BZP: Usługa cateringowa dla osób doświadczających bezdomności, korzystających ze Streetbus.
03.11.2025
2025/BZP 00511519/01
Gmina Miejska Kraków
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa cateringowa dla osób doświadczających bezdomności, korzystających ze Streetbus.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kraków
1.3.) Oddział zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554353
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Józefińska 14
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-529
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: do@mops.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa cateringowa dla osób doświadczających bezdomności, korzystających ze Streetbus.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-104d6489-a13e-4238-b8c7-2ac50943325c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00511519
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041149/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Usługa cateringowa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-104d6489-a13e-4238-b8c7-2ac50943325c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegóły w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 271.2.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiotem niniejszej umowy jest świadczenie usługi polegającej na realizacji usługi cateringowej dla osób doświadczających bezdomności, korzystających ze Streetbusa, przez
7 dni w tygodniu, nie wyłączając świąt, w okresie od 1 grudnia 2025 r. do 31 marca 2026 r. Usługa cateringowa polegać będzie na przygotowaniu i dostarczeniu, przy użyciu odpowiedniego środka transportu, na ul. Księcia Józefa 52 w Krakowie, gorących napojów oraz suchego prowiantu
w następującej ilości:
a) 40 litrów herbaty czarnej, słodzonej, w 2 termosach o pojemności nie większej niż 23 litrów każdy;
b) 30 litrów kawy czarnej, słodzonej, w 2 termosach o pojemności nie większej niż 23 litrów każdy;
Termosy gastronomiczne winny być wyposażone w kranik. Zleceniobiorca winien uwzględnić, że termosy będą stosowane w warunkach polowych, zatem powinny utrzymywać temperaturę napojów co najmniej 8 godzin i posiadać kranik odporny na uszkodzenia, a także uchwyty umożliwiające przenoszenie.
c) 90 sztuk suchego prowiantu w postaci kanapek:
- 45 sztuk - z szynką (gramatura: 310 g, całkowita kaloryczność ok. 500 kcal): bułka ciabatta (150 g), szynka (40 g), masło (10 g), warzywa (np.: szpinak, zielona lub lodowa sałata, pomidor, ogórek kiszony lub gruntowy, rzodkiewka, jajka (110 g);
-45 sztuk - z serem żółtym (gramatura 310 g, całkowita kaloryczność ok. 600 kcal): bułka ciabatta (150 g), ser żółty (40g), masło (10 g), warzywa (np.: szpinak, zielona lub lodowa sałata, pomidor, ogórek kiszony lub gruntowy, rzodkiewka, jajka (110 g).
Każda kanapka winna być opakowana w papier do kanapek lub folię spożywczą. Kanapki winny być umieszczone w opisanych pojemnikach umożliwiających ich łatwe przenoszenie i dalszy transport, oddzielnie z wędliną i oddzielnie z serem. Kanapki winny być przygotowywane w dniu dostawy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55320000-9 - Usługi podawania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Aspekty społeczne(AS) = 40% - zatrudnienie przy realizacji zamówienia, w pełnym wymiarze czasu pracy osób niepełnoprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych bądź też wymiarze czasu pracy koniecznym do realizacji niniejszego zamówienia.
Cmin ASbad
Ocena łączna = x 60% + x 40%
Cbad ASmax
gdzie:
C min najniższa cena brutto spośród ważnych ofert,
C bad cena brutto badanej oferty,
AS bad liczba zatrudnionych przez Wykonawcę przy realizacji zamówienia, w pełnym wymiarze czasu pracy (bądź też wymiarze czasu pracy koniecznym do realizacji niniejszego zamówienia), osób niepełnoprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
ASmax maksymalna ilość punktów przyznanych w kryterium Aspekt społeczny.
Punkty w kryterium „Aspekty społeczne” będą przyznawane w skali punktowej od 0 pkt do 20 pkt na podstawie informacji podanych przez Wykonawcę w ofercie. Wykonawca otrzyma:
− 0 pkt w przypadku braku zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy osób niepełnoprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
− 20 pkt w przypadku zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy co jednej osoby niepełnosprawnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
− 40 pkt w przypadku zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy co najmniej dwóch osób niepełnoprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Wszystkie wartości liczbowe będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku wg następujących zasad:
1) jeśli następna cyfra po zaokrąglanej, to: 0, 1, 2, 3 albo 4, to cyfra zostanie zaokrąglona w dół (zaokrąglenie z niedomiarem),
2) jeśli następna cyfra po zaokrąglanej, to: 5, 6, 7, 8, albo 9, to cyfra zostanie zaokrąglona w górę (zaokrąglenie z nadmiarem).
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów.
Zamawiający informuje, iż za osobę niepełnosprawną rozumie się osobę spełniającą warunki uzyskania statusu niepełnosprawności określone w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych. Zamawiający wymaga aby osoby niepełnosprawne realizujące usługę były zatrudnione na podstawie umowy o pracę. W celu weryfikacji zatrudniania na podstawie umowy o pracę, osób skierowanych do realizacji zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość żądania od Wykonawcy w szczególności:
1) oświadczenia zatrudnionego pracownika,
2) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
3) innych dokumentów - zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniuz przyczyn wskazanych w Rozdziale IV SWZ, oraz spełniają określone poniżej przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
3) a to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie, sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3. Dodatkowe informacje dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia np. konsorcjum, spółka cywilna. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonawcy tacy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale V pkt. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego treści wynikać będzie, które roboty budowlane / dostawy
/ usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.