BZP: Budowa ścieżek rowerowych w Gminie Międzybórz – etap I
29.10.2025
2025/BZP 00504310/01
Gmina Międzybórz
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa ścieżek rowerowych w Gminie Międzybórz – etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Międzybórz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854889
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kolejowa 13
1.5.2.) Miejscowość: Międzybórz
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-513
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 62 78 56 019
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umig@miedzyborz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.miedzyborz.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa ścieżek rowerowych w Gminie Międzybórz – etap I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2a933070-ff4d-48e4-8d4f-bffb887fc8ba
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00504310
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00077266/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Budowa ścieżek rowerowych w Gminie Międzybórz – etap I
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021 – 2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2a933070-ff4d-48e4-8d4f-bffb887fc8ba3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu i połączenia oraz szczegółowe zasady korzystania z Platformy określa jej Regulamin dostępny na stronie internetowej w zakładce „Centrum Pomocy”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem formularzy do komunikacji wynosi 150 MB (dla jednego formularza).
Za datę przekazania dokumentów przyjmuje się datę ich przesłania na Platformę.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 271.2.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa ścieżek rowerowych w Gminie Międzybórz – etap I, obejmująca wykonanie robót budowlanych związanych z budową ciągów pieszo-rowerowych, zjazdów, odwodnienia, oznakowania oraz elementów towarzyszących infrastruktury drogowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-09-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca musi wykazać, że spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące:Zdolności technicznej lub zawodowej – Wykonawca musi wykazać należyte wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto polegającej na budowie, rozbudowie lub przebudowie ścieżek rowerowych oraz co najmniej jednej usługi projektowej obejmującej budowę ścieżek rowerowych.
Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami w branży: drogowej, mostowej, elektrycznej, sanitarnej i telekomunikacyjnej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych).Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Wadium można wnieść w jednej lub kilku z następujących form:
pieniądzu,
gwarancji bankowej,
gwarancji ubezpieczeniowej,
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Oleśnicy – Oddział Międzybórz
Nr rachunku: 40 9584 1050 2008 0800 0101 0002
Tytułem: Wadium – IR.271.2.7.2025 – Budowa ścieżek rowerowych w Gminie Międzybórz – etap I
Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień umowy w zakresie i na warunkach określonych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności w przypadku:– zmiany terminu realizacji umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego,
– zmiany stawki podatku VAT,
– konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych,
– zmiany przepisów prawa mających wpływ na realizację umowy,
– siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie umowy w pierwotnym terminie,
– zmiany wynagrodzenia w związku z waloryzacją zgodnie z § ... projektu umowy.
Wszelkie zmiany wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.