BZP: Zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania, zasilania awaryjnego oraz szkoleń w ramach projektu pt. „Podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach”
31.10.2025
2025/BZP 00509165/01
Gmina Młynary
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania, zasilania awaryjnego oraz szkoleń w ramach projektu pt. „Podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Młynary
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170748130
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 29
1.5.2.) Miejscowość: Młynary
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-420
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 55 2486082
1.5.8.) Numer faksu: 55 2486400
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mlynary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mlynary.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania, zasilania awaryjnego oraz szkoleń w ramach projektu pt. „Podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9f46d7ed-56a4-4cb8-94d1-118fdeb54e8c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00509165
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00026202/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 „Zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania, zasilania awaryjnego oraz szkoleń w ramach projektu pt. „Podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
W ramach programu „Cyberbezpieczny samorząd" realizowanego w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027, numer projektu FERC.02.02-CS.01-001/23/1697.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9f46d7ed-56a4-4cb8-94d1-118fdeb54e8c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, z zastrzeżeniem zawartym rozdziale 10 pkt 12 SWZ w zakresie składania ofert, odbywa się będzie droga elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia
(htpp://ezamowienia.gov.pl/pl/) za pośrednictwem Formularzy do komunikacji (w zakładce Formularze).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z wymaganiami opisanymi w rozdziale 10 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z opisem zawartym w rozdziale 19 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.11.2025.MS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje zakup i dostawę sprzętu komputerowego, sieciowego i innego, wyposażenia, oprogramowania oraz szkoleń dla Gminy Młynary w następującym zakresie i ilości:
1. Macierz – 1 szt.
2. Przełącznik agregacyjny – 2 szt.
3. Przełącznik dostępowy – 2 szt.
4. UPS – 1 szt.
5. Agregat prądotwórczy – 1 szt.
6. System do zarządzania infrastrukturą IT – 1 szt.
7. Oprogramowanie do kopii bezpieczeństwa – 1 szt.
8. Oprogramowanie Systemu Operacyjnego – 1 szt.
9. Przedłużenie licencji oprogramowania do UTM – 1 szt.
10. Instalacja i wdrożenie rozwiązań – 1 szt.
11. Szkolenie cyberbezpieczeństwo dla pracowników – 1 szt.
12. Szkolenia cyberbezpieczeństwo dla kadry zarządzającej – 1 szt.
13. Platforma szkoleniowa – 1 szt.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia – Opis Przedmiotu Zamówienia – Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania
80533100-0 - Usługi szkolenia komputerowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: a) cena - 60%; b) okres gwarancji jakości na macierz (OGM) - 40%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości na macierz (OGM)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:1. Zdolności występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
3. Sytuacji ekonomicznej i finansowej: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada minimalne zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:
1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy − w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych co najmniej:
a) dwie dostawy (usługi), w ramach której dostarczył i wdrożył sprzęt komputerowy w tym macierz oraz oprogramowanie o wartości nie mniejszej niż 75.000,00 zł brutto (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych);
b) trzy usługi przygotowania i przeprowadzenia szkoleń każde dla min. 15 osób budujących i wzmacniających świadomość cyberzagrożeń.
W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunku wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość na walutę polską na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego, dla danej waluty, z daty
wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.
2) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które zostaną skierowane do jego realizacji tj. co najmniej:
a) Dot. rozwiązań sieciowych jedna osoba, która posiada kwalifikacje zawodowe w zakresie wdrożenia i konfiguracji zaproponowanego rozwiązania,
potwierdzone certyfikatem wystawionym przez producenta.
b) Dot. rozwiązań systemów operacyjnych Windows jedna osoba, która posiada kwalifikacje zawodowe w zakresie wdrożenia i konfiguracji zaproponowanego rozwiązania, potwierdzone certyfikatem lub dyplomem „Windows Server Securing” lub inny równoważny dokumentem dot. Implementacji Cyberodporności w infrastrukturze Active Directory wystawionymi przez producenta Microsoft lub inny podmiot akredytowany przez producenta Microsoft.
c) Dot. rozwiązań klasy UTM jedna osoba, która posiada kwalifikacje zawodowe w zakresie wdrożenia i konfiguracji rozwiązania UTM, które posiada Zamawiający do którego zakupywane są licencje, potwierdzone certyfikatem wystawionym przez producenta.
d) Dot. rozwiązań systemów backupowych jedna osoba, która posiada kwalifikacje zawodowe w zakresie wdrożenia i konfiguracji zaproponowanego oprogramowania, potwierdzone certyfikatem wystawionym przez producenta.
Jedna osoba może posiadać więcej niż jeden z powyższych certyfikatów.
5. Jako certyfikat równoważny rozumie się certyfikat analogiczny, co do zakresu, obejmujący:
a) analogiczną dziedzinę merytoryczną wynikającą z roli, której dotyczy certyfikat;
b) analogiczny stopień poziomu kompetencji;
c) analogiczny poziom doświadczenia zawodowego wymagany dla otrzymania danego certyfikatu;
d) analogiczną metodologie uzyskania kompetencji, np., egzamin w formie rozwiązywania praktycznych zagadnień technicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia
braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego: odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji;
UWAGA: Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków (ścieżka dostępu)
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o którym mowa w pkt 1 powyżej - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty, te, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww. dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. W takiej sytuacji nie stosuje się warunków co do terminu ich wystawienia, określonych powyżej tj. nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej,
zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz usług i dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy i usługi zostały wykonane lub są wykonywane (w zakresie opisanym w rozdziale 4
SWZ pkt 1.3.4.1 lit. a) i b)), oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a
jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do
SWZ).
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia, że oferowane rozwiązania dotyczące sprzętu odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą przedmiotowe środki dowodowe wskazane w załączniku nr 1 Opisu Przedmiotu Zamówienia tj. w odniesieniu do Macierzy (rozdział 3 OPZ):1) Dokumenty potwierdzające, że firma serwisująca posiada ISO 9001 na świadczenie usług serwisowych oraz posiada autoryzację producenta.
2) Oświadczenie podmiotu wykonującego Serwis lub Producenta potwierdzające, że w przypadku wystąpienia awarii dysku twardego w urządzeniu objętym aktywnym wparciem technicznym, uszkodzony dysk twardy pozostaje u Zamawiającego.