwo,
3) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
4) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa
3. Wykonawca złoży w dniu podpisania umowy, aktualne na dzień składania, oświadczenie, mówiące o tym, że nie podlega wykluczeniu w zakresie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, wzór takiego oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek udziału, musi spełniać w całości przynajmniej jeden z Wykonawców.1) Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu:
a) Wykonawca dołącza do oferty oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie wskazanym w rozdziale VII oraz VII.I SWZ, oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale VIII SWZ. Oświadczenia te stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale X SWZ. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
b) Oświadczenie składają odrębnie:
każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej).
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
Wymagana forma:
Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym (Uwaga: podpis osobisty, to nie podpis odręczny).
dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, tj. umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
b) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego należy załączyć do oferty.
3) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
5. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców oraz pełnomocnictwa dla osób podpisujących umowę, jeśli ich umocowanie nie wynika z dokumentów załączonych do oferty lub umowy,
o której mowa w niniejszym ustępie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień Umowy w przypadkach wynikających wprost z przepisów Ustawy PZP oraz w przypadku wystąpienia co najmniej jednejz okoliczności wymienionych w punktach poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1. Zmiana terminu realizacji umowy, w przypadku gdy środki przeznaczone na realizację umowy pozostają niewykorzystane.
2. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadkach określonych w art. 455 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 436 ustawy Prawo Zamówień Publicznych następuje w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r.
o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których
mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
3. Zmiana wykazu pojazdów uprawnionych do tankowania, stanowiący załączniki do umowy – nie wymagają aneksu do umowy.
4. Postanowienia § 3 umowy, zgodnie z którym do rozliczenia wartości umowy obowiązuje:
aktualna cena paliwa z dystrybutora na stacji Wykonawcy w dniu tankowania, z uwzględnieniem rabatu oraz stawki podatku VAT obowiązującej w dniu tankowania,
aktualna cena kWh ze stacji ładowania na stacji Wykonawcy w dniu ładowania, z uwzględnieniem rabatu oraz stawki podatku VAT obowiązującej w dniu tankowania,
aktualny cennik zarządców płatnych odcinków autostrad w Polsce
stanowią wykonanie art. 439 ustawy Pzp w zakresie zasad wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy.
5. Mając na uwadze zapisy ust. 6 Zamawiający przewiduje automatyczną waloryzację ceny paliwa bez konieczności sporządzania aneksu.
6. Zmiany Wykonawcy w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy.
c. d. w § 5 wzoru umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-06 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/pomorskie
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-06 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego .2. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, które wystąpiły w odpowiednim okresie wskazanym w art. 111 ustawy Pzp
3. Zamawiający nie przewiduje wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 ustawy Pzp.
Podstawy wykluczenia zostały wskazane w Rozdziale VII oraz VII.I SWZ.
Wykonawca złoży w dniu podpisania umowy, aktualne na dzień składania, oświadczenie, mówiące o tym, że nie podlega
wykluczeniu w zakresie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, wzór takiego oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
Wymagany termin wykonania zamówienia - 12 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednakże nie wcześniej niż od dnia 5 grudnia 2025 r. albo do wyczerpania kwoty określonej w § 3 ust. 5 wzoru umowy stanowiącej załącznik nr 1 SWZ - w zależności od tego, które z tych zdarzeń wystąpi jako pierwsze.
28. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był wykonany zgodnie z wymaganiami zawartymi w Opisie przedmiotu zamówienia” (OPZ) oraz zgodnie ze wzorem umowy, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
29. Jeżeli w niniejszej SWZ Zamawiający wskazuje przy opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia lub znaki towarowe lub pochodzenie produktów lub nazwy własne oznacza to, iż dopuszcza zaoferowanie produktów równoważnych, które będą tożsame lub nie gorsze pod względem jakościowym i użytkowym od wymienionych przez Zamawiającego z nazwy asortymentu. Zaproponowane przez Wykonawcę produkty równoważne muszą spełniać wymagania określone w OPZ. W przypadku zaproponowania produktów równoważnych, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, jak również podać nazwę handlową produktu oraz opisać produkty równoważne wraz z podaniem walorów potwierdzających ich równoważność.
25. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych (zamówienie nie zostało podzielne na części).
Przedmiot zamówienia obejmuje zakup paliw (Pb95, ON) do samochodów służbowych w systemie sprzedaży bezgotówkowej, ładowanie pojazdów elektrycznych w punktach ładowania dostępnych na stacjach Wykonawcy oraz realizowanie płatności bezgotówkowych za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad na terenie Polski . Patrząc na specyfikę rynku (stacje benzynowe oferują w sprzedaży zarówno PB95, ON jak i posiadają stacje ładowania samochodów elektrycznych oraz umożliwiają w ramach oferowanych kart flotowych opłaty za przejazd płatnymi odcinkami autostrad na terenie Polski) jest to przedmiot możliwy do zrealizowania przez jednego Wykonawcę w ramach jednej umowy.
Ponadto niepodzielenie zamówienia na części nie powoduje braku możliwości złożenia przez innych potencjalnych Wykonawców oferty w przedmiotowym postępowaniu, którego uzyskanie jest w zasięgu każdego potencjalnego Wykonawcy, będącego podmiotem gospodarczym posiadającym koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obrót paliwami ciekłymi, zgodnie z wymogami ustawy z dna 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne.