BZP: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych i gminnych na terenie Gminy Stara Kamienica w sezonie 2025/2026
03.11.2025
2025/BZP 00512186/01
Gmina Stara Kamienica
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych i gminnych
na terenie Gminy Stara Kamienica w sezonie 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stara Kamienica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821730
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kamienicka 11
1.5.2.) Miejscowość: Stara Kamienica
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-512
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757514337
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@starakamienica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.starakamienica.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych i gminnych
na terenie Gminy Stara Kamienica w sezonie 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-726ff218-a8bd-4de1-862b-dab27ea88cef
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00512186
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044586/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Zimowe utrzymanie dróg powiatowych i gminnych na terenie Gminy Stara Kamienica w sezonie 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1207880 oraz www.starakamienica.bip.net.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja elektroniczna odbywać się będzie za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/transakcja/1207880
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały opisane w pkt. 15 i 24 Tomu I SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z 04.05.2016), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Gminy w Starej Kamienicy jest Wójt Gminy Stara Kamienica (adres: ul. Kamienicka 11, 58-512 Stara Kamienica, tel. kontaktowy: 75 75 14 337, adres e-mail: sekretariat@starakamienica.pl)
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego – „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych i gminnych na terenie Gminy Stara Kamienica w sezonie 2025/2026”, oznaczenie sprawy: RRG.ZP.271.13.2025,
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Pani/Pan uzna, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRG.ZP.271.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia jest Zimowe utrzymanie dróg powiatowych i gminnych na terenie Gminy Stara Kamienica w sezonie 2025/2026
Usługa zimowego utrzymania dróg powiatowych i gminnych na terenie Gminy Stara Kamienica w sezonie 2025/2026 obejmuje:
• Zadanie A: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Stara Kamienica w sezonie 2025/2026
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych przez Gminę Stara Kamienica odbywać się będzie na podstawie podpisanego Porozumienia Powiatu Karkonoskiego w sprawie powierzenia zadania polegającego na zimowym utrzymaniu dróg powiatowych położonych na terenie Gminy Stara Kamienica.
• Zadanie B: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Stara Kamienica w sezonie 2025/2026
4.2. Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg powiatowych i gminnych na terenie Gminy Stara Kamienica w szczególności polega na:
1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonych dróg powiatowych i gminnych (jezdnia, chodniki, pobocza utwardzone z kostki brukowej betonowej lub kamiennej, zatoki autobusowe, mijanki) położonych w granicach administracyjnych gminy Stara Kamienica w celu zachowania ich bezpiecznej przejezdności oraz ograniczenia zakłóceń płynności ruchu drogowego;
2) zwalczaniu śliskości drogi do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność oraz ograniczenie zakłóceń płynności ruchu drogowego, wyznaczonych dróg powiatowych i gminnych położonych w granicach administracyjnych gminy Stara Kamienica, przy pomocy materiałów uszorstniających i środków chemicznych;
3) usunięciu zanieczyszczeń pozimowych z jezdni, chodników i poboczy oraz studzienek ściekowych po zakończeniu sezonu zimowego 2025/2026
4) utrzymanie całodobowej dostępności oraz gotowości (dyżuru) do podjęcia akcji zimowego utrzymania.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Tomie III Specyfikacji Warunków Zamówienia – opis przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90611000-3 - Usługi sprzątania ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 19.1 Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria:
1) Cena (C) - 60%
2) Czas rozpoczęcia akcji zimowej (R) - 20%
3) System raportowania i nadzoru nad realizacją usługi (S) – 20%
Ad 1) Cena (C) – 60 %
a) Kryterium to będzie oceniane na podstawie ceny brutto za wykonanie całości przedmiotu zamówienia, określonej na podstawie danych podanych przez Wykonawcę w pkt 4.3. Formularza Oferty.
b) W kryterium „Cena” - Oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (C) = • Max (C)
gdzie:
Pi (C) ilość punktów jakie otrzyma oferta „i” (badana) za kryterium „Cena”;
Cmin najniższa cena spośród wszystkich ważnych i niepodlegających odrzuceniu ofert;
Ci cena oferty “i”;
Max (C) maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium „Cena" - 60.
Ad 2) Czas rozpoczęcia akcji zimowej (R) - 20%
Punkty w kryterium „czas rozpoczęcia akcji zimowej” - przyznawane będą w oparciu o zaoferowany czas wyjazdu gotowych jednostek sprzętowych do pełnienia akcji zimowego utrzymania dróg, liczony od czasu wystąpienia opadów.
Punkty będą przyznawane w następujący sposób:
• czas rozpoczęcia akcji zimowej do 30 minut 20 pkt,
• czas rozpoczęcia akcji zimowej w przedziale 31 minut do 60 minut 10 pkt,
• czas rozpoczęcia akcji zimowej w przedziale 61 minut do 90 minut 0 pkt.
Zaoferowanie czasu wyjazdu powyżej 90 minut stanowić będzie niezgodność oferty z SWZ i spowoduje jej odrzucenie.
W przypadku nie wypełnienia przez Wykonawcę w formularzu ofertowym punktu 2, Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje rozpoczęcie akcji zimowej w czasie do 90 min od otrzymania polecenia wyjazdu. W takim przypadku oferta otrzyma w tym kryterium 0 pkt.
Ad. 3) System raportowania i nadzoru nad realizacją usługi (S)– 20%
Kryterium ocenia sposób monitorowania i raportowania realizacji usług zimowego utrzymania dróg, w tym zastosowanie systemów lokalizacji pojazdów oraz formę przekazywania danych o wykonanych pracach.
Ocenie podlega poziom szczegółowości raportów, forma ich przekazywania oraz możliwość bieżącego nadzoru nad realizacją usług.
Sposób oceny:
Poziom raportowania Opis systemu raportowania i nadzoru Punkty
Poziom podstawowy Raporty dzienne przekazywane w formie elektronicznej (e-mail lub plik), zawierające szczegółowe dane: czas, miejsce, rodzaj i zakres wykonanych prac, rodzaj użytego sprzętu i materiałów, bez wykorzystania systemu GPS. 5 pkt
Poziom rozszerzony Raporty dzienne przekazywane w formie elektronicznej (e-mail lub plik), zawierające szczegółowe dane: czas, miejsce, rodzaj i zakres wykonanych prac, rodzaj użytego sprzętu i materiałów, dane pochodzą z systemu monitoringu GPS zamontowanego w pojazdach, jednak Zamawiający nie posiada dostępu do systemu w czasie rzeczywistym. 10 pkt
Poziom zaawansowany System raportowania w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem systemu monitoringu GPS/telematycznego, umożliwiający bieżący podgląd lokalizacji sprzętu i historii wykonanych prac. Raporty zbiorcze automatycznie generowane i przekazywane do Zamawiającego. 20 pkt
19.2 Zamawiający uzna za najkorzystniejszą ofertę tego Wykonawcy (Wykonawców), którego(rych) oferta uzyska najwyższą ilość punktów wyliczoną wg poniższego wzoru:
Pi = Pi(C) + Pi(R) + Pi(S)
gdzie:
Pi łączna ilość punktów jakie otrzyma oferta badana (i);
Pi(C) ilość punktów jakie otrzymała oferta (i) za kryterium „Cena”
Pi(R) ilość punktów jakie otrzymała oferta (i) za kryterium „Czas rozpoczęcia akcji zimowej”
Pi(S) ilość punktów jakie otrzymała oferta (i) za kryterium „System raportowania i nadzoru nad realizacją usługi (S)
Kryteria oceny ofert określone zostały w pkt. 19 Tomu I SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas rozpoczęcia akcji zimowej
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: System raportowania i nadzoru nad realizacją usługi
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:- spełniają warunki udziału w postępowaniu;
- nie podlegają wykluczeniu.
8.1. Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
8.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia konkretnego warunku w tym zakresie.
8.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia konkretnego warunku w tym zakresie.
8.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 400 000,00 PLN (słownie: czterysta tysięcy złotych)
8.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna, że warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje zasobami (dla całego zamówienia) tj. sprzętem stosowanym do odśnieżania dróg i usuwania śliskości zimowej w celu wykonania zamówienia publicznego, tj. co najmniej:
• ciągnikiem z napędem na obie osie o mocy min. 80 KM z pługiem klinowym i lemieszowym oraz zamontowanym rozrzutnikiem – 2 szt.
• koparko-ładowarką – 1 szt.
• pługopiaskarką lub ciągnikiem z pługiem lemieszowym oraz zamontowanym rozrzutnikiem – 1 szt.
• pojazdem samochodowym lub ciągnikiem z zamiatarką z funkcją zbierania zanieczyszczeń pozimowych z jezdni, chodników – 1 szt.
oraz
b) Wykonawca musi wykazać, że wykonał co najmniej trzy usługi polegające na zimowym utrzymaniu dróg (odśnieżanie, zwalczanie śliskości zimowej) na rzecz jednostki samorządu terytorialnego (gmina, powiat, województwo) o wartości lub zakresie porównywalnym z przedmiotem niniejszego zamówienia, realizowanej przez okres co najmniej jednego sezonu zimowego. „Za usługę o zakresie porównywalnym z przedmiotem niniejszego zamówienia Zamawiający uzna usługę polegającą na zimowym utrzymaniu dróg o podobnym charakterze (drogi gminne, powiatowe, wojewódzkie) i o łącznej długości nie mniejszej niż 80% długości dróg objętych niniejszym zamówieniem.”
8.2 Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej oraz warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej - uzna za spełniony w przypadku łącznego wykazania spełnienia warunku przez Wykonawców.
9. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na podstawie wykazu oraz dowodów, o których mowa w pkt. 10 Tomu I SWZ.
10. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawców w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 10.1 Na podstawie art. 125 ust. 1 u.p.z.p w celu wykazania wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu należy złożyć wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie zgodne z treścią załącznika nr 2 do Tomu I SWZ.
Oświadczenie, o którym mowa powyżej składa Wykonawca, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiot, na którego zasobach polega Wykonawca.
10.2.2 W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 u.p.z.p.:
1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 u.p.z.p. o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2024r. poz.1616 ) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodne z treścią załącznika nr 4 do Tomu I SWZ
2) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 u.p.z.p. o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2024r. poz.1616 ) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - zgodnie z załącznikiem nr 4 do Tomu I SWZ
3) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, dotyczący wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
4) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, dotyczący podmiotu udostępniającego zasoby
Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty i oświadczenia składa się zgodnie z wymogami pkt. 10 Tomu I SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.1 Na podstawie art. 125 ust. 1 u.p.z.p w celu wykazania wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu należy złożyć wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie zgodne z treścią załącznika nr 2 do Tomu I SWZ.
Oświadczenie, o którym mowa powyżej składa Wykonawca, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiot, na którego zasobach polega Wykonawca.
10.2. Na wezwanie Zamawiającego za pośrednictwem platformy zakupowej, Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zobowiązany jest do złożenia w terminie ustawowym (nie krótszym niż 5 dni), aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów i oświadczeń:
10.2.1 W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu należy złożyć w zakresie:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
dokument potwierdzający ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 400 000,00 PLN (słownie: czterysta tysięcy złotych)
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykaz urządzeń technicznych (sprzętu do odśnieżania dróg i usuwania śliskości zimowej na drogach) dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi urządzeniami – zgodne z treścią załącznika nr 3 do Tomu I SWZ;
b) wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - zgodnie z treścią załącznika nr 8 do Tomu I SWZ;
Podmiotowe środki dowodowe raz inne dokumenty i oświadczenia składa się zgodnie z wymogami:
Wykazy potwierdzające spełnienie warunku w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej należy złożyć:
- w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym)
lub
- w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do reprezentowania odpowiednio wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia /podmiotu udostępniającego zasoby.
Jeżeli wykaz został sporządzony jako dokument w postaci papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Poświadczenia dokonuje - odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia lub podmiot udostępniający zasoby. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
12.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie.12.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
12.3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
12.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie na podstawie art. 117 ust. 4 u.p.z.p składają wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy – zgodnie z treścią załącznika nr 6 do Tomu I SWZ.
12.5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa oddzielnie jako oświadczenie własne każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
12.6. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru lub wskazania danych umożliwiających Zamawiającemu dostęp do tych dokumentów.
12.7. Jeżeli w imieniu wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa wyżej zamawiający może żądać od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
12.8. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania (art. 128 ustawy PZP).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
22.1 Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego określone zostały w Projekcie umowy, który stanowi Tom II SWZ.22.2 Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
22.3 Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 u.p.z.p. oraz wskazanym w Projekcie Umowy, który stanowi Tom II SWZ.
22.4 Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
22.5 W sprawach nieuregulowanych w treści SWZ zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.