BZP: "Świadczenie usług sąsiedzkich"
04.11.2025
2025/BZP 00514676/01
GMINA NOWINKA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Świadczenie usług sąsiedzkich"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWINKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670987
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 33
1.5.2.) Miejscowość: Nowinka
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-304
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 87 643 80 30
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminanowinka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminanowinka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Świadczenie usług sąsiedzkich"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70434d1f-9660-4ecc-8be4-1230e710e7e6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00514676
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Program teleopieki domowej - program wsparcia polityki senioralnej oraz osób z niepełnosprawnościami”, Nr FEDP.08.04-IZ.00-0001/23-00 w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027 w ramach środków EFS Plus.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-70434d1f-9660-4ecc-8be4-1230e710e7e63.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują drogą elektroniczną:
1) pocztą e-mail: sekretariat@gminanowinka.pl,
2) za pośrednictwem formularzy udostępnionych na platformie ePUAP (https://epuap.gov.pl) oraz w systemie e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/) — „Formularz do komunikacji”.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na platformie ePUAP. Konto to umożliwia dostęp do formularzy:
o „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”,
o „Formularz do komunikacji”.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące przesyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów, oświadczeń oraz informacji zostały określone w:
o Regulaminie korzystania z systemu e-Zamówienia,
o Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy („Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji”) wynosi 150 MB.
4. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub ich elektronicznych kopii przyjmuje się datę ich przekazania na platformie ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679):
1. Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Wójt Gminy Nowinka, Nowinka 33, 16-304 Nowinka.
2. Kontakt z Inspektorem Danych Osobowych: iod@gminanowinka.pl.
3. Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług sąsiedzkich”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 132 PZP.
4. Odbiorcami danych będą osoby lub podmioty, którym udostępni się dokumentację postępowania na podstawie art. 74 PZP.
5. Dane będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, a jeśli umowa trwa dłużej niż 4 lata – przez cały okres obowiązywania umowy.
6. Podanie danych jest obowiązkiem ustawowym; konsekwencje niepodania wynikają z przepisów PZP.
7. Wykonawca nie będzie poddawany zautomatyzowanym decyzjom (art. 22 RODO) i posiada prawa:
a) dostępu do danych,
b) sprostowania danych,
c) usunięcia danych,
d) ograniczenia przetwarzania,
e) przenoszenia danych,
f) sprzeciwu wobec przetwarzania.
8. Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego ds. ochrony danych.
9. Wykonawca nie ma prawa sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdy podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PS.271.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na jedną część
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 1
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi sąsiedzkie w średniej ilości 24 godzin miesięcznie. Zadanie obejmuje udzielanie usług sąsiedzkich w łącznej ilości 342 godziny do końca trwania umowy. Usługa będzie świadczona w zależności od potrzeb osoby będącej odbiorcą usługi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi sąsiedzkie w średniej ilości 62 godzin miesięcznie. Zadanie obejmuje udzielanie usług sąsiedzkich w łącznej ilości 868 godzin do końca trwania umowy. Usługa będzie świadczona w zależności od potrzeb osoby będącej odbiorcą usługi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi sąsiedzkie w średniej ilości 54 godzin miesięcznie. Zadanie obejmuje udzielanie usług sąsiedzkich w łącznej ilości 756 godzin do końca trwania umowy. Usługa będzie świadczona w zależności od potrzeb osoby będącej odbiorcą usługi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi sąsiedzkie w średniej ilości 38 godzin miesięcznie. Zadanie obejmuje udzielanie usług sąsiedzkich w łącznej ilości 532 godziny do końca trwania umowy. Usługa będzie świadczona w zależności od potrzeb osoby będącej odbiorcą usługi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi sąsiedzkie w średniej ilości 38 godzin miesięcznie. Zadanie obejmuje udzielanie usług sąsiedzkich w łącznej ilości 532 godziny do końca trwania umowy. Usługa będzie świadczona w zależności od potrzeb osoby będącej odbiorcą usługi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
2. Posiadania uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w tym zakresie.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Wykonawca musi dowieść, iż jest osobą pełnoletnią, nie jest członkiem rodziny osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie oraz nie jest oddzielnie zamieszkującym małżonkiem, wstępnym ani zstępnym osoby, na rzecz której są świadczone usługi sąsiedzkie
2) Wykonawca musi oświadczyć realizatorowi o zdolności pod względem psychologicznym do świadczenia usług sąsiedzkich.
3) Wykonawca musi mieć ukończone szkolenie z zakresu pierwszej pomocy.
5. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale 9 SWZ.