BZP: Zimowe utrzymanie dróg w gminie Nowogard nieobjętych harmonogramem oraz chodników na terenie miasta Nowogard w sezonie zimowym 2025/2026
03.11.2025
2025/BZP 00510158/01
GMINA NOWOGARD
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg w gminie Nowogard nieobjętych harmonogramem oraz chodników na terenie miasta Nowogard w sezonie zimowym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWOGARD
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684278
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Plac Wolności 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowogard
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-200
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 513201351
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nowogard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowogard.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg w gminie Nowogard nieobjętych harmonogramem oraz chodników na terenie miasta Nowogard w sezonie zimowym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-33b6c5d5-6a88-4106-bb15-037b64af7da7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00510158
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00672688/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 zimowe utrzymanie dróg nieobjętych harmonogramem oraz chodników na terenie miasta Nowogard w sezonie zimowym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12068533.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający będzie kontaktować się z Wykonawcami za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/1206853
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne opisane zostały w rozdziale XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwanego
dalej RODO), informujemy:
1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Nowogard, reprezentowana przez Burmistrza Nowogardu, adres: Plac Wolności
1, 72-200 Nowogard, tel. 91 39 26 200, email: burmistrz@nowogard.pl
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - Urząd Miejski w Nowogardzie, Plac Wolności 1, 72 - 200 Nowogard, tel. 91 39 26 201,
e-mail: iodo@nowogard.pl 3. Dane osobowe przetwarzane są:
• na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - to jest na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą,
• na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - w celu realizacji umów, których stroną jest osoba, której dane dotyczą,
• na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
• na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) RODO - w celu wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania
władzy publicznej powierzonej administratorowi
4. Dane osobowe należące do kateg.orii szczególnych danych osobowych wymienionych w art. 9 ust. 1 RODO przetwarzane są:
• na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a) RODO - to jest na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą,
• na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b) RODO - do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora w
dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej,
• na podstawie art. 9 ust. 2 lit. d) RODO - dla ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej, a
osoba, której dane dotyczą, jest fizycznie lub prawnie niezdolna do wyrażenia zgody,
• na podstawie art. 9 ust. 2 lit. g) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem
publicznym na podstawie przepisów prawa,
• na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy
• na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów archiwalnych w interesie publicznym lub
statystycznych na podstawie przepisów prawa. 5. Dane udostępniane są wyłącznie podmiotom upoważnionym na mocy przepisów
prawa.
6. Dane będą przechowywane zgodnie z przepisami prawa, w szczególności zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o
narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
7. Osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich
sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do
przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Prawo to może podlegać ograniczeniu na podstawie
przepisów prawa.
8. W przypadku zbierania danych niezbędnych do realizacji zadań nałożonych na Gminę przepisami prawa podanie ich jest
obowiązkowe, w pozostałych przypadkach dobrowolne, jednak ich nie podanie może skutkować brakiem możliwości realizacji umów
wniosków itp..
9. Osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZP.271.31.1.2025.AA.MT
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 7
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie chodników na terenie miasta Nowogard oraz dróg w nieobjętych
harmonogramem na terenie Gminy Nowogard. Zimowe utrzymanie dróg oraz chodników polegać będzie na odśnieżaniu
poprzez mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni, chodników i poboczy oraz zwalczaniu śliskości zimowej poprzez
zapobieganie i usuwanie jej za pomocą materiału uszorstniającego.
część 1 – obejmująca zimowe utrzymanie dróg na obszarze pomiędzy drogą wojewódzką Nowogard – Golczewo, a drogą
powiatową Nowogard - Truskolas.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-30 do 2026-03-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i
jego wagą.
2. Przyjmuje się, że w zakresie każdego kryterium, że 1% wagi kryterium = 1 pkt
1) Kryterium I – C - cena oferty brutto – 60%
2) Kryterium II – R - czas reakcji – 40%
Punktacja końcowa ustalona zostanie odrębnie w stosunku do każdej z części zamówienia w oparciu o wzór:
P = C + R
gdzie :
P – suma uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach
C – ilość uzyskanych punktów w kryterium cena
R – ilość uzyskanych punktów w kryterium czas reakcji
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje największa ilość punktów stanowiąca sumę punktów przyznanych ofercie.
1. Sposób przyznania punktów:
1) Kryterium I – cena oferty brutto – 60% - najniższa cena otrzyma maksymalna ilość punktów.
C = (cena najniższa/ cena oferty ocenianej) x 100 pkt x 60%
ryterium II – czas reakcji – 40 % - najkrótszy czas reakcji otrzyma maksymalną ilość punktów w zaokrągleniu do dwóch miejsc po
przecinku.
Czas reakcji – czas od momentu otrzymania przez Wykonawcę od Zamawiającego polecenia (zgłoszenia) do podstawiania
sprawnego sprzętu i rozpoczęcia realizowania usług objętych umową. Czas reakcji musi mieścić się w granicach od 15 minut do 120
minut. Oferty spoza tego zakresu będą podlegać odrzuceniu.
R = (najkrótszy czas reakcji spośród złożonych ofert/ czas reakcji oferty ocenianej) x 100 pkt. x 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie chodników na terenie miasta Nowogard oraz dróg w nieobjętych
harmonogramem na terenie Gminy Nowogard. Zimowe utrzymanie dróg oraz chodników polegać będzie na odśnieżaniu
poprzez mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni, chodników i poboczy oraz zwalczaniu śliskości zimowej poprzez
zapobieganie i usuwanie jej za pomocą materiału uszorstniającego.
część 2 – obejmująca zimowe utrzymanie dróg na obszarze pomiędzy drogą powiatową Nowogard – Truskolas, a drogą
wojewódzką Nowogard – Chociwel.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-30 do 2026-03-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i
jego wagą.
2. Przyjmuje się, że w zakresie każdego kryterium, że 1% wagi kryterium = 1 pkt
1) Kryterium I – C - cena oferty brutto – 60%
2) Kryterium II – R - czas reakcji – 40%
Punktacja końcowa ustalona zostanie odrębnie w stosunku do każdej z części zamówienia w oparciu o wzór:
P = C + R
gdzie :
P – suma uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach
C – ilość uzyskanych punktów w kryterium cena
R – ilość uzyskanych punktów w kryterium czas reakcji
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje największa ilość punktów stanowiąca sumę punktów przyznanych ofercie.
1. Sposób przyznania punktów:
1) Kryterium I – cena oferty brutto – 60% - najniższa cena otrzyma maksymalna ilość punktów.
C = (cena najniższa/ cena oferty ocenianej) x 100 pkt x 60%
ryterium II – czas reakcji – 40 % - najkrótszy czas reakcji otrzyma maksymalną ilość punktów w zaokrągleniu do dwóch miejsc po
przecinku.
Czas reakcji – czas od momentu otrzymania przez Wykonawcę od Zamawiającego polecenia (zgłoszenia) do podstawiania
sprawnego sprzętu i rozpoczęcia realizowania usług objętych umową. Czas reakcji musi mieścić się w granicach od 15 minut do 120
minut. Oferty spoza tego zakresu będą podlegać odrzuceniu.
R = (najkrótszy czas reakcji spośród złożonych ofert/ czas reakcji oferty ocenianej) x 100 pkt. x 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie chodników na terenie miasta Nowogard oraz dróg w nieobjętych
harmonogramem na terenie Gminy Nowogard. Zimowe utrzymanie dróg oraz chodników polegać będzie na odśnieżaniu
poprzez mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni, chodników i poboczy oraz zwalczaniu śliskości zimowej poprzez
zapobieganie i usuwanie jej za pomocą materiału uszorstniającego.
część 3 – obejmująca zimowe utrzymanie dróg na obszarze pomiędzy drogą wojewódzką Nowogard – Chociwel, a drogą
gminną Olchowo – Nowogard
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-30 do 2026-03-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i
jego wagą.
2. Przyjmuje się, że w zakresie każdego kryterium, że 1% wagi kryterium = 1 pkt
1) Kryterium I – C - cena oferty brutto – 60%
2) Kryterium II – R - czas reakcji – 40%
Punktacja końcowa ustalona zostanie odrębnie w stosunku do każdej z części zamówienia w oparciu o wzór:
P = C + R
gdzie :
P – suma uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach
C – ilość uzyskanych punktów w kryterium cena
R – ilość uzyskanych punktów w kryterium czas reakcji
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje największa ilość punktów stanowiąca sumę punktów przyznanych ofercie.
1. Sposób przyznania punktów:
1) Kryterium I – cena oferty brutto – 60% - najniższa cena otrzyma maksymalna ilość punktów.
C = (cena najniższa/ cena oferty ocenianej) x 100 pkt x 60%
ryterium II – czas reakcji – 40 % - najkrótszy czas reakcji otrzyma maksymalną ilość punktów w zaokrągleniu do dwóch miejsc po
przecinku.
Czas reakcji – czas od momentu otrzymania przez Wykonawcę od Zamawiającego polecenia (zgłoszenia) do podstawiania
sprawnego sprzętu i rozpoczęcia realizowania usług objętych umową. Czas reakcji musi mieścić się w granicach od 15 minut do 120
minut. Oferty spoza tego zakresu będą podlegać odrzuceniu.
R = (najkrótszy czas reakcji spośród złożonych ofert/ czas reakcji oferty ocenianej) x 100 pkt. x 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie chodników na terenie miasta Nowogard oraz dróg w nieobjętych
harmonogramem na terenie Gminy Nowogard. Zimowe utrzymanie dróg oraz chodników polegać będzie na odśnieżaniu
poprzez mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni, chodników i poboczy oraz zwalczaniu śliskości zimowej poprzez
zapobieganie i usuwanie jej za pomocą materiału uszorstniającego.
część 4 – obejmująca zimowe utrzymania dróg na obszarze pomiędzy drogą gminną Olchowo – Nowogard, a drogą
wojewódzką Nowogard – Golczewo
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-30 do 2026-03-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i
jego wagą.
2. Przyjmuje się, że w zakresie każdego kryterium, że 1% wagi kryterium = 1 pkt
1) Kryterium I – C - cena oferty brutto – 60%
2) Kryterium II – R - czas reakcji – 40%
Punktacja końcowa ustalona zostanie odrębnie w stosunku do każdej z części zamówienia w oparciu o wzór:
P = C + R
gdzie :
P – suma uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach
C – ilość uzyskanych punktów w kryterium cena
R – ilość uzyskanych punktów w kryterium czas reakcji
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje największa ilość punktów stanowiąca sumę punktów przyznanych ofercie.
1. Sposób przyznania punktów:
1) Kryterium I – cena oferty brutto – 60% - najniższa cena otrzyma maksymalna ilość punktów.
C = (cena najniższa/ cena oferty ocenianej) x 100 pkt x 60%
ryterium II – czas reakcji – 40 % - najkrótszy czas reakcji otrzyma maksymalną ilość punktów w zaokrągleniu do dwóch miejsc po
przecinku.
Czas reakcji – czas od momentu otrzymania przez Wykonawcę od Zamawiającego polecenia (zgłoszenia) do podstawiania
sprawnego sprzętu i rozpoczęcia realizowania usług objętych umową. Czas reakcji musi mieścić się w granicach od 15 minut do 120
minut. Oferty spoza tego zakresu będą podlegać odrzuceniu.
R = (najkrótszy czas reakcji spośród złożonych ofert/ czas reakcji oferty ocenianej) x 100 pkt. x 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie chodników na terenie miasta Nowogard oraz dróg w nieobjętych
harmonogramem na terenie Gminy Nowogard. Zimowe utrzymanie dróg oraz chodników polegać będzie na odśnieżaniu
poprzez mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni, chodników i poboczy oraz zwalczaniu śliskości zimowej poprzez
zapobieganie i usuwanie jej za pomocą materiału uszorstniającego.
cześć 5 – obejmującą zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta Nowogard.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-30 do 2026-03-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i
jego wagą.
2. Przyjmuje się, że w zakresie każdego kryterium, że 1% wagi kryterium = 1 pkt
1) Kryterium I – C - cena oferty brutto – 60%
2) Kryterium II – R - czas reakcji – 40%
Punktacja końcowa ustalona zostanie odrębnie w stosunku do każdej z części zamówienia w oparciu o wzór:
P = C + R
gdzie :
P – suma uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach
C – ilość uzyskanych punktów w kryterium cena
R – ilość uzyskanych punktów w kryterium czas reakcji
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje największa ilość punktów stanowiąca sumę punktów przyznanych ofercie.
1. Sposób przyznania punktów:
1) Kryterium I – cena oferty brutto – 60% - najniższa cena otrzyma maksymalna ilość punktów.
C = (cena najniższa/ cena oferty ocenianej) x 100 pkt x 60%
ryterium II – czas reakcji – 40 % - najkrótszy czas reakcji otrzyma maksymalną ilość punktów w zaokrągleniu do dwóch miejsc po
przecinku.
Czas reakcji – czas od momentu otrzymania przez Wykonawcę od Zamawiającego polecenia (zgłoszenia) do podstawiania
sprawnego sprzętu i rozpoczęcia realizowania usług objętych umową. Czas reakcji musi mieścić się w granicach od 15 minut do 120
minut. Oferty spoza tego zakresu będą podlegać odrzuceniu.
R = (najkrótszy czas reakcji spośród złożonych ofert/ czas reakcji oferty ocenianej) x 100 pkt. x 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie chodników na terenie miasta Nowogard oraz dróg w nieobjętych
harmonogramem na terenie Gminy Nowogard. Zimowe utrzymanie dróg oraz chodników polegać będzie na odśnieżaniu
poprzez mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni, chodników i poboczy oraz zwalczaniu śliskości zimowej poprzez
zapobieganie i usuwanie jej za pomocą materiału uszorstniającego.
część 6 - droga gminna Olchowo – Nowogard – Wojcieszyn
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-30 do 2026-03-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i
jego wagą.
2. Przyjmuje się, że w zakresie każdego kryterium, że 1% wagi kryterium = 1 pkt
1) Kryterium I – C - cena oferty brutto – 60%
2) Kryterium II – R - czas reakcji – 40%
Punktacja końcowa ustalona zostanie odrębnie w stosunku do każdej z części zamówienia w oparciu o wzór:
P = C + R
gdzie :
P – suma uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach
C – ilość uzyskanych punktów w kryterium cena
R – ilość uzyskanych punktów w kryterium czas reakcji
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje największa ilość punktów stanowiąca sumę punktów przyznanych ofercie.
1. Sposób przyznania punktów:
1) Kryterium I – cena oferty brutto – 60% - najniższa cena otrzyma maksymalna ilość punktów.
C = (cena najniższa/ cena oferty ocenianej) x 100 pkt x 60%
ryterium II – czas reakcji – 40 % - najkrótszy czas reakcji otrzyma maksymalną ilość punktów w zaokrągleniu do dwóch miejsc po
przecinku.
Czas reakcji – czas od momentu otrzymania przez Wykonawcę od Zamawiającego polecenia (zgłoszenia) do podstawiania
sprawnego sprzętu i rozpoczęcia realizowania usług objętych umową. Czas reakcji musi mieścić się w granicach od 15 minut do 120
minut. Oferty spoza tego zakresu będą podlegać odrzuceniu.
R = (najkrótszy czas reakcji spośród złożonych ofert/ czas reakcji oferty ocenianej) x 100 pkt. x 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie chodników na terenie miasta Nowogard oraz dróg w nieobjętych
harmonogramem na terenie Gminy Nowogard. Zimowe utrzymanie dróg oraz chodników polegać będzie na odśnieżaniu
poprzez mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni, chodników i poboczy oraz zwalczaniu śliskości zimowej poprzez
zapobieganie i usuwanie jej za pomocą materiału uszorstniającego.
część 7 – chodniki gminne oraz powiatowe na terenie miasta Nowogardu
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-30 do 2026-03-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i
jego wagą.
2. Przyjmuje się, że w zakresie każdego kryterium, że 1% wagi kryterium = 1 pkt
1) Kryterium I – C - cena oferty brutto – 60%
2) Kryterium II – R - czas reakcji – 40%
Punktacja końcowa ustalona zostanie odrębnie w stosunku do każdej z części zamówienia w oparciu o wzór:
P = C + R
gdzie :
P – suma uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach
C – ilość uzyskanych punktów w kryterium cena
R – ilość uzyskanych punktów w kryterium czas reakcji
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje największa ilość punktów stanowiąca sumę punktów przyznanych ofercie.
1. Sposób przyznania punktów:
1) Kryterium I – cena oferty brutto – 60% - najniższa cena otrzyma maksymalna ilość punktów.
C = (cena najniższa/ cena oferty ocenianej) x 100 pkt x 60%
ryterium II – czas reakcji – 40 % - najkrótszy czas reakcji otrzyma maksymalną ilość punktów w zaokrągleniu do dwóch miejsc po
przecinku.
Czas reakcji – czas od momentu otrzymania przez Wykonawcę od Zamawiającego polecenia (zgłoszenia) do podstawiania
sprawnego sprzętu i rozpoczęcia realizowania usług objętych umową. Czas reakcji musi mieścić się w granicach od 15 minut do 120
minut. Oferty spoza tego zakresu będą podlegać odrzuceniu.
R = (najkrótszy czas reakcji spośród złożonych ofert/ czas reakcji oferty ocenianej) x 100 pkt. x 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2. Opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany
jest wykazać..
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający odstępuje od sposobu oceny spełnienia warunku w tym zakresie
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Warunek w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże że posiada
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia na
kwotę nie niższą niż 100.000,00 zł (sto tysięcy złotych).
4) Zdolności techniczne lub zawodowe.
Zamawiający odstępuje od sposobu oceny spełnienia warunku w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do
oferty Wykonawca dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w
zakresie wskazanym przez Zamawiającego
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający zażąda dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
5. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów, o których mowa w § 13 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, pod określonymi adresatami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 250,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt złotych) za każdą część, na którą składa ofertę.6. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
7. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
8. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku Pekao S. A. I Oddział w Nowogardzie numer rachunku 68 1240 3884 1111 0000 4209 2441. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
9. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Nowogard,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają
usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W powyższym przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, którego wynika, które usługi wykonają poszczególni
Wykonawcy.