BZP: „Usługa organizacji i realizacji 22 szkoleń wyjazdowych dla nauczycieli i dyrekcji 10 szkół podstawowych z subregionu ełckiego w ramach projektu „SZKOŁA ZADAŃ PRAWDZIWYCH – program rozwoju szkół ...”
03.11.2025
2025/BZP 00512494/01
BIAŁOSTOCKA FUNDACJA KSZTAŁCENIA KADR
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługa organizacji i realizacji 22 szkoleń wyjazdowych dla nauczycieli i dyrekcji 10 szkół podstawowych z subregionu ełckiego w ramach projektu „SZKOŁA ZADAŃ PRAWDZIWYCH – program rozwoju szkół ...”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: BIAŁOSTOCKA FUNDACJA KSZTAŁCENIA KADR
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050503972
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Spółdzielcza 8
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-441
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 856537700
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: fundacja@bfkk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bfkk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa organizacji i realizacji 22 szkoleń wyjazdowych dla nauczycieli i dyrekcji 10 szkół podstawowych z subregionu ełckiego w ramach projektu „SZKOŁA ZADAŃ PRAWDZIWYCH – program rozwoju szkół ...”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70dc0bbe-705c-4053-9a5e-92151ff363b0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00512494
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043687/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 „Usługa organizacji i realizacji 20 szkoleń wyjazdowych dla nauczycieli i dyrekcji 10 szkół podstawowych z subregionu ełckiego w ramach projektu „SZKOŁA ZADAŃ PRAWDZIWYCH – program rozwoju szkół ...."
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„SZKOŁA ZADAŃ PRAWDZIWYCH – program rozwoju szkół podstawowych w subregionie ełckim” (nr Projektu FEWM.06.01-IZ.00-0004/24)”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/bfkk/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/bfkk/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3.2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platforma-zakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/bfkk .
3.3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym a wyko-nawcami w zakresie:
a) przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
b) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodo-wych;
c) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświad-czenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
d) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
e) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmioto-wych środków dowodowych;
f) przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo zamówień pu-blicznych;
g) przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
h) przesyłania odwołania/inne
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiające-go”.
3.4. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
3.5. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany termi-nu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Ko-respondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wyko-nawcy.
3.6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpo-średnio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
3.7. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektro-nicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publiczne-go lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów ... więcej w SWZ i załącznikach
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 16.1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyle-nia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
16.2. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Białostocka Fundacja Kształcenia Kadr z siedzibą ul. Spółdzielcza 8, 15-441 Białystok, z Administratorem można się kontaktować pisemnie , za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Spółdzielcza 8, 15-441 Białystok lub drogą e-mailową pod adresem: fun-dacja@bfkk.pl .
16.3. Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych –Kamila Tarwacka, jego adres e-mail: iodo@rt-net.pl
16.4. Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usłu-ga organizacji i realizacji 22 szkoleń wyjazdowych dla nauczycieli i dyrekcji 10 szkół podstawowych z subregionu ełckiego w ramach projektu „SZKOŁA ZADAŃ PRAWDZIWYCH – program rozwoju szkół podstawowych w subregionie ełckim” (nr Projektu FEWM.06.01-IZ.00-0004/24)” w trybie podstawo-wym bez negocjacji o jakim stanowi art. 275 pkt 1 ustawy Pzp.
16.5. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zo-stanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a tak-że art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
16.6. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekra-cza 5 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
16.7. Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż cel określony w pkt 16.4 powyżej. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane (tj. cel określony w lit. b powyżej), przed takim dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO.
16.8. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnie-nia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:
a) obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiają-cemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego;
b) obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wyko-nawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w tre-ści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.
16.9. Zamawiający informuje, że:
a) Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
b) Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych oso-bowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniają-cych pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglą-dowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych ... wiecej w SWZ i ząłącznikach
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 16.1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyle-nia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
16.2. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Białostocka Fundacja Kształcenia Kadr z siedzibą ul. Spółdzielcza 8, 15-441 Białystok, z Administratorem można się kontaktować pisemnie , za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Spółdzielcza 8, 15-441 Białystok lub drogą e-mailową pod adresem: fun-dacja@bfkk.pl .
16.3. Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych –Kamila Tarwacka, jego adres e-mail: iodo@rt-net.pl
16.4. Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usłu-ga organizacji i realizacji 22 szkoleń wyjazdowych dla nauczycieli i dyrekcji 10 szkół podstawowych z subregionu ełckiego w ramach projektu „SZKOŁA ZADAŃ PRAWDZIWYCH – program rozwoju szkół podstawowych w subregionie ełckim” (nr Projektu FEWM.06.01-IZ.00-0004/24)” w trybie podstawo-wym bez negocjacji o jakim stanowi art. 275 pkt 1 ustawy Pzp.
16.5. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zo-stanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a tak-że art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
16.6. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekra-cza 5 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
16.7. Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż cel określony w pkt 16.4 powyżej. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane (tj. cel określony w lit. b powyżej), przed takim dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO.
16.8. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnie-nia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:
a) obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiają-cemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego;
b) obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wyko-nawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w tre-ści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.
16.9. Zamawiający informuje, że:
a) Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
b) Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych oso-bowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniają-cych pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglą-dowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych ... wiecej w SWZ i ząłącznikach
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 12/SZK/SZP/FEWM/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i realizacja 22 szkoleń (8-12 osobowych) dla łącznej liczby 126 uczestników tj. kadry dyrektorskiej i nauczycieli ze szkół podstawowych z subregionu ełckiego z woj. warmińsko-mazurskiego. Subregion ełcki obejmuje obszar powiatów: ełcki, giżycki, gołdapski, olecki, piski, węgorzewski. Każdy uczestnik zrealizuje 36 godzinny cykl szkoleniowy – 2 szkolenia wyjazdowe 18 godzinne, 3 dniowe, z dwoma noclegami). Tematyka szkoleń dotyczyć będzie wdrażania w szkołach podstawowych innowacji pedagogicznych dotyczących rozwijania u uczniów „umiejętności uczenia sią się” oraz „wielojęzyczności” zgodnie z autorskim modelem projektu opracowanym przez Zamawiającego uwzględniającym działania: (1) diagnostyczne, (2) edukacyjne i (3) zarządcze w szkole podstawowej dotyczące: (A) indywidualizacji pracy z uczeniem, (B) doświadczania, w tym grywalizacji oraz (C) zajęć i lekcji, interdyscyplinarnych, wieloprzedmiotowych, w tym wielojęzycznych. Zamawiający przekaże Wykonawcy materiały szkoleniowe i propozycje programów szkoleniowych w tym zakresie opracowane w przedmiotowym projekcie, jednak wymagać będzie od Wykonawcy zapewnienia doświadczonych trenerów, którzy zapewnią atrakcyjność, zrozumiałość i trafność szkoleń w odpowiedzi na potrzeby i zainteresowania zgłaszane przez uczestników szkoleń w trakcie ich realizacji oraz w ankietach ewaluacyjnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
55110000-4 - Hotelarskie usługi noclegowe
60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 32.3. Za ofertę najkorzystniejszą w ramach zamówienia zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą licz-bę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 95
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Wykorzystanie klauzul społecznych (PES) - 5%
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/-ki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:23.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
23.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z od-rębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
23.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
23.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy w ramach zamówienia, będzie brał pod uwagę:
a) doświadczenie Wykonawcy: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonuje usługę lub usługi co najmniej 10 szkoleń wyjazdowych z noclegiem uczestników;
b) kompetencje kadry: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dyspo-nuje kadrą 6 trenerów, z których każdy posiada doświadczenie w realizacji co naj-mniej 50 godzin szkolenia w zakresie metod pracy lub zarządzania w placówce oświatowej, w tym minimum 1 szkolenie obejmujące minimum 16 godzin;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: DOKUMENTY SKŁADANE NA WEZWANIE
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wy-konawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krót-szym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej sa-mej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsu-mentów, z innym Wykonawcę, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopusz-czenie do udziału w postepowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapita-łowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty czę-ściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postepowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
b) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z infor-macjami na temat ich doświadczenia, wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia pu-blicznego, a także wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowa-nia tymi osobami – Załącznik nr 8 do SWZ;
c) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wyko-nywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wy-konane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź in-ne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypad-ku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn nieza-leżnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przy-padku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne doku-menty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – Załącznik nr 9 do SWZ.
Wymagana forma:
Dokument musi być złożony w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpi-sem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organiza-cyjnej lub innym dokumencie.
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu wstępnym dane umożliwiające dostęp do tych środków.
Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: DOKUMENTY SKŁADANE NA WEZWANIE
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wy-konawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krót-szym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej sa-mej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsu-mentów, z innym Wykonawcę, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopusz-czenie do udziału w postepowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapita-łowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty czę-ściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postepowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
b) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z infor-macjami na temat ich doświadczenia, wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia pu-blicznego, a także wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowa-nia tymi osobami – Załącznik nr 8 do SWZ;
c) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wyko-nywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wy-konane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź in-ne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypad-ku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn nieza-leżnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przy-padku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne doku-menty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – Załącznik nr 9 do SWZ.
Wymagana forma:
Dokument musi być złożony w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpi-sem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organiza-cyjnej lub innym dokumencie.
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu wstępnym dane umożliwiające dostęp do tych środków.
Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresieSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
26.1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych),26.2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 11.12.2025r.
26.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
26.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku Pekao S.A., numer rachunku 28 1240 5211 1111 0010 8397 8776. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek ban-kowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego). W tytule przelewu należy wskazać: „Wadium – znak postępo-wania 12/SZK/SZP/FEWM/2025”. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na ra-chunku bankowym.
26.5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaran-ta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Białostocka Fundacja Kształcenia Kadr.
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
c) kwotę gwarancji/poręczenia,
d) termin ważności gwarancji/poręczenia,
e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pi-semne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
26.6. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzy-mywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
26.7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
26.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
35.2. Wykonawca przed zawarciem umowy:a) poda wszelkie informacje niezbędne do wypełnienia treści umowy na wezwanie zamawiającego,
b) Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umo-wy regulującej współpracę tych wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
c) Niedopełnienie powyższych formalności przez wybranego wykonawcę będzie potraktowane przez zamawiającego jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy i zgodnie z art. 98 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp, będzie skutkowało za-trzymaniem przez zamawiającego wadium wraz z odsetkami.
2.4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowa-nia ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
b) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
25.4. Oświadczenie składają odrębnie:
a) wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W ta-kim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie wa-runków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie wa-runków udziału w postępowaniu;
b) podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia wa-runków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wy-kluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim pod-miot udostępnia swoje zasoby wykonawcy;
c) podwykonawcy, na których zasobach wykonawca nie polega przy wykazywaniu spełnienia warun-ków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wyklu-czenia podwykonawcy (jeżeli zamawiający weryfikuje podstawy wykluczenia w odniesieniu do pod-wykonawcy).
25.6. Do oferty wykonawca załącza również: (wybrać odpowiednie)
a) Pełnomocnictwo
• Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
• W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zo-bowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego bę-dzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.
• Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskaza-nie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
b) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
• Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden speł-nia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
• Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdol-ności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadcze-nie, z którego wynika, które roboty budowlane, dosta.. wiecej w SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
ZMIANY W UMOWIE1. Zmiana Umowy dopuszczalna jest w zakresie i na warunkach przewidzianych przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia do Umowy zmian opisanych poniżej:
1) dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji umowy lub terminów częściowych, jeżeli konieczność zmiany terminu będzie spowodowana obiektywnymi czynnikami, które uniemożliwiają realizację umowy lub określonej części umowy w terminie umownym oraz wynika z okoliczności obiektywnych, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy,
2) dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji umowy lub terminów częściowych, jeżeli konieczność zmiany terminu będzie spowodowana przedłużeniem się procesu akceptacji scenariuszy przez Zamawiającego,
3) dopuszczalna jest zmiana, w przypadku zaistnienia okoliczności, z powodu których osoba wskazany do realizacji zamówienia nie będzie mogła uczestniczyć w realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca może powierzyć wykonanie przedmiotu umowy innej osobie spełniającej wymagania określone w SWZ. Zmiana osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia nie może powodować zmiany Wykonawcy. Zmiana o której mowa powyżej będzie mogła zostać dokonana na pisemny i umotywowany wniosek Wykonawcy oraz za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego.
3. Zgodnie z art. 439 ustawy Prawo zamówień publicznych, wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy może podlegać waloryzacji w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia.
4. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie.
6. Zamawiający ustala następujące zasady, stanowiące podstawę wprowadzenia zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy:
1) poziom zmiany ceny materiałów lub kosztów, uprawniający Strony umowy do żądania zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy, ustala się na poziomie powyżej 15% w stosunku do cen lub kosztów obowiązujących w terminie składania oferty,
2) początkowy termin ustalania zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy .... wiecej w SWZ i załącznikach do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy