BZP: Świadczenie usługi schronienia dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Chorzowie w 2026 r.
30.10.2025
2025/BZP 00506870/01
Ośrodek Pomocy Społecznej w Chorzowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi schronienia dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Chorzowie w 2026 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Chorzowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003447902
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Racławicka 19
1.5.2.) Miejscowość: Chorzów
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-506
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@opschorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ops.bip.chorzow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi schronienia dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Chorzowie w 2026 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4dfb1902-58bb-4d63-9883-537d13fad3a4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00506870
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043797/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych w 2026 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4dfb1902-58bb-4d63-9883-537d13fad3a43.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-b90d0d8f-6f03-438a-a912-79f6de1afb20
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, wyłącznie poprzez Platformę przetargową, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
- w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub
- w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi prowadzenia schroniska dla bezdomnych mężczyzn zlokalizowanego w budynku przy ul. Katowickiej 190 w Chorzowie. Nieruchomość wraz z budynkiem zostanie oddana w użyczenie Wykonawcy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2a do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Świadczenie usług po dniu 31 grudnia 2026 r., jednakże nie dłużej niż do dnia 1 marca 2027 r. tj. w zakresie 3 420 osobodni usługi schronienia i 9 osobodni usługi schronienia interwencyjnego.2) Zwiększenie zakresu zamówienia w zakresie usługi schronienia interwencyjnego o maksymalnie 30% maksymalnej liczby osobodni.
Okoliczności uprawniające do skorzystania z prawa opcji zostały wskazane w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 5a do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: zaangażowanie do realizacji zamówienia bezrobotnych
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: zaangażowanie do realizacji zamówienia osób do 30. roku życia lub po ukończeniu 50. roku życia w dniu zawarcia umowy z tą osobą
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i zapewnienia gorącego posiłku osobom wskazanym przez Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2b do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Świadczenie usługi po dniu 31 grudnia 2026 r, jednakże nie dłużej niż do 1 marca 2027 r. tj. w zakresie maksymalnie 360 osobodni i 360 posiłków2) Zwiększenie zakresu zamówienia o maksymalnie 30% maksymalnej liczby osobodni lub 30% maksymalnej liczby posiłków.
Okoliczności uprawniające do skorzystania z prawa opcji zostały wskazane w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 5b do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: odległość placówki od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi:
1) schronienia w schronisku dla osób bezdomnych – jeżeli schronisko znajduje się w granicach administracyjnych Miasta Chorzów,
2) schronienia w schronisku dla osób bezdomnych i zapewnienia gorącego posiłku – jeżeli schronisko znajduje się poza granicami administracyjnymi Miasta Chorzów
- osobom wskazanym przez Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2c do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Świadczenie usługi po dniu 31 grudnia 2026 r, jednakże nie dłużej niż do 1 marca 2027 r. tj. w zakresie maksymalnie 1 200 osobodni i 1 200 posiłków2) Zwiększenie zakresu zamówienia o maksymalnie 30% maksymalnej liczby osobodni lub 30% maksymalnej liczby posiłków
3) Jeżeli schronisko znajduje się w granicach administracyjnych Miasta Chorzów - świadczenia usługi zapewnienia jednego gorącego posiłku dziennie podopiecznym w zakresie wskazanym w OPZ.
Okoliczności uprawniające do skorzystania z prawa opcji zostały wskazane w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 5c do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: odległość placówki od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi schronienia w noclegowni. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2d do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Świadczenie usługi po dniu 31 grudnia 2026 r, jednakże nie dłużej niż do 1 marca 2027 r. tj. w zakresie maksymalnie 240 osobodni2) Zwiększenie zakresu zamówienia o maksymalnie 30% maksymalnej liczby osobodni
Okoliczności uprawniające do skorzystania z prawa opcji zostały wskazane w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 5d do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: odległość placówki od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi schronienia w ogrzewalni. Usługa będzie świadczona łącznie 7 miesięcy tj. od 1 stycznia do 30 kwietnia 2026 r. oraz od 1 października do 31 grudnia 2026 r. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2e do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Świadczenie usługi po dniu 31 grudnia 2026 r, jednakże nie dłużej niż do 1 marca 2027 r. tj. w zakresie maksymalnie 180 osobodni2) Zwiększenie zakresu zamówienia o maksymalnie 30% maksymalnej liczby osobodni
Okoliczności uprawniające do skorzystania z prawa opcji zostały wskazane w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 5e do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: odległość placówki od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie zdolności zawodowej w postaci:1) dla części I-III: posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie usługi prowadzenia schroniska dla bezdomnych. Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże się co najmniej 8-miesięcznym (liczonym jako okres) doświadczeniem w zakresie prowadzenia placówki tymczasowego schronienia w postaci schroniska dla osób bezdomnych, schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi lub domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży,
2) dla części IV: posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie usługi prowadzenia schroniska dla bezdomnych. Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże się co najmniej 8-miesięcznym (liczonym jako okres) doświadczeniem w zakresie prowadzenia placówki tymczasowego schronienia w postaci schroniska dla osób bezdomnych, schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni lub domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży,
3) dla części V: posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie usługi prowadzenia schroniska dla bezdomnych. Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże się co najmniej 5-miesięcznym (liczonym jako okres) doświadczeniem w zakresie prowadzenia placówki tymczasowego schronienia w postaci schroniska dla osób bezdomnych, schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni, ogrzewalni lub domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży
– w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres wykonywania działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie.
Zamawiający przewidział warunek udziału w postępowaniu w zakresie warunku, o którym mowa w art. 95 ustawy. Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale IV Specyfikacji warunków zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) oświadczenie wykonawcy o zgodności świadczonych usług z przepisami ustawy z dn. 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2025 r., poz. 1214) oraz aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie (zgodnie z treścią formularza ofertowego),2) dla części II-V: oświadczenia wykonawcy o posiadaniu prawa do lokalu, w którym wykonawca zamierza realizować zamówienie (zgodnie z treścią formularza ofertowego).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Na wniosek Zamawiającego wynagrodzenie za grudzień płatne będzie maksymalnie w trzech częściach, a okres objęty dokumentem rozliczeniowym zostanie wskazany przez Zamawiającego, przy czym może to dotyczyć także usług jeszcze niewykonanych. W takim przypadku Wykonawca dostarcza dokument rozliczeniowy w terminie 3 dni od dnia złożenia w tym przedmiocie wniosku przez Zamawiającego. W razie konieczności Wykonawca wystawia korektę dokumentu rozliczeniowego po zakończeniu okresu rozliczeniowego.7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy i warunki ich wprowadzenia zostały określone w załącznikach nr 5a-5e do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne