BZP: Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w taryfach G12 przez okres 24 miesięcy na potrzeby Studenckich Domów Marynarza Korab i Pasat Politechniki Morskiej w Szczecinie
30.10.2025
2025/BZP 00506710/01
Politechnika Morska w Szczecinie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w taryfach G12 przez okres 24 miesięcy na potrzeby Studenckich Domów Marynarza Korab i Pasat Politechniki Morskiej w Szczecinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Morska w Szczecinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000145129
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wały Chrobrego 1-2
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-500
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: at@pm.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pm.szczecin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w taryfach G12 przez okres 24 miesięcy na potrzeby Studenckich Domów Marynarza Korab i Pasat Politechniki Morskiej w Szczecinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-62b27472-fc79-4819-b4bf-93fbf0b0b2f3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00506710
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00278556/21/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.18 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w taryfie G12 do budynków SDM Pasat i Korab w Szczecinie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pm_szczecin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pm_szczecin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy: https://platformazakupowa.pl/pn/pm_szczecin
2) Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu.
3) Dokument musi zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AT.262.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej, polegająca na sprzedaży i świadczeniu usługi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby obiektów Politechniki Morskiej w Szczecinie na obszarze ENEA Operator S.A. tj.:
a) Studencki Dom Marynarza (SDM) Korab ul. Starzyńskiego 8 w Szczecinie
b) Studencki Dom Marynarza (SDM) Pasat ul. Starzyńskiego 9 w Szczecinie
wymienionych w Załączniku nr 4 do SWZ, w ilości ok. 961,248 MWh, przez okres 24 miesięcy. Budynki SDM Korab i Pasat zalicza się do klasy 1130 (budynki zbiorowego zamieszkania).
2) Podanie w wykazie obiekty (Załącznik nr 4 do SWZ) oraz przyjęte do umowy zużycie energii elektrycznej ma jedynie charakter orientacyjny, służący tylko do obliczenia szacunkowej wartości zamówienia i porównania ofert. Nie stanowi ono dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanej ilości.
4) Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz.U. 2024 poz. 266 ze zm) zwanej dalej „ustawą – Prawo energetyczne”, rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy, w szczególności Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2023 r. poz. 819), Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2024 poz. 904 z późn. zm.), z zasadami określonymi w koncesjach, postanowieniami SWZ oraz ceną energii elektrycznej przedstawionej w ofercie oraz z cenami parametrów dystrybucyjnych zgodnymi z aktualnymi taryfami operatora sieci dystrybucyjnej, zatwierdzonych przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki z którym Wykonawca ma zawartą umowę na świadczenie usług dystrybucyjnych, Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci (w skrócie IRiESD)
5) Rozpoczęcie kompleksowej dostawy energii elektrycznej do poszczególnych punktów poboru energii elektrycznej, szczegółowo wyspecyfikowanych w Załączniku nr 4 do SWZ/nr 1 do umowy, nastąpi po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy, zgodnie z właściwymi przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności ustawą – Prawo energetyczne oraz IRiESD, opracowaną przez danego operatora systemu dystrybucyjnego i zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki) ale nie wcześniej niż od 01.01.2026 r.
6) Wykonawca składając ofertę musi posiadać zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie Zamawiającego lub oświadczenie, że posiada umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umożliwiającą świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego bądź oświadczenie o zapewnieniu zawarcia takiej umowy. Standardy jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy PZP zostały określone w ustawie Prawo energetyczne oraz aktach wykonawczych i polskich normach.
7) Wykaz punktów PPE, lokalizację, dane techniczne punktów poboru i planowane w zakresie zamówienia podstawowego zużycie energii elektrycznej na rok 2026 i 2027 r. zawarto w Załączniku nr 4 do SWZ. Zapotrzebowanie to zostało określone na podstawie zużycia energii elektrycznej za IV kwartał 2024 i I-III kwartał 2025 r. oraz przewidywanych szacunkach zużycia na rok 2026 i 2027 i ma charakter jedynie orientacyjny, służący do porównania ofert i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Ewentualnemu Wykonawcy nie przysługuje jakiekolwiek roszczenie w stosunku do Zamawiającego z tytułu nie pobrania przewidywanej ilości energii. Zamawiający gwarantuje, że odbierze co najmniej 60 % szacunkowej ilości energii elektrycznej określonej w Formularzu asortymentowo-cenowym.
8) Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży energii elektrycznej odbywać się będzie według wskazań układów pomiarowo rozliczeniowych. Zamawiający wymaga, aby rozliczenie za pobraną energię odbywało się w okresach rozliczeniowych stosowanych przez OSD, wg faktycznego zużycia z terminem płatności faktur za dostarczoną energię elektryczną i usługę dystrybucji określonym na minimum 21 dni od daty wystawienia dokumentu.
9) Do każdej faktury Wykonawca załączy specyfikację określającą ilości energii elektrycznej pobranego w poszczególnych punktach PPE, wysokość należności z tego tytułu oraz wskazanie punktu PPE, którego dotyczy wystawiona faktura, o ile dane te nie znajdują się na fakturze.
10) Warunki dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Kryterium – cena 100 %
Kryterium ceny zostanie obliczone według następującego wzoru:
cena najniższa x znaczenie kryterium (100%) x 100 pkt. =
cena oferty badanej
Zamawiający określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia.
W sytuacji, gdy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie przedłoży na wezwanie Zamawiającego stosownych dokumentów, na skutek czego jego oferta zostanie odrzucona, zamawiający dokona ponownej oceny ofert wraz z przeliczeniem punktacji w ramach kryteriów oceny ofert i wezwie kolejnego Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza do złożenia stosownych dokumentów.
Łączna liczba punktów za ofertę = liczba punktów za cenę brutto (100%)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający na podstawie art. 112 ustawy Pzp, określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; dla każdej części-zadania warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który przedstawi aktualną na dzień składania ofert: Wykonawca posiada i zobowiązuje się posiadać przez cały okres obowiązywania umowy:
a) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne oraz w wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych,
b) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia energii elektrycznej (w przypadku wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub posiadają aktualną zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej (w przypadku wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej).
W przypadku składania oferty wspólnej warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o których mowa powyżej
i zrealizuje w ramach niniejszego zamówienia dostawy, dla których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) aktualną na dzień składania ofert koncesję (lub inny dokument równoważny) na:
a) prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne oraz w wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych,
b) prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia energii elektrycznej (w przypadku wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub aktualną zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na obszarze, na którym znajduje się punkt PPE (w przypadku wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
• Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.• Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień treści umowy może nastąpić na podstawie art. 455 ustawy Pzp.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia.
3. Strony dopuszczają możliwość zmiany niniejszej umowy w następujących przypadkach:
1) zmiany obowiązującej stawki
a) podatku od towarów i usług (VAT),
b) podatku akcyzowego;
2) zmiany formy prawnej którejkolwiek ze Stron;
3) przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek ze Stron,
4) zmiany adresu poczty elektronicznej, o którym mowa w § 7 ust. 11,
5) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany:
a) stawek opłat dystrybucyjnych - taryfy lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego, o ile zmiana taryfy zostanie zatwierdzona przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
e) zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, jeżeli zmiany określone w pkt. 5 lit. a) do e) będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę.
6) ustawowego wprowadzenia maksymalnych cen za energie elektryczną, w szczególności uregulowań zawartych w o ustawie z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku oraz w roku 2024 (Dz. U. z 2024 r. poz. 190 z późn. zm.) lub podobnych ustaw,
7) zmiany terminu rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej, jeżeli zmiana ta wynika z okoliczności niezależnych od Stron, w szczególności z przedłużającej się procedury zmiany sprzedawcy,
8) zmiany ilości PPE wymienionych w Załączniku nr 1 do umowy oraz innych zmian, a wynikających w szczególności z przebudowy układów w PPE i skutkujących zmianą grupy taryfowej lub mocy umownej; zmiana ilości PPE wynikać może z likwidacji PPE, utraty tytułu prawnego do PPE lub włączenia nowego obiektu do eksploatacji przez Zamawiającego. Zwiększenie liczby punktów poboru, zmiana mocy, zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w dokumentacji przetargowej oraz wycenione do oferty; rozliczenie za zużytą energię elektryczną w nowym obiekcie odbywać się będzie na zasadach opisanych w niniejszej Umowie oraz Umowie wykonawczej; zmiany, o których mowa w niniejszym ustępie następować będą poprzez aktualizację Załącznika nr 1 do niniejszej Umowy, której to aktualizacji Strony dokonają wspólnie na podstawie pisemnego zgłoszenia Zamawiającego o zmianie;
Pozostały rodzaj o zakres zmiany w umowie określone są w Zał. nr 5 do SWZ paragraf 9 ust. 4 do 17