BZP: Dostawa drona z wyposażeniem w ramach realizacji projektu „Mazowsze bez smogu”
29.10.2025
2025/BZP 00502695/01
Gmina Brok
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa drona z wyposażeniem w ramach realizacji projektu
„Mazowsze bez smogu”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Brok
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667936
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Kościelny 6
1.5.2.) Miejscowość: Brok
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-306
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@brok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.brok.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa drona z wyposażeniem w ramach realizacji projektu
„Mazowsze bez smogu”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-01e7d3ab-05d4-4415-bf0d-26784c6ad69c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00502695
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00017436/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Zakup drona z wyposażeniem w ramach projektu pn. „Mazowsze bez smogu”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
projekt pn. „Mazowsze bez smogu” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu II „Fundusze Europejskiena zielony rozwój Mazowsza” dla Działania 2.1 „Efektywność energetyczna” programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza na lata 2021-2027.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://brok.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://brok.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Zgłoszenie do postępowania
wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Gmina Brok; https://brok.ezamawiajacy.pl, lub
https://oneplace.marketplanet.pl.
2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,
gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując
kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje
regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
3) Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom
uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w formie lub postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z
potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta,
wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
4) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami
korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa
Gmina Brok tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00 email: oneplace@marketplanet.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 271.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Bezzałogowy statek powietrzny (dron) wraz z aparaturą sterującą – wymagania minimalne
1. Sprzęt musi być fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2025 r., z wymiennymi śmigłami.
2. Dron (BSP) powinien posiadać możliwość nadania przez producenta klasy C5 lub mieć możliwość wyposażenia w zestaw akcesoriów przekształcający go w BSP klasy C5, zgodnie z Rozporządzenie, Delegowanym Komisji (UE) 2020/1058 z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającym rozporządzenie delegowane (UE) 2019/945 w odniesieniu do wprowadzenia dwóch nowych klas systemów bezzałogowych statków powietrznych.
3. Sprzęt powinien być wyposażony w uchwyt do głowicy stabilizującej z silnikami bezszczotkowymi (gimbal), umożliwiającą łatwy montaż poszczególnych modułów
tj. kamery oraz zestawu czujników (sensorów) pomiarowych.
4. Sprzęt powinien być wyposażony w kamerę FPV osadzoną w kadłubie drona, przy czym:
• rozdzielczość video: min. 1080p,
• minimalna ilość klatek na sekundę 30 fps,
• kąt widzenia kamery min. 142 stopni z podglądem online dla operatora, z szyfrowanym torem transmisji zabezpieczonym przed podglądem.
5. Sprzęt powinien spełniać normę min. IP55 (lot podczas lekkiego deszczu oraz przy lekkim zapyleniu).
6. Instrukcja obsługi w języku polskim.
7. Istotne parametry eksploatacyjne:
• praca w zakresach temperaturowych nie mniej niż -20°C do +50°C oraz
w warunkach dużej wilgotności powietrza,
• lot i pomiar przez co najmniej 40 minut wraz z dołączonym wyposażeniem dodatkowym,
• odporność na podmuchy powietrza o temperaturze do 80 °C w zakresie wykonywanych pomiarów. Dron powinien mieć możliwość wykonywania lotów oraz zawisów w niewielkich odległościach od kominów i innych źródeł ciepła,
8. Praca w zawisie przy wietrze nieprzekraczającym 12 m/s z poprawną stabilizacją obrazu z kamer.
9. Istotne parametry konstrukcyjne:
• konstrukcja skorupowa,
• dron powinien być wyposażony w urządzenie sterujące z wbudowanym na stałe monitorem oraz oprzyrządowanie w postaci kamery wizyjnej, kamery dla operatora (tzw. FPV) i urządzeniem pomiarowym wraz z wysięgnikiem,
• urządzenie musi być wyposażone w silniki bezszczotkowe elektryczne o układzie zapewniającym zawis przez ponad 3 minuty,
• historia czasu lotu urządzenia oraz liczba jego startów i lądowań powinna być rejestrowana w pamięci urządzenia,
• rama urządzenia wykonana w sposób umożliwiający transportowanie jej
w skrzyni,
• rama powinna posiadać możliwość montażu wyposażenia takiego jak: dodatkowa kamera wizyjna z szerokokątnym obiektywem, kamera z zoomem, radiometryczna kamera termowizyjna, dalmierz laserowy, czujnik pomiarowy,
• kamera dla operatora (tzw. FPV) stanowi integralną część platformy latającej,
• urządzenie powinno być wyposażone w dostosowany do potrzeb producentów rozwiązań rozdzielacz napięcia/sygnałów zapewniający prawidłową pracę platformy latającej oraz wyposażenia,
• urządzenie powinno być wyposażone w światła ostrzegawcze i sygnalizacyjne - wymagane przepisami do lotów nocnych,
• ciężar urządzenia wraz z dodatkowym wyposażeniem w maksymalnej konfiguracji
(masa startowa) nie powinien przekraczać 20 kilogramów,
• tabliczka znamionowa urządzenia (zamontowana na stałe do konstrukcji
w miejscu widocznym) z danymi, m.in. z informacją o właścicielu, adresie
i telefonie kontaktowym.
10. Parametry lotu:
• funkcjonalność automatycznej stabilizacji lotu,
• funkcjonalność zawisu,
• funkcjonalność automatycznej kompensacji zawisu (wyważenie drona) niezależnie od konfiguracji wyposażenia dodatkowego (stabilizacja żyroskopowa),
• funkcjonalność GPS pozwalająca na dokładną geolokalizację oraz mierzenie wysokości,
• możliwość przesyłania danych (online) GPS do operatora,
• funkcjonalność automatycznego lądowania,
• funkcjonalność samoczynnego powrotu w miejsce startu na żądanie lub
w przypadku utraty zasięgu z radia lub niskiego napięcia na akumulatorze, mechanizmy zabezpieczające po awaryjnym lądowaniu, tj. błyskanie światłem
(co 10 sekund, do momentu wyczerpania akumulatorów),
• oświetlacz (światła lądowania),
• moduł planowania lotu na podstawie mapy.
11. Pozostałe wymagania minimalne:
• dron powinien być dostarczony w odpowiedniej do niego (dedykowanej) skrzyni transportowej z uchwytami umożliwiającymi przemieszczanie jej w pojazdach służbowych, skrzynka transportowa powinna być mobilna, wodoszczelna
i pyłoszczelna,
• minimum dwa komplety akumulatorów, przy czym każdy komplet obejmuje jedną baterię do drona i jedną baterię do aparatury sterującej,
• minimum 1 komplet zapasowych śmigieł wraz z narzędziami umożliwiającymi ich montaż i demontaż,
• ładowarka baterii/akumulatorów do drona, zasilana prądem 230V/50Hz:
• umożliwiająca ładowanie kompletu akumulatorów,
• ładowarka w pełni kompatybilna z typem zastosowanych akumulatorów,
• funkcja balansera w ładowarce umożliwiająca wyrównanie napięcia na poszczególnych ogniwach w pakietach akumulatorowych,
• czas ładowania pary akumulatorów do pojemności 100% nie dłuższy niż
70 minut.
12. Dron musi być wyposażony w oświetlacz zapewniający natężenie światła na poziomie co najmniej 24 lux w odległości 100 m oraz odporności IP54.
II. Kamera wizyjna (multisensorowa) – wymagania minimalne
III. Urządzenie pomiarowe do badania jakości powietrza – wymagania minimalne
IV. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia szkolenia z obsługi drona wraz z wyposażeniem.
VII . Wsparcie techniczne.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik Nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34711200-6 - Bezzałogowe statki powietrzne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych w wykonywaniu zamówień tj. musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał przynajniej dwie dostawy drona antysmogowego o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z pkt XX SWZ według treści określonej załącznikiem nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z pkt XX SWZ według treści określonej załącznikiem
nr 3 do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1. stanowią potwierdzenie,
że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia oświadczenia:
- w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeże-li okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich war-tości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykona-ne oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wy-konywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne do-kumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych doku-mentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wy-konanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu skła-dania ofert- wzór załącznik Nr 7;
2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP w zakresie podstaw wykluczenia
z postępowania z przyczyn wskazanych przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia sta-nowi załącznik nr 6 do SWZ.
Jeżeli, w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3 powyżej, zastępuje się je w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwego ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana Umowy dopuszczalna będzie w granicach wyznaczonych przepisami ustawy PZP, w tym art. 455 ustawy PZP lub w zakresie i na warunkach określonych wprojekcie umowy stanowiącym załącznik do SWZ