BZP: Świadczenie usług polegających na stwierdzeniu zgonu, wystawieniu karty zgonu oraz ustalaniu jego przyczyn osobom zmarłym w granicach administracyjnych Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.
03.11.2025
2025/BZP 00510897/01
Miasto Gorzów Wlkp.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług polegających na stwierdzeniu zgonu, wystawieniu karty zgonu oraz ustalaniu jego przyczyn osobom zmarłym w granicach administracyjnych Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gorzów Wlkp.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000650181
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.8.) Numer faksu: zampubl@um.gorzow.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubl@um.gorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług polegających na stwierdzeniu zgonu, wystawieniu karty zgonu oraz ustalaniu jego przyczyn osobom zmarłym w granicach administracyjnych Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70820e82-5f8f-4f33-b337-d9bbb957f5b0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00510897
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044085/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.28 Usługi związane ze stwierdzeniem zgonu przez koronera
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej opisane zostały w rozdziale XIX i XX SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.64.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na stwierdzeniu zgonu, wystawianiu karty zgonu oraz ustalaniu jego przyczyn w sytuacjach, o których mowa w art. 11 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 576 ze zm.) rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 03 sierpnia 1961r. w sprawie stwierdzenia zgonu i jego przyczyn (Dz. U. z 1961 r. nr 39, poz. 202) oraz zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz.594 ze zm.) w granicach administracyjnych Miasta Gorzowa Wielkopolskiego zlecanych Wykonawcy przez funkcjonariusza właściwej jednostki Policji, bądź funkcjonariusza Komendy Straży Miejskiej w drodze telefonicznej.
Przedmiot zamówienia dotyczy przypadków gdy:
1) nie można ustalić lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarza leczącego zmarłego w ostatniej chorobie, a zgon nie został stwierdzony przez lekarza wezwanego
do nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania;
2) ustalony lekarz podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarz leczący zmarłego w ostatniej chorobie odmówił stwierdzenia zgonu.
Okres realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy. Umowę zawiera się na okres do 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie świadczenia usługi planuje się na dzień 01.01.2026 r. Umowa trwa od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi do dnia wykorzystania limitu stwierdzonych zgonów, nie dłużej niż przez okres 12 miesięcy lub do wyczerpania środków finansowych na realizację zamówienia.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. Przedmiot zamówienia może być realizowany wyłącznie przez podmiot posiadający udokumentowane kwalifikacje zawodowe i uprawnienia konieczne do jego wykonania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa lub podmiot dysponujący osobami spełniającymi wymienione warunki.
2. Zakres zamówienia obejmuje: wystawienie karty zgonu osobom zmarłym, po ustaleniu przyczyny zgonu w sytuacji, o której mowa w art. 11 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 576 ze zm.), rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 03 sierpnia 1961 r. w sprawie stwierdzenia zgonu i jego przyczyn (Dz. U. z 1961 r. nr 39, poz. 202) oraz zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz.594 ze zm.) w granicach administracyjnych Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.
3. Zamówienie nie obejmuje:
a) wystawiania kart zgonu i ustalania przyczyny zgonu osobom, które w okresie 30 dni przed dniem zgonu korzystały ze świadczeń zdrowotnych, chyba, że Zamawiający – uzna, że zaistniałe w tym przypadku okoliczności zdarzenia uzasadniają uruchomienie procedury wykonania usługi;
b) przypadków, w których zachodzi uzasadnione podejrzenie, że przyczyną zgonu było przestępstwo, wówczas kartę zgonu wystawia lekarz, który na zlecenie sądu lub prokuratora dokonał oględzin lub sekcji zwłok.
4. Wykonawca, który będzie realizował zamówienie zobowiązany będzie do zapewnienia całodobowego dyżuru lekarza, który na telefoniczne wezwanie funkcjonariuszy Policji/Straży Miejskiej, niezwłocznie podejmie następujące czynności:
a) dokona oględzin zwłok na miejscu zdarzenia;
b) w miarę możliwości, przeprowadzi wywiad w miejscu i czasie zdarzenia, wśród osób z otoczenia osoby zmarłej, w celu ustalenia okoliczności, w których nastąpił zgon;
c) zapozna się z dokumentami dotyczącymi stanu zdrowia osoby zmarłej w okresie poprzedzającym zgon, o ile dokumenty takie będą dostępne w miejscu i czasie zdarzenia;
d) stwierdzi zgon i jego przyczyny na podstawie oględzin, informacji z wywiadu i dostępnej dokumentacji medycznej zmarłego/łej;
e) wystawi kartę zgonu na obowiązującym ustawowo druku;
f) potwierdzi wykonanie czynności na formularzu dotyczącym zgonu, stanowiącym załącznik do projektu umowy.
5. Rozliczenia finansowe za wykonaną usługę:
a) wynagrodzenie Wykonawcy wynikać będzie z iloczynu liczby osób, u których stwierdzono zgon oraz kwoty za każdorazowe stwierdzenie zgonu;
b) wynagrodzenie wypłacane będzie Wykonawcy po zakończonym miesiącu kalendarzowym, w którym usługa była zrealizowana;
c) płatność realizowana będzie na podstawie faktur wystawianych i przekazywanych Zamawiającemu do 10 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym została wykonana usługa, z wyjątkiem grudnia, gdzie płatność będzie podzielona
na dwie części:
1) za usługę wykonaną w okresie od 01-15 grudnia 2026 r. – fakturę należy dostarczyć do 21 grudnia 2026 r.;
2) za usługę wykonaną w okresie od 16-31 grudnia 2026 r. – fakturę należy dostarczyć do 08 stycznia 2027 r.
d) wynagrodzenie płatne będzie na wskazany na fakturze rachunek bankowy Wykonawcy, w terminie do 21 dni od daty wpływu do Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury i zatwierdzeniu jej przez osobę upoważnioną do odbioru usługi ze strony Zamawiającego.
e) wraz z fakturą należy złożyć u Zamawiającego prawidłowo wypełnione formularze dotyczące zgonów, które stanowią załącznik do wzoru umowy. Liczba formularzy będzie stanowić potwierdzenie wykonania usługi w ilości wskazanej na fakturze.
Pozostałe informacje dotyczące przedmiotu zmówienia oraz warunków jego realizacji zawarte są w Projekcie (Wzorze) Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121100-4 - Ogólne usługi lekarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa
w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. polegających na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.
1) Przedmiot zamówień: powtórzenie usług podobnych do wyszczególnionych w Opisie Przedmiotu Zamówienia.
2) Wielkość lub zakres zamówienia: do 250% wartości zamówienia podstawowego.
3) Warunki na jakich zostaną udzielone zamówienia: Zamówienia będą udzielane na podstawie przeprowadzonych z Wykonawcą negocjacji, przy czym założenia wyjściowe do ustalenia ceny będą wynikały wprost ze złożonej oferty, a ich realizacja na warunkach określonych w umowie i załącznikach do niej.
Jeżeli zamawiający zdecyduje się na udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług – nastąpi to w drodze odrębnej umowy. Zamówienia powyższe przewiduje się w odniesieniu do okresu 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego (w trakcie trwania umowy lub po jej zakończeniu) w przypadku pojawienia się konieczności rozszerzenia zakresu usług podobnych do przedmiotu zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas przyjazdu do zgonu od uzyskania wezwania (nie dłuższy niż 3h tj. 180 min)
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
- posiada status podmiotu leczniczego, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia
15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tj. Dz. U. z 2025 r., poz. 450 ze zm.) i zapewni dyżur lekarza, który wykona czynności będące przedmiotem zamówienia
lub
- posiada prawo wykonywania zawodu lekarza na terenie kraju, prowadzi działalność gospodarczą, o której mowa w art. 5 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tj. Dz. U. 2025 r. poz. 450 ze zm.) oraz zapewni wykonywanie czynności będących przedmiotem zamówienia
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym w Projekcie Umowy stanowiącym załącznik do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-14 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-13
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zgodnie z art. 310 pkt 1 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.2. Okres realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy. Umowę zawiera się na okres do 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie świadczenia usługi planuje się na dzień 01.01.2026 r. Umowa trwa od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi do dnia wykorzystania limitu stwierdzonych zgonów, nie dłużej niż przez okres 12 miesięcy lub do wyczerpania środków finansowych na realizację zamówienia.