BZP: Usługa sprzątania pomieszczeń na terenie SP Wola Kruszyńska i PSZOK Teklinów /2025
03.11.2025
2025/BZP 00511644/01
"EKO-REGION" sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa sprzątania pomieszczeń na terenie SP Wola Kruszyńska i PSZOK
Teklinów /2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: "EKO-REGION" sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590765381
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bawełniana 18
1.5.2.) Miejscowość: Bełchatów
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-400
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@eko-region.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.eko-region.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa sprzątania pomieszczeń na terenie SP Wola Kruszyńska i PSZOK
Teklinów /2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb040892-41e8-4c40-a47a-d1ff36f828b7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00511644
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.eko-region.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/eko-region
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje szczegółowo opisane są w Rozdziale XIII i XIV SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje szczegółowo opisane w Rozdziale II SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na sprzątaniu pomieszczeń i utrzymaniu w nich czystości wraz z utrzymaniem czystości i sprzątaniem miejsc wskazanych przez Zamawiającego na terenie: Stacja Przeładunkowa ”EKO-REGION” sp. z o.o. w Woli Kruszyńskiej,
gm. Bełchatów,
2) Zakres usługi świadczonej przez Wykonawcę:
a) Zadanie 1: Stacja Przeładunkowa ”EKO-REGION” sp. z o.o. w Woli Kruszyńskiej, gm. Bełchatów:
-sprzątanie pomieszczeń o powierzchni całkowitej ~62,41 m.kw. na terenie budynku administracyjno-socjalnego,
-sprzątanie najbliższego otoczenia przed wejściem do budynku administracyjno- socjalnego, o powierzchni całkowitej ~10 m.kw.
-sprzątanie pomieszczeń oraz terenów zewnętrznych, o których mowa
w punktach powyżej, odbywać się będzie w każdy wtorek i piątek w godzinach od 15:00 do 18:00 przez jednego pracownika.
Zastrzega się jednak, że jeżeli termin wykonania usługi przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub pracownik wykonawcy zgłosi niedyspozycję (np. chorobową) należy wyznaczyć w danym okresie rozliczeniowym inny dzień do wykonania usługi, zaakceptowany przez obie strony.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w załączniku nr 1 do SWZ i umowy, tj.:
Miejsce realizacji usługi, zakres usługi, zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności Wykonawcy na terenie wskazanym przez ”EKO-REGION” sp. z o.o. – dla każdego zadania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp do 50 % wartości zamówienia podstawowego na każde zadanie, polegającego na powtórzeniu usług zawartych w przedmiotowym postępowaniu, tj. wykonaniu usługi sprzątania pomieszczeń i utrzymania w nich czystości wraz z utrzymaniem czystości i sprzątaniem miejsc wskazanych przez Zamawiającego (zakres tożsamy z zamówieniem podstawowym)
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium : Cena zamówienia - maksymalnie 100 punktów.
Ocena ofert w tym kryterium będzie prowadzona według następujących zasad:
Liczba punktów=Najniższa cena ofertowa /Cena badanej oferty*100
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę całkowitą netto przedmiotu zamówienia otrzyma 100 punktów.
Maksymalna teoretyczna łączna ilość punktów do uzyskania przez oferenta może wynieść: 100 pkt (cena).
Oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie
uznana za najkorzystniejszą, a pozostałe oferty będą sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia
zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
Komisja dokona obliczeń z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na sprzątaniu pomieszczeń i utrzymaniu w nich czystości wraz z utrzymaniem czystości i sprzątaniem miejsc wskazanych przez Zamawiającego na terenie: Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Teklinowie,
gm. Wieruszów.
2) Zakres usługi świadczonej przez Wykonawcę:
Zadanie 2: Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Teklinowie, gm. Wieruszów:
-sprzątanie pomieszczeń o powierzchni całkowitej ~19,65 m.kw. na terenie budynku socjalnego;
-sprzątanie najbliższego otoczenia przed wejściem do budynku socjalnego,
o powierzchni całkowitej ~2 m.kw.
-sprzątanie pomieszczeń oraz terenów zewnętrznych, o których mowa w punktach powyżej odbywać się będzie, w każdą środę w godzinach od 13:00 do 16:00 przez jednego pracownika.
Zastrzega się jednak, że jeżeli termin wykonania usługi przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub pracownik wykonawcy zgłosi niedyspozycję
(np. chorobową) należy wyznaczyć w danym okresie rozliczeniowym inny dzień
do wykonania usługi, zaakceptowany przez obie strony.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w załączniku nr 1 do SWZ i umowy, tj.:
Miejsce realizacji usługi, zakres usługi, zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności Wykonawcy na terenie wskazanym przez ”EKO-REGION” sp. z o.o. – dla każdego zadania
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp do 50 % wartości zamówienia podstawowego na każde zadanie, polegającego na powtórzeniu usług zawartych w przedmiotowym postępowaniu, tj. wykonaniu usługi sprzątania pomieszczeń i utrzymania w nich czystości wraz z utrzymaniem czystości i sprzątaniem miejsc wskazanych przez Zamawiającego (zakres tożsamy z zamówieniem podstawowym).
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium I: Cena zamówienia - maksymalnie 100 punktów.
Ocena ofert w tym kryterium będzie prowadzona według następujących zasad:
Liczba punktów=Najniższa cena ofertowa /Cena badanej oferty*100
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę całkowitą netto przedmiotu zamówienia otrzyma 100 punktów.
Maksymalna teoretyczna łączna ilość punktów do uzyskania przez oferenta może wynieść: 100 pkt (cena).
Oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie
uznana za najkorzystniejszą, a pozostałe oferty będą sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia
zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
Komisja dokona obliczeń z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi:wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
• dwie usługi w zakresie sprzątania pomieszczeń i utrzymania w nich czystości (wykaz z podaniem ich wartości netto, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów
na rzecz których usługi zostały wykonane), poświadczone pozytywną referencją podmiotu lub innymi dokumentami, każda o wartości wskazanej poniżej:
zadanie 1: SP Wola Kruszyńska minimum 10 000,00 zł
zadanie 2: PSZOK Teklinów minimum 15 000,00 zł
Jeśli wykonawca będzie składał ofertę na więcej niż jedno zadanie, to musi przedstawić wykaz dwóch usług, których wartość będzie, co najmniej równa sumie wartości zadań, na które składa ofertę.
Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 11 do SWZ.
Uwaga!
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonali poszczególni wykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych szczegółowo opisano w Rozdziale X SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych szczegółowo opisano w Rozdziale X SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy opis możliwości zmian umowy został zawarty w § 12 umowy, która stanowi załącznik nr 2 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma zakupowa: www.platformazakupowa.pl/pn/eko-region
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-21 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych:a) w art. 108 ust. 1 Pzp;
b) w art. 109 ust. 1 pkt. 4 Pzp, tj.:
w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
c) w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 poz. 1497 z późn. zm.).
2. Zamawiający przed złożeniem oferty wymaga od Wykonawców przeprowadzenia wizji lokalnej miejsca wykonania przedmiotu zamówienia, która jest niezbędna celem prawidłowego przygotowania oferty.
3.Wizja ma służyć sprawdzeniu miejsca i warunków wykonania przedmiotu zamówienia.
4.Zamawiający wyznacza termin wizji lokalnej w dniu 12.11.2025 r. o godzinie:
• 10:00 w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Teklinowie, gm. Wieruszów (zbiórka osób biorących udział w wizji lokalnej w budynku biurowym).
• 13:00 w Stacji Przeładunkowej "EKO-REGION" sp. z o. o. w Woli Kruszyńskiej, gm. Bełchatów (zbiórka osób biorących udział w wizji lokalnej w budynku biurowym).
5.Wykonawca zobowiązany jest zgłosić Zamawiającemu chęć przeprowadzenia wizji lokalnej najpóźniej na jeden dzień przed terminem wizji pisemnie na adres e-mail: sekretariat@eko-region.pl.
6. Wykonawca otrzyma potwierdzenie odbycia wizji lokalnej u Zamawiającego podpisane przez osoby reprezentujące Wykonawcę i Zamawiającego - załącznik nr 12 do SWZ.
7.Zamawiający nie udziela odpowiedzi na pytania Wykonawców podczas wizji lokalnej.
8. Oferta Wykonawcy, który przed złożeniem oferty nie przeprowadzi wizji lokalnej, zostanie przez Zamawiającego odrzucona, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18) ustawy Pzp.