BZP: „Realizacja chodników powiatowych w miejscowościach Imbramowice, Pożarzysko i Mrowiny oraz gminnych w miejscowościach Przyłęgów i Kalno”
03.11.2025
2025/BZP 00511371/01
GMINA ŻARÓW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Realizacja chodników powiatowych w miejscowościach Imbramowice, Pożarzysko i Mrowiny oraz gminnych w miejscowościach Przyłęgów i Kalno”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŻARÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718395
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zamkowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Żarów
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-130
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 743067333
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.zarow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.zarow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Realizacja chodników powiatowych w miejscowościach Imbramowice, Pożarzysko i Mrowiny oraz gminnych w miejscowościach Przyłęgów i Kalno”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ff5af4e8-c737-42f2-8324-45ba911d4f74
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00511371
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00014621/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa chodników przy drogach gminnych (w tym: Kalno- f.s. 10 000,00 zł ”Wykonanie chodnika”)
1.1.4 Realizacja chodników przy drogach powiatowych w ramach porozumienia ze Służbą Drogową Powiatu Świdnickiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umzarow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy przetargowej Gminy Żarów (zwanej dalej „Platformą”) znajdującą się pod adresem: https://umzarow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 5. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy dostępne są pod adresem: https://umzarow.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
18. Korzystanie z platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.W razie jakichkolwiek problemów należy korzystać ze wsparcia technicznego dla Wykonawców: Helpdesk Logintrade +48 71 787 35 34, helpdesk@logintrade.net dostępnego poniedziałek- piątek godz. 8.00-16.00.Po stworzeniu lub wygenerowaniu przez Wykonawcę dokumentu elektronicznego Wykonawca podpisuje ten dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne – podpis elektroniczny, spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 5 września 2016r. O usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1173) lub podpisem zaufanym, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. O informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Z 2021r. Poz. 670) lub podpisem osobistym, o którym mowa w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010r. O dowodach osobistych (Dz.U. z 2020r. Poz. 332, z późn. zm.).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o stanowiące załącznik nr 2 do SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RiOŚ.271.18.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Realizacja chodników powiatowych w miejscowościach Imbramowice, Pożarzysko i Mrowiny oraz gminnych w miejscowościach Przyłęgów i Kalno, zgodnie z dokumentacją projektową autorstwa BIURO PROJEKTÓW I REALIZACJI INWESTYCJI „PROGRESS” mgr inż. Mariusz Szyrner, ul. Stawowa 7, 58-150 Strzegom (projekt budowlany, SSTWiOR).
W ramach inwestycji przewiduje się 2 części zamówienia w tym:
CZĘŚĆ I – Realizacja chodników przy drogach powiatowych:
a) w miejscowości Imbramowice: przebudowa istniejącego pobocza gruntowego na chodnik, budowa kanalizacji deszczowej, pozostałe roboty wynikające z dokumentacji projektowej.
b) w miejscowości Pożarzysko: budowa kanalizacji deszczowej, pozostałe roboty wynikające z dokumentacji projektowej.
c) w miejscowości Mrowiny: utwardzenie istniejącego pobocza gruntowego, wzmocnienie skarpy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączonej dokumentacji technicznej .
4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233320-8 - Fundamentowanie dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryterium:
1) „Cena ofertowa brutto” – C;
2) „Gwarancja” – G; (Minimalny okres gwarancji 36 miesięcy, Maksymalny okres gwarancji 60 miesięcy)
2. Powyższym kryteriom Zamawiający przypisał następujące znaczenie:
1) Cena ofertowa brutto – 60 % = 60 pkt obliczana wg następującego wzoru:
Cena najtańszej oferty
C= ----------------------------------------- x 0,6 x 100
Cena badanej oferty
2) Termin Gwarancji – 40% = 40 pkt, obliczany następująco:
Termin gwarancji badanej oferty
T = ----------------------------------------------------------------- x 0,4 x 100
Najdłuższy termin gwarancji z badanych ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Realizacja chodników powiatowych w miejscowościach Imbramowice, Pożarzysko i Mrowiny oraz gminnych w miejscowościach Przyłęgów i Kalno, zgodnie z dokumentacją projektową autorstwa BIURO PROJEKTÓW I REALIZACJI INWESTYCJI „PROGRESS” mgr inż. Mariusz Szyrner, ul. Stawowa 7, 58-150 Strzegom (projekt budowlany, SSTWiOR).CZĘŚĆ II – Realizacja chodników przy drogach gminnych:
a) w miejscowości Przyłęgów: przebudowa istniejącego pobocza gruntowego na chodnik, budowa kanalizacji deszczowej, pozostałe roboty wynikające z dokumentacji projektowej.
b) w miejscowości Kalno: budowa chodnika.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączonej dokumentacji technicznej .
4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233320-8 - Fundamentowanie dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryterium:
1) „Cena ofertowa brutto” – C;
2) „Gwarancja” – G; (Minimalny okres gwarancji 36 miesięcy, Maksymalny okres gwarancji 60 miesięcy)
2. Powyższym kryteriom Zamawiający przypisał następujące znaczenie:
1) Cena ofertowa brutto – 60 % = 60 pkt obliczana wg następującego wzoru:
Cena najtańszej oferty
C= ----------------------------------------- x 0,6 x 100
Cena badanej oferty
2) Termin Gwarancji – 40% = 40 pkt, obliczany następująco:
Termin gwarancji badanej oferty
T = ----------------------------------------------------------------- x 0,4 x 100
Najdłuższy termin gwarancji z badanych ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
15. Do oferty należy dołączyć:1) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda odpisu informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu pierwszym, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a Wykonawca wskaże w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów tj. wskaże adresy internetowe ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych;
2) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
3) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowi załącznik nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składa każdy z Wykonawców;
5) Zobowiązanie innego podmiotu (jeżeli dotyczy);
6) Oświadczenie o powierzeniu wykonania części zamówienia podwykonawcom (jeżeli dotyczy);
7) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (jeżeli dotyczy);
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o stanowiące załącznik nr 2 do SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy