BZP: Obsługa fotograficzna ważnych wydarzeń, w których uczestniczyć będą członkowie Zarządu Województwa Małopolskiego (...) albo przedstawiciele UMWM, na terenie województwa małopolskiego...
04.11.2025
2025/BZP 00514572/01
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa fotograficzna ważnych wydarzeń, w których uczestniczyć będą członkowie Zarządu Województwa Małopolskiego (...) albo przedstawiciele UMWM, na terenie województwa małopolskiego...
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554287
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Basztowa 22
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-156
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@umwm.malopolska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa fotograficzna ważnych wydarzeń, w których uczestniczyć będą członkowie Zarządu Województwa Małopolskiego (...) albo przedstawiciele UMWM, na terenie województwa małopolskiego...
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-67abd7f1-6365-4b87-8271-a85a061f31df
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00514572
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045614/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.179 Obsługa fotograficzna ważnych wydarzeń, w których uczestniczyć będzie Zarząd Województwa Małopolskiego lub przedstawiciele UMWM, ....
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-67abd7f1-6365-4b87-8271-a85a061f31df3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzule informacyjne z art. 13 i 14 RODO ujęte są w załącznikach nr 1A i 1B do swz.
Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 oraz jeśli dotyczy art. 14 RODO – oświadczenie jest ujęte w Formularzu oferty.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BP-II.272.20.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 422371,24 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: obsługa fotograficzna ważnych wydarzeń, w których uczestniczyć będzie Zarząd Województwa Małopolskiego lub przedstawiciele UMWM, na terenie województwa małopolskiego wraz z przeniesieniem majątkowych praw autorskich do zdjęć.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79960000-1 - Usługi fotograficzne i pomocnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: (...)
2) Ocena ofert w kryterium „Portfolio” zostanie dokonana w oparciu o złożone w ramach portfolio zdjęcia wraz z opisem, zgodnie z zasadami podanymi w poniższych podkryteriach:
I. Jakość techniczna zdjęć – max 48 pkt będących sumą pozycji od 1) do 8)
Poz.1) odpowiednie naświetlenie zdjęcia – rozumiane jako odpowiednia ekspozycja zdjęcia, brak prześwietleń lub niedoświetleń wynikających ze zbyt dużej lub zbyt małej rozpiętości tonalnej 0,6 pkt dla jednego zdjęcia
x 10 zdjęć = 6 pkt
Poz.2) właściwa ostrość zdjęcia – rozumiana jako wyraźne kontury fotografowanych obiektów lub przedmiotów i wyostrzenie właściwych planów zdjęcia/obiektów 0,6 pkt dla jednego zdjęcia
x 10 zdjęć = 6 pkt
Poz.3) brak wyraźnych szumów (ziarna).
Szumy (ziarno) mogą świadczyć np. o błędnym ustawieniu czułości bądź niewykonaniu zdjęć profesjonalnym sprzętem fotograficznym 0,6 pkt dla jednego zdjęcia
x 10 zdjęć = 6 pkt
Poz.4) brak efektu winietowania. Przez efekt winietowania rozumie się błędne zaciemnienie kadru wynikające z użycia niewłaściwego obiektywu, osłony na obiektyw itp. 0,6 pkt dla jednego zdjęcia
x 10 zdjęć = 6 pkt
Poz.5) odpowiedni balans bieli na zdjęciu – tzn. zachowanie odpowiedniej temperatury barwowej zdjęcia 0,6 pkt dla jednego zdjęcia
x 10 zdjęć = 6 pkt
Poz.6) brak zbytniej jaskrawości lub intensywności kolorystycznej uzyskanej poprzez np. nienaturalne manipulacje w programie do obróbki zdjęć 0,6 pkt dla jednego zdjęcia
x 10 zdjęć = 6 pkt
Poz.7) brak efektu aberracji – rozumianego jako zniekształcenie obrazu, powodującego nieostrość obrazu oraz występowanie barwnych linii na krawędziach odwzorowywanych przedmiotów lub kolorowe obwódki wokół kontrastowych krawędzi 0,6 pkt dla jednego zdjęcia
x 10 zdjęć = 6 pkt
Poz.8) brak poruszeń widocznych na zdjęciach wywołanych np. drganiami aparatu 0,6 pkt dla jednego zdjęcia
x 10 zdjęć = 6 pkt
II. Estetyka wykonania zdjęć – max 9 pkt będących sumą pozycji od 1) do 3)
Poz.1) dobra kompozycja ujęć – rozumiana jako zachowanie zasady trójpodziału, wyważone proporcje, zachowanie linii pionowych i poziomych (horyzontu), nie dających wrażenia „przewracających się”, „pochylających”, obiektów lub przedmiotów 0,3 pkt dla jednego zdjęcia
x 10 zdjęć = 3 pkt
Poz.2) zdjęcia odpowiednio wykadrowane tj. skomponowane w sposób ukazujący przedstawiony obiekt lub wydarzenie lub osobę jako najważniejszy element zdjęcia, nie zawierający takich wad jak, „obcięte” części, uwydatnienie niewłaściwych elementów obiektu lub otoczenia obiektu nieadekwatnych do tematyki zdjęcia (np. obcięcie dachu budynku na rzecz pokazania obszernego parkingu lub nieuzasadnione pokazanie tylko wybranego fragmentu) 0,3 pkt dla jednego zdjęcia
x 10 zdjęć = 3 pkt
Poz.3) brak elementów zakłócających estetykę i kompozycję ujęć, takich jak: kosze na śmieci, przypadkowe banery reklamowe, ubikacje, wulgarne napisy, samochody zasłaniające budynki itp. 0,3 pkt dla jednego zdjęcia
x 10 zdjęć = 3 pkt
III. Sposób wykonania zdjęć – max 6 pkt będących sumą pozycji od 1) do 2)
Poz.1) pokazanie obiektu lub wydarzenia z różnych punktów odniesienia (np. „żabi”, „naturalny”, „z lotu ptaka”) 0 pkt – w przypadku, gdy wszystkie 10 zdjęć jest pokazane z tego samego punktu odniesienia
1 pkt – w przypadku, gdy wśród 10 zdjęć są zastosowane 2 różne punkty odniesienia
3 pkt – w przypadku, gdy wśród 10 zdjęć są zastosowane 3 lub więcej punkty odniesienia
Poz.2) zastosowanie różnych rodzajów (typów) obiektywów fotograficznych. Przez rodzaje (typy) zastosowanych obiektywów Zamawiający rozumie: obiektywy stałoogniskowe (np. szerokokątne, standardowe, wąskokątne), zmiennoogniskowe (zoom’y np. szerokokątne, standardowe, inne), czy inne, specjalne rodzaje obiektywów fotograficznych (np. teleobiektyw, rybie oko) 0 pkt – w przypadku, gdy wszystkie 10 zdjęć zostało zrobione tym samym obiektywem
1 pkt – w przypadku, gdy wśród 10 zdjęć zastosowano 2 rodzaje obiektywów
3 pkt – w przypadku, gdy wśród 10 zdjęć zastosowano 3 lub więcej rodzaje obiektywów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 37
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Portfolio
4.3.6.) Waga: 63
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy,
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
3) spełniają warunki udziału w postępowaniu:
a) dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony, gdy wykonawca wykaże, że należycie wykonał (lub wykonuje – w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych) w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę, odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia.
Za usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, uważa się usługę polegającą na wykonaniu fotografii reporterskiej, o wartości usługi co najmniej 30 000 zł brutto.
Przez fotografię reporterską Zamawiający rozumie wykonanie profesjonalnych zdjęć z przebiegu wydarzenia lub sytuacji np. zawodów sportowych, eventów, uroczystości świeckich bądź kościelnych, konferencji prasowej, seminarium lub forum, gali nagród. Fotografią reporterską w myśl Zamawiającego nie jest fotografia studyjna wykonana w studiu fotograficznym, przy użyciu tła i sztucznego oświetlenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
1. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1. w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wykaz usług wykonanych stanowi załącznik nr 4 do swz.
− Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert w postępowaniu.
− Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz usług wykonanych, o którym mowa powyżej dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
2. Zamawiający nie wezwie do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 8.1) ust. 1 swz lub w formularzu oferty, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający wymaga, aby wykonawca wraz z ofertą złożył przedmiotowe środki dowodowe2. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą przedmiotowego środka dowodowego tj. portfolio, składającego się z 10 zdjęć wraz z opisem, prezentujących jedno bądź kilka wybranych przez Wykonawcę wydarzeń o charakterze politycznym, sportowym lub kulturalnym.
3. Wykonawca zobowiązany jest również do załączenia krótkiego opisu portfolio zawierającego spis nazw plików (zdjęć) tworzących portfolio wraz z przyporządkowanym do każdego zdjęcia nazwiskiem i imieniem autora zdjęcia, nazwą fotografowanego wydarzenia, miejscem, datą wydarzenia, a także wskazanie jakim obiektywem zostało ono wykonane (model, ogniskowa i wartość przysłony).
4. Na podstawie złożonego portfolio będzie dokonana ocena ofert w kryterium oceny „Portfolio”.
5. Zamawiający wymaga, aby autorami zdjęć złożonych w ramach portfolio były wyłącznie osoby skierowane do realizacji zamówienia (przy czym Zamawiający wymaga skierowania do realizacji zamówienia minimum 5 osób – każda z tych osób winna być autorem nie mniej niż jednego zdjęcia złożonego w ramach portfolio).
6. Portfolio winno być przekazane w plikach umożliwiających ich otwarcie przez ogólnodostępne, bezpłatne programy graficzne np. w formacie jpg, w wysokiej, pełnej jakości, minimum 300 dpi i w rozmiarze minimum 3 000 pikseli (dłuższy bok). Przy czym Zamawiający wymaga, aby w ramach portfolio zostały złożone:
a) 2 różne zdjęcia przedstawiające ujęcia ogólne wydarzenia (z wykorzystaniem elementów otoczenia jako tła),
b) 3 różne zdjęcia przedstawiające ujęcia portretowe osób biorących udział w wydarzeniu,
c) 5 różnych zdjęć wykonanych w trudnych warunkach oświetleniowych (pomieszczenie z niewielką ilością okien, oświetlone tylko światłem żarowym, noc itp.)
W przypadku złożenia większej liczby zdjęć niż wymagane 10 szt. Zamawiający wybierze do oceny w kryterium oceny ofert tylko 10 spośród złożonych, ryzyko w tym zakresie ponosi wykonawca, gdyż Zamawiający nie będzie stosował żadnego klucza podczas wyboru zdjęć i dokonanego wyboru nie będzie uzasadniał.
7. Zamawiający dopuszcza postprodukcję, tj. obróbkę zdjęć przewidzianych do załączenia do portfolio, polegającą na działaniach odpowiadających zabiegom stosowanym za pośrednictwem programu do obróbki zdjęć.
8. Wszelkie inne zmiany (np. fotomontaż), są niedopuszczalne. Zdjęcia niespełniające powyższych wymagań otrzymają 0 pkt. w kryterium/podkryterium oceny ofert.
9. Pliki powinny być w rozdzielczościach, rozmiarach i jakości zapewniających czytelność i umożliwiających Zamawiającemu ocenę oferty w kryterium „Portfolio”. Maksymalny rozmiar przesyłanych plików, w tym oferty i załączników do oferty, nie może przekraczać 250 MB.
10. Nie dołączenie do oferty portfolio (rozumianych jako zdjęcia wraz z opisem, o których mowa w pkt 2 i 3), przedstawienie zdjęcia, którego autorem nie jest osoba skierowana do realizacji zamówienia lub złożenie portfolio w sposób uniemożlwiający jego ocenę w kryterium oceny ofert spowoduje odrzucenie oferty.
11. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących złożonego portfolio, natomiast w przypadku nie złożenia portfolio nie będzie ono podlegało procedurze uzupełnienia lub złożenia na wezwanie Zamawiającego.
12. Zdjęcia Wykonawcy nie zostaną wykorzystane przez Zamawiającego w żadnych materiałach, a jedynie na potrzeby oceny ofert w niniejszym postępowaniu. Prawa autorskie do zdjęć zachowa ich autor.
13. Zamawiający wymaga, aby portfolio było podpisane odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Załączenie niepodpisanego portfolio skutkować będzie odrzuceniem oferty.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą1. Wykonawca dołącza do oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do swz.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępuje wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, o którym mowa w pkt. 8 ust. 5 swz.
5. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3A do swz.
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zamawiający zaleca złożenie zobowiązania wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do swz.
7. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający wymaga od wykonawcy złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
8. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 7, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
9. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 7, Zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
10. Zapis ust. 9 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
11. Zapis ust. 7 – 9 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
12. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie /tekst jednolity Dz. U. z 2024 poz. 1001/), z zastrzeżeniem innych zasad opisanych w niniejszej swz lub wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.