BZP: Kompleksowy nadzór inwestorski dla inwestycji pn. „Budowa pływalni przy ul. Ostródzkiej”
04.11.2025
2025/BZP 00513093/01
Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Białołęka
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowy nadzór inwestorski dla inwestycji pn. „Budowa pływalni przy ul. Ostródzkiej”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Białołęka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Modlińska197
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-122
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.8.) Numer faksu: bialoleka.zp@um.warszawa.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bialoleka.zp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zamowienia.um.warszawa.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowy nadzór inwestorski dla inwestycji pn. „Budowa pływalni przy ul. Ostródzkiej”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9c54d4fa-49ee-4303-9040-796e08a30c1a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00513093
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00027447/21/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Kompleksowy nadzór inwestorski dla inwestycji pn. "Budowa pływalni przy ul. Ostródzkiej"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl/pn/umw/demand/244743/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UD-II-WZP.271.53.2025.MBI /TP1-u
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020r., poz.1333);
2) obsługę Inwestycji w zakresie określonym w niniejszej umowie, łącznie z koordynacją nadzorów branżowych i kontrolowaniem rozliczeń inwestycji z wykonawcą inwestycji, jak również z jego podwykonawcami ;
3) obsługę okresu gwarancyjnego oraz 5 letniej rękojmi, tj.:
a) nadzór nad usuwaniem usterek stwierdzonych w trakcie końcowego odbioru robót
i w trakcie okresu gwarancyjnego/ rękojmi oraz protokolarne potwierdzenie
ich usunięcia;
b) przeprowadzenie przeglądów gwarancyjnych z udziałem Zamawiającego w okresie gwarancji jakości udzielonej przez wykonawcę inwestycji oraz 5 letniej rękojmi,
w tym m.in. dokonywanie oceny wad/ usterek wraz z wyceną kosztów
ich usunięcia.
Wykonawca powinien zapoznać się z dokumentacją projektową oraz udzielonymi odpowiedziami do postępowania na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych budowy pływalni przy ul. Ostródzkiej (Znak: UD-II-WZP-271.36.2025.KKK.AMO/PN-Rb, internetowa strona postępowania: https://zamowienia.um.warszawa.pl/pn/umw/demand/notice/public/168536/details)
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SWZ – OPZ wraz z załącznikami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
71631300-3 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:1. w zakresie zdolności zawodowej (doświadczenie w realizacji) – warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał:
• dwie usługi polegające na pełnieniu kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie/rozbudowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nowego budynku lub części rozbudowywanej nie mniejszej niż 3.000,00 m², która została zakończona i odebrana (wystawione co najmniej świadectwo przejęcia, protokół odbioru końcowego lub inny podobny dokument), a która obejmowała co najmniej następujące branże: konstrukcyjno-budowlana, instalacyjna sanitarna oraz instalacyjna elektryczna.
lub
• jedną usługę polegającą na pełnieniu kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie obiektu z pływalnią/ krytym basenem wraz z zapleczem szatniowym, sanitarnym i technicznym o powierzchni użytkowej pływalni/krytego basenu nie mniejszej niż 3 000 m2, która została zakończona i odebrana (wystawione co najmniej świadectwo przejęcia, protokół odbioru końcowego lub inny podobny dokument), a która obejmowała co najmniej następujące branże: konstrukcyjno-budowlana, instalacyjna sanitarna oraz instalacyjna elektryczna.
UWAGA:
1. Przez budynek użyteczności publicznej - należy rozumieć budynek należący do kategorii wg. załącznika do ustawy Prawo budowlane: IX, XI, XII, XIV, XV, XVI, XVII oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny.
2. Przez pojęcie budynku pływalni/krytego basenu Zamawiający rozumie budynek zgodny z Polską Klasyfikacją Obiektów Budowlanych - 1265 Budynki kultury fizycznej.
3. Przez pojęcie Obiektu Zamawiający rozumie budynek zgodny z Polską Klasyfikacją Obiektów Budowlanych:
- 121 Hotele i budynki zakwaterowania turystycznego;
- 1265 Budynki kultury fizycznej;
- 2412 Budowle sportowe i rekreacyjne pozostałe.
2. w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami skierowanymi do realizacji zamówienia:
• koordynatorem zespołu inspektorów nadzoru;
• inspektorem nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
• inspektorem nadzoru robót sanitarnych;
• inspektorem nadzoru robót elektrycznych i elektroenergetycznych;
• inspektorem nadzoru robót teletechnicznych;
• inspektorem nadzoru robót drogowych.
Uwaga:
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji koordynatora zespołu z funkcją inspektora nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych.
Zamawiający dopuszcza łączenie powyższych funkcji pod warunkiem posiadania przez kandydata kwalifikacji odpowiadających wymaganiom dla każdej z funkcji.
Uprawnienia budowlane winny być wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane w zakresie adekwatnym do przedmiotu zamówienia, wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Zamawiający zastrzega, że powyżej wskazane osoby będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, warunek określony powyżej Wykonawcy muszą spełniać wspólnie (łącznie) lub samodzielnie lub polegając na zasobach innych podmiotów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z postępowania:
a) aktualnego na dzień złożenia oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym jest mowa w pkt 3.4.1 SWZ w zakresie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – załącznik nr 2a do SWZ,
b) aktualnego na dzień złożenia oświadczenia o braku przynależności do grupy kapitałowej – zgodnie z art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp – załącznik nr 9 do SWZ,
Dokumenty należy sporządzić/złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Ww. dokumenty składają poszczególni wykonawcy, ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia oraz podmioty udostępniające zasoby w celu spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zgodnie z pkt 3.3.5 ppkt 3.
Dokumenty należy sporządzić/złożyć w formie lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych - aktualnych na dzień złożenia:
1) wykaz usług, o których mowa w pkt 3.3.4 ppkt 1, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn, niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ;
2) wykaz osób, o których mowa w pkt 3.3.4 ppkt 2, skierowanych do wykonania zamówienia – wzór wykazu stanowi załącznik nr 5a do SWZ.
Dokumenty należy sporządzić/złożyć w formie lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z 3.6 SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z 3.8 SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ - wzór umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy