BZP: Kompleksowe ubezpieczenie Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
30.10.2025
2025/BZP 00505736/01
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowe ubezpieczenie Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 340057695
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Karola Chodkiewicza 30
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-064
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@ukw.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ukw.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowe ubezpieczenie Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-00fa9d3d-1e8b-4d9d-9c56-c8dc1c4cf48b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00505736
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038170/31/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Ubezpieczenie mienia, pojazdów i jednostek pływających
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak
3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia
Wykonawca winien złożyć wniosek o udostępnienie zał. nr 93.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę należy sporządzić w formatach danych określonych w przepisach wy-danych na podstawie art. 18 ustawy z 17.2.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 346 ze zm.), w szczególności w formatach: .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt,
Do przygotowania oferty zaleca się skorzystanie z formularza oferty stanowią-cego załącznik 1 SWZ. W przypadku gdy wykonawca nie korzysta z przygoto-wanego przez zamawiającego wzoru formularza oferty i składa ofertę na swoim formularzu, to oferta powinna zawierać wszystkie wymagane we wzorze informa-cje. Niezałączenie do oferty dokumentu sporządzonego według wzoru formula-rza ofertowego skutkować będzie odrzuceniem oferty.
Treść oferty musi być zgodna z wymaganiami zamawiającego określonymi w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UKW/DZP-280-U-124/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk i odpowiedzialności cywilnej.
Szczegółowy opis warunków zamówienia (ubezpieczenia) określono dla każdej części w załączniku nr 6 SWZ oraz w projektowanych postanowieniach umowy (PPU/wzór umowy) załącznik 4 i 5.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Maksymalna wartość opcji w okresie obowiązywania Umowy (doubezpieczenia za dopłatą składki) wynosi ……………… zł (15% składki z ust. 1).2) Ubezpieczający może korzystać z opcji zwiększenia w przypadku uzasadnionych potrzeb, a w szczególności w przypadku konieczności zapłaty dodatkowej składki za udzielaną ochronę w związku ze wzrostem wartości składników mienia (w tym środków trwałych) stanowiących przedmiot ubezpieczenia, wynikającego z nabycia tych składników mienia, wykończenia, modernizacji, remontu lub nakładów w ubezpieczonych składnikach mienia, w tym również w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w odpowiedniej „Klauzuli automatycznego pokrycia”, o których mowa w Załączniku nr 1 do Umowy, a także w wyniku innych stanów faktycznych lub prawnych prowadzących do zmiany ubezpieczanego mienia, jeżeli ochrona ubezpieczeniowa w tym zakresie nie będzie udzielana przez Ubezpieczyciela zgodnie z postanowieniami odpowiednich klauzul umownych określonych w Załączniku nr 1 do Umowy, np. z powodu przekroczenia limitów/podlimitów określonych w tych klauzulach bądź dokonaniem aktualizacji stanu składników mienia.
3) Dla uruchomienia opcji zwiększenia wystarczające jest złożenie przez Ubezpieczającego oświadczenia woli o skorzystaniu z opcji zwiększenia w określonym w tym oświadczeniu zakresie w formie pisemnej lub dokumentowej (email), z zastrzeżeniem, że w przypadku „Klauzuli automatycznego pokrycia” opcja uruchamia się automatycznie po zaistnieniu okoliczności i warunków wskazanych w tej klauzuli. Pod pojęciem ww. oświadczenia rozumie się również wnioski o doubezpieczenie, dokonanie zgłoszenia, wnioski o zmiany i inne im podobne, powodujące zwiększenie wielkości i zakresu zamówienia (ochrony ubezpieczeniowej świadczonej przez Ubezpieczyciela).
4) Ubezpieczyciel nie ma prawa odmówić realizacji Prawa opcji 1 (opcji zwiększenia).
5) Skorzystanie z opcji zwiększenia nie wymaga dokonania zmiany Umowy w formie pisemnej. Ubezpieczyciel będzie zobowiązany do wystawienia aneksu do wystawionego już w danym okresie rozliczeniowym dokumentu ubezpieczenia (polisy), potwierdzającego doubezpieczenie w ramach Prawa opcji 1.
6) Z tytułu realizacji opcji zwiększenia, Ubezpieczycielowi przysługuje dodatkowa składka (składka jednostkowa) obliczona za czas trwania odpowiedzialności Ubezpieczyciela w związku z realizacją opcji, z uwzględnieniem sum ubezpieczenia i limitów odpowiedzialności Ubezpieczyciela oraz z zastosowaniem stawek określonych w Umowie. Ustala się, że termin zapłaty dodatkowej składki z tytułu Prawa opcji 1, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia wystawienia aneksu do dokumentu ubezpieczenia (polisy) i jego doręczenia Ubezpieczającemu.
7) Rozliczenia wynikające z opcji zwiększenia związane z dopłatą składek będą dokonywane za każdy dzień udzielanej ochrony ubezpieczeniowej (pro rata temporis) chyba że zasady rozliczenia odpowiednich klauzul będą stanowić inaczej.
8) Po otrzymaniu oświadczenia o skorzystaniu z opcji bądź zaistnieniu okoliczności wskazanych w „Klauzuli automatycznego pokrycia” bądź innej klauzuli określonej w Umowie, Ubezpieczyciel zobowiązuje się przystąpić do realizacji zamówienia opcjonalnego na takich samych warunkach i zakresie, jakie znajdują odpowiednie zastosowanie do Umowy.
Pozostałe warunki zawarto w projekcie umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Warunki dodatkowe
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą.
Szczegółowy opis warunków zamówienia (ubezpieczenia) określono dla każdej części w załączniku nr 6 SWZ oraz w projektowanych postanowieniach umowy (PPU/wzór umowy) załącznik 5.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Strony ustalają, że w okresie obowiązywania Umowy, Ubezpieczający ma możliwość wielokrotnego skorzystania z opcji zwiększenia wielkości i zakresu przedmiotu zamówienia (tj. rozszerzenia zakresu i wielkości świadczenia Ubezpieczyciela za dopłatą składki – zwiększenia liczby osobodni) zgodnie z następującymi zasadami:1) Maksymalna wartość opcji w okresie obowiązywania Umowy (doubezpieczenia za dopłatą składki) wynosi ……………… zł (30% składki z ust. 1).
2) Ubezpieczający może korzystać z opcji zwiększenia w przypadku uzasadnionych potrzeb, a w szczególności w przypadku konieczności zapłaty dodatkowej składki za udzielaną ochronę w związku ze wzrostem liczby osobodni.
3) Dla uruchomienia opcji zwiększenia wystarczające jest złożenie przez Ubezpieczającego oświadczenia woli o skorzystaniu z opcji zwiększenia w określonym w tym oświadczeniu zakresie w formie pisemnej lub dokumentowej (email). Pod pojęciem ww. oświadczenia rozumie się również wnioski o doubezpieczenie, dokonanie zgłoszenia, wnioski o zmiany i inne im podobne, powodujące zwiększenie wielkości i zakresu zamówienia (ochrony ubezpieczeniowej świadczonej przez Ubezpieczyciela).
4) Ubezpieczyciel nie ma prawa odmówić realizacji Prawa opcji 1 (opcji zwiększenia).
5) Skorzystanie z opcji zwiększenia nie wymaga dokonania zmiany Umowy w formie pisemnej. Ubezpieczyciel będzie zobowiązany do wystawienia aneksu do wystawionego już w danym okresie rozliczeniowym dokumentu ubezpieczenia (polisy), potwierdzającego doubezpieczenie w ramach Prawa opcji 1.
6) Z tytułu realizacji opcji zwiększenia, Ubezpieczycielowi przysługuje dodatkowa składka (składka jednostkowa) obliczona za czas trwania odpowiedzialności Ubezpieczyciela w związku z realizacją opcji.
7) Rozliczenia wynikające z opcji zwiększenia związane z dopłatą składek będą dokonywane zgodnie ze stawką za osobodzień wskazaną w Załączniku nr 2 do Umowy.
8) Po otrzymaniu oświadczenia o skorzystaniu z opcji, Ubezpieczyciel zobowiązuje się przystąpić do realizacji zamówienia opcjonalnego na takich samych warunkach i zakresie, jakie znajdują odpowiednie zastosowanie do Umowy.
Pozostałe warunki zawarto w projekcie umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: warunki dodatkowe
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki dotyczące 1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Opis warunku: zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie..2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub za-wodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Opis warunku: Zamawia-jący wymaga, aby wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia, posiadał zezwolenie do wykonywania działalności ubezpieczeniowej zgodnie z przepisami DziałUbezpReasU, w grupie ubezpieczeń
9.1.2.1. część 1: 8, 9, 13 Działu II Załącznika do DziałUbezReasU,
9.1.2.2. część 2: 18 Dział II Załącznika do DziałUbezReasU.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Opis warunku: zamawiający nie pre-cyzuje wymagań w tym zakresie.
.4. zdolności technicznej lub zawodowej. Opis warunku: zamawiający nie pre-cyzuje wymagań w tym zakresie.