BZP: Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Politechniki Krakowskiej w latach 2026-2027
30.10.2025
2025/BZP 00505586/01
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Politechniki Krakowskiej w latach 2026-2027
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001560
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Warszawska 24
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-155
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@pk.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pk.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Politechniki Krakowskiej w latach 2026-2027
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d26b46ab-7ffc-4129-bd92-6786f33625f7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00505586
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pk.ezamawiajacy.pl/app/HomeServlet?MP_action=demand_criteria_tab&MP_module=demand&demandIdentity=244079&stageIdentity=2087143.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pk.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegóły w pkt. 14 SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://pk.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w pkt. 29 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w pkt. 29 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KA-2/142/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opieka profilaktyczna w zakresie medycyny pracy na rzecz pracowników Politechniki Krakowskiej: badania wstępne, okresowe oraz kontrolne w tym z pracującymi w warunkach szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych, a w szczególności:
1. rozpoznawanie i ocenę czynników występujących w środowisku pracy oraz sposobów wykonywania pracy, mogących mieć ujemny wpływ na zdrowie, rozpoznawanie i ocenę ryzyka zawodowego w środowisku pracy oraz informowanie pracodawców i pracujących o możliwości wystąpienia niekorzystnych skutków zdrowotnych będących jego następstwem,
2. udzielanie pracownikom porad w zakresie organizacji pracy, ergonomii, fizjologii i psychologii pracy,
3. przeprowadzanie badań lekarskich pracowników oraz wydawanie orzeczeń lekarskich do celów przewidzianych w Kodeksie pracy. Wydawanie orzeczeń o potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu płatnego urlopu dla poratowania zdrowia, zgodnie z ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571 ze zm.)
4. prowadzenie działalności konsultacyjnej, diagnostycznej i orzeczniczej w zakresie patologii zawodowej,
5. prowadzenie czynnego poradnictwa w stosunku do chorych na choroby zawodowe lub inne choroby związane z wykonywaną pracą,
6. monitorowanie stanu zdrowia osób zaliczonych do grup szczególnego ryzyka, a zwłaszcza osób wykonujących pracę w warunkach przekroczenia normatywów higienicznych, młodocianych, niepełnosprawnych oraz kobiet w wieku rozrodczym i ciężarnych,
7. udzielanie i organizowanie pierwszej pomocy medycznej dla pracowników i studentów Politechniki Krakowskiej w nagłych zachorowaniach i wypadkach zgodnie z art. 6. ust. 1 pkt 4 ustawy o służbie medycyny pracy, po zgłoszeniu się poszkodowanego do przychodni medycyny pracy,
8. zapewnienia udziału lekarza sprawującego opiekę zdrowotną nad pracownikami w komisji bezpieczeństwa i higieny pracy działającej na terenie zakładu pracy cztery razy w roku, w terminie uzgodnionym przez obie strony,
9. zapewnienia możliwości przeglądu stanowisk pracy w celu dokonania oceny warunków pracy cztery razy w roku.
10. wykonywanie profilaktycznych badań wstępnych, okresowych i kontrolnych przewidzianych w Kodeksie pracy, w tym badań mających na celu orzeczenie o możliwości wykonywania dotychczasowej pracy w sytuacji zgłoszenia przez pracownika potrzeby takiego badania poza terminami wynikającymi z częstotliwości badań okresowych (to jest np. kontrolne profilaktyczne badania okulistyczne pracownika w przypadku pogorszenia wzroku pracownika, badania w razie stwierdzenia choroby zawodowej u pracownika),
11. wydawanie orzeczeń lekarskich do celów określonych w Kodeksie pracy i w przepisach wykonawczych wydanych na jego podstawie, w tym o:
a) braku przeciwskazań zdrowotnych do pracy na określonym stanowisku,
b) przeciwskazaniach zdrowotnych do pracy na określonym stanowisku.
12. wykonywanie niezbędnych do wydania orzeczenia lekarskiego badań laboratoryjnych i diagnostycznych, specjalistycznych konsultacji lekarskich i psychologicznych wynikających ze specyfiki danego stanowiska lub wynikających z diagnozy lekarskiej.
13. zakres badań lekarskich pracowników narażonych zawodowo na działanie czynników szkodliwych lub uciążliwych:
4.2.6.) Główny kod CPV: 85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że jest wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2025 r. poz. 450)
Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Wykonawca złoży oświadczenie wraz z podaniem numeru wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą (na formularzu ofertowym -załącznik nr 2 do SWZ).